Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Oever532,

Hallo, Wie weet we de tune en de achtergrondmuziek van de TV1 Top 30 uit 1992 heeft gecomponeerd? En heeft iemand bij toeval ook een 'clean' versie van de achtergrond muziek (dus geen gepraat ertussen)? Hier is het fragment waarin beiden te horen zijn: Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt. Oever532

2. Started by Jan Joling,

De KRO vaticaantunes (joop stokkermans) uit de 70s. Nu ingezongen door RK mannenkoor Medemblik. Zeer zeldzaam. Wel even wachten tot Dieuwertje is uitgesproken.

• 1 antwoord
    • 885 weergaven
  3. Started by Juul,

Vlak voor het uitbreken van de 1ste Golfoorlog namen we op 18 december 1990 in het Circus Theater - Scheveningen het concert van Rob de Nijs op. We deden dat digitaal op een Sony 3324. Die stond in een aparte wagen en we zien ook de Studer 24 track recorder. Maar die gebruikten we alleen maar even bij de "handwissel" op de Sony 3324. Maar het hing allemaal met tijdcode aan elkaar dus was er geen enkel probleem. Op 15 januari 1991 gingen we dat mixen in audiostudio 1 in het Muziekpaviljoen. En toen brak de Golfoorlog los tijdens de mix. Wel leuk, het vroor dat het kraakte tijdens de mix en heer de Nijs kwam binnen in een dun shirtje………maar hij wilde to…

• 0 antwoorden
    • 981 weergaven
    • 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  4. Started by Andree,

Ben op zoek naar titels van platen en muziek waar de woorden middengolf, mittelwellen, mediumwave etc in allerlei talen in verwekt is.

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by Jan Joling,

Vroeger zong ze ook nog wel eens, o.a. in deze lange jingle voor het biermerk SKOL, wie kent het nog ? de muziek bedoel ik dan.....

• 14 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  6. Gast Omroepersnl
    Started by Gast Omroepersnl,

Voor de liefhebbers uit mijn archief: de tune van EO's Gouden Greep op Radio 2. Deze tune werd op 25 april 1997 ingespeeld door het Metropole Orkest onder leiding van arrangeur Gerbrand Westveen. De componist is Ferry Maat. Deze is niet verschenen op de CD-versie van Jingleweb. Enjoy! Radio 2 - De Gouden Greep Metropole (1997) Groet, Michel

• 8 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  7. Started by Jan Joling,

De EO gaat Veronica in de 90s

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by Broozen,

Hallo radiovrienden, De reclamestem van Kruidvat lijkt veranderd. Eerst was het die van Hadewych Minis, maar sinds een aantal maanden is de stem - zo te horen - van iemand anders. Weet jij van wie? Alvast bedankt Benno

• 16 antwoorden
    • 10,8k weergaven
  9. Started by Omnivoor,

Kan iemand me helpen aan bovenstaand singletje AJB? Ik zoek hem voor een kennis. Hier wat meer info https://www.discogs.com/Johnny-Rijk-Dag-Een-Van-De-Acht-Jaapie-Jaapie/release/6683015

• 0 antwoorden
    • 853 weergaven
  10. Started by Jan Joling,

Beste vrienden, hier mooi materiaal en zeldzaam uit de 70s Hilversum 3, prachtige fill van de avro en een zeer zeldzame ncrv gezongen ledenwerf spot.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  11. Started by Jan Joling,

Bekende jingles uit de 60s en 70s zonder calletters, heel bijzonder

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  12. Started by Jan Joling,

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Started by Jan Joling,

• 0 antwoorden
    • 987 weergaven
  14. Started by Jan Joling,

De tune roulette, famous in the 60s and 70s. Dat swingt de pan uit.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Started by Jan Joling,

De KRO vaticaantunes (joop stokkermans) uit de 70s. Nu ingezongen door RK mannenkoor Medemblik. Zeer zeldzaam.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by Vincent,

Voor wie hem niet kent het origineel: Ruud de Wild maakte samen met zijn sidekick Cielke, Gijs Staverman én Stefan Stasse een remake van Ziet Em Duun.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Omnivoor,

http://www.globalfunkradio.com/filebrowser/download/1693 http://www87.zippyshare.com/v/OKNS1lcf/file.html 01h:12min begint een nummer, dat waarschijnlijk ''Extra, Extra'' heet Weet een van jullie wie de uitvoerende is? Ik heb het ooit geloof ik eens bij Ferry Maat opgenomen eind jaren 80 denk ik, vermoed ik dus, maar ook toen werd niet gezegd wie het was. Shazam herkent hem niet. Op een gegeven moment hoor je Autobahn(nogwat) wellicht is het een Duitse band??? Omni hoopt op verlossing AUB.

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Started by johan1,

hallo leden, om mijn verzameling compleet te maken mis ik een 5 tal lievelingen van de Mi Amigo en wel 1-1974 Jaap Goedèl - Hé Kom Aan [ niet de uitvoering van Dimitri van toren ] 2- 1975 Sweedies – Kiss 3 - 1975 Art Sullivan – Giny Giny Come Back 4- 1977 Tim Robbins - Eternally 5 - 1979 José - Angelina reacties of mail : johanvkoot1gmail.com alvast bedankt Johan v Koot

• 2 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  19. Started by Omnivoor,

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by santana,

wie kan mij helpen aan de single, ma cherie van the ramblin steve johnson

• 9 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by Tino,

Ik heb 3 versies, maar na herhaaldelijk beluisteren kan ik maar niet beslissen welke de beste is. Sid Ramin and his Orchestra - Blue tango (2) Sid Ramin and his Orchestra - Blue tango (3) Sid Ramin and his Orchestra - Blue tango

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Started by Omnivoor,

• 0 antwoorden
    • 886 weergaven
    • 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Vincent,

Herkent iemand deze tune? http://www70.zippyshare.com/v/RDWQTOd4/file.html

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.