Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

John Williams – Cavatina (Theme from the Deer Hunter). Het betreft hier een compositie van Stanley Myers die het nummer in 1970 componeerde voor de filmproductie ‘The walking stick’. Toen hij in 1976 werd benaderd de soundtrack voor de film ‘The Deer Hunter’ te verzorgen stuurde hij nogmaals Cavatina in en werd het een groot succes in de uitvoering van John Williams en ook die van The Shadows in 1976. In juli 1979 kwam het rustige nummer bij Caroline in het programma van René van Elst in aanmerking om gebruikt te kunnen worden naar het tijdstip van het hele uur drie in de middag. John Williams - Cavatina (Theme from the Deer Hunter). This is a composition by …

2. Started by Vincent,

Ik zoek de Engelstalige versie van Ron Brandsteder's Sally. Heeft iemand deze voor mij in 320 mp 3of WAV?

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Started by hans knot,

Joe Loss and his Orchestra – Everybody Zizzle. Het nummer werd voor het eerst uitgebracht in 1963 en wel op het HMV label, waarop veel muziek van dit orkest is vastgelegd. Dit orkest was het meest succesvolle Britse orkest tijdens de Big Band en Dance periode. David Gregory kwam als 21-jarige nieuweling in het vak bij RNI in 1970 te werken en gebruikte in eerste instantie ‘Monkey Shack’ van Johnny Hodges als tune maar in latere instantie stapte hij over naar ‘Everybody Zizzle’. Joe Loss and his band everybody zizzle RNI 19700905 David Gregory.mp3 3.18 MB [verborgen inhoud] video hier helaas niet beschikbaar

4. Started by hans knot,

Holland - Hans Brinkers Symphonie. Dit nummer staat al in de zeezenderdiscografie maar er kan aan worden toegevoegd: Freddy Haayen componeerde dit nummer onder meer op de melodielijn van een oud Hollands liedje ‘De uil is in de olmen’. De groep Holland was een soort van supergroep bestaande uit leden van Earth and Fire, de Golden Earring en verder uit Anita Meyer, Trudie Huysdens en Patricia Paay. Een kort instrumentaal stukje in het nummer, gespeeld op blokfluit door Barry Hay, werd aan het begin van het klassieke programma, dat enige tijd op Radio Caroline in 1973 was te beluisteren, als opener gebruikt. Holland - Hans Brinkers Symphony. This song is …

5. Started by Vincent,

In jun1 1978 stond Debbie Dirks met Married in Las Vegas in de Mi Amigo Top 50. Ik kan er niets over terugvinden. Weet iemand meer over deze plaat? Toevallig een scan van de singlehoes?

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. Started by john hermans,

Hallo allemaal wij zijn dit jaar 40 jaar getrouwd wij willen een thema feest (top 2000 en kerstmis) geven daarom ben ik op zoek naar de tune en jingels van de top 2000 wie heeft deze en zou dit willen plaatsen onze dank is uiteraard groot M.v.g John

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Started by hans knot,

Chicago – 25 or 6 to 4 en Does anybody really know what time it is. Voor de jingle: ‘It’s the Merike Monster Music Mover’ op RNI in 1971 werd de intro van ’25 or 6 to 4’ gebruikt terwijl het uitro van ‘Does anybody really know what time it is.’ Werd ingezet voor de productie van deze jingle. chicago music monster.mp3 73.08 kB [verborgen inhoud] 19-06-2017 [verborgen inhoud]

8. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Hier twee 30" tracks van een William B. Tanner LP waarvan ik zeker weet dat ze gebruikt zijn voor commercials, maar... welke? https://soundcloud.com/simonfex/tanner-commercial-tracks Ik kan het mij niet meer herinneren. Wie wel? Zou ook leuk zijn om die spots weer te horen. SF

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  9. Sandy Posey – Single girl. Over bekende hit van de Canadese zangeres Sandy Posey uit het jaar 1966. Het werd door Johnny Walker op Caroline South in 1967 uitgebracht om ook de vrijgezelle dames te nodigen om naar zijn avondprogramma vanaf 9 uur te luisteren onder het motto: ‘go steady with your single boy Johnny Walker’. sandy posey single girl Caroline 1967 - Johnny Walker Promo.mp3 486.46 kB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

10. Started by skybird,

Waarom gebruikte Veronica nooit deze fill uit het Power pakket? Vind deze zeker zo goed als de rest van de fillers uit het power pakket van TM. Lijkt wel een beetje op muziek van de Love Unlimited Orchestra. Dirk http://www67.zippyshare.com/v/98472118/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. Started by hans knot,

Living Strings – Medley We wish you a merry Christmas and more Het was in 1959 dat Ethel Gabriel het idee kreeg een studioorkest op te richten met als doel een serie easy listening LP’s op te nemen met wel overbekende deuntjes. In verschillende samenstellingen werd het orkest vooral geleid door Johnny Douglas. Eén van de LP’s heette ‘The spirit of Christmas with the Living Strings’ van deze werd de medley beginnende met ‘We wish you a merry Christmas’ gebruikt op Britain Radio tijdens de Kerst van 1966 door Ted Delaney als tune voor zijn programma. Living Strings medley 1966 12 25 Sun 1200-1235 Britain R - Ted Delaney.mp3 1.03 MB [verborgen inho…

12. Started by johan1,

Hallo leden, wie weet de artiest en titel van dit kleine stukje muziek volgens mijn gebruikt voor destijds een jingle op RNI die ik op joe tjoep tegen kwam johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

13. Started by rinie,

Hallo allen. Kan iemand mij vertellen hoe de muziek (tune) heet bij de afsluiting na het nieuws bij Veronica in 1974. Waarschijnlijk iets van Johnny Pearson maar kan het niet vinden. Kan iemand mij dit vertellen?

