Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Verwarring rond eerste tune Joost den Draaier Een aantal personen is al decennia actief in kaart te brengen welke nummers er zijn gebruikt voor tunes van programmamakers, programma´s, voor productiewerk van jingles, fillers en ga zo maar door. Zo hebben Jelle Boonstra en Benno Roozen het nodige breed gedocumenteerd in ´Het Tunes boek´(2007), waarbij ook de nodige zaken uit het ‘Hilversumse’ worden belicht. Daarnaast is er in het online Journal for media and music culture ‘Soundscapes’ een grote database ‘Zeezenderdiscografie’, opgestart in 1994 en waar nog steeds wekelijks aanvullingen worden toegevoegd. www.soundscapes.info Maar voor sommige tunes zijn …

• 15 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  2. Gast

Hoi, Een bijdrage komende uit mijn archief. "don't shoot the messenger" De audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Noordzee - Jinglemontage 1974 https://pixeldra.in/u/3Ui7hr Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten.

• 10 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  3. Started by hans knot,

Sir Christian Steinway, Moonlight Sonata. Dit nummer werd al beschreven in de discografie en kan worden aangevuld. De lp van het orkest van Sir Christian Steinway was zeer geliefd bij Stan Haag op Radio Mi Amigo want hij gebruikte het nummer ook al in de kerstperiode van 1975 en wel op Eerste Kerstdag bij het voorlezen van gedichten. Sir Christian Steinway, Moonlight Sonata. This song was already described in the discography and can be completed. The album of Sir Christian Steinway's orchestra was very popular with Stan Haag on Radio Mi Amigo because he also used the song in the Christmas period of 1975, on Christmas Day when he was reading poems. https:…

4. Lew Raymond and his Orchestra – Around the world. Dit is het thema uit de film ‘Michael Todd’s Around the world in 80 days’, een film die in 1957 in Amerika uitkwam. Het nummer is gecomponeerd, gelijk aan alle muziek in de film, door Victor Young. Deze was met zijn orkest tevens verantwoordelijk voor de originele soundtrack. De cover van Lew Raymond werd echter gebruikt op Skanes Radio Mercur voor een soort van station’s identificatie. lew raymond and his orchestra Skanes Radio Mercur - Skanes Radios framtidsplaner fran 1959. (1).mp3 4.01 MB https://filesender.surf.nl/?vid=1d717c3c-1d23-3a48-6200-000069ed4025

5. Drie Deed Een Duik In Het Hitverleden jingle. Gemaakt met behulp van I Got Rhythm van Franck Pourcel. http://www.mediafire.com/file/l0mbdhhk6hudhw4/Hilversum_3_Jingle_-_3_Deed_Een_Duik_In_Het_Hitverleden.mp3/file

• 1 antwoord
    • 4,5k weergaven
  6. https://pixeldrain.com/u/KuaLdxJn

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 11 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  7. Started by dave76,

Hallo. Ik ben op zoek naar verschillende Top 40 jingles, bedjes en fillers die voornamelijk tussen 1976 en 1993 gebruikt zijn in de VOO tijd door Lex en Erik. Denk aan onder andere het item "de lokale top 10 van" en "de plaat en z'n verhaal". Heb je meer dan is dit ook zeer zeker welkom.

• 11 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  8. Started by hans knot,

Midnight shift, the – Saturday Jump. Een nummer dat in september 1966 verscheen op het DECCA label en is gecomponeerd door bandleider Harry James. De versie van ‘the Midnight shift’ was de tune voor het programma ‘Saturday Club’ in presentatie van Brian Matthews in de BBC Light Programma. Maar het werd ook gebruikt als tune voor het programma ‘Party Night’ op Radio 270 door Paul Kramer. Midnight shift, the - Saturday Jump. A song released in September 1966 on the DECCA label and composed by bandleader Harry James. The version of 'the Midnight shift' was the tune for the programme 'Saturday Club' presented by Brian Matthews in the BBC Light Programme. But it wa…

9. Started by hans knot,

Pee Wee Hunt and his orchestra – Twelfth Street Rag. Pee Wee werd geboren in 1907 als Walter Gerhardt Hunt en was afkomstig uit een zeer muzikale familie. Pee Wee speelde tal van instrumenten, waaronder trombone en banjo. In 1948 had hij zijn eerste enorm grote hit met ‘Twelfth Street Rag’, dat de nummer 1 positie bereikte in de maand september in Amerika, een nummer waar meer dan 3 miljoen exemplaren van werden verkocht. De generatie deejays actief in de jaren zeventig van de vorige eeuw kenden het nummer van het vele horen op de radio in de decennia daarvoor. Joop Verhoof nam het nummer dan ook in 1976 als eindtune van de Flashbackshow op Radio Mi Amigo. Pee…

