Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
http://www.mediafire.com/?lzinh55gk90oomj
-
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Wie weet waar Veronica deze tune op TV voor gebruikt heeft? Thanks, Peter
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Beste radiovrienden, Wie zingt deze Heineken-reclame? Rob de Nijs? Bert Heerink? Iemand anders? Deze komt uit een reeks met onder meer Ramses Shaffy, Margriet Eshuijs en Hans de Booij, rond 1988. Alvast bedankt voor je reactie, Benno [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 868 weergaven
- 2 followers
-
-
Weet iemand van wie dit liedje is? (sorry voor de kwaliteit) [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, heeft iemand enig idee welke (bas?-)zanger de tekst 'radiooooooo' zong in de bekende TROS-jingle? Het gaat om Radio Express jingle 3. In het koor zaten volgens jingleweb onder meer Rick Beekman, Titia Dekker, Margriet Eshuys, Jody Pijper, Hans Vermeulen en Hans Hollestelle.
-
-
- 22 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Wil wil wel bedenktijd jingle http://www57.zippyshare.com/v/5211460/file.html Gr. Bob
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud][verborgen inhoud] Hier nog de stereo versie [verborgen inhoud] En voor de liefhebber de bijbehorende reclame jingle [verborgen inhoud] Gr. Bob
-
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Deze jingle van Will Luikinga is een Veronica klassieker, hoewel ik hem niet zo vaak in deze lange versie heb gehoord. Daarna hoor je een re-sing , voor de promotie van de drive inn shows van Veronica. http://snd.sc/15feXUy SFx
-
- 14 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Knuckles O’Toole – The old piano roll blues. Er zijn tal van artiesten geweest dat ‘Knuckels O’Toole’ als nickname heeft gebruikt, maar een was de eerste: Billy Rowland, ook wel ‘Mr. Honkey Tonk Himself’ genoemd. Hij verpoosde veel in de Amerikaanse saloons en speelde vooral in de jaren dertig en veertig van de vorige eeuw op de honkey tonk piano’s. Aangenomen kan worden dat de lp ‘The saloon piano of Knuckles O’Toole’ bij Veronica aanwezig was want met gebruik van het nummer ‘The old piano roll blues’ werd een aantal jingles gemaakt voor Will Luikinga. Knuckles O'Toole - The old piano roll blues. There have been numerous artists that have used 'Knuckles O'Too…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Sea Train – Sweet Creek’s suite. Van de LP Seatrain vernoemd naar de uitvoerenden kwam ondermeer het nummer Sweet Creek’s suite. In het programma Sterrenteam van Will Luikinga op 28 augustus 1974 gebruikte hij dit nummer als tune voor een programma op Radio Veronica gelijk aan een wereld vol fantasie. Hij stelde dat de luisteraar het Gooise Matras in het programma zoals nooit tevoren zou zien, waarbij de gossip fictief gebracht zou worden door Felix Vulpen. · Nummer staat al in de lijst met andere verwijzing. sea train Veronica-19740828-0000-0100-WillLuikinga-3Sterrenteam.mp3 986.42 kB [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 861 weergaven
-
-
Bohannon – The stop and go. Een nummer van de gelijknamige eerste lp van Hamilton Frederick Bohannon op Dakar Records uit 1973. Hij componeerde dat samen met L. Emanuel en M. Ragin. Bohannon was een vooraanstaande producer en bandleider op het discogebied in de jaren zeventig van de vorige eeuw. Hij kwam in April 2020 op 78-jarige leeftijd te overlijden. ‘The Stop and go’ werd door Will van der Steen in februari 1974 gebruikt als tune in de Secco Show. Hij nam het programma van Secco over die dringend was gewenst bij zijn andere werkzaamheden als manager van het Metropole Tuschinski theater in Den Haag. Of de titel van de tune bewust werd gekozen is onduidelijk. …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Bij het nagaan van mijn collectie/playlist blijf ik dingen tegenkomen waar ik toch nieuwsgierig ben naar wie ze heeft gemaakt en waar ze vandaan komen. Heb al geprobeerd het een en ander uit te pluizen, tot nog toe zonder resultaat. Grootste deel komt uit een compilatie waarvan ik een aantal jingles wel heb kunnen achterhalen (voornamelijk PAMS en JAM), maar deze bleven over. Hieronder een overzicht van deze jingles: - [verborgen inhoud] (Een instrumentale jingles, gehoord in een compilatie met jingles uit Ierland, componist onbekend) - [verborgen inhoud] (A Musical Must? Componist onbekend) - [verborgen inhoud] (Hitpick, doet me denken aan iets…
