Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gerard de Vries - Nashville Tennessee 1968

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

En dan hier mijn eerste posting op dit forum.

Een opname van Gerard de Vries uit Augustus 1968.

Ik hoop dat het voor een ieder te downloaden valt.

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Populair bericht
2 uur geleden zei Juul:

Voor deze oude man is dat wel erg ingewikkeld...............hi Dus niet gelukt. Waarom niet via Pixeldrain ? Frits?

Deze inhoud is verborgen
bij deze dus gewoon zo Juul
Geplaatst
  • Auteur
2 uur geleden zei Juul:

Voor deze oude man is dat wel erg ingewikkeld...............hi Dus niet gelukt. Waarom niet via Pixeldrain ? Frits?

Ik moet nog even uutvinden hoe dat werkt en zal dan hier via pixeldrain verder gaan of een openbare map maken.

Ik ben nu op m'n werk.

Vanavond zal ik wat meer uit de doeken doen over deze opname.

Geplaatst
2 hours ago, Juul said:

I quite agree, Juul. There is no fun clicking a link, finding that it says access denied, clicking on apply for access and finding that Google will send an e-mail to my G-mail inbox. So many thanks to Jaap for easing the pain.

Mvg,

John C

Geplaatst
14 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Deze inhoud is verborgen
bij deze dus gewoon zo Juul

Dank maar weer Jaap !

6 minuten geleden zei Bolsenbroek:

Ik moet nog even uutvinden hoe dat werkt en zal dan hier via pixeldrain verder gaan of een openbare map maken.

Ik ben nu op m'n werk.

Vanavond zal ik wat meer uit de doeken doen over deze opname.

Doe maar Pixeldrain Frits

Geplaatst

Hartelijk dank voor deze mooie opname, Frits! Mooie opname kwaliteit ook!

And John, let's be glad that Frits makes the effort to shared his precious recordings with us. I think your posting is way out of line.

Geplaatst
3 minutes ago, Ben said:

Hartelijk dank voor deze mooie opname, Frits! Mooie opname kwaliteit ook!

And John, let's be glad that Frits makes the effort to shared his precious recordings with us. I think your posting is way out of line.

My sincere apologies. I didn't notice that he was a newcomer.

Mvg,

John C

Geplaatst
57 minuten geleden zei Juul:

Dank maar weer Jaap !

Doe maar Pixeldrain Frits

Graag gedaan Juul zocht nu nog naar datum en tijd en naam van Programma lijkt me Nashville-Tennessee staat in schema op Dinsdags van 20:00 tot 21:00 met daarna om 21:00 gevarieerde Muziek. einde van het uur zit drive-in jingle voor vrijdag 30-08-68 dus einde van de maand is wel een handig aanknooppunt

bewerkt door Jaap De Vries

Geplaatst

In het non-stopprogramma na Gerard hoor ik Hey Jude van The Beatles. Dat moet een van de eerste keren zijn geweest dat het op Veronica te horen was, want officieel kwam de single op 26 augustus uit:

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Ik ben het helemaal eens met wat bovenstaand vermeld wordt over de datum en tijd van deze opname.

Het bevat 2 programma's:

Veronica 19680827 2000-2100 Gerard de Vries Nashville Tennessee

vanaf 1 uur 0 min 24 sec Veronica 19680827 2100-2123 Nonstop Gevarieerde muziek

Bedankt Frits voor jouw eerste bijdrage en dat er meer mogen volgen.

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt iedereen voor de hulp en de input.

Ook inzake de uitzenddatum.

Dat is dus dinsdag 27 Augustus 1968.

Precies 2 jaar en 2 dagen VOOR mijn geboorte ;-)

Ik ben een ontzettende bandrecordergek, en koop al heel mijn leven oude partijen banden op,

of ze worden hier om de hoek van de deur gezet.

Heel soms staat er wel eens oud Veronica spul op, en dat is zeldzaam weet ik, want in principe bewaarde Veronica niets.

Al ben ik van 1970; Veronica als zeezender vind ik echt 10 keer leuker luisteren dan wat ook,

en al sinds ik klein was ben ik geinteresseerd in alles wat met het zeezender tijdperk van Veronica te maken heeft.

De Gerard de Vries opname komt van een BASF LGS 26 die tijdens de opname op een totaal verkeerde snelheid gedraaid heeft. De originele band draait ergens tussen de 9,5 en 19 cm/sec.

Door de opname te kopieren en daarna te pitchen kwam er een hele mooie opname uit.

Ok er is een paar keer een stukje minder, maar het grootste deel is prima.

Ik zal vanavond de andere kant (de band is 2 sporen opgenomen) digitaliseren en proberen te plaatsen.

Alleen de kwaliteit daarvan is ontzettend slecht.

Ook dat is een Gerard de Vries.

Maar er komt nog wel meer Veronica aan hoor ;-)

Geplaatst

Gerard verliet in de zomer van 1971 Veronica en ging naar de TROS per 1 augustus

Gerard kwam in 1964 bij Veronica

Gerard overleed op 11 juni 2015.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.