Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Niels Zack,

Ik ben even gaan zoeken tussen mijn eigen singles en vond een promo van dr. Hook. Weinig gedraaid want de-clicken was niet nodig. Is uitgegeven als losse promo-single en als bonus bij de LP "Belly up!" uit 1973. Dennis Locorriere en Ray Sawyer hebben de grootste lol tijdens de opnames. Zo te horen onder het genot van enige spiritualiën Het heeft nog het meeste weg van een Cheech en Chong "Pedro and man" gesprek. Niels http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UCBMFVBM4LK3.mp3

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  2. MFSB – TSOP Geweldige soultune die perfect The Sound of Philadelphia weer geeft. Op het eind een kort stukje vocaal van The Three Degrees. Afkomstig van de uit 1973 uitgebrachte Lp ‘Love is the message’. Nobert gebruikte het in 1974 als eindtune voor zijn Nobertshow op Radio Mi Amigo. ** bovenstaand heeft al meer verwijzingen in de discografie MFSB TSOP MiAmigo-19740410-Norbert Show.mp3 1.84 MB [verborgen inhoud]

3. Started by Max Simonse,

Beste forum-leden, recent kwam ik de cd-rom '538 Webstation' tegen, een softwareprogramma waarmee je rond het jaar 2000 je eigen webradiostation kon starten. Op de CD staan ook een serie jingles uit ik denk het 538-jinglepakket uit 1998(?), maar dan met een 538 Webstation-sausje. Kan ik iemand een plezier doen met deze jingles in wav-formaat?

4. Started by pvanklei,

Vandaag is het 48 jaar geleden dat Hilversum 3 officieel werd geopend. Op 11 oktober 1990 werd op de TROS donderdag een speciale uitzending gemaakt dat in het teken stond van 25 jaar Hilversum 3. Van 06:00 tot 14:00 uur draaide de TROS de beste gouwe ouwe uit 25 jaar popradio met ieder uur historische fragmenten van de Hilversum 3 DJ's. Hierbij de promo, die door Herman Dales (NOB), voor deze speciale dag werd gemaakt: [verborgen inhoud] Groet, Peter

• 6 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  5. Edouard Duleu et Luis Conti- Refrain Des Beaux Jours. Duleu en Conti waren beiden afkomstig uit Frankrijk. De enige informatie die te vinden is heeft betrekking op Duleu, die vooral veel mussette muziek heeft gecomponeerd. In ieder geval componeerden beide heren het ‘Refrain des Beaux Jours’ en werd het nummer in 1973 uitgebracht. In 1977 werd er op Radio Mi Amigo reclame gemaakt voor de ‘319 sticker actie’ waarbij het Ton Schipper was die op dit nummer de promotiespot insprak. Edouard Duleu et Luis Conti- Refrain Des Beaux Jours. Duleu and Conti were both from France. The only information that can be found concerns Duleu, who mainly composed a lot of mussette…

6. Hierbij een flitsende jingle montage van het radiostation WXXY uit Chicago. In 1999 schakelde dit radiostation over op '80s only met o.a. de beste Z100 jingles van JAM. [verborgen inhoud] Groet, Peter

• 1 antwoord
    • 2,2k weergaven
  7. Started by skybird,

Dit is volgens mij de mooiste jingle uit het pakket The Power van TM. Het is de kerst jingle in diverse uitvoeringen. Het blijft wonder mooi. Dirk http://www65.zippyshare.com/v/79118621/file.html

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  8. De Tros Nummer jingles uit 1980 vond ik geweldig,van 10 tot en met nummer 1. Ze zijn gemaakt door Ad Roland,maar waar zijn ze gebleven? Dirk [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  9. Started by Henk,

Voor wie het leuk vindt een verzamelinkje K-tel commercials uit de jaren zeventig. Met dank aan Ben, Martin, Hans en vele vele anderen! [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 2,2k weergaven
  10. Started by Juul,

Bron: BBC. http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-18864409

• 1 antwoord
    • 2,2k weergaven
  11. Gast loky
    Started by Gast loky,

Heeft iemand de cd Radio Noordzee Internationaal jingles 1970-1974, uitgebracht door het Genootschap Radiojingles en tunes voor mij. De cd is niet meer te koop. Grt Rieni.

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  12. Vreemde collectie van Radio Atlantis jingles/reclames. [verborgen inhoud] Robin

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  13. Started by hans knot,

Uitvoerenden onbekend – Eine Kleine Nachtmusik (Allegro). De Serenade voor strijkers nr. 13 in G majeur, KV 525 is een muziekstuk uit 1787, geschreven door Wolfgang Amadeus Mozart. Er zijn talloze uitvoeringen en één ervan werd door Andy Archer op Radio Seagull in 1974 gebruikt ter promotie van het programma ‘School’s out’ dat iedere maandag en donderdag tussen 9 en 11 uur in de avond via de 259 meter werd uitgezonden. [verborgen inhoud]

14. Started by Harm,

Ik dacht laat ik eens een ringtone maken van 'Merck toch hoe sterck' de herkenningsmelodie van RNW. Hij klinkt lekker vol, al zeg ik het zelf, en duurt 55 seconden inclusief 2 seconden stilte voorafgaand voor de trilfunctie: http://www.mediafire.com/?xn9g01brdw5negm

