Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Mel Henke – Walkin’ my way back home. Daar komt Mel Henke voor de derde keer voorbij met een nummer van de LP ‘The Mad Musical World of Mel Henke.’ Dit nummer werd gebruikt als eindtune in 1965 op Radio Veronica in het late avond programma ‘Namens ons’ dat werd gepresenteerd door Rob van Dijk en Harmen Siezen en technisch werd begeleid door Arnold Vis. Mel Henke – Walkin' my way back home. Mel Henke appears for the third time with a song from the LP “The Mad Musical World of Mel Henke.” This song was used as the closing theme tune in 1965 on Radio Veronica in the late-night programme “Namens ons” (On behalf of us), which was presented by Rob van Dijk and Harmen Siezen…

2. Started by Henk,

Ron Grainer - Happening Sunday. Door Dave Gregory gebruikt voor zijn zondagavond programma op RNI. Dave verbleef maar enkele maanden op de Mebo II in de tweede helft van 1970. Een Radiofragment: https://pixeldrain.com/u/eGSdVxEq

• 0 antwoorden
    • 538 weergaven
  3. https://www.pors.nl/albums/12/details/183/radio-osnabru-ck.html

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 534 weergaven
  4. Started by hans knot,

Julie Covington – Don’t cry for me Argentina. Hoofdthema uit de musical Evita uit 1977. Julie Covington mocht in 1967 een keer optreden in het programma van David Frost op de BBC. De Britse zangeres en actrice kreeg vervolgens een platencontract aangeboden. Het zou nog tien jaren duren alvorens ze zeer succesvol zou worden in de door Andrew Lloyd Webber en Tim Rice gecomponeerde musical. De intro van het nummer werd op Radio Mi Amigo gebruikt voor het maken van de reclamespots voor Postbus 196 Gent: ‘196 uw geluksgetal, postbus 196 Gent, een modern contactbureau…’ Er was zowel een mannelijke als vrouwelijke versie. Julie Covington - Don't cry for me Argentina…

5. Started by Andree,

Vond dezen toevallig toen ik ergens anders naar zocht,

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 519 weergaven
  6. Started by Ben,

Deze cassette komt uit het archief van Helmut Slawik. RNI Jingles en Promo's 1970-1974 Velen van ons zullen de jingles en promo's op deze cassette al hebben. Dit is de cassette waar de jingles op staan:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 518 weergaven
  7. Kan iemand mij helpen met commercials van bedrijven uit Dordrecht en omgeving (Blue Lagoon Zwijndrecht, Belmar Keukens, IJskoning, Vrijetijdscentrum etc)? Bij voorkeur in goede kwaliteit. Stuur me een pb als je me kan helpen. Veel dank alvast, Marco

• 1 antwoord
    • 513 weergaven
  8. Vorige maand uitgekomen, dus voor de meesten waarschijnlijk al bekend.

• 0 antwoorden
    • 511 weergaven
  9. Started by Vincent,

In de eerste aflevering van De Nederlandse Top 40 op Hilversum 3 zijn twee promo’s te horen om lid te worden van de VOO. Beide zijn ingesproken door Leo van der Goot. Herkent iemand welke muziek hiervoor is gebruikt? https://pixeldrain.com/u/HTocWk16 VOO-H3-19760528-1900-2000-Promo lid worden van de VOO (welke muziek is gebruikt Stem Leo van der Goot) https://pixeldrain.com/u/zYyZiCDA VOO-H3-19760528-1900-2000-Promo Top 40 lid worden van de VOO (welke muziek is gebruikt Stem Leo van der Goot)

10. Started by johan1,

https://pixeldrain.com/u/N9rNc2vC een eigen knip jingle voor de liefhebbers johan

• 0 antwoorden
    • 483 weergaven
  11. Started by hans knot,

Gordon MacRae – The farmer and the cowman. Een liedje uit de Musical film ‘Oklahoma’ uit 1955, destijds door Rodgers and Hammerstein geschreven en in productie gebracht. De soundtrack verscheen destijds op Capitol Records. Het liedje was de basis voor AJ Beirens voor het maken van een tweetal liedjes voor Radio Atlantis in 1974. ‘All the pirates and the listeners should be friends…312 your daily pleasure..’ Gordon MacRae - The farmer and the cowman. A song from the 1955 Musical film ‘Oklahoma’, written and produced by Rodgers and Hammerstein at the time. The soundtrack appeared on Capitol Records. The song was the basis for AJ Beirens to create two songs for R…

12. Hi all! Nieuw hier! Even een account aangemaakt n.a.v. een tip van Bas van Teylingen, want ik heb jullie hulp nodig! David hier, en ik maak een maandagavondprogramma op Roulette FM, van 19-21, Maandagaaf Met Daaf. Ik ben bezig met wat nieuwe vormgeving maken voor m'n programma, en zoek daarvoor oude vormgeving/shows van de rijke historie van Roulette103 en Roulette FM, want het zou het geweldig vinden om de oude (gedateerde) koortjes en vormgeving nieuw leven in te blazen en te eren in mijn programma. Eer het oud, draai ook het nieuw, ofzo. Ik vroeg me af of iemand van jullie wat van Roulette in zijn/haar archief heeft? Anything Will do! En ik ben je eeuwig dankbaa…

• Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 478 weergaven
  13. Started by hans knot,

Roland Shaw & His Orchestra - The James Bond Theme. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Themes For Secret Agents’ uit 1966 door de Decca Music Group Limited uitgebracht. James Bond Theme is een compositie van Monty Norman en er zijn ontelbare versies. De lp was klaarblijkelijk ook in de studio van Radio Brod aanwezig want het werd gebruikt voor een jingle: ‘My name is Brod, Radio Brod’. Roland Shaw & His Orchestra - The James Bond Theme. This song is from the 1966 LP “Themes For Secret Agents” released by the Decca Music Group Limited. James Bond Theme is a composition by Monty Norman and there are countless versions. The LP was apparently also present in Radio B…

14. Started by Ben,

Ik heb indertijd het cassette archief van Hans Hogendoorn gedigitaliseerd en daar zaten ook heel veel demo cassettes tussen. Zoals deze uit 1994 van The Power Station: Power Station (WPLJ) Demo Tape Scans van de cassette en de cassette inlay zitten in de download. Dit is de cassette inlay:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 471 weergaven
  15. Dit is een cassette uit de collectie van Hans Hogendoorn. De demo duurt ruim 23 minuten. DAS Audio Support Demo Ik had nog niet eerder van dit bedrijf gehoord. Wie kent het bedrijf en kan er wat meer over vertellen/schrijven? De cassette:

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 468 weergaven
  16. Leden, heb via de gouwe ouwe club GOLDEN RADIO een tape geupload met jingles onder de noemer Studio Jingles en Promo's - Zeezenders 2 -Dolby B voor de liefhebber johan https://we.tl/t-NvSxyH7GLCtUFPJ8

17. Weer eens wat anders.

• 0 antwoorden
    • 443 weergaven
  18. Started by Retro Radio,

In de jaren '80 heb ik regelmatig (vanaf Sonifex cart! ) een jingle gebruikt van Sjef van Oekel (Dolf Brouwers). Ik heb geen idee of deze specifiek voor ons radiostation was geproduceerd of van een LP of TV programma kwam. In het fragment hoor je eerst een enorme scheet en daarna zegt Sjef iets in de trant van "Oh nee, eene gat in min broek". Iemand enig idee over welke jingle / uitspraak dit gaat?

• 0 antwoorden
    • 439 weergaven
  19. https://www.pors.nl/albums/12/details/182/radio-jnd-sparky.html

• 0 antwoorden
    • 438 weergaven
  20. Started by Bram Lieftinck,

Beste lezer, Voor mijn jingleverzameling ben ik op zoek naar demo's van Impact Creative (uit de tijd voordat Pors dat bedrijf over nam). Zelf heb ik hier: - Algemene demo (Jaartal onbekend, maar denk begin jaren 90) - Veronica Radio & TV 2 (1991, Track To The Future MOR) - Radio 3 (1992, nooit op zender geweest, maar wel deels gebruikt in Thompson Creative PromoPack I) - Power FM (1991) Maar ik weet dat er nog veel meer mooi spul is :) Alvast hartelijk dank voor het nakijken!

• 0 antwoorden
    • 430 weergaven
  21. Started by Andree,

OM de band tussen de radio zender en de omgeving te versterken bracht Pams in de jaren 60 bij elke jingle package een lied je uit onder de titel " my home town" ze staan nu grotendeels op Youtube, http://www.pams.com/myhometown.html https://www.youtube.com/@PirateRadioUSA/search?query=home%20town

• 1 antwoord
    • 427 weergaven
  22. Started by Henk-Anna Loog,

Een paar Radio Nova jingles, het pakket is in 1979 ook gebruikt voor Radio Caroline. pixeldrain11 Radio Nova jingles-italy.mp3This file has been shared with you on pixeldrain Groet Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 424 weergaven
  23. Started by Bram Lieftinck,

Weet iemand hier heel toevallig wie des tijds de uuropener voor Radiolympia heeft gemaakt? Joosten en Kuitenbrouwer waren des tijds verantwoordelijk voor de zenderbrede vormgeving op Radio 1, maar mijn gevoel zegt dat dit niet van hen is. Weet iemand toevallig wie de maker is en heeft iemand deze opener toevallig liggen? Even doorspoelen naar 02:46. De SchatkamerRADIOLYMPIA - RADIOLYMPIA RadiOlympia (2004) | De SchatkamerDagelijks programma tijdens de Olympische Spelen 2004 in Athene (Griekenland) waarin bijdragen van de Olympische Spelen, de overige sportevenementen, actualiteiten, nieuws, achtergrondreportages en mu

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 393 weergaven
  24. Started by dyo,

Hallo allemaal, Ik zoek de naam van deze instrumentale track. Het lijkt op Hank B Marvin. De naam van de track is mij onbekent. [url]https://pixeldrain.com/u/Q11KAYyW[/url] Wie weet is er iemand die het kent. PS. Ik zou het hem natuurlijk ook kunnen vragen ,want hij woont hier niet ver vandaan. Ik wil hem niet storen hij heeft betere dingen te doen denk ik. Dus de naam van de track en de uitvoerende. Groetjes Dyo Aussieland

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 386 weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.