Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Ik ben erg benieuwd naar de verschillende soorten gezongen "jaartal" jingles. Wie heeft die in goede kwaliteit ?
-
-
- 33 antwoorden
- 12,2k weergaven
-
-
hallo ik verzamel radio jingles wie kan mij aan jaartal jingles helpen in het engels en nederlands bvd groet klaas
-
Torero Band, the – Yellow Submarine. Daar is andermaal een nummer van de Torero Band waar we alleen van weten wat ze hebben opgenomen en dat hun muziek werd uitgebracht via het MPF label. Dit staat voor Music for Pleasure. Eén van de lp’s heet ‘Lennon & McCartney Tijuana Style’, waarop ook Yellow Submarine staat. Dit nummer werd door AJ Beirens gebruikt om een liedje te zingen over het Beatles item in zijn programma: You’re tuned into six two zero five…..’ Torero Band, the - Yellow Submarine. There is another song by the Torero Band of which we only know what they recorded and that their music was released through the MPF label. This stands for Music for P…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Sir Peter and his Oldtimers (Peter Thomas) – So tanzt Eddie. Het gaat hier om de in mei 2020 op 94-jarige leeftijd in Lugano overleden Peter Thomas. Samen was hij met zijn orkest, gedurende 50 jaren actief. En niet zo maar want ze namen platen op onder meer dan 10 verschillende namen. Het nummer ‘So tanzt Eddie’ werd in 1966 gebruikt voor een gezongen jingle op Radio 270. Sir Peter and his Oldtimers (Peter Thomas) - So tanzt Eddie. This is Peter Thomas, who died in May 2020 at the age of 94 in Lugano. Together with his orchestra he was active for 50 years. And they recorded records under more than 10 different names. The song 'So tanzt Eddie' was…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
bolland and bolland train to your heart veronica 1974 08 23 Kees Manintveld 13-14 - jingle.mp3 317.13 kB https://filesender.surf.nl/?vid=7436f62b-aad4-5149-8b93-00000e3b50e2 02-07-2017
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Love Unlimited Orchestra – Rhapsody in White. Dit nummer staat al in de discografielijst met meerdere vermeldingen. Daar kan dus iets aan worden toegevoegd. Rhapsody in White is afkomstig van de gelijknamige LP met voornamelijk instrumentaal werk van het orkest onder leiding van Barry White, die voor het merendeel van de composities van de lp tekende. Rhapsody in White werd in 1974 ook gebruikt voor het inzingen van een jingle voor Mi Amigo Radio. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=85b6b43e-47d4-40aa-9e2d-06949e9cbd2d
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Tennessee Three – A boy named Sue. In verschillende samenstellingen gaat het hier om de begeleidingsgroep van Johnny Cash tussen 1960 en 1980. Ten tijde van de opname van de lp ‘The Sound behind Johnny Cash’ bestond de groep uit W.S. Holland, Marshall Grant en Bob Wootton. Het was Graham Gill die de instrumentale versie van ‘A boy named Sue’ gebruikte voor het inzingen van een promo ten bate van het programma ‘Don Allen’s country Jamboree’ op RNI in 1974. Tennessee Three - A Boy Named Sue. In various formations, this is Johnny Cash's support group between 1960 and 1980. At the time of the recording of the album 'The Sound behind Johnny Cash', the group consisted of W…
-
- 0 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Trevor Duncan - Come Dancing- Two-Step. Een van de vele werken van deze Britse componist op het gebied van de lichte muziek. Hij werd in 1924 geboren en kwam in de jaren veertig voor de BBC te werken. Hij mocht echter als medewerker van de BBC zijn composities niet laten horen via de radio, wat vast was gelegd in het werknemers contract. En de oplossing was het componeren van muziek onder een pseudoniem, die vooral als Library Music werden uitgebracht. Trevor werd geboren als Leonard Charles Trebilco. Zijn ‘Come Dancing – Two – Step’ werd op Radio Veronica in 1972 gebruikt door Will Luikinga voor een gezongen jingle ter promotie van de Will Luikingashow. Trev…
-
-
- 2 antwoorden
- 714 weergaven
- 1 follower
-
-
Ferry Maat gebruikte jaren geleden in z'n ochtendprogramma op Radio 2 jingles waarin de tijd van dat moment (tijdstip dus) werd gezongen. Heel verrassend en grappig eigenlijk. Heeft iemand een paar van deze jingles in zijn/haar bezit? Alleen maar voor "de heb"... Dank!