10. bron: zij online. http://www.zijonline.nl/2012/11/10/zangeres-miggy-van-annie-hou-jij-mn-tassie-even-vas-op-51-jarige-overleden/

• 11 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  11. Started by Peter Petersen,

Airchecks van onderstaande radio stations met hun TOTH (Top of the Hour) jingles: - City Fm Classic Rock - Fresh FM Haaglanden - FunX - Hofstad Radio 99.4 - Midvliet FM - Radio Miranda FM 90.9 - Regio Radio 7 Braassemermeer - Excellent FM Haaglanden - Stads Radio Den Haag 92.0 - Stads Radio Rotterdam 93.9 - Stads Radio Delft 106.3 - Studio West Ysselmonde - WOS Westland - Radio West 89.3 Listem/ download: TOTH mix Juli 2004 - 19.4 Mb Veel luisterplezier ! File re-uploaded: 15-OCT-2012

• 4 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  12. Scorpions – Big City Nights Een van de grootste hits van de Duitse rockgroep Scorpions, die sinds 1972 actief is. Men heeft talloze lp’s en cd’s opgenomen en is goed voor rond de 100 miljoen verkochte exemplaren, Big City nights is afkomstig van de in 1984 opgenomen lp ‘Love at first sting’. De intro van dit nummer werd in september 1984 op Radio Caroline gebruikt voor een promospot ten bate van de Caroline Roadshow in Kent. Scorpions - Big City Nights. One of the biggest hits of German rock group Scorpions, which has been active since 1972. the group has recorded numerous LPs and CDs and accounts for around 100 million copies sold, Big City nights comes from …

13. Started by Gerrit Lettinck,

Hallo, Op 27 mei 1976 kwam de Tros met de Europarade, omdat Veronica zelf de Top 40 weer ging uitzenden. Dat gebeurde in beperkte vorm op de vrijdagavond op Hilversum lll. De Tros introduceerde naar een idee van Hugo van Gelderen een Europese hitparade. Wat uiteindelijk geen heel groot sucees bleek te zijn. Hier voor de geïnteresseerden het Europarade jingle pakket in WAV van Tros Radio Hilversum lll uit 1976. Dit is de WeTransfer downloadlink; https://we.tl/t-bqJaNHh33W Gerrit Lettinck

14. Kai Warner Orchestra – Santa Lucia. De oudjes onder ons hoorden dit nummer voor het eerst in de muzikale filmcomedie met dezelfde naam uit 1956 in de uitvoering van Vico Torriani. De uitvoering van Kai Warner en zijn orkest, de bandleider die eigenlijk Werner Last heette en een broertje van James (Hans) Last was, werd op Radio Noordzee door Jan van Veen gebruikt voor het inspreken van een inhuis reclame van de eigenaar van de Nederlandse service, Strengholt. Reizen het ideale blad voor de vakantie! kai warner santa lucia RNI-19710306-0924-0957-JoostDenDraaier&JanVanVeen.mp3 625.06 kB https://filesender.surf.nl/?vid=529016ce-e9fd-cb4…

15. Ray Conniff and his Orchestra and Chorus – Oklahoma! Weer zo’n swingend deuntje en deze keer afkomstig van de lp ‘Broadway in Rhytmn’, die in 1959 door Columbia werd uitgebracht. Het is een compositie van Richard Rodgers en Oscar Hammerstein II. Het werd in 1972 door Alfred Lagarde gekozen tot tune van zijn ochtendprogramma ‘Espresso’ op Radio Noordzee. Ray Conniff and his Orchestra and Chorus - Oklahoma! Another swinging tune and this time from the album 'Broadway in Rhytmn', released by Columbia in 1959. It is a composition by Richard Rodgers and Oscar Hammerstein II. It was chosen by Alfred Lagarde in 1972 as the tune of his morning show 'Espresso' on Rad…

16. Hallo allemaal. Ook ik verzamel jingles als hobby. Ik zoek het Radio 10 jingle pakket van 1988 in GOEDE kwaliteit. Wie heeft deze in bezit en wil dat met mij delen? Groeten Raymond

17. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

http://snd.sc/1aWFWmV Mocht er behoefte bestaan aan kant B met de commercials, dan lees ik dat wel. SFx

