Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ik zat net een interview af te luisteren met Cees Schrama over het archiveren van popmuziek . Cees was in z'n werkzame leven productmanager bij Polygram in Baarn en was verantwoordelijk voor de Jazz catalogus. En hij speelde mee op een groot aantal platen van Nederlandse bands. Zoals Cees vertelde toen ze vroegen wat ie wilde hebben als "salaris" bij de opname van Shocking Blue's - Venus;"Ach geef mij maar een kleuren TV"……….. Cees was nl verantwoordelijk voor het intro van Venus. Had ie maar "mee getekend'…………………zei hij later. Regelmatig moest Cees naar de USA om masters op te sporen en dat deed ie in een gigantisch groot gebouw in N…

2. Beste mensen, Gisteren had ik per abuis op de verkeerde pagina een vraag gesteld (excuses Vincent). Omnivoor alvast dank toen voor je snelle reactie. Maar omdat ik nog niet de oplossing weet (en ik ben niet z'n techneut, helaas) doe ik op deze pagina een nieuwe poging. Hopelijk kan je mij verder helpen. Dank alvast!! Ik heb inmiddels ruim een probleem om te downloaden bestanden pixeldra (voorheen ging het altijd goed). En voor zover ik weet is er aan mijn pc (instellingen) niets gewijzigd. De browser die ik gebruik is Google Chrome. Ik krijg de volgende melding: Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren pix…

3. Started by maartenfransen,

Ik heb een lijst gekregen uit waarschijnlijk 1990 met composities en nummers, maar ik heb geen idee wat voor lijst het is of waarvandaan... Misschien dat iemand hier de opmaak herkent?

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Gast
    Started by Gast,

Na vele jaren min of meer actief lid alhier meld ik mij af. Een draadje over een RNI EP en de reactie hierop van een forum administrateur is de aanleiding. Dhr Tino meent prikkeldraad om dit forum te moeten plaatsen mbt on and off topic. Zo draai je een forum de nek om. Heb grote bezwaren tegen lieden die zich niet met een volledige naam op dit forum werpen en zich vervolgens zelfs het predikaat Expert aan meten. Hoezo expert? Gevalletje te grote broek aan trekken denk ik. De oudgedienden op dit forum wens ik een goede toekomst in goede gezondheid. Paul de Haan.

• 11 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  5. Started by Jan-Fre,

Wat is het tegenwoordig toch gemakkelijk om nieuwe radio-opnamen te verwerven. Het forum staat er vol mee. Klik even op een link en met een paar seconden is de opname ook van jou. En zonder dat het je veel kost. Vroeger was dat wel anders. Mensen stuurden tapelijsten rond en je kon er wat uit bestellen. Na een poosje ploften de cassettes (of bandrecordertape) in de brievenbus. Ik was eigenlijk al weer vergeten hoe duur dat destijds was, maar bij het afluisteren van een tape afkomstig van Offshore Radio Promotions werd ik weer even terug in de tijd gegooid..... [verborgen inhoud] Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  6. Started by FredZ,

Een promo voor het zoeken naar nieuwe medewerkers voor de rubriek "Haags Nieuws" op Lokatel radio van begin jaren 90. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Weer een hoofdstuk dat wordt gesloten: [verborgen inhoud] Er zijn natuurlijk nog genoeg Britse muziekbladen over, zoals Q, Uncut, etc. Paul

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Started by Juul,

Ik dacht de laatste tijd al………….( maar gelukkig zijn m'n meeste klokken DCF klokken op batterij.). En in Frankfurt houden ze alles op 50 Hz. [verborgen inhoud]

9. Started by Juul,

en mooi interview met Chris Hillman die The Birds formeerde. bron: Goldmine. [verborgen inhoud]

10. " Slechts 24 procent van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar nog wel eens videocontent zoals films en series, muziek of games gratis gedownload. In 2013 deed 41 procent dat nog regelmatig. Streaming video- en muziekdiensten zoals Netflix en Spotify zijn sindsdien sterk gegroeid, terwijl organisaties zoals Stichting Brein illegaal uploaden steeds harder aanpakken. Mannen downloaden nog altijd een stuk meer dan vrouwen, aldus marktonderzoeksbureau Telecompaper." [verborgen inhoud] Maar er wordt natuurlijk wel veel meer gekeken via (gratis) streaming websites en dat staat niet in het artikel. "After previously being legal for persona…

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Harm,

Foto: Harm ten Brink

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. Started by Juul,

Nou, terug in de tijd dan maar: [verborgen inhoud]

13. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

[verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by maartenfransen,

In het fotoalbum staan nu van een aantal jaren (gedeeltelijk) de radioprogrammaoverzichten uit de gidsen online. Wordt dit overzicht nog aangevuld? Ze geven vaak veel gedetailleerdere info dan de kranten uit die tijd.

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  15. Started by Jaap De Vries,

Vandaag 16-02-2018 is Klaas vaak / Tom Mulder 71 jaar geworden . Lees het net op mijn Facebook . Tom vele jaren maakte hij mooie radio en na zijn ziekte was hij druk met Facebook maar sinds een tijdje is het weer stil rond Tom. gr jaap

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by peter,

Heeft er nog iemand problemen met pixeldra momenteel ? Ik kan geen veilige verbinding tot stand brengen en krijg een foutmelding ...

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  17. Started by Juul,

Ik wist dat als (oud) omroepmedewerker al lang…maar nu heeft Govert van Brakel het maar eens opgeschreven. En ik ben het van harte met hem eens. [verborgen inhoud]

18. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Sigmund is de boosaardige, gefrustreerde psychiater die al jaren de Volkskrant onveilig maakt. Vandaag ging het over de radio.

19. Started by mart538,

Weet iemand of stichting media communicatie,nog wat doet? Bestelling gedaan,hoor verders niets. Mart

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by Jan-Fre,

Kwam ik tegen in het Vrije Volk van vandaag exact 50 jaar geleden.....

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by Juul,

bron: Goldmine magazine. The Great Psychedelic Face-off: Sgt. Pepper vs. Satanic Majesties [verborgen inhoud]

22. Started by Juul,

Ik volg de USA politiek al sinds de Watergate affaire. De NOS besteedde daar erg veel aandacht aan en toen ik een paar jaar later in de USA was kocht een een hele serie boeken over de Watergate affaire. Maar wat ik gisteren op CNN zag had ik nog nooit gezien. Het was de senator uit New Jersey die de vloer aanveegde met een minister uit de Trump regering. Eerst het CNN stuk en dan het stuk dat op NU.nl stond. (met ondertitels). Een fascinerend stuk TV. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

23. Started by Andree,

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  24. Started by Juul,

Een mooi interview in The Goldmine: [verborgen inhoud]

25. Started by Juul,

[verborgen inhoud] Ik ken 'em van dit instrumentaal nummer. We gebruikten het als "filler'. Hugh Masekela-Grazing In The Grass

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.