Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ik heb het al eens geschreven, de huidige directeur radio van de NPO heeft bij ons op de TROS radio afdeling stage gelopen en in een aantal gevallen mocht ik hem "begeleiden". Soms was dat niet nodig want als er één slim en leergierig was dan was het wel Jurre. Hij was al snel vertrouwd met de vele Mac computers waarmee de TROS studio's volstonden en er stonden er ook een paar in de WPM . En we hadden er ProTools op gezet. Al gauw hing Jurre de studio vol met posters van Linda, Roos & Jessica. Hij was altijd aan het "pielen" en er kwamen de meest mooie spots uit z'n handen. En vaak sprak ie ze dan ook nog effe zelf in. zoals deze Poster promo uit december 1997 over …

2. Started by Juul,

Ik was vroeger al een fan van The 5th Dimension, ze waren een keer inde Veronica studio en we waren allemaal wel een beetje veel verliefd op de de zangeres……….Marilyn McCoo, "lekker ding" zeiden we toen al. En,………….dit nummer draai ik de laatste dagen veel, waarom? . gewoon prachtig…...

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Started by Juul,

Een rondleiding door de Abbey Road Studios The Beatles (White Album) Anniversary Releases - Giles Martin & Sam Okell

4. Met je vriendin een zendmast beklimmen: (bedankt Phil) Robin

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Harm,

Begin van de avond stak ik de barbeque aan om een octopus te grillen voor het avondeten. Terwijl de mussen dood van het dak vielen vroeg ik me af wat me bezielde om met dit weer boven een barbeque te gaan hangen. Enfin, door de rook ben ik inmiddels toe aan een douche maar de octopus met Griekse salade smaakte voortreffelijk...

6. Started by Harm,

Het lijkt misschien een 'Story' of 'Privé' praatje maar Tom Mulder meldde op zijn Facebookpagina dat hij zijn hele gevoel weer terug heeft. Dat is prettig voor zowel Tom als Simone.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  7. Gast Hogewei
    Started by Gast Hogewei,

Mijn naam is Ronald en ik ben opgegroeid met Radio Veronica. "Gehersenspoeld" door de jingles, vind ik het nog altijd heerlijk om jingles, tunes en oude fragmenten terug te horen. Favoriet is Klaas Vaak en dan uit de tijd van het Radio Drama. Maar ook aan zijn "Ook Goede Morgen" bewaar ik goede herinneringen. Helaas had ik destijds een krakkemikkige Philips mono bandrecorder. Wel diverse opnamen gemaakt, maar die zijn niet meer terug te beluisteren. Daarom fijn om hier weer wat jeugdsentiment terug te vinden.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by rien1959,

Op de zaak ben ik al een tijd aan het lobbyen voor een grotere ruimte voor de technische dienst. Het wilde eerst maar niet vlotten en de antwoorden varieerden van geen antwoord tot nee ..... Vorige week kwam er ineens schot in en werd ons een gedeelte van het oude leeg staande kantoor toegewezen ! Vandaag had ik storingsdienst en omdat er niets te repareren was ben ik in het oude kantoor gaan opruimen. Ergens in november was het voltallige personeel vertrokken naar een veel groter pand en alle kantoorruimtes waren leeg. Achterin het gebouw zat nog een soort garage met een elektrische roldeur en in deze garage lag een puinhoop van dozen, stoelen, boeken, kalender…

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Gast
    Started by Gast,

Is de Carel Coenraadpolder bloedstollend mooi? Nou reken maar. < warning: voor Randstedelingen kunnen de beelden zeer confronterend zijn> Zie hier https://pauljdehaan.wordpress.com/ Wees welkom.

• 13 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by janf001,

Heeft iemand interesse in een tweetal SONY tapedecks type TC366. Er zitten ook nog een groot aantal tapes bij.

