Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
1998 Tony Blackburn’s best songs from Radio Caroline. Liefst 102 gouwe ouwe op 6 cd’s, uitgebracht in 1998 op het EMG label. Niet alleen de muziek maar ook de stem van Blackburn is te horen op intro’s, terwijl er ook diverse jingles uit zijn tijd bij Caroline voorbij komen. Category 1 in the discography: 1998 Tony Blackburn's best songs from Radio Caroline. No less than 102 golden oldies on 6 CDs, released in 1998 on the EMG label. Not only the music, but also the voice of Blackburn can be heard on intro's, while several jingles from his time with Caroline pass by.
-
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Onlangs kreeg ik de vraag van een dertiger of wij ouderen ooit zulke angstaanjagende < zijn woorden> tijden mee hadden gemaakt op het gebied van internationale spanningen en de manier waarop dit in het nieuws werd gebracht. "You aint seen nothing yet" was mijn antwoord. Als kind maakte ik de spanningen rond de Cubacrisis mee en de moord op JFK. Met name de Cuba crisis had impact thuis op mijn ouders <angst> en ik herinner me zeer duidelijk als ik met mijn moeder op pad was dat wanneer ze in gesprek raakte met een bekende het alleen en op angstige wijze over de dreigende allesverwoestende atoomoorlog ging. Dat maakte dus ook op mij forse indruk. Anno nu z…
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vind het leuk dat er wat meer TROS jingles worden gepost de laatste tijd. Naast Veronica heeft de TROS nl. een belangrijk stempel gedrukt op de vormgeving van de Nederlandse radio. Bij het beluisteren van het Best Show-pakket kwam ik een prachtig liedje tegen waarvan ik ook nog een paar Engelse en Amerikaanse re-sings bleek te hebben. Hier zijn ze: http://snd.sc/NbkGNw Groeten Simon
-
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Curtis Mayfield – Junkie Chase. Deze titel staat al in de discografielijst en dus kan het volgende worden toegevoegd: Op 6 en 7 januari werden er in de Uithof in Den Haag voor de eerste keer door de Amerikaanse ISSL schaatswedstrijden voor profs georganiseerd als tegenhanger van de bekende wedstrijden van de ISU. Veel bekende rijders uit die tijd deden er aan mee, waaronder de Nederlanders Verheijen, Verkerk, Bols en Schenk. De laatste won en ging met 34.500 harde guldens naar huis. Er diende aan promotie te worden gedaan dat gebeurde via Radio Veronica waarbij Junkie Chase werd ingezet als muziek. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=68f9dfb9-9087-4682-9…
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Charlie Dore – Pilot of the Airwaves. Staat al vermeld in de lijst kan worden aangevuld. Een bericht van Neil Amstrong (deejay van het laatste uur als Neil Gates) maakt duidelijk dat hij het nummer al een tijdje gebruikte als afsluiter van zijn programma op Radio Caroline en het kon worden gezien als een soort van eindtune. Charlie Dore - Pilot of the Airwaves. Already mentioned in the list can be added. A message from Neil Amstrong (deejay of the last hour as Neil Gates) makes clear that he used the song for a while as a closing track of his programme on Radio Caroline and it could be seen as a kind of end tune.
-
-
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal kent iemand aan het van deze uitzending de tune ? 13u-14u : http://www51.zippyshare.com/v/4379301/file.html Gr John
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
https://pixeldrain.com/u/vt12zhCF
-
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar een betere kwaliteit van deze opnames: 1 Struyk maaltijdsoepen (versie Michiel de Ruyter) 2 Struyk maaltijdsoepen (versie Columbus) 3 Zwan vleessalades (carnavals-versie)
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Goedemiddag allen! Eind jaren 80 had de NCRV een gezongen 'De Stem van het Weekend'-jinglepakket voor de uitzendingen op Radio 3. Volgens mij geproduceerd door Sjors Frohlich en Peter Plaisier. Ik heb hier een bar slechte cassettekopie van en zou deze graag in goede kwaliteit nog eens terug luisteren. Wie o wie kan mij hier mee helpen? Dank, Marco
-
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een hoge digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Hauraki - Jingles Pack https://pixeldra.in/u/iaxuYx Opmerking : Deze set jingles werd mij doorgestuurd door een contact uit New Zealand (Raglan) die er een FM station uitbaat Uw rea…
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Ik zoek deze plaat uit 1976. Een audio opname zou mooi zijn, een scan van de cover zou fantastisch zijn.
