Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. bron: Omroep MAX Het was eergisteren 60 geleden. [verborgen inhoud]

2. Kijk da's handig. Mooi van de consumentenbond. Met deze inkttrucs print je veel goedkoper (door Consumentenbond)

3. Started by Juul,

Een tijdje geleden stond er op het forum een bericht over Jimmy Saville. Ik kan het nergens terug vinden... Maar ik ben wat boeken aan het opruimen en ik kwam in het boek "As tears go by" ( The 60's revolution at Britsh Decca) een foto van de man tegen. vlnr. Donovan, Twinkle en Jimmy zelf. Na alles dat we nu weten vraag ik mij af "waar zou z'n rechterhand toch zijn?" foto bron: "As tears go by" ( The 60's revolution at Britsh Decca )

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Started by Harmen,

Ik kwam de afbeelding tegen op de facebookpagina van een forumlid. Wie o wie hoort hier niet thuis?

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Harm,

Begin van de avond stak ik de barbeque aan om een octopus te grillen voor het avondeten. Terwijl de mussen dood van het dak vielen vroeg ik me af wat me bezielde om met dit weer boven een barbeque te gaan hangen. Enfin, door de rook ben ik inmiddels toe aan een douche maar de octopus met Griekse salade smaakte voortreffelijk...

6. Een echte "Piraat"dus. Lees even ondertaande mail. Iemand een idee? ======== Geachte M., Tot verbazing ontvang ik af en toe in Havelte Dr. zeer sterk op de Midden Golf ‘192radio’, 1332 kHz plm. 225 m. Na het verdwijnen per 1 januari van GrootNieuwsRadio.nl ben ik hier als restaurateur/verzamelaar van oude radio’s erg blij mee. Veel mooie nostalgische mooi muziek uit de jaren 1959-1974 afgewisseld op vaste tijden met het Radio Veronica nieuws. Nu luidt mijn vraag: Waar kan ik de uitzendtijden en uitzendfrequentie vinden en van waar welke plaats wordt uitgezonden en wat is het vermogen van de zender omdat deze sterk en prima te ontvangen is in …

7. Started by Juul,

Laat ik nou denken dat ik Ars Nova - Also sprach Zarathustra heb. Mooi niet. Iemand? Juul

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Juul,

Mag ik in Windows een folder-map de naam als volgt schrijven? :foto's……(Dus met een komma-apostrof). Of moet dat zijn "fotoos" ? Juul

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by thijs5326,

In zijn woonplaats Saint Quentin de Caplong (Frankrijk) is de omroep-pionier en oud Tros-directeur Cees Baaij op 77 jarige leeftijd plotseling overleden op 19 januari j.l. De crematie heeft inmiddels in familiekring plaatsgevonden. Gr.thijs

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  10. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Aanstaande Radiodag komt Radio 270 aan de orde, een station waar ik vaak naar luisterde. Hij kwam glashelder door bij mij. Hierbij een link naar een brochure die door het station is uitgegeven. http://www.mediafire.com/?dkedv2wtv5iws48 Groeten, Theo

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  11. Started by Harmen,

Heb van de week mijn laptop eens voorzien van wat extra geheugen en daarmee ook wat geheugen bankjes over. Heeft iemand interesse? Heb hier liggen: 4x 512 MB DDR2 PC2-5300S 667 MHz voor in een laptop van het merk Hynix. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Started by Juul,

Jim werkte veel met Steve Winwood en maakte prachtige platen. althans dat vind ik. Ook behoor ik tot de gelukkigen, vind ik, om met hem kennis te maken voor POSTER. eind jaren 90 was dat. jim logeerde in A'dam. Voorwaar geen kleine jongen in de popmuziek ! Hij richtte samen met Steve de band Traffic op. [verborgen inhoud] Net kwam ik z'n CD weer tegen met daarop "Something so strong". Het is een droevig verhaal en vooral de clip. Jim overleed in 2005. gelukkig hebben we z'n platen nog !

