Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Wat mij verbaast is dat ik hier nergens iets zie over de Golden Earring en George Kooymans. Dit n.a.v. z'n bericht dat hij lijdt aan de ziekte ALS. Zouden er hier nu helemaal geen "fans" van de Earring zijn? Of iedereen druk? Welnu, laat ik dan maar iets doen als herdenking aan de band. We deden op 4 oktober 1997 op Radio een live optreden vanuit het legendarische poppodium 't Paard in den Haag. Hier de "muzieklijn opname van de meelooptape". ( dus voordat het de zender opging. ) [verborgen inhoud] In dat zelfde jaar deden we in Poster The Golden Earrings story in 6 delen. Ik geloof dat ik die al eens hi…
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag vond ik een Tube opname van 1 van m'n favoriete US bandjes, "This diamond ring - Gary Lewis & the playboys" En ja, als Leon Russell er zich mee gaat bemoeien dat wordt het wel een hit !!! Ik had de USA persing "geleend" uit de Veronica discotheek in augustus 1974. Dat gold voor meer speciale singles. Achteraf veel te weinig. Ik had er tientallen en die zitten nu bij Ad in ons archief........... Hoewel ik een Amerikaanse verzamel CD heb die prima klinkt vind ik deze erg gecomprimeerde TV opname erg goed. Zo "plat' als wat maar toch.............. Net als of ik weer naar mijn voorbeeld zeezender luister, Big L. Heerlijk.
-
- 0 antwoorden
- 657 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 759 weergaven
- 1 follower
-
-
Allen, Ben benieuwd, maar bi mijj zijn de mp3 tags van de vele zeezenderopnames niet uniform. Eingelijk zijn de file namen wel een rommeltje. Hoe archiveren jullie dit? Vraag me ook wel eens af, hebben we een standaard afgesproken hoe opnames te benoemen? Stationsnaam, datum, tijd, met wel/ geen seperatiestreepje als scheiding, wel/ niet alles aan elkaar geschreven etc. Hoor alle ideeën en tips graag Grts Eric
-
- 20 antwoorden
- 4,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Vandaag in de Volkskrant in de rubriek Het Eeuwig Leven een mooi overzicht van haar leven dat eindigde op 3 December 2020 met een leeftijd van 82 jaar. Maar wat niet in het overzicht staat, dat ze ook actief was in de jaren 50 60 en 70 bij ziekenomroep Rano Amsterdam in het Wilhelmina Gasthuis. Naast het presenteren van programma's, coachte ze ook nieuwe medewerkers. Daar ontmoete ze ook haar grote liefde Gerard Reitsma en moeder werd van Mark, die als baby mee naar de studio ging op hun Rano avond. Een vakvrouw en een aardig mens. Nico.
-
- 1 antwoord
- 881 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 845 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben m'n computer aan het schonen en wat vond ik ?...................Een prachtige reportage over Woodstock. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Een mooi stuk leesvoer. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 952 weergaven
- 1 follower
-
-
Erg leuk van Rundgren de cover van Youp z'n "Flappie". Maar hoe zou dat komen? [verborgen inhoud] Todd Rundgren?...................In de USA een hele grote jongen. Hij is-was producer-technicus en zanger.
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Prachtig hoe de Belgen dit deden. Ik zag haar vaak, maar ik ben ook een liefhebber van het Vlaams. (M'n ouders woonden een paar jaar in Mechelen ) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 950 weergaven
- 1 follower
-
-
We naderen de 20ste januari. Dit keer extra spannend en veel mensen kijken er naar uit ook in de USA. Op 20 januari 1977 was de toen kersverse president Jimmy Carter aan de beurt. Ik heb van zijn toespraak een single. Grappig voor de mensen die geschiedenis een warm hart toedragen........................... [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit beeld komt uit de uitzending van (ik vermoed) 6 Oktober 1980, waarbij de TROS Top 50 van 2 Oktober 1980 werd gedraaid.
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Diverse leden van dit forum hebben hun bestanden op STACK staan. Lees zojuist op hun site dat deze gratis dienst per 10-2-2021 gaat stoppen. Houdt hier rekening mee!!! [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allen, Zo in de loop der jaren heb ik al heel wat opnames van zeezenders maar ook USA radio etc. verzameld. 99% in mp3. Zo af en toe is dat zeker genieten en komen er herinneringen boven. Ik heb het meeste gedownload o.a. via dit forum, waar ik heel blij mee ben. Het begon met offshore radio. Ik heb ooit tweede helft jaren 70 iets opgenomen van Mi Amigo omdat ik samen met een neef in de studio's van Playa de Aro op bezoek ben geweest. We konden daar de groeten doen en dat werd ca. 6 weken later uitgezonden vanaf de Noordzee. Weet nog goed, Stan Haag en Michelle. Het was een ochtendshow van Michelle. Omdat ik naar school moest had ik thuis alles klaar gezet en mijn …
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
In 1979 werd deze serie van 10 aflevering uitgezonden door de NCRV op TV uitgezonden. In de zomer zomer van 2013 kreeg ClubDVM de studiobanden aangeboden en na lang zoeken is het in 2018 geluk om enige nog werkende machine te vinden die deze banden kon afspelen. Om de kosten van de aanschaf en digitaliseren te kunnen betalen zijn er 50 (genummerde) DVD's gemaakt. Van deze serie van 50 DVD's zijn er nog 5 exemplaren beschikbaar. Voor 25 euro incl verzendkosten kan deze unieke DVD van jou zijn. Bestellen kan door een mailtje te sturen naar info@clubdvm.nl. Wees er snel bij want op is op.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ook Maurice White is overleden. Het wordt op deze wijze wel een indrukwekkend rijtje muzikanten die in 2016 zijn overleden. [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
bron: NOS [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 882 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Hier de twee verschillende versies. 1. de Engelse 2. de USA versie met Jimmy Miller.
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Een typies RNI plaatje. Direct na het nieuws draaiden ze dat vaak in de live programma's om 17.00 uur
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Leuk, De villa van de firma Wijsmuller die toch wel zeezender bemoeienis had. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 963 weergaven
- 1 follower
-
-
Een waardevol boek volgens mij: [verborgen inhoud] Eén van mijn helden.........
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Aardig leesvoer. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-