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Mel Tormé and the Mel-Tones – There’s no business like showbusiness. Dit nummer werd opgenomen in 1946 en is een compositie van Irving Berlin. Het nummer in de uitvoering van Mel Tormé and the Mel-Tones stond op de b-kant van de single ‘Dream a while’ en was afkomstig uit de musical ‘Annie Get your gun’ en een compositie van Irving Berlin. Bijkomstigheid was dat een jonge – nog onbekende – Ray Conniff arangeur van het nummer was. Op Radio Veronica gebruikte Will Luikinga het als filler in zijn programma ‘Willem Keukenhof presenteert’ in juni 1973 onder meer om de luisteraars te vertellen dat spoedig het voetbalelftal van Veronica ging voetballen tegen een team uit de Twee…
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de verzamelaars: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Hierbij van William B. Tanner/Media General uit het pakket Something Special een mooie image song voor WIOD Miami en twee Nederlandse resings: [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Wie kan mij aan deze plaat helpen in minimaal 320 kpcs? Reacties graag via PB.
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Twee jingles van de helaas veel te vroeg overleden Wim Rigter
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
heb nog een tweetal tunes waarvan ik niet weet de uitvoerende en titel zijn er leden die deze tweetal kunnen ontcijferen @Mi Amigo tune 10 .mp3 [verborgen inhoud] mi amigo tune 8 .mp3 [verborgen inhoud] groet johan
-
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Wie heeft de jingle's van dit programma van Monique en wil ze delen?
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Wie dol is op jinglepakkketten die gemaakt zijn met een enorm orkest, komt ruimschoots aan zijn trekken met TM's Full Force uit 1984. Full Force had dé opvolger moeten worden van het beroemde Winning Score-pakket, maar die faam heeft het helaas nooit gekregen, misschien wel omdat FF wel héél erg bombastisch is: een batterij blazers, een leger pauken en gillende violen. Ik hou er wel van. Vraag mij trouwens af of dit pakket ooit (gedeeltelijk) verkocht is geweest in Nederland of in de rest van Europa. Volgens mij niet. JAM was toen al in opmars. Geniet! http://snd.sc/13WW0Fw SFX
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ben op zoek naar jingles met de woorden winter, sneeuw , ijs, vorst etc er in ( kortom alles wat maar winters is), dit voor een thema uitzending van onze lokale omroep over de winter sport ( oa bestemmingen, voorbereidingen, materiaal keus, apereski etc ). Wie heeft hier voor nog wat winterse jingles liggen voor de vorm geving?
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Als het op moderne jingles aankomt, ben ik wat traag van begrip en appreciatie. Dat gold ook voor het nieuwe jinglepakket van Radio 2, vorige jaar gemaakt door Wise Buddah. Echter, hoe vaker ik de jingles beluister, hoe beter ik ze vind. (Zeker zonder die vervelende en jengelende voice-overs van Radio 2..) Hier een paar versies van één cut: https://soundcloud.com/simonfex/wise-buddah-radio-2 SF
-
Hallo, Ik ben op zoek naar commercials van 'witte kat batterijen'. Dit merk bestaat niet meer (eind 2009 gestopt). Ik weet dat ze in de jaren '70 enkele commercials hebben uitgezonden, ik heb er reeds 1 uit 1971 en deze heb ik verkregen van de stichting Norderney. Wie kan me helpen? Alvast bedankt, Ed
-
Jingles met een heel bekende sound. WLS 890 Chicago http://www26.zippyshare.com/v/97320073/file.html (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Volgens mij kennen we deze jingle allemaal en hier in de uitvoering van WLS 890 Chicago. Maar, uit welk pakket komt dit? Bij PAMS kan ik niets vinden en vermoed de Anita Kerr Singers te horen. Op de slechte kopie die ik hier heb liggen staan verschillende cuts van deze jingle. Wie kan mij verder helpen? [verborgen inhoud]
-
-
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
-