Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar de programma informatie van Nederland 1 van 24-12-1989. Ik wil graag weten of er die avond een aflevering is uitgezonden van 'De wondere wereld van Boudewijn Büch'. Als dat inderdaad die avond is uitgezonden wil ik graag tijdstip, titel en serienummer weten. Dus mocht iemand nog een RTV gids hebben liggen van die week.

• 9 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Started by rien1959,

Al vele jaren heb ik computergestuurde freesmachines in huis. Eerst heel klein en stonden ze op zolder, tot heel groot en schuur vullend met een gewicht van 1600 kg. Op de freesmachine had ik ook al vanaf het begin een zogenaamde verdeeltafel waarmee ik bijvoorbeeld tandwielen maakte. De werkstukken werden echter steeds groter en zwaarder en toen moest er toch maar een grotere tafel komen. De eerste versie was 160 mm in doorsnede en de nieuwe is 250 mm. Omdat mijn oude verdeeltafel nog steeds in goede staat verkeerde was het logische gevolg dat ik de twee tafels wilde combineren. De grote tafel komt verticaal te staan en de draai as is evenwijdig aan de X-as. Dat he…

• 9 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  3. https://www.nu.nl/media/4972262/lex-harding-viert-50-jarig-dj-jubileum-met-boek.html

4. Started by Juul,

Ik lees de Telegraaf niet maar een TROS collega mailde dat "ik er in sta" vanochtend. Maar waar gaat dat dan over? Weet iemand dat? Juul

• 9 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Started by Andree,

Wat was de echte reden waarom er tot 1989 een verbod gelde voor comerciele radio en tv?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 962 weergaven
  6. Started by Juul,

Eén van m'n favoriete dj's was Andy Archer. Ik heb 'em in m'n Veronica tijd veel ontmoet en dat was altijd erg leuk. Ineens vraag ik mij af "wat doet Andy tegenwoordig?". Kan ik hem nog ergens beluisteren? Juul

• 9 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  7. Ergens in de jaren 80 is er een documentaire geweest over aanwijzingen dat Paul McCartney zou zijn overleden zoals je kan horen aan het einde in "I am the walrus" de tekst "I buried Paul of de auto op de schoot van de pop op Sgt Pepper met een rode vlek op de voorruit. Volgens deze documentaire was het om te verbloemen dat eigenlijk John Lennon zou zijn overleden. Ik heb destijds daar met spanning naar zitten luisteren. De vraag is, wie heeft toevallig deze docu en wil hem beschikbaar stellen?

8. Started by Juul,

Beste mensen, ik ben op zoek naar Hans Siebgens. Hij stelde enkele jaren terug het eerste uur van de Top 40 van 17 juli 1965 beschikbaar. Hans ondertekende z'n bijdragen in de nieuwsgroep met Hans Siebgens uit de Purmer nh. Weet iemand meer?

• 9 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by Vincent,

Ik heb in de afgelopen week veel foto's gemaakt. Zo heb ik heb een paar dagen geleden in het fotoablum wat bij dit forum hoort een serie foto's geplaatst van de zendmast op Terschelling die 's nachts ook licht geeft: de Brandaris. Vanavond heb ik ook mijn bezoek van vandaag aan Heartbreak Hotel toegevoegd aan het album. Een strandtent vol met oude radio's. Beide onderwerpen hebben dus met radio te maken. Maar ik heb ook andere foto's gemaakt, want Terschelling heeft meer te bieden. Zomaar een paar foto's:

• 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Ik ben van plan om op een aparte schijf alles over radio en TV te verzamelen. Nu staat op vele soms hele oude schijven overal wat, dus terugvinden is een dingetje, om het zo maar te zeggen. Het valt me op dat er verschillende manieren worden gebruikt om een naam te geven aan een radio of tv opname. Overal is iets voor te zeggen, maar ik wil één methode aanhouden als ik alles bij elkaar zet. Ik zie soms eerst de datum en tijd en daarna zendernaam, omroep en programmanaam met evt presentatoren/DJ's. Maar ook eerst omroep-radiozender-datum-tijd-overige info. En ook andere volgordes. Bij zeezenders vaak ook frequentie of golflengte. Datum wordt geschreven als 2025-04-10 of 20…