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Vanavond luisterde ik een uurtje naar LuxuriaMusic, een heerlijk excentriek internet radiostation uit Los Angeles, waar ze muziek draaien die je vrijwel nergens anders hoort. Ik heb deze zender pas vorige week ontdekt en ben er nu al helemaal aan verslingerd. Op zeker moment viel ik zo ongeveer uit mijn stoel van verbazing. Ik hoorde een liedje dat elke ABTT-fan kan dromen, maar in een bewerking die mij volstrekt onbekend was. Het staat ook op YouTube, zag ik daarnet. Luister zelf maar: Paul
-
VOO jingles oa Nieuwsradio en meer Waarom? Daarom! Net als de andere jingles die ik online zette, op goede kwaliteit. En los dus niet vast😀vd mastertapes
-
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Radio Mi Amigo 31 augustus 1976 verklaring Peter van Dam. Met gebruik van de nummers "Deuil et Douleur" en "Enfants et Marionnettes" van Daniel J. White (album Musique Pour... Sports / Evénements, label Montparnasse 2000). Een radiofragment: https://www.mediafire.com/file/nohkgia7soi4d86/Radio+MiAmigo+-+Reclame,spots+&+jingles+-+verklaring+Peter+van+Dam.mp3/file Ik heb alleen online audio kunnen vinden van Deuil et Douleur op een Japanse site: Daniel J.White - Deuil et douleur - ニコニコ (nicovideo.jp)
-
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Bedankt voor de jingles van de top 2000 maar heeft iemand soms de jingle noteringen zoals nr 2000 nr 1999 etc etc bvd groetjes Chaldy.
-
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste radiovrienden, Wie zingt deze Heineken-reclame? Rob de Nijs? Bert Heerink? Iemand anders? Deze komt uit een reeks met onder meer Ramses Shaffy, Margriet Eshuijs en Hans de Booij, rond 1988. Alvast bedankt voor je reactie, Benno https://soundcloud.com/jingleweb/hhh-commercial?si=c096f10ab8ce4a1991f0ae1b30d6041a&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing
-
-
- 6 antwoorden
- 776 weergaven
- 2 followers
-
-
Ik zoek van de Hilversum 3 Tip 10 de lijsten van 8 maart 1971 en 19 juli 1971. Wie kan mij helpen?
-
Buddy Merrill - Busy Bee. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Er was trouwens sprake van veel eerder gebruik van de uitvoering van Buddy Merrill en het nummer Busy Bee. Het blijkt namelijk dat John Edward op Radio London in december 1965 het programma van Tony Windsor tijdelijk overnam en Busy Bee inzette als tune voor het programma. Buddy Merrill was de artiestennaam voor Leslie Merrill Behunin, Jr., die in 1936 in de Amerikaanse staat Utah werd geboren. Hij was een enorm populaire gitarist en werd vooral bekend als regelmatige gast in The Lawrence Welk Show op de Amerikaanse televisie. Buddy Merrill - Busy Bee. This song is already…
-
-
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan mij helpen aan een goede kwaliteit jingle NCRV Favoriet, ook ben ik op zoek naar het synthesizer muziekje dat hiervoor gebruikt werd, iemand enig idee?
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Francis Goya – Manolito. Andermaal een nummer van Francis, die in de jaren zeventig enorm populair was in Nederland als ook bij de Zuiderburen. Manolito is gecomponeerd door Francis Weijer, de echte naam van de Goya, en werd in 1978 op single uitgebracht. Het was Tony Berk die het nummer gebruikte in zijn programma van 19 oktober 1978 op Radio Hollandia als afsluiter van het eerste uur. Het was de bedoeling dat op die dag Radio Hollandia van start zou gaan vanaf de MV Mi Amigo als opvolger van Radio Mi Amigo. Een groot probleem met de generator aan boord van het zendschip, een dag eerder, voorkwam dat het station ooit in de ether kwam. Wel zijn de programmatapes bewaard g…
-
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi, Als fan van het programma Countdown vraag ik me al mijn hele leven af of de bekende tune (die liep tot 1990) gebaseerd is op bestaande tracks. Want het is volgens mij een samenraapsel van een paar verschillende liedjes, maar klopt dat ook? Of is het destijds custom gemaakt? Het gaat om deze leader: Wie weet meer? Alvast bedankt, PD
-
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Pierre-Alain Dahan – Auto Moto Rallye. Dit nummer is afkomstig van de in 1972 verschenen lp ‘Continental Pop Sound’, een plaat vol met synthesizer muziek gecomponeerd en gespeeld door Pierre-Alain Dahan. Hij overleed in 2013 op 70-jarige leeftijd en was componist en veelzijdig muzikant. Het nummer ‘Auto Moto Ralley’ werd tweevoudig ingezet op Radio Veronica in de nacht van 22 september 1972. Allereerst als openingstune van het programma en ook telkens als filler op weg naar het nieuws in een speciaal nachtprogramma ter gelegenheid van de ‘derde nachtautorally’, georganiseerd door de Veronica Rally Sport Stichting en Radio Veronica. Het zes uur durende programma werd gepre…
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Iemand enig idee welke plaat Ferry hier gebruikt onder het oplezen van de noteringen: http://www14.zippyshare.com/v/VJjoRIjO/file.html
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Beste radiofanaten, vraagje : wie heeft er jingles van de Billboard Hot 100 ? Mogen jingles zijn uit de 60's tot nu. Alles is welkom. Ik ben op zoek naar zulke jingles (mogen zelfs van slechte kwaliteit zijn). Kan jij helpen ? Alvast dank, Danny
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hallo ik ben op zoek naar een album (2) in the beginnings Van Renaissange in MP3 formaat een aantal maanden bij A. Bouman gehoord werd vroeger ook op Caroline gedraaid Ronald
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
-