Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Harm,

Volgens mij kennen we deze jingle allemaal en hier in de uitvoering van WLS 890 Chicago. Maar, uit welk pakket komt dit? Bij PAMS kan ik niets vinden en vermoed de Anita Kerr Singers te horen. Op de slechte kopie die ik hier heb liggen staan verschillende cuts van deze jingle. Wie kan mij verder helpen? [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  2. Started by Andree,

Voor mijn jingle verzameling zoek ik jingles die afkomstig zijn van de Nederlandse Antillen. Dit is nog een blinde vlek in mijn verzameling waar van ik niets heb.

• 11 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  3. Gast Omroepersnl
    Started by Gast Omroepersnl,

Voor de liefhebbers uit mijn archief: de tune van EO's Gouden Greep op Radio 2. Deze tune werd op 25 april 1997 ingespeeld door het Metropole Orkest onder leiding van arrangeur Gerbrand Westveen. De componist is Ferry Maat. Deze is niet verschenen op de CD-versie van Jingleweb. Enjoy! [verborgen inhoud] Groet, Michel

• 8 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  4. Gast
    Started by Gast,

Ben op zoek naar een instrumentaaltje van Harold Morrison, the Opry theme, ooit gebruikt door oa Don Allen. Paul de Haan.

• 10 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  5. Hallo, Voor degenen die net als ik dol waren op de Nationale Hitparade met Felix Meurders op vrijdagmiddag (oktober '74 - december '78): ik ben op zoek naar de titels van fillers die Felix heeft gebruikt in zijn programma in die jaren. In de tijd dat hij platen 'helemaal' ging draaien (de nieuwelingen stijgers althans, de zakkers werden 'live' ingekort door met dubbele exemplaren bijna onhoorbaar een couplet over te slaan), zorgde Felix voor 'vaart' met die fillers. Hieronder een paar losgeknipte voorbeelden. Sommige zijn redelijk 'schoon, bij andere zit hij er dwars doorheen. Ik zou ze graag helemaal hebben en zoek dus plaattitels. Voor wie ze ook z…

• 7 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  6. Started by hans knot,

Jolley & Swain – Soul Street Het duo Steve Jolley en Tony Swain ontmoetten elkaar tijdens opnamen van The Muppet Show in 1975. Swain was daar cameraman en Jolley geluidstechnicus. Samen met anderen formeerden ze de groep Chaser om vervolgens zich toe te leggen op componeren, produceren en af en toe zelf een nummer op te nemen. Zo kwam Soul Street in het najaar van 1985 uit. ‘Handig plaatje voor een filler richting het nieuws’ dacht Dick Verheul op Radio Monique in april 1986, maar hij diende het nummer nog een keer in te starten toen bleek dat de verbinding met de nieuwskamer niet goed tot stand was gekomen. Jolley & Swain - Soul Street The duo Steve Jolley an…

7. Started by Bert Klaver,

Op weg naar mijn werk bij (RTV) Rijnmond reed ik onlangs langs Autobanden De Sprint. Dat deed me denken aan een commercial destijds op de zeezenders. Heeft iemand die reclamespot nog liggen? Ik stel een kopie zeer op prijs. Hgr. Bert Klaver

• 9 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  8. Ron Goodwin and his Orchestra- Playtime on Pluto. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Music in Orbit’ uit 1958 en werd in 1962 ingezet op Radio Mercur door Anders Dahlerup als tune voor het programma ‘Natinë, det sisten program I reaken’. Dit betekent dat het op een na meest recente programma in de regio was. Ron Goodwin Playtime on Pluto Mercur-19620700-Anders Dahlerup med Natiné - det sidste program i rækken.mp3 1.54 MB [verborgen inhoud] 12-04-2018

9. Started by Bob,

[verborgen inhoud][verborgen inhoud] Hier nog de stereo versie [verborgen inhoud] En voor de liefhebber de bijbehorende reclame jingle [verborgen inhoud] Gr. Bob

• 9 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  10. Op www.soundscapes.info is de zeezenderdiscografie te vinden. De maand maart 2012 brachten ons de volgende aanvullingen Zeezenderdiscografie aanvullingen periode maart 2012. In de categorie 5: Platen die werden gebruikt als tunes, filler of voor het produceren van jingles. Ad Visser – HiTech Heroes Dit nummer staat al in de lijst maar er kan aan worden toegevoegd dat in de periode voor de start van Radio 558, in 1988, al op het toekomstige zusterstation Radio Caroline het nummer al veelvuldig werd gebruikt om de komende reorganisatie van het zenderpark op de MV Ross Revenge aan te kondigen. Allisons – Are you sure. Zie ook Johnny Otis Show en ‘Telephon…

• 6 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  11. Started by hans knot,

Charlie Dore – Pilot of the Airwaves. Staat al vermeld in de lijst kan worden aangevuld. Een bericht van Neil Amstrong (deejay van het laatste uur als Neil Gates) maakt duidelijk dat hij het nummer al een tijdje gebruikte als afsluiter van zijn programma op Radio Caroline en het kon worden gezien als een soort van eindtune. Charlie Dore - Pilot of the Airwaves. Already mentioned in the list can be added. A message from Neil Amstrong (deejay of the last hour as Neil Gates) makes clear that he used the song for a while as a closing track of his programme on Radio Caroline and it could be seen as a kind of end tune.

