Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Verwarring rond eerste tune Joost den Draaier Een aantal personen is al decennia actief in kaart te brengen welke nummers er zijn gebruikt voor tunes van programmamakers, programma´s, voor productiewerk van jingles, fillers en ga zo maar door. Zo hebben Jelle Boonstra en Benno Roozen het nodige breed gedocumenteerd in ´Het Tunes boek´(2007), waarbij ook de nodige zaken uit het ‘Hilversumse’ worden belicht. Daarnaast is er in het online Journal for media and music culture ‘Soundscapes’ een grote database ‘Zeezenderdiscografie’, opgestart in 1994 en waar nog steeds wekelijks aanvullingen worden toegevoegd. www.soundscapes.info Maar voor sommige tunes zijn …

• 15 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  2. Gast

Hoi, Een bijdrage komende uit mijn archief. "don't shoot the messenger" De audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Noordzee - Jinglemontage 1974 https://pixeldra.in/u/3Ui7hr Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten.

• 10 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  3. Ray Conniff and his Orchestra and Chorus – Oklahoma! Weer zo’n swingend deuntje en deze keer afkomstig van de lp ‘Broadway in Rhytmn’, die in 1959 door Columbia werd uitgebracht. Het is een compositie van Richard Rodgers en Oscar Hammerstein II. Het werd in 1972 door Alfred Lagarde gekozen tot tune van zijn ochtendprogramma ‘Espresso’ op Radio Noordzee. Ray Conniff and his Orchestra and Chorus - Oklahoma! Another swinging tune and this time from the album 'Broadway in Rhytmn', released by Columbia in 1959. It is a composition by Richard Rodgers and Oscar Hammerstein II. It was chosen by Alfred Lagarde in 1972 as the tune of his morning show 'Espresso' on Rad…

4. Started by pvanklei,

Hierbij een montage van de jingles die Top Format in 1992 maakte voor RTL Radio (Het station van de sterren). Het pakket is oorspronkelijk van JAM. Montage - JIngles RTL - Het station van de sterren De zender sloeg niet aan bij de luisteraars, waarna het format en de naam in 1993 werd gewijzigd in Happy RTL en daarna in 1994 in RTL Rock Radio. Het pakket Mile High van JAM waarop de jingles werden ingezongen was eigenlijk een country-pakket. Groet, Peter

5. Started by Peter Petersen,

Airchecks van onderstaande radio stations met hun TOTH (Top of the Hour) jingles: - City Fm Classic Rock - Fresh FM Haaglanden - FunX - Hofstad Radio 99.4 - Midvliet FM - Radio Miranda FM 90.9 - Regio Radio 7 Braassemermeer - Excellent FM Haaglanden - Stads Radio Den Haag 92.0 - Stads Radio Rotterdam 93.9 - Stads Radio Delft 106.3 - Studio West Ysselmonde - WOS Westland - Radio West 89.3 Listem/ download: TOTH mix Juli 2004 - 19.4 Mb Veel luisterplezier ! File re-uploaded: 15-OCT-2012

• 4 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  6. Started by hans knot,

Pee Wee Hunt and his orchestra – Twelfth Street Rag. Pee Wee werd geboren in 1907 als Walter Gerhardt Hunt en was afkomstig uit een zeer muzikale familie. Pee Wee speelde tal van instrumenten, waaronder trombone en banjo. In 1948 had hij zijn eerste enorm grote hit met ‘Twelfth Street Rag’, dat de nummer 1 positie bereikte in de maand september in Amerika, een nummer waar meer dan 3 miljoen exemplaren van werden verkocht. De generatie deejays actief in de jaren zeventig van de vorige eeuw kenden het nummer van het vele horen op de radio in de decennia daarvoor. Joop Verhoof nam het nummer dan ook in 1976 als eindtune van de Flashbackshow op Radio Mi Amigo. Pee…

7. Zaterdagochtend Barend en van Dorp bij Radio Veronica, met Spotief zijn en beter worden, in dat programma een rubriek het elfje van de week, daar werd een voetballer in het "zonnetje gezet" Daar was ook een tune voor, die kwam ik laatst per ongeluk tegen op het W.W.Web, Het is van Mason Williams met One Minute Comercial uit 1968 Hier op te halen: http://www.sendspace.com/file/k8xgva De kwaliteit is niet top van dit singletje, maar met digitale hulpmiddelen opgewaardeerd, ik heb geen andere versie kunnen vinden, en het is denk nooit op CD her uit gebracht. Maar misschien is er een iemand die betere versie zelfs in stereo van een LP heeft. Veel plezier, groet …