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  15. Dynamic Rockers, the – Billboard Boogie. Het was in het jaar 1954 dat deze rock and roll band werd opgericht door Henk Broekhoven in Tilburg. Broekhoven heeft solo hits gehad onder de naam John Spencer. Men bracht vier singles uit op het Belgische platenlabel Helia en ‘Billboard Boogie’ werd gebruikt als tune voor het Radio Mi Amigo weekendprogramma ‘Rock at one o’clock’. Achtereenvolgens kende het kort lopende programma drie presentatoren: Secco, Eddy Emmery en Peter van Dam. [verborgen inhoud]

16. Geen idee of ze ooit gedeeld zijn, maar bij deze 5 Jingles van de Veronica Top 40 Hitdossier uit 2011 Zie hieronder de Downloads! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

17. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Gecomponeerd en gedirigeerd door het genie Rogier van Otterloo: Let's go to Randstad uit 1974, de tune van het bekende uitzendbureau. Ooit nog op single uitgebracht. SF

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. Started by hans knot,

Luther Randolph and Johnny Stiles – Cross Roads. Een heerlijk deuntje dat zo in de categorie Jimmy Mc Griff en Jimmy Smith past. Randolph op orgel en Stiles op basgitaar. Ze componeerden ‘Cross Roads’ samen met Norman Connors, die ook het drummen voor zijn rekening nam, en de single werd in 1963 uitgebracht op het Cameo label, terwijl Artone het in Nederland op de markt bracht. Duidelijk is dat Jan van Veen op Radio Veronica in het programma ‘Alle remmen los’ het dus niet bij een tune hield want hij gebruikte dit nummer in augustus 1967 als herkenningsmelodie voor dit programma. [verborgen inhoud]

19. Started by hans knot,

Universal Sounds Orchestra – Alias Smith and Jones Theme. Deze instrumentale opname is afkomstig uit het jaar 1972 Uitgekomen op MCA Records. ‘Alias Smith and Jones’ was een Amerikaanse televisieserie, gemaakt van 1971 tot 1973. De hoofdrollen werden gespeeld door Pete Duel en Ben Murphy. Het thema werd in 1972 door Tony Allen op RNI gebruikt als tune voor zijn programma. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] geen you tube voorbeeld beschikbaar

20. Ik ben een blije Bosschenaar, en deze Bosschenaar neemt de geïnteresseerde lezer graag even mee zijn herinneringen in (Opa vertelt...). Toen ik nog jong was, en dan ook echt piepjong, had je hier de lokale omroep 'Boschtion', met een radiozender op 95.2 FM en op de kabel, en daarnaast een TV-zender (Een veredelde kabelkrant met eigen programma's, maar die wel om 20:00u stipt het NOS Journaal doorgaf). Tot en met 2015 hebben deze zenders met horten en stoten uitgezonden. Na drie faillissementen en doorstarten (De bodemloze put die Boschtion heette, elke keer was het geld weer op) stapte het toenmalige bestuur op en was het avontuur Boschtion definitief over en …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  21. Started by hans knot,

Billy Paul – The war of Gods. De intro van dit nummer werd gebruikt voor jingles in de Top 100 van 1973 op Radio Veronica en wel tijdens de opening van elk uur dat het programma werd uitgezonden op de 538 meter. Het nummer is afkomstig van de gelijknamige lp in 1973 geproduceerd door Gamble en Huff voor het Philadelphia International Records. [verborgen inhoud]

22. George Cash – Splat George Cash was de naam van een popgroep uit Amsterdam, in 1967 opgericht. In het oprichtingsjaar is een zekere Todje de zanger van de groep, Paul Janssen de basgitarist, Herman van Boeyen de drummer en Marco Klein de toetsenist. In 1969 en 1970 scoort de groep samen met zanger Johnny Frederiksz twee hits, waaronder Nightingale/Splat. De b-kant ‘Splat’ verschijnt op de draaitafel bij Radio Veronica in 1969 als eindtune voor het programma ‘Help’ (Er Zit Een Olifant In De Tram), dat werd gepresenteerd door Henk van Dorp. Trouwens was Ad Bouman de producer van de single. George Cash - Splat George Cash was the name of a pop group from Amsterd…

23. Gast Chris De Cleyn
    Started by Gast Chris De Cleyn,

Toots zijn mondharmonica was te horen in vele tunes maar wist je ook dat hij te horen was in een infotune die Frits Spits gebruikte tijdens De Nationale Hitparade beginjaren 80? De tune kwam van de soundtrack "The Wiz" hoor maar,... R.I.P. Toots,....

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  24. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Deze zogenaamde dag-jingles zijn een tijdje gebruikt in de Avondspits. Het jaar is mij helaas onbekend. SF

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  25. Started by hans knot,

Bennie en de Damrakkertjes – De drummer is me broer. Een wel bekend kinderliedje, dat afkomstig is uit 1966. Het was destijds geschreven als onderdeel voor de kindermusical ‘Bah September’. Dit naar een idee van Gied Jaspars met muziek van Tony Nolte en teksten van Harrie Geelen. De VPRO-televisie maakte er in 1966 een tv-bewerking van onder regie van Ruud van Hemert. Het werd in 1967 op lp uitgebracht en won prompt een Edison. Bij Veronica knipte men uit ‘De drummer is me broer’ de zin ‘moeder laat me nou even kijken, ze spelen net zo lekker’, en wel voor een jingle. Bennie en de Damrakkertjes - The drummer is me brother. A well-known children's song, …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.