Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  2. Started by Vincent,

Heeft iemand voor mij een Tros Paradeplaat jingle in goede kwaliteit?

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Started by janf001,

In 2001 een LP opgenomen met een 200 jingles. Ik weet niet meer van wie. Liep daar tegen aan toen ik wat oude mappen uit mijn archief doornam. Wie weet van welke LP dit is? Zeezender jingles - 200 jingles (kant A).mp3 [verborgen inhoud] Zeezender jingles - 200 jingles (kant B).mp3 [verborgen inhoud] groet, janf

• 5 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  4. Started by Vincent,

Het lijstje met Mi Amigo Lievelingen van 1976 is nagelopen aan de hand van het gedrukte exemplaar (Mi Amigo Top 50) of een uitzending uit de betreffende week en is daar waar nodig gecorrigeerd. Ik zoek nog de bevestiging van 3 januari, 10 januari, 24 januari, 5 juni, 10 juli en 20 november. http://www.radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_Lievelingen_in_1976

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  5. Started by Peter Petersen,

Airchecks van onderstaande radio stations met hun TOTH (Top of the Hour) jingles: - City Fm Classic Rock - Fresh FM Haaglanden - FunX - Hofstad Radio 99.4 - Midvliet FM - Radio Miranda FM 90.9 - Regio Radio 7 Braassemermeer - Excellent FM Haaglanden - Stads Radio Den Haag 92.0 - Stads Radio Rotterdam 93.9 - Stads Radio Delft 106.3 - Studio West Ysselmonde - WOS Westland - Radio West 89.3 Listem/ download: [verborgen inhoud] Veel luisterplezier ! File re-uploaded: 15-OCT-2012

• 4 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  6. wie heeft er hollandse jingles voor me van div piraten geen zee zenders maar de ilegale radio piraten bvd chaldy

• 4 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  7. Started by chaldy,

Wie heeft er nog wat leuke jingles van karel van kooten liefst losse zoiets van Karel van Kooten 50 pop of een enveloppe geinig he was toen ingesproken door de heer van Duin.Bvd Chaldy.

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Started by Oever532,

Weet iemand van jullie vanuit welk pakket deze drie jingles komen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze is van BBC Radio 1, maar ik weet niet van welk jaar en welk pakket dit is. Bij voorbaat dank

9. Started by Vincent,

In de Luxemburg Top 30 stond Share O Nettes met Papa Ooh Mow Mow in de Top 30. Dat was eind april 1975. Ik kan niets over deze plaat terugvinden. Verkeerd gespeld? Of niet goed gezocht? Wie kan mij verder helpen?

• 4 antwoorden
    • 910 weergaven
  10. Started by andrekuiper,

Vraagje: waar komt de muziek vandaan die is gebruikt in de volgende 2 Holland FM jingles? Groet, André Kuiper

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  11. Started by hans knot,

Alan Bown Set – Headline News. We kennen het nummer uiteraard ook van Edwin Starr en lange tijd werd gedacht dat die versie werd gebruikt voor een jingle ten bate van de jingle ‘Lex Harding Special’ op Veronica. In deze uitvoering zijn duidelijk de blazers te horen, die ook in de jingle voorkomen. De groep was afkomstig uit Londen en nam dit nummer in 1966 op voor het Pye label. Alan Bown Set - Headline News. We also know the song by Edwin Starr and for a long time it was thought that this version was used for a jingle for the 'Lex Harding Special' jingle on Veronica. In this version you can clearly hear the horns, which also appear in the jingle. The group w…

12. Started by hans knot,

Het oude Glenn Miller succes kende een aantal versies in de jaren zeventig (1978) Rick van der Linden en Tuxedo Junction maar hetzelfde jaar gebruikte Ton Schipper op Mi Amigo een andere versie als filler hier een fragment http://bars.rug.nl/download/b754e0e87fb092f7 en mocht je een antwoord weten ook eventueel een mp3 naar mijn adres Hknot@home. en even nl erachter groet en dank Hans

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  13. Started by hartoghenk,

[verborgen inhoud] Beste Mart. Jij vroeg mij om wat jaartal jingles Daar het bestand te groot is voor de mail doe ik het maar op deze manier Misschien zijn er nog meer leden die interesse hebben in deze jingles. Groet Henk.

14. Started by Vincent,

Ik heb deze al een tijdje klaarstaan om uit te zoeken maar jullie zijn er beter in dan ik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik zoek de titel en of uitvoerende van de gebruikte muziek in deze drie items.