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Started by Juul,

Jim werkte veel met Steve Winwood en maakte prachtige platen. althans dat vind ik. Ook behoor ik tot de gelukkigen, vind ik, om met hem kennis te maken voor POSTER. eind jaren 90 was dat. jim logeerde in A'dam. Voorwaar geen kleine jongen in de popmuziek ! Hij richtte samen met Steve de band Traffic op. https://nl.wikipedia.org/wiki/Jim_Capaldi Net kwam ik z'n CD weer tegen met daarop "Something so strong". Het is een droevig verhaal en vooral de clip. Jim overleed in 2005. gelukkig hebben we z'n platen nog !

12. Started by eddieriff,

Hi Would anyone one have original UK radio broadcasts of the TOP 20 show from 1971 to 1976 to trade, sell ?...any format welcome. thanks MD.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Started by Juul,

http://www.nu.nl/politiek/4191408/een-zes-parlementariers-verliet-kamer-sinds-verkiezingen.html

14. Started by Harmen,

Ik kwam net een leuke site tegen waar ik even gniffeld doorheen heb gebladerd: http://www.uithilversum.nl/djjargon/ Allemaal DJ jargon. Heeft iemand nog leuke aanvullingen, bijvoorbeeld typische zeezender uitspraken?

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Started by Harm,

Ach jee, dacht ik, wéér een icoon uit mijn jeugd weg... De mooiste zang, 3 stemmig met Barry en maurice, hoor ik wat mij betreft in "How deep is your love" uit 1977.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Started by Henk van 't Ende,

Hallo allemaal, Ik ben Henk van 't Ende, 50+, luister graag radio, ja wie niet hier... Lees hier graag rond, en het aangeboden materiaal in beeld en geluid is zeer de moeite waard. Bijvoorbeeld die 126 delen Veronica uit juni 1974, fantastisch!

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Martin1968,

Kennelijk geldt er een 'leuklimiet' op dit forum. Bij alles wat ik download, klik ik op 'vind ik leuk'. Maar na een keer of tien 'vind ik leuk' te hebben ingedrukt, kreeg ik deze melding:

• 11 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Gast versl065
    Started by Gast versl065,

Hallo, mijn naam is Martin en eigenlijk sinds jaar en dag belangstelling voor zeezenders. Waarom nu aanmelden op dit forum? Niet altijd is de interesse even latent. Nu ik hier even heb rond gekeken kon ik echt de verleiding niet weerstaan om ook lid ter worden. Bij het rondneuzen heb ik in elk geval wel een ding alvast geconcludeerd. Hulde en waardering voor de lui die dit alles mogelijk hebben gemaakt en in stand houden.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  19. Started by Juul,

Een typies RNI plaatje. Direct na het nieuws draaiden ze dat vaak in de live programma's om 17.00 uur

20. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar programma's van aantal Laser jocks: Chris Allen op Laser 558 en John Allen, Dennis Jason en Stewart Ross op Laser Hot Hits. Iemand?

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. Started by john hermans,

Hallo allemaal ik heb een probleem mijn externe harde schijf is gecrashed tijdens afspelen van muziek, ik had hem uurtje of 5 laten spelen wel buiten was nog al warm en stopte er eens mee volgens mijn zoon kwam de door de warmte maar ik kan hem nu niet meer afspelen heeft iemand idee om deze nog te redden heb al gebeld met Stellar Data Recovery maar dat kost meer dan 700 euro ik heb er best 100 tot 150 euro voor over maar meer dan 700 is me toch te veel hoop dat er iemand een oplossing heeft, het is een wd my passport ultra. M.v.g John Hermans

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Juul,

http://tweakers.net/nieuws/95661/amerikaanse-overheid-raadt-gebruik-ie-af-vanwege-nieuw-lek.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Started by Gerrit Blaauw,

Als het weer het toelaat... Op naar Franeker. Les Baroques komt ook! Knipsel afkomstig van de Facebookpagina van Wessel Gernaat.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Kijk da's handig. Mooi van de consumentenbond. Met deze inkttrucs print je veel goedkoper (door Consumentenbond)

25. Started by Emile,

Ik zoek de uitzendingen van Felix M als v.v. van Frits Spits in de Avondspits in de eerste sept. week van 1980 (de week met de steunplaat van The Laughing Dogs - Get him out of town) Groet, Emile

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.