18. Started by johan1,

hallo leden, om mijn verzameling compleet te maken mis ik een 5 tal lievelingen van de Mi Amigo en wel 1-1974 Jaap Goedèl - Hé Kom Aan [ niet de uitvoering van Dimitri van toren ] 2- 1975 Sweedies – Kiss 3 - 1975 Art Sullivan – Giny Giny Come Back 4- 1977 Tim Robbins - Eternally 5 - 1979 José - Angelina reacties of mail : johanvkoot1gmail.com alvast bedankt Johan v Koot

• 2 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  19. Started by hans knot,

Wynder K Frog – Harpsichord Shuffle Andermaal Northern Soul van Wynder K Frog en dit nummer is afkomstig van de in 1968 uitgekomen lp ‘Out of the frying pan.’ In hetzelfde jaar werd het gebruikt op Radio Veronica tijdens de top 100 aller tijden als er weer een overzichtje van tien gedraaide platen werd gebracht. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=e4d0bae6-6376-ffd5-5d50-bc18a2d938f5

20. Started by Harm,

Deze is wel grappig maar ik wil eigenlijk weten welk muziekje is gebruikt. En als iemand hem als WAV heeft liggen zou het helemaal perfect zijn. Rob Out en Tineke tijdens de productie van een spot voor dansschool Wim van Beek in Amsterdam. http://www.mediafire.com/?jvz9j4npa2iyfzh

• 14 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  21. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

De VPRO besteedt deze week veel aandacht aan de reclame- en radiojingle. Er staat een stuk in de vpro-gids. Er is een alleraardigste webpagina met onder andere het treurige levensverhaal van Marian de Garraga: https://www.vpro.nl/programmas/radio-doc/de-comeback-van-de-jingle.html En aanstaande zondag wordt er op radio 1 een programma aan gewijd, 's avonds van 9 tot 10. Paul

22. Started by hans knot,

Kai Warner Chor und Orchester – Medley: Lustig ist das Zigeunerleben - Mädle, ruck, ruck, ruck - Oh, wie wohl ist mir am Abend. Duidelijk is dat de muziek van Kai, geboren als Werner Last, in hetzelfde genre als die van James Last behoort. Beiden komen meerdere malen voor in de discografie. Boven vermelde medley werd door Tineke op Radio Veronica gebruikt als afsluiter van het programma ‘Koffietijd’. Het is afkomstig van de lp Volkslieder Festival. Kai Warner Chor und Orchester - Medley: Lustig ist das Zigeunerleben - Mädle, ruck, ruck - Oh, wie wohl ist mir am Abend. It is clear that the music of Kai, born as Werner Last, belongs to the same genre as that of …

23. Op Jingleweb.nl zag ik dat de NOS tourflits jingle wordt vervangen. Echt onbegrijpelijk vind ik dat. Vorig jaar werd "NOS" al uit de jingle gehaald omdat het niet klopte met de Radio 1 programmering en nu wordt de hele jingle vervangen (ingespeeld door het Metropole orkest). Ik vind het persoonlijk geen verbetering. De originele hoorde je zo boven alles uit als je de radio wat zachter had staan. Wat vinden jullie van deze nieuwe Tourflits jingle? Groet, Peter

• 13 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  24. Zaterdagochtend Barend en van Dorp bij Radio Veronica, met Spotief zijn en beter worden, in dat programma een rubriek het elfje van de week, daar werd een voetballer in het "zonnetje gezet" Daar was ook een tune voor, die kwam ik laatst per ongeluk tegen op het W.W.Web, Het is van Mason Williams met One Minute Comercial uit 1968 Hier op te halen: http://www.sendspace.com/file/k8xgva De kwaliteit is niet top van dit singletje, maar met digitale hulpmiddelen opgewaardeerd, ik heb geen andere versie kunnen vinden, en het is denk nooit op CD her uit gebracht. Maar misschien is er een iemand die betere versie zelfs in stereo van een LP heeft. Veel plezier, groet …

• 11 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  25. Maart 1991 werd het jinglepakket 'Track to the future' bij Veronica in gebruik genomen. Dit custom jinglepakket werd door Impact Creative geleverd die Thompson Creative in Nederland vertegenwoordigde. De jingles werden door Johnny Hooper gecomponeerd. Recent kwam ik een aantal jingles van dit pakket tegen met andere teksten of logo. Ik vraag mij af of deze ooit door Veronica op Radio 3 gebruikt zijn want ik had ze zelf nog nooit gehoord. Ik vermoed dat deze resings uit '92 / '93 komen. Voor de vergelijking heb ik ze achterelkaar gemonteerd. Eerst de originele versie en daarna de versie met alternatieve tekst of logo. …

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 17 antwoorden
    • 4,3k weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.