Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
In de jaren '80 heb ik regelmatig (vanaf Sonifex cart! ) een jingle gebruikt van Sjef van Oekel (Dolf Brouwers). Ik heb geen idee of deze specifiek voor ons radiostation was geproduceerd of van een LP of TV programma kwam. In het fragment hoor je eerst een enorme scheet en daarna zegt Sjef iets in de trant van "Oh nee, eene gat in min broek". Iemand enig idee over welke jingle / uitspraak dit gaat?
-
- 0 antwoorden
- 353 weergaven
-
-
IK zoek een jingle met de tekst " it's a crazy kind of show" is oa gebruikt in Curry en van Inkel en ook in de serie The sound of radio uitgezonden door Veronica tv. Wie heeft deze?
-
-
- 5 antwoorden
- 337 weergaven
- 1 follower
-
-
Leden, heb via de gouwe ouwe club GOLDEN RADIO een tape geupload met jingles onder de noemer Studio Jingles en Promo's - Zeezenders 2 -Dolby B voor de liefhebber johan [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 327 weergaven
- 1 follower
-
-
Het valt me nu pas op, ik heb twee verschillende versies waarvan ik wil weten welke het origineel is. Op één versie klinkt in het intro een zware stem die Kili Watch roept, op de andere versie dus niet. Verder zijn ze indentiek aan elkaar. Wie o wie?
-
-
- 10 antwoorden
- 323 weergaven
-
-
-
Twee tunes van Viewpoint, het religieus programma op Radio Caroline in de jaren tachtig. Radiofragment Viewpoint 963 [verborgen inhoud] Waldo De Los Rios - Symphony Nr. 4 In A Major "Italian, 1st Movement (Allegro Vivace), 2nd Movement (Andante Con Moto). (Mendelssohn) Radiofragment Viewpoint 819 [verborgen inhoud] James Last - Presto from Violin Concerto in A minor, RV 356 (Vivaldi)
-
- 0 antwoorden
- 260 weergaven
-
-
Op 12 mei 2009 (vandaag dus alweer 17 jaar geleden) was de eerste uitzending van Radio509, een radiostation voor en door mensen met een visuele beperking. De naam van het station was gekozen omdat het de vijfde maand van het jaar 09 was. Zelf heb ik er ook jaren gedraaid. Sterker nog, hier heb ik mijn eerste stappen in de radiowereld gezet. Het station bestaat helaas sinds 8 maart 2025 niet meer, maar gelukkig hebben we de jingles nog! Bij deze een korte compilatie van wat jingles door de jaren heen. De slogan was heel toepasselijk: Voor iedereen die horen wil! Voor de échte freaks even een overzicht van de gebruikte pakketten: - Thompson Creative (Jammin Hits, resing doo…
-
- 0 antwoorden
- 242 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Eigenlijk is het één lange promo voor de Cableshop, vandaar dat ik 't onder Radiovormgeving heb gezet. De cassette:
-
- 0 antwoorden
- 224 weergaven
-
-
Wie heeft er interesse in 9 cd’s met goede doelen reclames uit 1998 - 99 geproduceerd door B&M produkties Landsmeer. 1 CD is van War Child met de commercial in gesproken door David Bowie. Tegen verzendkosten : € 6,00
-
- 0 antwoorden
- 215 weergaven
-
-
Weet iemand hier heel toevallig wie des tijds de uuropener voor Radiolympia heeft gemaakt? Joosten en Kuitenbrouwer waren des tijds verantwoordelijk voor de zenderbrede vormgeving op Radio 1, maar mijn gevoel zegt dat dit niet van hen is. Weet iemand toevallig wie de maker is en heeft iemand deze opener toevallig liggen? Even doorspoelen naar 02:46. De SchatkamerRADIOLYMPIA - RADIOLYMPIA RadiOlympia (2004) | De SchatkamerDagelijks programma tijdens de Olympische Spelen 2004 in Athene (Griekenland) waarin bijdragen van de Olympische Spelen, de overige sportevenementen, actualiteiten, nieuws, achtergrondreportages en mu
-
-
- 1 antwoord
- 205 weergaven
-
-
Toch in Dallas voor de WK gelijk maar even langs wat heilige grond aan de 2120 Commerce Street het voormalige onderkomen van KLIF, het station dat als voorbeeld diende voor Radio Nord en Radio London en naar het PAMS gebouw aan de 4141 Office Parkway ook al is daar weinig meer te zien.
-
-
- 3 antwoorden
- 199 weergaven
-
-
James Last Orchestra - Vivaldi Violin Concerto in A Minor Rv. 356 III Presto. Een semi-klassieke uitvoering van dit prachtige nummer werd gebruikt als tune voor de uitzendingen van Viewpoint beginnende met de tekst: ‘Good evening and welcome to the program of Viewpoint 819, the Voice of Evangelism in Europe.’ Staat in de lijst ook vermeld bij Uitvoerenden onbekend. James Last Orchestra - Vivaldi Violin Concerto in A Minor Rv. 356 III Presto. A semi-classical performance of this beautiful piece was used as the theme tune for the Viewpoint broadcasts, beginning with the text: ‘Good evening and welcome to the program of Viewpoint 819, the Voice of Evangelism in Europe.’ Also…
-
- 0 antwoorden
- 129 weergaven
- 1 follower
-