Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Ik denk dat hij met het materiaal dat hem ter beschikking stond (best veel volgens mij) en op basis van de mensen die hij heeft geinterviewd (veel!) een redelijk accuraat beeld heeft geschetst van het publieke Veronica. Ik vond het aangenaam leesvoer.
Niet volledig en natuurlijk haalt een insider er fouten uit - die heb ik ook gezien - , tegelijk is iemand als Lex ook gekleurd.

In de door Lex geautoriseerde biografie over hemzelf staan overigens óók fouten en dat geldt óók voor Een Jaar Later en Auke Kok.

Edwin

Geplaatst

Edwin, nu we toch aan het recenseren zijn: en het recent verschenen boek van Leo Weijers?

En wat ik schreef op onze website?...............................

bewerkt door Juul

Geplaatst
19 uur geleden zei Juul:

Edwin, nu we toch aan het recenseren zijn: en het recent verschenen boek van Leo Weijers?

En wat ik schreef op onze website?...............................

Dag Juul,

De website van Stichting Norderney beschouw ik als een zeer betrouwbaar naslagwerk. Dichter bij de bron kom je niet.

Bij het boek van Leo Weijers - dat ik niet heb gelezen - moet ik denken aan dat liedje van Deniece Williams en Johnny Matthis: 'Too Much, Too Little Too Late'. Dat de auteur een aanbod van kenners om mee te lezen, heeft afgeslagen, vind ik een veeg teken.

Edwin

Geplaatst

Ik heb het boek ook. Interessant leesvoer over hoe het Veronica verging als publieke zender en later als commercieel station.

Geplaatst
2 uur geleden zei rauhfaser:

Dag Juul,

De website van Stichting Norderney beschouw ik als een zeer betrouwbaar naslagwerk. Dichter bij de bron kom je niet.

Bij het boek van Leo Weijers - dat ik niet heb gelezen - moet ik denken aan dat liedje van Deniece Williams en Johnny Matthis: 'Too Much, Too Little Too Late'. Dat de auteur een aanbod van kenners om mee te lezen, heeft afgeslagen, vind ik een veeg teken.

Edwin

Ok Edwin,

Ik kan mij vinden in de je reactie. Ik heb het boek van Arjan Snijders niet. Ik weet alleen dat Lex jaren geleden eens tegen mij zei;"klopt niks van".............Over welke periode hij het dan had weet ik niet. Het boek van Leo vind ik "wat chaotisch, Veronica, dan weer plotseling hitparade plaatjes en lijstjes". En het begin van de VRON etc. is veel te langdradig naar mijn mening. En er staan een aantal "feiten en meningen in" die schuren met de waarheid.

Maar ja Leo en de uitgever wilden niet dat wij even "mee lazen". Maar wel een onbekende Veronica expert.

Maar hopelijk zijn er mensen die het boek aanschaffen en die gecharmeerd zijn van zijn aanpak.

Dit is mijn boek.

screen 282.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb mij er doorheen geworsteld. De VOO ben ik nooit lid van geweest, geen enkele omroep overigens. Voor mij was dat hele VOO gebeuren onbekend en na het gelezen te hebben begrijp ik de beslissing van ene Ton Droog die , als ik mij niet vergis, eind 77 de gevleugelde woorden sprak en ik citeer wat ik hier ooit over las: "met die mensen wil ik nooit meer iets te maken hebben". Deed de deur achter zich dicht en gooide de sleutel weg.

Paul de Haan

Geplaatst
15 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Ik heb mij er doorheen geworsteld. De VOO ben ik nooit lid van geweest, geen enkele omroep overigens. Voor mij was dat hele VOO gebeuren onbekend en na het gelezen te hebben begrijp ik de beslissing van ene Ton Droog die , als ik mij niet vergis, eind 77 de gevleugelde woorden sprak en ik citeer wat ik hier ooit over las: "met die mensen wil ik nooit meer iets te maken hebben". Deed de deur achter zich dicht en gooide de sleutel weg.

Paul de Haan

Ton Droog heeft (onder zijn alias Collins) rond 1992 nog een tijdje Ook Goeiemorgen gepresenteerd (toen zijn oude 227- en Veronica-collega Lex er nog steeds de baas was) bij de VOO op Radio 2, toen Bart naar Arrow was vertrokken. En hij is bij Ad Bouman te gast geweest op Radio 2 in 1994 (De Hits Van...) en sprak in 1999 spotjes in voor de 1224-reunie van Veronica, 25 jaar na 31 augustus.
Tijd heelt alle wonden, is mijn conclusie.

Edwin

bewerkt door rauhfaser

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.