8. Scorpions – Big City Nights Een van de grootste hits van de Duitse rockgroep Scorpions, die sinds 1972 actief is. Men heeft talloze lp’s en cd’s opgenomen en is goed voor rond de 100 miljoen verkochte exemplaren, Big City nights is afkomstig van de in 1984 opgenomen lp ‘Love at first sting’. De intro van dit nummer werd in september 1984 op Radio Caroline gebruikt voor een promospot ten bate van de Caroline Roadshow in Kent. Scorpions - Big City Nights. One of the biggest hits of German rock group Scorpions, which has been active since 1972. the group has recorded numerous LPs and CDs and accounts for around 100 million copies sold, Big City nights comes from …

9. bron: zij online. http://www.zijonline.nl/2012/11/10/zangeres-miggy-van-annie-hou-jij-mn-tassie-even-vas-op-51-jarige-overleden/

• 11 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  10. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Bij het doorspitten van wat TM library-LP's kwam ik dit weer tegen. http://snd.sc/LF74gq Een fantastische fill die gebruikt is door de TROS, maar ook door de NOS. Ik weet alleen niet meer voor welk NOS-programma dat was. Hobbyscoop, Horizon ?? Opmerkelijk overigens dat een fill tegelijkertijd door twee omroepen werd gebruikt. Dat zal wat scheve gezichten hebben opgeleverd destijds. Oh ja, © Tanner Groeten Simon

• 12 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  11. Started by mandera,

Hallo allemaal, Op dit forum en de rest van het internet valt heel wat te vinden op het gebied van Top 40 jingles, echter blijft mijn voorraad Tipparade jingles beperkt. Ik heb hier wat rondgezocht op het forum, maar kwam veelal op dode links uit, wie wil jingles uit de Tipparade delen met mij en anderen hier ? Het maakt niet uit uit welk jaar ze afkomstig zijn! Alvast bedankt. Jordy

• 7 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  12. Started by GKoedam,

Het is alweer ruim 26 jaar geleden dat de eerste aflevering van Koffietijd werd uitgezonden op RTL 4. Componist Hans van Eijck componeerde de tune, die nog steeds door veel mensen wordt meegezongen. Uit het eerste pakket dat Hans maakte heb ik een aantal versies gehaald, die ik nog steeds leuk vind om te horen. Het gaat achtereenvolgens om: De originele tune (Leader 1) De originele eindtune (Eindleader 1) Tune "wat eten we vandaag" De tune tijdens de feestdagen (Kerstleader 1) De tune van de 500ste aflevering Bumper met alternatieve zang https://pixeldrain.com/u/KyDKo8JB

13. Started by dave76,

Hallo. Ik ben op zoek naar verschillende Top 40 jingles, bedjes en fillers die voornamelijk tussen 1976 en 1993 gebruikt zijn in de VOO tijd door Lex en Erik. Denk aan onder andere het item "de lokale top 10 van" en "de plaat en z'n verhaal". Heb je meer dan is dit ook zeer zeker welkom.

• 11 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  14. Gast simonfex

http://snd.sc/1aWFWmV Mocht er behoefte bestaan aan kant B met de commercials, dan lees ik dat wel. SFx

15. Op Jingleweb.nl zag ik dat de NOS tourflits jingle wordt vervangen. Echt onbegrijpelijk vind ik dat. Vorig jaar werd "NOS" al uit de jingle gehaald omdat het niet klopte met de Radio 1 programmering en nu wordt de hele jingle vervangen (ingespeeld door het Metropole orkest). Ik vind het persoonlijk geen verbetering. De originele hoorde je zo boven alles uit als je de radio wat zachter had staan. Wat vinden jullie van deze nieuwe Tourflits jingle? Groet, Peter

• 13 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  16. Started by arno,

Heeft er iemand toevallig jingles van De Avondspits (Frits Spits)?

