Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Hallo, Wellicht weer een moeilijke vraag, maar wie heeft de vormgeving van het begin van Radio Tour De France uit 1995? En dan heb ik het niet over de bekende tune van Rein van den Broek; het gaat meer om wat juist daarvoor speelt; het begint met "Radio 1", gevolgd door geluidsfragmenten van commentaar van wat ik verneem wat er dat jaar ervoor was gebeurd. Daarna komt "Radio Tour De France" waarna Hans Hoogendoorn de presentatoren aankondigt, met als afsluiting "NOS Radio 1". Mag ook van 1996 tot 1999 zijn, maar die van 1995 is mij bijgebleven; ik kan mij herinneren dat toen dit opkwam ik speciaal naar binnen ging om naar dat gedeelte te luisteren. xD Ee…
-
-
- 2 antwoorden
- 936 weergaven
- 1 follower
-
-
Buddy Merrill - Busy Bee. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Er was trouwens sprake van veel eerder gebruik van de uitvoering van Buddy Merrill en het nummer Busy Bee. Het blijkt namelijk dat John Edward op Radio London in december 1965 het programma van Tony Windsor tijdelijk overnam en Busy Bee inzette als tune voor het programma. Buddy Merrill was de artiestennaam voor Leslie Merrill Behunin, Jr., die in 1936 in de Amerikaanse staat Utah werd geboren. Hij was een enorm populaire gitarist en werd vooral bekend als regelmatige gast in The Lawrence Welk Show op de Amerikaanse televisie. Buddy Merrill - Busy Bee. This song is already…
-
-
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Heel wat anders dan de tunes uit de jaren 80 maar hier de tune van Radio Tour De France uit 1978. Enkele radio fragmenten : https://we.tl/t-yEsPn6vUsX The Writers - Star Black
-
- 0 antwoorden
- 743 weergaven
-
-
gezocht kro hilversum 3 jingles periode 1970-1978
-
- 0 antwoorden
- 553 weergaven
-
-
Hallo radiovrienden, Wie weet wat de eindtune is van AVRO's Hollands Glorie op Hilversum III met Krijn Torringa, hier uit een uitzending van november 1989...? Alvast bedankt voor je reactie.
-
-
- 12 antwoorden
- 8,6k weergaven
-
-
Chet Atkins – Yakety Axe. Dit nummer staat al in de discografie hoewel als Yakety Yak wat fout is en dus als laatste woord Axe dient te krijgen. Het kan tevens worden aangevuld. Het was Don Allen die Yakety Axe met regelmaat gebruikte als filler in zijn ‘Weekly edition of the Country Jamboree’ op RNI in de 1970’s. Chet Atkins - Yakety Axe. This song is already in the discography though as Yakety Yak which is wrong and thus should get Axe as the last word. It can also be supplemented. It was Don Allen who regularly used Yakety Axe as a filler in his 'Weekly edition of the Country Jamboree' on RNI in the 1970s. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=9eec…
-
-
- 2 antwoorden
- 921 weergaven
- 1 follower
-
-
English below Categorie 2: Songs met in de tekst de naam van stations of medewerkers. 2022 Automatic Slim – Caroline under the covers. Automatic Slim's eerbetoon aan het legendarische radiostation dat alles veranderde voor tienduizenden jonge muziekfans in het Verenigd Koninkrijk, Radio Caroline. Afkomstig van de cd van de band, ‘Down by the Waterside’. Automatic Slim zijn: Tim Aves, zang; Ian Cundy, gitaar, zang; Howard J Bills, bas, zang; Don Moore, drums, zang. Speciale dank op dit nummer aan Joel Fisk, slidegitaar; en Holly Hallam, achtergrondzang. 2022 Automatic Slim - Caroline under the covers. Automatic Slim's tribute to the legendary radio st…
-
- 0 antwoorden
- 568 weergaven
- 1 follower
-
-