11. Started by Harm,

Vandaag werd ik door iemand anders ge-triggered om eens te kijken naar lang vervlogen beeldmerken. In de jaren '60 hingen er om de hoek bij onze melkboer 2 snoepautomaten aan de muur. Eén voor 'Faamdrop' (een bruine) en één voor Trio bubble gum (vanille geel). Als je er een dubbeltje in gooide moest je aan een knop trekken om een pakje te krijgen. Ik herinner mij nog de stress of het wel zou lukken want ik was immers nog een klein jochie... Op het WWW is er weinig tot niets van terug te vinden. Een z/w foto waaruit blijkt dat het merk een wielerploeg heeft gesponsord en een matige foto van zo'n apparaat. Het beeldlogo zelf is onvindbaar maar aan de han…

• 9 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. Started by FrankV,

Hallo allen, Mag ik nog eens jullie steun vragen om te weten te komen welke "meidengroep" op deze foto staat? Wat er kenmerkend aan moet zijn is dat elk woord van de naam van de groep met dezelfde letter moet beginnen. Andere voorbeelden uit deze reeks zijn "Def Dames Dope" of "Joe Jackson". Aangezien de antwoorden alfabetisch oplopen, ga ik er van uit dat de beginletters moeten liggen tussen de M en de Z. Bij mijn zoektocht kom ik dikwijls uit op "Destiny's Child" wat niet aan de vereiste van dubbele letters voldoet. Iemand de ultieme tip of herken je één van de dames op de foto? Tnx, Frank

• Vind ik leuk
      • Haha
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Started by Rene Verstraten,

Waarde forumgenoten, ondanks een eerdere oproep ben ik nog steeds op zoek naar een single van Peter Zwerus ("Met wie, waarom en hoe"). Ik heb 'm wel toegezonden gekregen van wat vriendelijke mensen, maar helaas laat de kwaliteit (veel) te wensen over. Een MP3 op 320 kb zou mij bijzonder gelukkig maken in deze donkere dagen. De versie(s) op Youtube zijn te gecomprimeerd en dus onbruikbaar. Wie oh wie heeft de single nog ergens liggen en kan/wil 'm digitaliseren? BVD, René

14. Started by hans558,

http://ondergewaardeerdeliedjes.nl/2015/07/27/r-k-veulpoepers-b-v-den-egelantier/ Kennen jullie deze site ? Misschien is hij al eens voorbij gekomen, maar ik vond er informatie over dat leuke Brabantse lied....

• 9 antwoorden
    • 946 weergaven
  15. Started by Juul,

Ik kreeg net in m'n mailbox een mail van een internet station dat zich noemt: http://www.foutemuziekradio24x7.nl/ De mail begint met "Beste radio collega....". En dan lees ik e.e.a. over een onderzoek over DAB+ frequenties enz. Enfin, of ik effe een lijstje met vragen wil beantwoorden. Eerst maar eens gekeken op de website en wat zie ik? Ze schrijven Frans Bauer met een 'w". Oh, dacht ik, als je al niet eens de naam van een artiest goed kunt schrijven "ben je wel fout bezig". De vragenlijst heb ik maar niet ingevuld.............

• 9 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. Started by Harm,

Moet ik nu elke keer eerst de cookies accepteren vóór ik uberhaupt kan inloggen? Vind ik een tikkeltje omslachtige procedure...

• 9 antwoorden
    • 2k weergaven
  17. Started by Theo PE1OPQ,

Ik lees wel eens in bijdragen, gezien bij de buren of recent Juul die een vraag opgelost ziet bij de buren. Nu ben ik wel nieuwsgierig, wie zijn die buren? Theo

• 9 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  18. Started by ruud2651,

Ben afgelopen november 2016 gestopt met het lidmaatschap op het Veronica blad, na lid te zijn geworden in september 1971 (proef uitgave). Vraag ? Wat moet ik ermee ? Zijn er nog liefhebbers voor deze 45 complete jaargangen ?