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Started by Harm,

Bij toeval stuitte ik vandaag in mijn database op een nummer van Johnny Bristol uit 1974 met de titel "Hang on in there baby". Met enige verbazing kon ik niet anders concluderen dan dat Tom Merriman (de componist van The Power) héél goed naar dit nummer geluisterd heeft. Ik heb beiden middels een edit in een file gezet: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Started by hans knot,

Brass Incorporated – At the sign of the Swinging Cymbal. De muziekkenner bij uitstek zal denken: fout, dat is toch van Bryan Fahey. Klopt helemaal want die componeerde het nummer maar deze versie werd in 1970 opgenomen door de Britse formatie Brass Incorporated en werd uitgebracht op het Pye platenlabel. Het was Kenny Page die het nummer op de Voice of Peace gebruikte als eindtune voor ‘The Golden Hour’ in 1988. Page had eerder ook al bij Radio Caroline gewerkt maar begon zijn loopbaan bij Radio Clyde in Schotland. In 2002 overleed hij op de leeftijd van 47 jaar. [verborgen inhoud]

17. Dag radio vrienden Ben al tijden op zoek naar een tune van Edvard Niessing, het is een tune die veel is gebruikt in zijn radio show destijds op radio 192 Een snelle gave tune met bellen er in . Edvard kan dit zelf niet prijs geven .Ik wil graag deze tune gebruiken voor mijn radio show. Bij deze doe ik oproep ,wie weet hoe deze filler of tune heet.Bvd Gr Johan

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by pvanklei,

Hierbij een paar jingles die Holland FM gebruikte voor het programma Prijsbewust. https://soundcloud.com/jinglefreak/holland-fm-jingles-prijsbewustmac2001 Het programma dat begin jaren '70 op Radio Noordzee werd uitgezonden werd in 1994 weer uitgezonden bij Holland FM. Deze jingles zijn in 1994 voor Holland FM opnieuw gemaakt door MAC2001. Groet, Peter

19. Started by JOHNBO99,

Goeie avond jingle ,van 2 jingles 1 gemaakt [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  20. Ik ben al enige tijd op zoek naar de volledige jingles van de Mega Top 50 uit de periode 1994, ingezongen door Top Format. Origineel zijn deze jingles ingezongen door JAM voor The Rockin America Top 30 Countdown. Wie zou me hier aan kunnen helpen? Alvast ontzettend bedankt!

21. Started by hans knot,

Tony Vos met zangeres Sandy Fort en het Off the road trio – Love for sale. Eén van de 18 nummers die voorkomt op een speciale cd met jazzy muziek en is uitgegeven in 2002 ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de firma Domed BV. Het was de eerste CD-productie waar Tony Vos op mee speelde. In het trio verder Cees van der Wilden en Arie van Wegen. Gezien de speciale uitgave is de CD, die de titel ‘Captain’s mainstream’ meekreeg, een veel gezocht item. De gehele CD is trouwens op you tube te beluisteren.

22. Started by hans knot,

Luther Randolph and Johnny Stiles – Cross Roads. Een heerlijk deuntje dat zo in de categorie Jimmy Mc Griff en Jimmy Smith past. Randolph op orgel en Stiles op basgitaar. Ze componeerden ‘Cross Roads’ samen met Norman Connors, die ook het drummen voor zijn rekening nam, en de single werd in 1963 uitgebracht op het Cameo label, terwijl Artone het in Nederland op de markt bracht. Duidelijk is dat Jan van Veen op Radio Veronica in het programma ‘Alle remmen los’ het dus niet bij een tune hield want hij gebruikte dit nummer in augustus 1967 als herkenningsmelodie voor dit programma. [verborgen inhoud]

23. Started by johan1,

Hallo Leden, ben op zoek naar de goede artiest en titel er staat wel de jokers vermeld maar weet niet zeker wie weet voor mijn de oplossing groet johan [verborgen inhoud]

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 772 weergaven
  24. Started by skybird,

Ik heb hier een mix gemaakt van een paar Tros jingles tussen 1974 - 1989. Ze komen uit 5 verschillende pakketten. Reis even mee door de tijd,en denk waar is de tijd van de mooie Tros jingles naar toe. Veel luister plezier. http://www30.zippyshare.com/v/19665283/file.html

• 4 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  25. Errol Brown, zanger van Hot Chocolate is overleden op 71 jarige leeftijd. Dit heeft zijn manager gemeld aan de BBC. De zanger werd in 1975 wereldberoemd met de hit You sexy Thing (I believe in Miracles). Hij scoorde behalve You sexy Thing ook hits als Every 1's A Winner en It Started With A Kiss. Errol, die in Jamaica werd geboren stierf aan leverkanker.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.