Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Bosmeester,

Hallo beste forummers, Ik hoor vaak in oude Top 40-uitzendingen op Extra Gold en Golden Flash een jingle met de effecten uit het Yes-nummer Owner of a Lonely Heart en een vrouwenstem roepen De Top 40 nummer 1 in Nederland. Wie heeft deze jingle? Alvast hartelijk dank. Vr. groetjes, Arnold.

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  2. Wie weet welke artiest(en) deze jingle van de Soulshow heeft ingezongen en wat de originele titel is? Soulshow jingle Grt, Peter

• 3 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  3. Een paar maanden geleden kreeg ik van een kennis een krat met oude LP's, veel meuk maar 1 LP sprong eruit, van de band Kokka. Track 1 van Kant A was "Amore amore" en het beginstukje van die song werd in de 1979 Magdalena tijd van Radio Mi Amigo gebruikt als filler voor de drive-in spotjes. Groet Henk Kruize

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 593 weergaven
  4. Deze plaat zou als filler zijn gebruikt bij Mi Amigo door Michelle en als tune door Dennis Straney op Radio 270. Ik kan echter niks vinden. Geen info, geen opname. Is er hier iemand die er iets van weet/heeft?

5. Started by hans knot,

J.C. Orchestra – Broadway girl. Het komt niet vaak voor dat er bijna niets is te vinden over een gebruikt nummer. Deze instrumentale deun is afkomstig van het J.C. Orchestra, dat waarschijnlijk ooit in België platen heeft opgenomen. Op Deezer is er een ‘Maxi Compilation 64’ te vinden waar verder ook andere Belgische artiesten op voorkomen en ‘Broadway girl’ ook is opgenomen. In ieder geval werd het nummer gebruikt door Tony Houston als tune voor het programma ‘Smakkelijk eten’ op Radio Atlantis. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=53698ae6-4d1b-4823-b05e-fa5578983bf5 geen you tube versie beschikbaar. mailen kan altijd naar mij via HKnot@home.…

6. Started by hans knot,

Jeff Wayne – War of the worlds. Dit nummer werd al gemeld in de zeezenderdiscografie en kan worden aangevuld: In 1978 werd er op 31 augustus een speciale spot, ingesproken door Marc Jacobs, gedraaid op Radio Mi Amigo om stil te staan bij 31 augustus 1974. Met gebruik van ‘War of the worlds’ sprak hij de spot in: ‘Drie geliefde radiostations, Veronica, Atlantis en Noordzee verdwenen. Vandaag precies vier jaar geleden. Twee geliefde radiostations bleven: Caroline en Mi Amigo………10 miljoen luisteraars die houden van deze muziekboot en dat is voor ons het belangrijkste om te blijven uitzenden, want we zijn er voor U!’ Jeff Wayne - War of the worlds. This number has…

7. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Hier een willekeurige en niet chronologische compilatie van wat van Inkel-vormgeving Gewoon, omdat ik een enorm zwak heb voor deze DJ! https://soundcloud.com/simonfex/jeroen-van-inkel-compilatie-vormgeving SF

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Started by skybird,

Hier wat jingles van Radio Mi Amigo door de jaren heen. Het is maar een kleine collage,want die hadden er wel een paar honderd. Dirk

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  9. Started by Mart.,

Wie heeft de losse jingles Radiooooooo ingezongen door Hans Vermeulen En de onweersknal Vaak gebruikt door Ferry Maat in de tros top 50 en in de soul show

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Hallo, Voor mijn eigen jingle verzameling ben ik momenteel nu op zoek naar de bekende 'schijven' (aka Hittip) jingles. Het gaat met name om de jingles die in de jaren '90 tot nu op de radio zenders te horen zijn geweest, zoals de Radio 2 Paradeplaat / 3FM Megahit / Dance Smash etc. De schijven uit het zeezender tijdperk (Alarmschijf, Troetelschijf, TROS Paradeplaat etc.) ken ik al, ik zoek specifiek die hittips van omstreeks Jaren '90 tot nu. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.

11. Started by GKoedam,

Sommige jingles blijven jarenlang in je hoofd hangen. Of ze nu worden ingezongen voor Radio Decibel in Amsterdam of Groeistad Radio in Zoetermeer, vrijwel iedereen kent ze. Een voorbeeld van zo'n jingle is cut 12 uit het pakket Synsation van Media General. Het is één van mijn favoriete jingles, waarschijnlijk door de geluidseffecten. Ik wilde deze al lange tijd in een nieuw jasje steken, maar de kale backings van de jingles zijn door de jaren heen schaars geworden. Soms heb je geluk. Eerst het origineel, daarna de remix en als bonus een langere versie. Remix MG Synsation - Cut 12.mp3 Groet, Ger

• 3 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  12. Started by Harm,

In een ander draadje kwam de mellotron van Singalong Junk ter sprake. Voor zover ik weet komt hij ook voor in 'Veronica slow' uit de Soundpush sessies een van mijn favoriete jingles. Bijgaande knip heb ik ooit gemaakt voor radio 192 als 'bridge'. http://www.mediafire.com/?n4ch0pvktia1dih

• 3 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  13. Started by Harm,

Halverwege de jaren '80 van de vorige eeuw was er naast Rotterdam óók een Radio Atlantis Amsterdam met een eigen jinglepakket. Bijgaand een compilatie van deze jingles. Het station in Amsterdam was overigens minder populair dan zijn, of haar, Rotterdamse tegenhanger. http://www.mediafire.com/?zgk7ugmyh4cbkbh