12. Gast 259
    Started by Gast 259,

Als verzamelaar van jingles en tunes ben ik op zoek naar de Billboard hot 100 jingles, de tune heb ik al.

• 9 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  13. Started by Broozen,

Heren, van deze jingle voor VARA's Lijn 3 zijn ook VARA-versies gemaakt. Wie heeft die set digitaal op de plank liggen, eventueel om te ruilen? Bedankt! Benno

• 1 antwoord
    • 2,8k weergaven
  14. Started by Vincent,

Ik zoek de instrumentale B-zijde van de single What Difference Does It Makes van Earth & Fire (1976) en Kom Achter Je Ramen Vandaan van een koor onder leiding van Harry de Groot (1975). Kan iemand mij helpen?

• 9 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  15. Started by Andree,

ben op zoek naar een mp3tje van Rosita met de plaat Wij gaan weer de ether verlaten. wie heeft deze toevallig als mp3?

• 5 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  16. Cleaned by Oldies 45 VeronicaLokaal-1988-6min-InstructieDisc [verborgen inhoud]

17. Er zijn mensen tegen (die zure je weet wel!) en anderen weer heel erg enthousiast.... maar toch is het wel heel bijzonder wat Ai kan, hier een korte impressie: veel plezier voor die mensen die wat nieuws zullen horen

18. Started by Henk,

Ik vraag me af wat de herkomst is van deze Monique tunes. Weet iemand titel en/of uitvoerende? Monique 1986 Top 50: [verborgen inhoud] Opstaan Met Monique 1986 Ruud van Velzen: [verborgen inhoud] Alvast bedankt!

• Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Haha
    • 11 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  19. Started by hans knot,

Schellebellen onder leiding van Paula van Alphen – Klaas Vaak. Dit kinderkoor uit Soest, onder leiding van Paula van Alphen, dat veel op de radio was te beluisteren, nam het nummer ‘Klaas Vaak’ op een singletje bij Philips in 1965 op en daaruit knipte men bij Radio Veronica de jingle voor deejay Klaas Vaak. In de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw nam het koor diverse platen op en is vooral bekend door de hit met Conny Vink, ‘je bent niet dik’. Schellebellen conducted by Paula van Alphen - Klaas Vaak. This children's choir from Soest, led by Paula van Alphen, which could often be heard on the radio, recorded the song 'Klaas Vaak' on a single by Philip…

20. Started by Bob,

Heeft iemand voor mij de serie (stuk of drie, vier) Veronica jingles van de Peddlers (althans op de muziek daarvan)? Bij voorbaat dank Gr. Bob

• 14 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  21. Started by rien1959,

Soms heb je van die melodietjes die gewoon vast branden in je hersens. Bij Omroep Zeeland kijk ik vaak naar Zeeland in vogelvlucht en daar zit ook zo'n nummertje onder. Het is een lus die ongeveer 2 minuten duurt en ik heb geen idee wie de uitvoerenden zijn. Met behulp van Mixcraft was het een eitje om de muziek te "rippen" (jatten dus eigenlijk) en even te verfraaien. Het muziekje : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-83GI7IM78FEH.mp3 Rien

• 1 antwoord
    • 2,8k weergaven
  22. Started by rien1959,

Tijdens tekenwerk op de zaak had ik Britain Radio aan staan. Tot mijn stomme verbazing hoor ik de volledige soundtrack van Golden American sigaretten voorbij komen met daarin af en toe de stem van volgens mij Hero Muller. Waar hoor je nog reclame voor sigaretten tegenwoordig ? Rien P.S. Ik stond eens met mijn zwager te praten bij hem voor het huis. Stopt er een auto en mijn zwager zegt "Hee Hero !"Hoor ik daarop een hele zware stem " Dag Erik " Was het Hero Muller ! Wist ik veel dat hij daar in de straat woonde ....

• 15 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  23. Started by hans knot,

Shadows – Guitar Tango. Dit nummer staat al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Bart van Leeuwen die het nummer in de laatste week van uitzendingen van Radio Veronica in augustus 1974 gebruikte als eindtune. Shadows - Guitar Tango. This song is already mentioned in the discography and can be completed. It was Bart van Leeuwen who used the song as the final tune in the last week of Radio Veronica's broadcasts in August 1974. [verborgen inhoud]

24. Started by EDISON,

Vandaag een post van diverse demo's en losse jingles. Je hoort o.a. : radio sunshine switzerland, radio one, radio two, veronica, radio 3 KRO, bfbs, metropolis, power fm, gemeni radio, radio saffier en Radio delft. Kant 1: http://www.mediafire.com/?bdg5odjh2yr8vti Kant 2: http://www.mediafire.com/?tjiberw5z5g3vu0 Leuk om te luisteren. Peter.

• 0 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  25. Started by amigo008,

Wie heeft er misschien lijsten van de Toppop 20 op De AVRO maandag.

• 2 antwoorden
    • 2,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.