Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.105 discussies in dit forum
-
Ik was altijd onder de indruk van de bijzondere stem van Hans Hogendoorn. Wow,.... ik wou ook zo'n stem hebben, iedereen zou wel luisteren :-) Niet alleen zijn stem tijdens de intro van het journaal maar vooral de jingles die hij insprak voor De Avondspits en DNH gave echt zo'n boost tijdens het programma. Mijn adoratie gaat nog verder en wou ook wel eens zo'n jingle a la Hans maken. Een beetje huisvlijt van mijn vrouw en ik, en we maakten zo'n jingle uit De Nationale Hitparade na. Best grappig maar ik kon het echt niet laten,.... BTW, Hans weet ervan,....
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Johnnie Walker - Man's Fight for Freedom.mp3 [verborgen inhoud] Robin
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Het blijft fascinerend om te horen.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
hallo wie o wie heeft de jingle van Hollandse nieuwe op mp3 bvd groetjes Chaldy.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag (3 september) is het 41 jaar geleden dat Hilversum 3 in stereo ging uitzenden. Hierbij de promo van de TROS met de stem van Tom Mulder waarin aangegeven wordt dat vanaf 4 september 1975 de TROS de volledige TROS donderdag in stereo uitzendt. [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Toots zijn mondharmonica was te horen in vele tunes maar wist je ook dat hij te horen was in een infotune die Frits Spits gebruikte tijdens De Nationale Hitparade beginjaren 80? De tune kwam van de soundtrack "The Wiz" hoor maar,... R.I.P. Toots,....
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
hallo verzamelaars , Heeft iemand de jingle: spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, van Radio Veronica.Er circuleert wel een jingle maar met daaronder the herd from the underworld [op soulseek] en tevens ben ik op zoek naar alle top 50 jingles die gebruikt zijn bij de top 50 radio noordzee nr 50-nr 49 nr 48 enz enz tot nr1 mailbox van mijn is : johanvkoot1@gmail.com hartelijke dank alvast. johan wil ook even laten weten dat ik eens eerder een oproepje heb gedaan maar wil me toch nog even voorstellen johan 58 jaar en verzamelaar van tunes en jingles
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ooit op de radio zo begin 70-er jaren ergens in een zomer hoorde ik een liedje op de radio, waarop het refrein van dit lied van Tee Set gebaseerd was, of wellicht was het (volks)lied dat ik op de radio hoorde gebaseerd op dat van Tee Set. Wat ik me herinner is, dat het sneller ging en ook een octaaf of wat hoger was en dat het met name instrumentaal was met wat (tenorachtig) mannen gezang er doorheen. Mogelijk dat het een Grieks volksliedje was of zo. Ik heb het aan een Griekse kennis van me gevraagd, maar die herkende het niet (toen ik hem de Tee Set versie afspeelde), zo ook Griekse kennissen van hem het niet wisten. Weet een van jull…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Naast de muziek voor Baantjer en Turks Fruit speelde hij ook het thema van de film Midnight Cowboy uit 1969. De zusjes Paay maakte er onder regie van Ad Bouman de 'Veronica please stay' versie van: Hier is 'ie nog een keer:
-
- 1 antwoord
- 791 weergaven
-
-
Twee jaar geleden heb ik voor het laatst een ruim 5 minuten durende collage gemaakt die op humoristische wijze was gemonteerd. Ik had het idee om dit jaar een nieuwe te maken maar al snel bleek dat de inspiratie mij een beetje ontbrak. Te druk met andere zaken. En om nu klakkeloos een paar honderd jingles aan elkaar te plakken is ook weer zoiets... Enfin, het begin is er met een mooie echo dub op 'Mr. James bond' van J.J. Perrey. Omdat het augustus is:
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Midden jaren '80 gebruikte Sky Channel (TV) een aantal KPM Music Library tracks voor de continuity en TV jingles. Ik ben op zoek naar de naam van de volgende (waarschijnlijk KPM) tracks. Herkent iemand deze muziekjes en weet misschien van welke LP's deze komen? Muziekje op 0:58: [verborgen inhoud] Muziekje aan het begin: [verborgen inhoud] Muziekje aan het begin: [verborgen inhoud] Dank, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Beginjaren 80 had Veronica zowel tijdens de Top 40 als 's avonds een stevig instrumentaal stukje infotune. In volgend fragment lult Leo zo lang dat zijn tune op is en net in die fade out herken je een stukje plaat,.... Maar wat is het? Wie kent deze tune? Genootschap, Ad Bouman, Buma / Stemra en zelfs Leo weten het niet! Iemand van jullie misschien?
-
Gezocht Rolling Stones Jingles !!!
-
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kent hem niet, de lach voor het in spreken van de Suzie Waffels. [verborgen inhoud] Voor de gene die problemen heeft met Zippy,de link via WeTransfer. [verborgen inhoud] Veel lach Plezier
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Wie o wie aub heb [ ze] per ongeluk gewist stom he en ook aub de jingles als dit mogelijk is TROS 2 sec jingle ook als het mogelijk is zomertour van de Tros en wat nadenk jingles fillers bvd gr chaldy,
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hallo luitjes hier weer Chaldy heb eeb vraag over de steen en been show van jJack Spijkerman bij deze show gebruikte hij een in het begin een instr stukkie muziek en jalde er dwars door heen wie o wie weet heeft dit of weet wie dit is graag hoor ik van julie oja graag op mp3 bvd gr Chaldy
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik zoek de uitvoerende/titel van deze (bekend) tune die hier gebruikt wordt: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Kwam dit clipje tegen op youtube en vraag me af is dit een parodie op Joost den Draaier die toen de top 40 bij Veronica presenteerde?
-
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
You can find, now, 40 issues of Record World online ( 1968 and 1970 ) [verborgen inhoud] More to come soon. This website also offers almost all the Billboard magazines, many Radio & Records and some Cashbox.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
-
Wie kan mij helpen aan de originele single mono versie in WAV? Reactie graag in PM. Mijn dank is wederom groot!
-
Verzoek om hem nog eens aan te bieden: ZA-ZO-MA AVRO KRO NCRV Jinglepakket van Station 3. Music & Images 1992. [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Heeft iemand voor mij de serie (stuk of drie, vier) Veronica jingles van de Peddlers (althans op de muziek daarvan)? Bij voorbaat dank Gr. Bob
-
- 14 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Beste radiofanaten, vraagje : wie heeft er jingles van de Billboard Hot 100 ? Mogen jingles zijn uit de 60's tot nu. Alles is welkom. Ik ben op zoek naar zulke jingles (mogen zelfs van slechte kwaliteit zijn). Kan jij helpen ? Alvast dank, Danny
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Iemand enig idee welke plaat Ferry hier gebruikt onder het oplezen van de noteringen: [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-