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Les Reed and the International Pop Proms Orchestra – Gina. Gina is een compositie in de jaren zestig gecomponeerd door Mitch Murray en Les Reed, een lied waarmee Wayne Fontana een klein succesje had. Een instrumentale versie werd door het orkest onder leiding van Les Reed in 1971 opgenomen en werd op Radio Noordzee gebruikt voor de productie van de jingle: ‘Algemeen Dagblad, Sport en Sportwereld’. Het programma dat op de zaterdagochtend werd uitgezonden met ondermeer Nico Steenbergen, Harry Vermeegen en Mart Smeets. Filename Filesize Download link les reed gina RNI ADSportwereld-Smeets& Vermegen-150973-10-11.mp3 160.11 kB https://file…
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ruud Bos – Glimmie’s theme. Op Radio Noordzee werd op Eerste Kerstdag 1972 een programma uitgezonden met daarin allerlei bekende en minder bekende artiesten. Het was opgenomen in Bistro ‘In den Vollen Pot’ in Amersfoort. Centrale presentator was Tony Berk en als tweede begintune gebruikte hij ‘Glimmie’s theme’ in de uitvoering van Ruud Bos. In fragment op 3.25 ruud bos glimmies theme RNI-1972 12 25 1500-1800-Tony Berk -FerryMaat-VaderAbraham.mp3 5.57 MB https://filesender.surf.nl/?vid=63f7e302-b925-c229-1a18-00005d2ba9a3
-
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie oh wie heeft voor ons de muziek, who has this record? Gnomes of Zürich – High Hopes. Te betwijfelen valt of deze groep destijds uit Zwitserland afkomstig was. Eerder valt te denken aan het volgende en dat daar de groepsnaam door is ontstaan: "Gnomes (Kabouters) van Zürich" is een denigrerende term die soms wordt gebruikt om Zwitserse bankiers te beschrijven. De term werd in 1964 bedacht door de Britse Labourpartijpoliticus George Brown in reactie op een bijeenkomst over een valutacrisis, die het Britse pond pijn deed en die werd gezien als een gevolg van valutamanipulatie door Zwitserse banken. In ieder geval was het zo dat in 1967 Mc Bebb, di…
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal wie o wie heeft er goed of fout jingles aub mag van radio of tv zijn bvd chaldy.......
-
-
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo hier weer een verzoek wie o wie heeft de jingle van RTL FM Goedemorgen alle 1 goedmorgen alle 2 goedemorgen alle 3 en wees maar gerust want verder ga ik nie of zoiets graag op zippy of mp3 bvd groetjes Chaldy.
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Goeie avond jingle ,van 2 jingles 1 gemaakt http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=UOSLBKIYKMOX
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Tijdens tekenwerk op de zaak had ik Britain Radio aan staan. Tot mijn stomme verbazing hoor ik de volledige soundtrack van Golden American sigaretten voorbij komen met daarin af en toe de stem van volgens mij Hero Muller. Waar hoor je nog reclame voor sigaretten tegenwoordig ? Rien P.S. Ik stond eens met mijn zwager te praten bij hem voor het huis. Stopt er een auto en mijn zwager zegt "Hee Hero !"Hoor ik daarop een hele zware stem " Dag Erik " Was het Hero Muller ! Wist ik veel dat hij daar in de straat woonde ....
-
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Mi Amigo gebruikte voor de frequentie jingle vaak de sonovox-countdown serie (10 t/m 1) waar dan de golflengte uit gemonteerd werd (33-11-99, 22-11-22 enz). Als achtergrondmelodietje werd dan iets gebruikt dat ook bij een Veronica 538 jingle werkt gebruikt. Tatataataataata Veronica 53888888... Ben op zoek naar dat instrumentale gedeelte. Beetje cryptische omschrijving maar ik hoop dat het wat oplevert.