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  14. Started by hans knot,

Teddy Moore et son Orchestra – Blues Java Accordeon. Heel lang is er gezocht naar de oplossing van een tune gebruikt bij Radio Veronica en die is gevonden onder meer op een lp met de titel: ‘Themes made in France’, die in 1968 op DIM Record uitkwam. ‘Zondagmiddag 5 uur met de benen op tafel. Een pint, een plaat en een praatje en tot zes uur relaxen met Gaston Huysman’. En van dat programma was dit dus de tune. Teddy Moore et son Orchestra - Blues Java Accordeon. For a long time the solution of a tune used by Radio Veronica was searched for and found on an album with the title: 'Themes made in France', which was released on DIM Record in 1968. Sunday afternoon 5 o'clo…

15. Started by RadioFool,

Ik ben op zoek naar uitvoerenden en titel van een spot die begin jaren 80 werd gebruikt op Caroline. Een disco plaatje iets met the disco light shining bright.... Hij staat hier op het forum met een video. Maar kan het helaas niet vinden. BVD

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 855 weergaven
  16. Gast simonfex

Kijk naar buiten en je ziet het: het is alweer bijna kerst ... Ik ben in kerstsferen (wat ook door de hitte kan komen) en daarom nu één van de mooiste kerstjingles allertijden, afkomstig uit Pepper's Sounds Like. Een jingle die je natuurlijk ook kent in de versie van Antigoon, Radio Stad Den Haag, etc... (leuk als anderen die versies uploaden) http://snd.sc/L0euuc Happy Holidays! Simon

• 3 antwoorden
    • 5,5k weergaven
  17. Started by johan1,

hallo heeft iemand de jingle rockballads van alfred Lagarde toen bij Veronica naar het zelfde programma zou graag deze willen lenen mailtje graag naar; johanvkoot1gmail.com

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Started by hans knot,

Mel Tormé and the Mel-Tones – There’s no business like showbusiness. Dit nummer werd opgenomen in 1946 en is een compositie van Irving Berlin. Het nummer in de uitvoering van Mel Tormé and the Mel-Tones stond op de b-kant van de single ‘Dream a while’ en was afkomstig uit de musical ‘Annie Get your gun’ en een compositie van Irving Berlin. Bijkomstigheid was dat een jonge – nog onbekende – Ray Conniff arangeur van het nummer was. Op Radio Veronica gebruikte Will Luikinga het als filler in zijn programma ‘Willem Keukenhof presenteert’ in juni 1973 onder meer om de luisteraars te vertellen dat spoedig het voetbalelftal van Veronica ging voetballen tegen een team uit de Twee…

19. Started by hans knot,

Spike Jones and his City Slickers – Secret love. We kennen dit nummer natuurlijk allemaal als vocale versie van Doris Day, maar in 1956 kwam er ook deze instrumentale versie uit op His Masters Voice en wel op 78 toeren bakeliet. In 1968 werd het gebruikt door Henry Morgan om een promotiespot te maken voor zijn eigen Morning Show op Caroline International. Zijn echte naam was echter Gerald Frow maar hij werd vooral bekend als de nieuwslezer Gerry Burke op Caroline. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=0857fd1a-7e44-4eff-85bb-4bf7a4d1cb12

20. Gast simonfex

Veel van de jingles uit The Power zijn verbouwd of opnieuw ingezongen. Deze versie vond en vind ik nog steeds zeer geslaagd, vooral die bak galm aan het einde... PS: Ik heb wel eens geprobeerd om 'm na te maken door de drums om te draaien, maar dat viel niet mee SF

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Started by Andree,

Wie heeft de eerste pakket van Radio 10 uit 1988 en met name de italiaanse jingles? bvd!

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  22. Started by chaldy,

Hallo wie o wie heeft aub de cijfers 1 tot 0 van het pincode spel van de TROS dit was een spel van de Hr R van Someren, je kreeg een vraag en een code van een pincode door elkaar gehuselt, en deze moest je dan op de juiste volgorde zetten doormiddel van jou toesten bord van de telefoon, en je raad het al bij deze juiste combi hoofdprijs goed en bij de valse juist fout jingle. Alvast dank...

• 3 antwoorden
    • 930 weergaven
  23. Gast JOANED
    Started by Gast JOANED,

Hallo mensen, Ik ben op zoek naar een jingle die gebruikt kan worden bij het afspelen van een lange versie van een plaat (maxi single). Weet kan mij verder helpen? Alvast mijn hartelijk dank. Groet, Jos

• 3 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  24. Started by Erik,

Wie o wie heeft deze mooie LOIS reklame in een goede kwaliteit en wil deze delen? Alleen de muziek die hiervoor gebruikt werd zou ik nog mooier vinden, maar dat zal wel een hele lastige worden vrees ik. Was het niet het Frans Mijts en orkest die dat inspeelde destijds? Was de opdrachtgever niet dezelfde eigenaar ook van Berdie ook op de Nieuwendijk? Wie weet meer van deze nostalgische reklame?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 815 weergaven
  25. Weet iemand welke uitvoering dit is van André Brasseur? Andre Brasseur - Onbekend - MiAmigo-19740203-1200-1300-AdPetersen-JoepieTop50

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 4,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.