14. Started by Vincent,

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Started by skybird,

Hier nog een leuke jingle uit de Tros Disco Action tijd. Disco Action verving een tijde de soulshow dat was in April 1979. Het programma werd iedere Zondagnamiddag uitgezonden op Hil 3 tussen 2 en 5 met Ferry Maat. De jingle Disco Action werd gemaakt op de muziek van George Duke - Party Down. Dirk http://www75.zippyshare.com/v/3627205/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. Started by hans knot,

Band of the Irish Guards, the – When the saints go marchin’. Band of the Irish Guards is een van de vijf bands in de Foot Guards Regiments binnen de zogenaamde Household Division, die als voornaamste taak heeft de Britse vorst te bewaken. The Band begeleid het Regiment door de muzikale ondersteuning te bieden waar veel van de ceremoniële taken in het centrum van Londen van afhangen. Het nummer ‘When the saints go marchin’ werd op Radio Veronica gebruikt als eindtune voor het programma ‘Platenpallet’ dat in de begin jaren zestig al werd gebracht in presentatie van Pierre van Ostade. File: Band of the Irish Guards Veronica 19621227 Platenpalet.mp3 (447.5 kB…

17. Started by hans knot,

Neasden Connection - Tchaikovsky Piano Concerto No. 1. Uiteraard hebben we te maken met een compositie van de Rus Pjotr Iljitsj Tsjaikovski. Er zijn tal van bewerkingen waaronder die van de uit noord London afkomstige formatie Neasden Connection die het op Horse label in 1972 opnamen. Het was in maart 1973 dat Pierre Deseyn het gebruikte om een promo voor een eigen programma in te spreken namelijk voor het allereerste DX programma dat hij op 22 april op RNI via de 6205 kHz zou gaan presenteren. Neasden Connection - Tchaikovsky Piano Concerto No. 1. This is, of course, a composition by the Russian Pjotr Iljitsj Tchaikovsky. There are numerous adaptations, inclu…

18. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Afkomstig van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Gast simonfex

TM's Powerplay is voor zover ik weet nooit verkocht aan een Nederlands radiostation. Jammer, want het is geen slecht pakket. Dit is de resing voor WSNI: https://soundcloud.com/simonfex/tm-powerplay-for-wsni SF

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Gast simonfex

Mooie jingle van het VARA Hilversum 3 - programma de LP Tuin, met wijlen Willem van Beusekom. https://soundcloud.com/simonfex/vara-lp-tuin-jingle SF

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by hans knot,

André Brasseur – Space Police. Nog steeds komen er meer composities van André Brasseur terecht in de zeezenderdiscografie. Dit keer is het nummer ‘Space Police’, dat in 1975 werd uitgebracht op RCA als b kant van het nummer ‘My Chrystal Love’. Het werd door Peter van Dam en Joop Verhoof gebruikt op Radio Mi Amigo in mei van dat jaar als filler in het toen nieuwe programma op de zondag ‘Mi Amigo Voor of Tegen’, dat tussen 12 en 14 uur was te beluisteren. André Brasseur - Space Police. More compositions by André Brasseur continue to make their way into the discography. This time it's the song 'Space Police', which was released on RCA in 1975 as the b-side of the…

22. Started by hans knot,

Attitudes – In the flow of love. Een nummer afkomstig van de lp ‘Attitudes’ uit 1976 en het is een compositie van de bandleden Paul Stallworth en Chuck Higgins. Leden van de groep, afkomstig uit Los Angeles, werkten tevens mee aan de opnamen van George Harrison’s lp Extra Torture. Het was Tom Anderson op Radio Caroline die ‘In the flow of love’ in 1978 gebruikte voor een van de LA jingles, waarin onder meer hij zei: There’s a better way, the mind habbit Lovin Awereness. Why don’t you try it today? Attitudes - In the flow of love. A song taken from the 1976 LP 'Attitudes' and it is a composition by band members Paul Stallworth and Chuck Higgins. Members of the …

23. Started by hans knot,

Bert Kaempfert and his Orchestra – Love comes but once. Een hele mooie keuze van Paul Kay van Radio London dit nummer van Bert Kaempfert and his Orchestra uit 1964 te gebruiken voor de productie van een inhuis reclame. Hij probeerde de vrouwelijke luisteraars te overtuigen de nieuwste Big L Eyelashes aan te schaffen. Tja en daarbij hoort natuurlijk romantische muziek. Bert Kaempfert love comes but once Radio London Eyelashes Commercial.mp3 854.82 kB [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  24. Started by skybird,

Hier het populaire tik-tak bedje uit tijd voor 2 met Frits Spits. Dirk

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  25. Started by hartoghenk,

[verborgen inhoud] Beste Mart. Jij vroeg mij om wat jaartal jingles Daar het bestand te groot is voor de mail doe ik het maar op deze manier Misschien zijn er nog meer leden die interesse hebben in deze jingles. Groet Henk.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.