In de laatste week van De Avondspits in 1988, toen Frits Spits voor de eerste keer stopte, was er een radioveiling. Elke dag werd een pakket met originele Carts met jingles en tunes van De Avondspits geveild. De opbrengst van de radioveiling ging naar het Elizabeth Kalishuis in Huizen. Elke dag deden er 6 luisteraars mee. In totaal werd er 3.450 gulden opgehaald. Ik heb de opnames nog eens beluisterd, maar zover ik kan horen deed er niet een 'bekende' jingle liefhebber mee. Wel hoorde ik dat Bert Haandrikman uit Borgen 2 keer mee deed. Bert kennen we van NPO Radio 2 en nu NPO Radio 5. Eugene van der Schuur, een groot fan van De Avondspits, had het hoogste bod op vrijdag 1…
-
-
- 1 antwoord
- 937 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 426 weergaven
-
-
Mike Batt and the London Philharmonic Orchestra – Theme from the Caravans. Thema afkomstig van de originele Motion Picture Score. Een compositie op naam van Michael Batt en die als Mike Batt het met voornoemde orkest in uitvoering bracht in 1979. In juli dat jaar werd het door René van Elst gebruikt op Radio Caroline als afsluiter van de 19tig show. Mike Batt and the London Philharmonic Orchestra - Theme from the Caravans. Theme taken from the original Motion Picture Score. A composition credited to Michael Batt and who as Mike Batt performed it with the aforementioned orchestra in 1979. In July that year, it was used by René van Elst on Radio Caroline to clos…
-
- 0 antwoorden
- 560 weergaven
- 1 follower
-
-
Crazy Old Wout - De Oudste DJ Van Het Land Een pseudoniem voor Wout van der Meer uit Friesland, die als Peter de Vries in 1979/1980 enige keren aan boord van de MV Mi Amigo voor Radio Caroline aanwezig was. In 2022 nam hij deze song op waarbij de originele tekst is aangepast en hij het onder meer over de zeezenders zingt. Het lied heet van origine ‘De oudste stapper van de stad’ van Hollander en Macintosh terwijl de tekstbewerking van Arie Kuipers was. https://www.youtube.com/watch?v=gvYAPOhD6oM Crazy Old Wout - De Oudste DJ Van Het Land A pseudonym for Wout van der Meer from Friesland, who as Peter de Vries was on board the MV Mi Amigo for Radio C…
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand deze in een goede kwaliteit voor de komende uitzending van een Mi Amigo Top 50? Graag reacties via PB.
-
-
- 3 antwoorden
- 720 weergaven
-
-
Jethro Tull – Bourée Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld, Prachtige bewerking van J.S. Bach Suite in E Minor for Flute door Ian Anderson en uitgevoerd door Jethro Tull op de lp Stand up in 1969. Er kan tevens worden gemeld dat het door Tony Allan 10 jaar later werd gebruikt als eindtune van de Negentientig Show op Radio Caroline. Jethro Tull - Bourée This song is already in the list and can be added, Beautiful arrangement of J.S. Bach Suite in E Minor for Flute by Ian Anderson and performed by Jethro Tull on the lp Stand up in 1969. It can also be reported that it was used by Tony Allan 10 years later as the end tune of the Nineteen Show …
-
- 0 antwoorden
- 615 weergaven
- 1 follower
-
-
Howdie Doody and Buffalo Bob Smith with the Howdie Doody Cast – It’s Howdy Doody Time. Op Radio Noordzee gebruikte Peter Holland incidenteel een instrumentaaltje, al dan niet ter opvulling van een programma-uur. Hij verwees daarbij naar "Het halvegare koor." Het klinkt enigszins als Spike Jones maar is het niet. Het muziekje is geknipt uit een gelijknamige lp uit 1971 op het RCA label en wel in de categorie Radio Play Comedy. Howdie Doody and Buffalo Bob Smith with the Howdie Doody Cast - It's Howdy Doody Time. On Radio North Sea, Peter Holland occasionally used an instrumental tune, whether or not to fill a programme hour. In doing so, he referred to "The Hal…
-