• 9 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  19. Started by Theo PE1OPQ,

Zijn de draagbare radio's van heden ten dage nog te vergelijken met vroeger? Nee, dat zeker niet als je de moderne radio vergelijkt met die uit de jaren 70. Het groot signaal gedrag van de huidige radio is vele malen beter (lees groter) dan die uit de jaren 70. Wilde je dat toen die tijd ook hebben, dan moest je een flinke duit er voor neerleggen. Nee deze radio, de XDATA D-608, voor rond de 40 euro koop je deze bij Ali expres en krijg je hem ook nog thuis bezorgd. Ik was zeer aangenaam verrast over het geluid, dat klinkt zo als je uit de jaren 70 gewent was, maar kijk eens naar deze kleine speaker. Heel knap dat er zo een geluid uit komt. En het ontvangt midden, kortego…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  20. Started by Arjan,

Ik ben Arjan. Met mijn 31 jaar alleen de laatste jaren van Caroline meegemaakt en te jong om echt te begrijpen wat er op de noordzee afspeelde. Mijn vader was vroeger veronica fan, luisterde RNI op zijn werk met collega's en helaas niets opgenomen. De hang naar het verleden is bij mij altijd groot geweest, van restauratie metselaar tot sleutelen aan oude tractoren en auto's.. prachtig. Op mijn verlanglijstje staat nog een buizen radio voor de opknap en een boek over buizen techniek om de kunst uit te leren. Moderne radio kan ik me niet in vinden helaas, en ben de mensen die bestanden delen erg dankbaar. Met zeer vriendelijke groet, Arjan

• 8 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  21. Gast thevandijks
    Started by Gast thevandijks,

Archiveren is ook weggooien, en de zolder moet leeg. Wie wil al mijn oude Free Radio Magazines ophalen? Gratis, maar wel snel anders gaan ze het 'ronde archief ' in! Groet Hans

• 8 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  22. Gast FunkyFuser
    Started by Gast FunkyFuser,

Beste leden, Mijn naam is Wouter (aka FunkyFuser). Ben van 1964 en dus muzikaal opgegroeid in de eind jaren 70, begin jaren 80. Een hele mooie radio era waarin ik altijd luisterde naar de Avondspits, Nationale Hitparade met Felix Meurders, Ferry Maats Soul Show, LP uur, Radio Luxemburg (met een koptelefoontje aan de transistor liggend in mijn bedje). Dat waren mooie tijden. Mijn muzikale interesse ging van Mud, via ABBA, Boston, Vangelis, Earth, Wind & Fire, Marcus Miller, The Blue notes de Funk en Fusion time in. Het luisteren naar de radio werd wat minder omdat ik zelf ging varen in de jaren 90 .... LOL. Veel informatie over musici en bands had ik toen …

• 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Theo PE1OPQ,

Makkelijke vraag, welk schip is dit? Theo

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  24. Started by Juul,

Ik ben op zoek naar de tune van het Veronica programma "Even bijtanken". Het is van Rob Franken met Sun flower. Iemand enig idee?

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. DER 21. ERKRATHER RADIOTAG Samstag , 9.September 2023 Der 21. Radiotag wird am 9.September 2023 an gewohnter Stelle im Technischen Museum QQTec in 40721 Hilden stattfinden. Das Tagesprogramm: Mandy Marton „Radio Seagull“ und Alan Beech „Radio Caroline“ Richard H.Cummings „More stories around Radio Free Europe and Radio Liberty“ Martin v.d.Ven „The Voice of America offshore vor Rhodos“ Herbert Visser „Radio in den Niederlanden nach der letzten Frequenzversteigerung“ im Interview durch Helmut Slawik Die Veranstaltung findet wie üblich von 13.00 Uhr bis 19.00 Uhr statt. Der Eintritt beträgt 12€. Veranstaltungsort: QQTec …

• Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.