-
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Debbie Reynolds, Donald O’Conner and Gene Kelly – Good Mornin’.Een vrolijk deuntje uit een Amerikaanse muziekfilm waarin de overgang van de stomme film naar de geluidsfilm werd gebracht en bezongen. In het eerste jaar werd er dermate veel naar de film gegaan dat driemaal de productiekosten al waren terug verdiend: Singing in the rain is de titel van de film. Het begin van het lied ‘Good Morning’ werd op Caroline South gebruikt voor de jingle: ‘Good morning, good morning, you’re listening to Keefers uprising…’ Debbie Reynolds-Donald O'Connor-Gene Kelly CarolineSouth-19661215-0809-0855-JohnnyWalker.mp3 244.64 kB https://filesender.surf.nl/?vid=22ae02bb-d6ac-4…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Arne Domnérus Orchestra – Good Night. Arne Domnérus was een Zweedse Jazz Alt Saxofonist en Clarinetist, die tussen 1956 en 1959 met zijn orkest functioneerde als de Zweedse Radio Big Band. In die periode nam hij met zijn orkest ook het nummer ‘Goodnight’ op dat door Radio Syd werd gebruikt als dagelijkse closedowntune. anne donnerus orchestra good night Radio Syd.mp3 1.03 MB https://filesender.surf.nl/?vid=235a11dd-2ab0-fe28-0a2d-0000645a709c You tube versie helaas niet meer beschikbaar
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Mantovani and his Orchestra – Goodnight Sweetheart. Dit orkest onder leiding van Annunzio Paolo Mantovani heeft vele mooie nummers gespeeld waaronder ‘Goodnight Sweetheart’. In 1961 werd het door Tony Vos gebruikt om de dagelijkse programma’s van Radio Veronica, naar een uurtje met dansmuziek, af te sluiten. Hij wenste altijd de luisteraars een goede nacht en eindigde met de woorden: ‘Goodnight Sweetheart’. mantovani goodnight sweetheart Veronica 19650421 23.30 - 00.00 Tony Vos - Gevarieerde dansmuziek.mp3 2.49 MB https://filesender.surf.nl/?vid=159ff12a-c750-3349-0bbe-0000131e6042
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Big Joke – Disco Cha-cha (instrumental version). Inderdaad de b-kant van de gezongen versie van Disco Cha-cha dat in 1977 op het Jupiter label uitkwam. Eén van de huisadverteerders van Radio Mi Amigo kwam regelmatig met nieuwe aanbiedingen waarna in het Spaanse Playa de Aro een nieuwe spot werd ingesproken. In 1977 was dat voor standaarddeuren en houten garage kantelpoorten. Juist: Goormans te Nijlen en deze spot werd ingesproken door Haike Debois. Big Joke - Disco Cha-cha (instrumental version). Indeed the b-side of the sung version of Disco Cha-cha that was released in 1977 on the Jupiter label. One of the house advertisers of Radio Mi Amigo regularly came u…
-
- 0 antwoorden
- 5,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb niks (meer) met Gordon. Man (?) met een te groot ego. Maar in 1996 viel ie nog wel mee....... Het was een aardig optreden, ik herinner mij nog een dj van de EO ( nu bij Ra5) die te veel gedronken had en niet van de dames af kon blijven.......... Ja, ja, echt "Hillywood". Bij TROS dj Rob van Someren ging op 25 maart 1996 z'n nieuwe CD in premiere. Gordon trad toen op en we maakten van dit optreden een live opname. opname: © TROS radio http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NZAJ43T4EVOX.zip
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij misschien jingles die gebruikt werden bij Goud van Oud. Groet, Marcel.
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Dit is een montage van korte songs, speciaal gemaakt voor Veronica's Goud van Oud. Het stamt uit '91 of '92 en ze zijn gefabriceerd door Keynote. Dat is hetzelfde tweemansbedrijf dat verantwoordelijk is voor VARA's Keyrock én voor de beroemde 'Wat moet ik aan vandaag?'-jingle van Jeroen van Inkel. (Neem aan dat die laatste al 'tig maal gepost is?) http://snd.sc/MiCLdS Groeten Simon
-
Floyd Cramer – Java. In 1958 verscheen dit nummer op een lp getiteld ‘The wild sounds of New Orleans, een plaat vol met pianocomposities. Componist Allen Toussaint was zelf verantwoordelijk voor het spelen van het nummer. Het werd in 1962 uitgebracht op het RCA label door Floyd Cramer, die er een kleine hit mee had, terwijl het Al Hirt het opnam in 1963 en er een gigantische hit mee scoorde. Het was echter de uitvoering van Floyd Cramer die door Rob Out werd gebruikt in 1968 als filler in zijn programma ‘Goud van Out’ op Radio Veronica. Floyd Cramer - Java. In 1958 this song appeared on an album entitled 'The wild sounds of New Orleans', a record full of pian…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-