Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
Het Complete Tunesboek ligt momenteel bij de drukker, met een overzicht van meer dan 6000 tunes van de zeezenders, de omroepen en de commerciëlen, plus een hoekje met tv- tunes. Het boek wordt op 14 september ten doop gehouden tijdens een feestje bij Beeld & Geluid in Hilversum. Met een speciale wedstrijd voor iedereen die het boek al heeft besteld (of dat nog doet met 5 euro voorverkoopkorting bij Edicola.nl, voeg in dat geval bij het bestellen de code 'Tunes' toe en het is al voor elkaar.) Ook op deze plek komen we daar spoedig op terug. Er is al best wat belangstelling bij de media voor het nieuwe boek, dat we als een ode zien aan al die beroemde of juist vergeten …
-
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Band of the Royal Netherlands Navy – March of the Herald Dit nummer werd al eerder beschreven en kan dus worden aangevuld. Al in de eind jaren zestig van de vorige eeuw was er op de zondagmiddag vanaf half 5 in de middag een kort sportprogramma op Radio Veronica. In een ongeveer 10 minuten durend item was het Jan Steen die ‘Veronica Sport’ live vanaf de Norderney presenteerde. Band of the Royal Netherlands Navy - March of the Herald This song has been described before and can therefore be added to. Back in the late 1960s, there was a short sports programme on Radio Veronica on Sunday afternoons from 4.30pm. In a roughly 10-minute item, it was Jan Steen who presented …
-
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie herkent dit stukje muziek gebruikt in de Tros Top 50 in 1983. Het stukje muziek is heel kort,je weet maar nooit. Dirk http://www24.zippyshare.com/v/66160614/file.html
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Wie heeft de eerste pakket van Radio 10 uit 1988 en met name de italiaanse jingles? bvd!
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Queen – Brighton Rock. Dit nummer is afkomstig van de in 1974 verschenen lp Sheer Heart Attack en is een compositie gemaakt door Brian May. De intro werd gebruikt op Radio Caroline in 1978 in combinatie met ‘Carnival Midway’ door Jac Holzman and Peter Handford, dat afkomstig is van de lp ‘Authentic Vintage Sounds Effects’, dat uitkwam op het Old Thundridge Records. Er werd aan boord van de Mi Amigo een promospot gemaakt voor de Summer Tour 1978 langs verschillende badplaatsen in Engeland waar niet alleen de Caroline Dubbel Dekker Bus kwam maar ook de Caroline Roadshow een optreden telkens verzorgde. Jac Holzman and Peter Handford – Carnival Midway. Een nummer …
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Ik ben bezig met een radioprogramma over 1978. In dat jaar veranderde de golflengte van Hilversum 3 van 445 naar 444 m. De frequentie 674 kHz. werd in 1978 gewijzigd naar 675 kHz. Ik zoek de TROS jingle And now, more music on de big 445. Heeft iemand die voor mij in goede kwaliteit ? Zou ik erg leuk vinden. Fred
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
http://www.mediafire.com/?ayv9lozwwm2gi1o Vandaag een posting van Alfasound en Jam, duur 74 min. Leuk voor het weekend. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Hier nog een tune,dit keer de tune van het programma,weeshuis van de hits bij de KRO. http://www4.zippyshare.com/v/99470134/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Wie kent dit stukje muziek? De stem is van Felix Meurders. Het fragment is van de Hilversum 3 Top 30 uit 1971. Alvast bedankt! benno@jingleweb.nl
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie o wie heeft de jingle van Tom Mulder oftewel het stukkie van Mister Ed en daarin de jingle vewerkt , en als Tom zijn kandidaten aankondigde in de trent van mijn naam is Miep ik woonin hou van mij hobby,s zijn werd gevolgd door een instruntaal stukje zoeits van tataaaaa moelijk uitleggen wie weet wat ik bedoel uitloop jingletje ? wie heeft deze bvd groetjes op zippyshare of mp3 bvd groetjes Chaldy
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Al enige tijd ben ik op zoek naar de instrumentale uitvoering van deze jingle http://www.sendspace.com/file/t05czt Cut 14 uit het JAM Hitradio1 pakket uit 1987. Ik ben benieuwd of iemand deze heeft. Mooi en legendarisch jinglepakket! Groet, Frits
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
-
-
Het is alweer 15 jaar geleden dat in de studio's van Top Format een jinglepakket werd opgenomen voor Radio Nationaal. Ik heb vandaag de zolder opgeruimd en kwam de CD tegen met het pakket. Ik wil deze graag met jullie delen. Radio Nationaal - Top Format - 2000.wav Groet, Ger
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Max Greger and his Orchestra – In the mood. Een compositie van Glenn Miller die het nummer met zijn orkest al in 1939 opnam. Max Greger heeft tussen 1963 en 1977 zowel het orkest van de ZDF als SWF geleid en dit nummer diverse malen aan het vinyl toevertrouwd. Eén van de gespeelde versies is door Bert Bennet in mei 1975 opgepikt om als tune en filler te gebruiken in de Mi Amigo Flashback top 100. ‘en laat de buren ook meeluisteren’ was zijn motto. Max Greger in the mood MiAmigo-19750519-1500-1600-BertBennett-FlashbackTop100-(Studio).mp3 1.84 MB https://filesender.surf.nl/?vid=3b7e8167-0c80-a349-1330-000045a7435b