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi, Dit is mijn eerste topic op dit forum nadat ik me heb voorgesteld in die betreffende forumrubriek. Aanleiding is dat ik in de 0ABC jingle en tune lijst een aantal tunes niet vermeld zie staan. Ik weet ook in welke radio programma's ze gebruikt zijn. Hoe kan ik ze doorgeven zodat ze er op die lijst kunnen worden bijgezet want ik wil dit graag met jullie delen? Maar voor mij zelf heb ik nog een aantal brandende vragen omdat ik muziek in mijn collectie heb waarvan ik zeker weet dat die als tunes zijn gebruikt maar ik weet niet in welke radio programma's. Hoe kan ik dat het beste te weten komen via dit forum ? Alvast bedankt voor jullie suggesties, F…
-
-
- 30 antwoorden
- 9,7k weergaven
-
-
King Crimson – Larks’Tongues in Aspic part 1. Dit instrumentale nummer komt van de gelijknamige lp die in 1973 als vijfde studioalbum van deze Britse groep werd uitgebracht. Rond 3.30 min op dit lange nummer is de start van het deel dat op RNI in 1974 werd gebruikt voor de promotie van het programma Topper, dat op de vrijdagavond via de internationale service van het station werd uitgezonden en de Top 20 van dat moment bevatte, evenals enige tracks van de beste albums van dat moment. King Crimson - Larks'Tongues in Aspic part 1. This instrumental song is from the eponymous LP released in 1973 as the fifth studio album by this British group. Around 3.30 min on …
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Rob Hoeke en Hein van der Gaag – Fingerprints. Een nummer van de gelijknamige lp door Philips in 1975 uitgebracht, met als ondertitel ‘Boogie Woogie Adventure with….’ Beide heren hebben deze lp volgespeeld door gezamenlijk op één piano te spelen. Het was Stan Haag die het nummer gebruikte ter afsluiting van Stan Haag Vandaag op Radio Mi Amigo in juni 1977. Rob Hoeke and Hein van der Gaag - Fingerprints. A track from the eponymous LP released by Philips in 1975, subtitled 'Boogie Woogie Adventure with....'. Both men filled this LP by playing together on one piano. It was Stan Haag who used the song to close Stan Haag Vandaag on Radio Mi Amigo in June 1977. …
-
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
- 1 follower
-
-
Pim Jacobs – Gotta be this or that. Een nummer dat voor het eerst in 1945 aan het vinyl werd toevertrouwd door Benny Goodman en in 1975 op de lp Ball of the Band van Pim Jacobs verscheen via CBS. Het nummer werd gecomponeerd door Sunny Skylar en de productie van de lp was in handen van Ruud Jacobs. De uitvoering van Pim kwam regelmatig voorbij in 1975 als eindtune van het programma tussen 8 en 9 uur in de morgen van Joop Verhoof op Radio M i Amigo. Pim Jacobs - Gotta be this or that. A song first committed to vinyl in 1945 by Benny Goodman and released on Pim Jacobs' 1975 LP Ball of the Band via CBS. The song was composed by Sunny Skylar and the production of …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Maria Neuhaus – Die Sonne bist du. Soms komen verrassingen plotseling voorbij, ja zelfs een halve eeuw nadat het betreffende nummer in een speciale versie is uitgebracht op het BASF label in Duitsland. Dankzij Werner Tschoepe weten wat dit nummer een liedtekst heeft gekregen door P. Mathäus en dat de compositie, die eerder een instrumentaal succes was en werd gebruikt als station tune voor RNI, een speciale versie is van The Man of Action van Les Reed. Maria Neuhaus - Die Sonne bist du. Sometimes surprises come suddenly, yes even half a century after the song in question was released in a special version on the BASF label in Germany. Thanks to Werner Tschoepe,…
-
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Ray Connif and his Orchestra and Chorus – Oklahoma! Weer zo’n swingend deuntje en deze keer afkomstig van de lp ‘Broadway in Rhytmn’, die in 1959 door Columbia werd uitgebracht. Het is een compositie van Richard Rodgers en Oscar Hammerstein II. Het werd in 1972 door Alfred Lagarde gekozen tot tune van zijn ochtendprogramma ‘Espresso’ op Radio Noordzee. Bovendien werd het op Radio Mi Amigo gebruikt in de zomer van 1975 door Frank van der Mast als tune van het programma ‘Informatie op Zondag’, een programma gevuld met uitgaantips. Ray Connif and his Orchestra and Chorus - Oklahoma! Another swinging tune and this time taken from the LP 'Broadway in Rhytmn', rel…