• 10 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  17. Started by hans knot,

John Barry Orchestra – On her majesty’s secret service. Dit nummer staat al vermeld in de lijst en kan worden aangevuld: De intro van dit nummer van John Barry Orchestra werd gebruikt in combinatie met ‘Midnight Cowboy theme’ door het orkest van Percy Faith voor ‘Veronica Filmtips’, een gesponsord item op Radio Veronica in 1974. Bart van Leeuwen memoreerde in dit item telkens de films die speelden in Studio K op het Leidsche Plein in Amsterdam. Het begin van de spot werd door Tineke ingesproken: ‘Fijn dat er films zijn, filmtips voor de komende week.’ Percy Faith Orchestra – Midnight Cowboy. Deze uitvoering van Midnight Cowboy werd gebruikt in combinatie met d…

18. Started by Juul,

Nog een single met het predicaat "vaag" en toch vond ik 'em interessant genoeg om hem te bewaren. Hij was ook niet ingeboekt in de Veronica discotheek...... Het is er één van USA Senator Everett McKinley Dirksen met de titel Gallant man. Hij leest een verhaal voor. En dat allemaal op het Capitol label waar ook bijvoorbeeld the Beatles en The Beach Boys op zaten. De single kwam nog tot de 33e plaats in Billboard.........raar land de USA. Met over Senator Everett McKinley Dirksen en z'n "artiesten loopbaan" ; http://en.wikipedia.org/wiki/Everett_Dirksen En dit is de single, voor en achter kant. http://www66.zippyshare.com/v/52262743/file.html …

19. Started by Harm,

Deze is wel grappig maar ik wil eigenlijk weten welk muziekje is gebruikt. En als iemand hem als WAV heeft liggen zou het helemaal perfect zijn. Rob Out en Tineke tijdens de productie van een spot voor dansschool Wim van Beek in Amsterdam. http://www.mediafire.com/?jvz9j4npa2iyfzh

20. Started by Vincent,

Vanmiddag deze band opgenomen. Dit is een leuke compilatie. Tunes&Jingles1 Tunes&Jingles2 De beschrijving die bij de band zit:

• 7 antwoorden
    • 4k weergaven
  21. Timebeats, the – Foottapper. Er zijn vele gitaarhits in de loop der decennia gecoverd. Eén daarvan is het door de Shadows groot gemaakte ‘Foottapper’. De originele versie kwam in 1963 uit en behaalde de eerste plaats in de Britse hitlijst. In Noorwegen liggen de roots van The Timebeats, een band die voornamelijk covers speelde. Op de lp Magical Moments uit 1963, een lp die niet alleen gevuld werd door deze groep maar ook door The Highlights, staat de uitvoering the Timebeats van Foottapper. In het programma ‘Gouden van Dagen’ op Mi Amigo 272 gebruikte Ferry Eden deze versie zowel als begin- en eindtune. Timebeats, the - Foottapper. There have been many guitar …

22. Started by Juul,

Sinds enige tijd circuleert er een prachtige film met de titel "The Wrecking crew". The Wrecking crew was de verzamelnaam van een aantal muzikanten aan de Amerikaanse West kust die op vrijwel alle, ja alle, hitsingles uit de jaren 60 speelden. Zij waren verantwoordelijk voor de sound op platen van o.a. the Beach Boys, The Monkees, Gary Lewis , The Byrds, Association, Sony & Cher, The Ronnettes,etc.etc. Ik ben in de gelukkige omstandigheid de film te hebben en ik heb ademloos zitten kijken naar die prachtige verhalen over hoe die sound tot stand kwam! De rillingen liepen over m'n lijf. Hier is de trailer: http://www.youtube.com/watch?v=jvXvTy…

• 12 antwoorden
    • 4k weergaven
  23. Gast simonfex

Bijgaand een fragment uit de Soulshow of Europarade met Ferry Maat uit 1978, waarin een filler te horen is. Weet iemand wie of wat dit is? Het is hoogstwaarschijnlijk niet afkomstig van een broadcastlibrary-LP, maar gewoon van een handelsplaat. Wie-o-wie? SF

• 10 antwoorden
    • 4k weergaven
  24. Gast Jingleben
    Started by Gast Jingleben,

TIP: Vrijdag 31/8 vanaf 13 uur afstemmen op www.radiomarina.nl (selecteer mediaplayer) en je hoort de volledige originele muziek van diverse jingles die niet op de bekende Veronica-LP's/CD's staat! Voor diegenen die verzamelen een aanrader, denk ik. O.a. hoorbaar uit de periode t/m 1974: * beide versies 'herinnert u zich deze nog?' - American Chart Breakout - The Horse in tekstversie - Candlelight - LP van de week - Top40-jingles - Will Luikinga naamjingle - Lexjooo - e.v.a.

• 7 antwoorden
    • 4k weergaven
  25. https://pixeldrain.com/u/KuaLdxJn

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 11 antwoorden
    • 4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.