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo radiovrienden, Wie kent titel en uitvoerende(n) van deze tune, gebruikt in 1971 door Felix Meurders aan de kop van de Hilversum 3 Top 30? Shazam en Soundhound herkennen 'm niet, ikzelf ook niet. Wie van jullie? Benno
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
MFSB – TSOP Geweldige soultune die perfect The Sound of Philadelphia weer geeft. Op het eind een kort stukje vocaal van The Three Degrees. Afkomstig van de uit 1973 uitgebrachte Lp ‘Love is the message’. Nobert gebruikte het in 1974 als eindtune voor zijn Nobertshow op Radio Mi Amigo. ** bovenstaand heeft al meer verwijzingen in de discografie MFSB TSOP MiAmigo-19740410-Norbert Show.mp3 1.84 MB https://filesender.surf.nl/?vid=5f70e578-ad43-4ac9-6b0e-00001f674072
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Waarom liet men 5 maal de zelfde jingle maken bij 10 Gold? De meeste versies draaide men toch niet op de radio. Ook bij andere stations was dat het geval. Dirk http://www48.zippyshare.com/v/38778956/file.html
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Duke of Burlington – Flash. Nummer staat al in de lijst met twee verwijzingen. Kan worden aangevuld met: Ook Mi Amigo 272 Tom de Bree gebruikte het als eindtune in het programma ‘Welkom in de Wereld der wakkeren’ in juli 1979. Tom de Bree was slechts 17 jaar en was behoorlijk geschrokken van wat er zoal op hem afkwam. Hij verliet het zendschip met de volgende tender die arriveerde. Duke of Burlington - Flash. Number is already in the list of two references. Can be completed with: Mi Amigo 272 Tom de Bree also used it as the final tune in the program 'Welcome to the World of Waking' in July 1979. Tom de Bree was only 17 years old and was quite shocked by what w…
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Billy Paul – The war of Gods. De intro van dit nummer werd gebruikt voor jingles in de Top 100 van 1973 op Radio Veronica en wel tijdens de opening van elk uur dat het programma werd uitgezonden op de 538 meter. Het nummer is afkomstig van de gelijknamige lp in 1973 geproduceerd door Gamble en Huff voor het Philadelphia International Records. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=0a7c0aa6-07a9-4a9d-af72-db2d0c80190f
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Dynamic Rockers, the – Billboard Boogie. Het was in het jaar 1954 dat deze rock and roll band werd opgericht door Henk Broekhoven in Tilburg. Broekhoven heeft solo hits gehad onder de naam John Spencer. Men bracht vier singles uit op het Belgische platenlabel Helia en ‘Billboard Boogie’ werd gebruikt als tune voor het Radio Mi Amigo weekendprogramma ‘Rock at one o’clock’. Achtereenvolgens kende het kort lopende programma drie presentatoren: Secco, Eddy Emmery en Peter van Dam. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=dcaa6a45-0bed-473f-ab9a-fc0efcd3c022
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een montage van voo jingles uit de jaren 80. Ze stonden nog op een paar oude cassettes die ik hier nog liggen had.(Is duidelijk te horen) 3 uur materiaal waarvan ik minstens 2 uur jingles heb gehoord die ik niet ken. De montage duurt 10 minuten. Dirk http://www30.zippyshare.com/v/45896965/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
-
Freddie & Friends – Pim pam pom. Dit nummer kennen we vooral van het uit Haelen afkomstige Pikkel Nikkel Orkest, dat er een hit mee had in 1973 op het Negram label. De TROS pakte het nummer op voor een van de vele televisiecampagnes en zo werd het nummer voor dit doel opnieuw ingespeeld door Freddie & Friends. De LP TROS TV Tunes, die ervan in 1975 op de markt kwam, was ook te vinden in de studio van Radio Mi Amigo want Stan Haag gebruikte ‘Pim pam pom’ in 1977 als eindtune voor een aflevering van zijn programma ‘Stan Haag Vandaag’. Freddie & Friends - Pim pam pom. This song is best known from the Haelen-based Pikkel Nikkel Or…
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Mijn hele verzameling doorgespit, maar de promo/jingle van Tony Allan (?) Caroline and Mi Amigo, met als achtergrond: Climb aboard the Love ship, heb ik helaas niet volledig. Wie kan mij helpen aan deze promo/jingle in goede kwaliteit en in de juiste lengte? Alvast bedankt! Groet Cas
-
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Ik kan me vaak ergeren wanneer radiostations de verkeerde mix of versie van een plaat in hun bestand hebben. Een goed voorbeeld is " Everyone s Gone to the Moon" van Jonathan King. De versie die ik b v op Radio 5 hoor , maar ook op andere stations heeft een zangpartij die volledig weg valt in de mix , waardoor je voornamelijk het orkest hoort. Afschuwelijk. Niemand neemt de moeite om de mono mix te zoeken , zoals we hem kennen van de radio van vroeger. Maar zo zijn er meer voorbeelden.
-
- 15 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Vandaag is het 48 jaar geleden dat Hilversum 3 officieel werd geopend. Op 11 oktober 1990 werd op de TROS donderdag een speciale uitzending gemaakt dat in het teken stond van 25 jaar Hilversum 3. Van 06:00 tot 14:00 uur draaide de TROS de beste gouwe ouwe uit 25 jaar popradio met ieder uur historische fragmenten van de Hilversum 3 DJ's. Hierbij de promo, die door Herman Dales (NOB), voor deze speciale dag werd gemaakt: Promo 25 jaar Hilversum 3 11-10-1990 Groet, Peter
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-