13. Started by Alex,

Met dank aan Robert Briel en Bob Bootsma zijn hier opnieuw 132 'nieuwe' oude knipsels als toevoeging op [verborgen inhoud] Waaronder ook een Delmare Muziekweek met programmeringen van piratenstations en een aantal bladen van en over de Amsterdamse TV piraten. "De Piraat" uit 1981. Deze staan in de map Vrije radio en tv Nederland. Natuurlijk ook knipsels over Radio Veronica, RNI, Caroline, Paradijs en de Marie Magdalena. Maar ook het Playboy interview met Rob Out uit 1986 en het interview met Juul uit de Stentor van afgelopen augustus. Artikelen met koppen zoals: 'Nordsee al op zwarte BVD lijst' 'Zendschip Paradise terug naar zee' 'Maria Magdalena mag zonder zender naar…

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Gisteren ontving ik van Mediafire een bericht dat er een claim was ingediend bij hen door 20th Century Fox vanwege radio-opnamen van mij op Mediafire. De links staan bij Offshore-radio.de. Ik heb een tegenclaim ingediend, maar vraag me af waar dit allemaal toe leidt. De bewuste items heb ik voor alle zekerheid maar even 'private' gemaakt. Het leek me zinvol iedereen te laten weten dat er door allerlei 'rechthebbenden' of zij die menen dat te zijn, wordt meegekeken naar wat er gebeurt op sites als Mediafire e.d. Overigens is de claim niet onderbouwd met specifieke voorbeelden van schendingen van auteursrechten. Maar toch... Theo

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Started by Bob,

Heeft iemand voor mij de lange stereo versie van 3.50 min. Sagittarius - My World Fell Down. Bij voorbaat dank. Gr. Bob

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Started by Alex,

Voor nog een andere serie van de Bootsma-foto's ben ik op zoek naar de namen van de bezoekers op onderstaande foto. Deze is genomen in 1978 tijdens de Zeezenders 20 meeting in Noordwijkerhout. Hopelijk zijn er forumbezoekers die een van deze mensen kent of misschien zelf wel op deze foto staat. Martin of Hans weten misschien nog met wat namen te komen?

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Juul,

Gaat en kan iemand dit "toevallig" opnemen?" [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by h.roos,

MiAmigo-19760428-1500-1955 uur. 1500-1600-[verborgen inhoud] 1600-1700-[verborgen inhoud] 1700-1810-[verborgen inhoud] 1853-1900-[verborgen inhoud] 1853-1955-[verborgen inhoud] Groet Henk.

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by janf001,

Heeft iemand interesse in een tweetal SONY tapedecks type TC366. Er zitten ook nog een groot aantal tapes bij.

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik kwam op de Tube een mooie video tegen die beschrijft het leven van één van mijn helden, Harry Nilsson. 1968 ik werkte net een paar maanden bij Veronica en daar kwam een jongeman binnen om een interview te doen met Lex. Ene Harry Nilsson, met een gewatteerde bolle jas met in z'n ene hand een LP " Pandemonium Shadow Show" en de andere een beker koffie van onze tante Erna in de keuken. Lex deed een interview met hem................en helaas heb ik het niet bewaard. Wel de LP met z'n "opdracht" en handtekening. Later, in juni 1974, zou sport collega Berry Zandscholten hem nog opzoeken in de USA en zou Harry een paar spots inspreken tbv he…

21. Started by Juul,

Een typies RNI plaatje. Direct na het nieuws draaiden ze dat vaak in de live programma's om 17.00 uur

22. Started by h.roos,

Ik ben opzoek naar twee singles,Kiele Kiele Koeweit van Farce Majeur en Den Uyl is in den olie van Vader Abraham.Mischien kan iemand mij daar aan helpen.Groetjes.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Started by rien1959,

Op de zaak ben ik al een tijd aan het lobbyen voor een grotere ruimte voor de technische dienst. Het wilde eerst maar niet vlotten en de antwoorden varieerden van geen antwoord tot nee ..... Vorige week kwam er ineens schot in en werd ons een gedeelte van het oude leeg staande kantoor toegewezen ! Vandaag had ik storingsdienst en omdat er niets te repareren was ben ik in het oude kantoor gaan opruimen. Ergens in november was het voltallige personeel vertrokken naar een veel groter pand en alle kantoorruimtes waren leeg. Achterin het gebouw zat nog een soort garage met een elektrische roldeur en in deze garage lag een puinhoop van dozen, stoelen, boeken, kalender…

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Started by h.roos,

Hierbij het verzoek of iemand het tweede uur van de Top 40 (20140408-1500-1600-Ferry Eden-Top 40 van 19650327) opnieuw kan uploaden. Groet Henk.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by Harm,

Het lijkt misschien een 'Story' of 'Privé' praatje maar Tom Mulder meldde op zijn Facebookpagina dat hij zijn hele gevoel weer terug heeft. Dat is prettig voor zowel Tom als Simone.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.