-
-
- 1 antwoord
- 889 weergaven
- 1 follower
-
-
Universal Energy – Universal Energy. Persoon een zal deze muziek, gecomponeerd door de Fransmannen Bernard Estardy en Jean Pierre Bourtayre zien als Electronic Funk, weer een ander als healing music. In ieder geval kwam het uit in 1977 en was het Frank van der Mast die het in oktober dat jaar gebruikte als eindtune van het woensdagmiddag programma ‘School’s Out’, dat er tussen 5 en 6 uur werd uitgezonden op Radio Mi Amigo. Universal Energy - Universal Energy. Person one will see this music composed by Frenchmen Bernard Estardy and Jean Pierre Bourtayre as Electronic Funk, yet another as healing music. In any case, it was released in 1977 and it was Frank van d…
-
- 0 antwoorden
- 754 weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand het geluidseffect dat Veronica gebruikte in de Top 40 voor de nummers (het effect met daaroverheen de stem van Lex of Jeroen 'nummer 10!', 'nummer 9!')? Het gaat om het effect dat soms (altijd?) 'Breeze' werd genoemd, zoals op de CD 'The Veronica Story' waarop het op CD2 ook is te horen in track 75. Ik zoek het effect dus 'kaal', zonder stemmen of zang eroverheen. Weet iemand waar het vandaan komt? Dank alvast.
-
-
- 2 antwoorden
- 887 weergaven
-
-
Max Greger Orchestra – Moonlight Serenade. Dit nummer komt voor op de elpee Max Greger Plays Glenn Miller, uitgebracht in 1970 door Polydor. Op 78 toeren werd het nummer in 1939 door de componist zelf opgenomen op het Blue Bird label. Een sublabel van His Masters Voice. De uitvoering van Max Greger werd door Stan Haag op Radio Mi Amigo ter afsluiting van ‘Stan Haag Vandaag’ gebruikt in september 1975. Max Greger Orchestra - Moonlight Serenade. This song appears on the album Max Greger Plays Glenn Miller, released in 1970 by Polydor. On 78 rpm, the song was recorded by the composer himself in 1939 on the Blue Bird label. A sub-label of His Masters Voice. Max Gr…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Categorie 2 waarin naam van een station of medewerker in de tekst voorkomt Stéphane Varegues - Le Pape Du Pop. Vareques was een pseudoniem voor Serge Lenormand en had niet alleen succes in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw op muzikaal gebeuren maar was ook te zien in film en televisieseries. Le Pape du Pop is een lied uit 1967 waarin een ode aan de popmuziek wordt bezongen en expliciet Radio Caroline werd genoemd. Stéphane was zelf verantwoordelijk voor de tekst terwijl Jean Georges medecomponist van het nummer was. Stéphane Varegues - Le Pape Du Pop. Vareques was a pseudonym for Serge Lenormand and not only enjoyed musical success i…
-
- 0 antwoorden
- 770 weergaven
- 1 follower
-
-
Categorie 2 waarin naam van een station of medewerker in de tekst voorkomt Arjen Lucassen's Supersonic Revolution – Golden Age of Music. Arjen Anthony Lucassen is een Nederlandse componist en gitarist, die zowel solo als in verschillende bands speelde. In het voorjaar van 2023 kwam hij met een nieuwe cd en groep: Arjen Lucassen's Supersonic Revolution. In het nummer ‘Golden Age Of Music’ een ode aan de rockmuziek met in de tekst een korte vermelding van Radio Caroline. Category 2 name of a station in lyrics Arjen Lucassen's Supersonic Revolution - Golden Age of Music. Arjen Anthony Lucassen is a Dutch composer and guitarist, who has played both so…
-
-
- 4 antwoorden
- 930 weergaven
- 1 follower
-