Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

http://nos.nl/artikel/593259-liverpool-eist-excuses-van-londen.html

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Started by Alex,

Voor nog een andere serie van de Bootsma-foto's ben ik op zoek naar de namen van de bezoekers op onderstaande foto. Deze is genomen in 1978 tijdens de Zeezenders 20 meeting in Noordwijkerhout. Hopelijk zijn er forumbezoekers die een van deze mensen kent of misschien zelf wel op deze foto staat. Martin of Hans weten misschien nog met wat namen te komen?

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Een echte "Piraat"dus. Lees even ondertaande mail. Iemand een idee? ======== Geachte M., Tot verbazing ontvang ik af en toe in Havelte Dr. zeer sterk op de Midden Golf ‘192radio’, 1332 kHz plm. 225 m. Na het verdwijnen per 1 januari van GrootNieuwsRadio.nl ben ik hier als restaurateur/verzamelaar van oude radio’s erg blij mee. Veel mooie nostalgische mooi muziek uit de jaren 1959-1974 afgewisseld op vaste tijden met het Radio Veronica nieuws. Nu luidt mijn vraag: Waar kan ik de uitzendtijden en uitzendfrequentie vinden en van waar welke plaats wordt uitgezonden en wat is het vermogen van de zender omdat deze sterk en prima te ontvangen is in …

4. Gisteravond was er op de BBC World Service de herhaling van het interview met Nile Rodgers (Chic) in Hardtalk. http://downloads.bbc.co.uk/podcasts/worldservice/ht/ht_20150401-1100a.mp3

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Started by Juul,

Voor de mensen die altijd al in "Hillywood" willen werken........ https://www.spreekbuis.nl/nep-zoekt-150-nieuwe-collegas/

6. Started by Helmut,

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by Juul,

Een tijdje geleden stond er op het forum een bericht over Jimmy Saville. Ik kan het nergens terug vinden... Maar ik ben wat boeken aan het opruimen en ik kwam in het boek "As tears go by" ( The 60's revolution at Britsh Decca) een foto van de man tegen. vlnr. Donovan, Twinkle en Jimmy zelf. Na alles dat we nu weten vraag ik mij af "waar zou z'n rechterhand toch zijn?" foto bron: "As tears go by" ( The 60's revolution at Britsh Decca )

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Tijd voor een update van de Knipsel/Clipping pagina. Vandaag een wat betere kwaliteit knipsels over de muiterij aan boord van de Mi Amigo, Radio Caroline rond kerst 1972. Hier staan de knipsels Muiterij Caroline Mi Amigo Radio Northsea/Nordsee/Noordzee In 1971 en 1972 liet RNI een luisteronderzoek uitvoeren over het bereik van de uitzendingen. De resultaten hiervan worden aangehaald in de krantenknipsels die ik ook dit keer weer van Robert Briel mocht ontvangen, waarvoor dank. Anne Korrevaar kon dit aanvullen met de 3 volledige luisteronderzoeken uit die tijd. Zie hoe de echte verhouding in de luisteraantallen tussen Veronica, RNI, Hilversum III en Luxembu…

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  9. Started by janf001,

Heeft iemand interesse in een tweetal SONY tapedecks type TC366. Er zitten ook nog een groot aantal tapes bij.

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Started by Jan-Fre,

Kennen we Nico uit Gouda nog? De man die veel lezers van de nieuwsgroep zeezenders tegen zich in het harnas joeg? Hij heeft z'n werkterrein uitgebreid en zit nu ook op de facebook-site van NS!

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by Juul,

Ik heb een 15Gb memory stick die ik gebruik in de auto als ik mijn "eigen Spotify" muziek wil horen. Tot dusver heb ik zo'n 1235 nummers waar ik uit kan kiezen. Meestal "random". Geweldig is dat. Vaak heb ik daar speciale persingen op staan uit m'n Veronica tijd. "terug in de tijd dus". Ik geniet. Er zitten soms dubbele bij, dat moet ik nog uitzoeken. En ook de nummers voor de files moet ik er nog even afhalen. Maar dat geeft ie in de auto niet weer gelukkig. Maar ik heb daar een simpele routine voor omdat er af te halen. Dit is mijn lijstje. ======================== - On The Border.mp3 - One Of These Nights.mp3 - The Letter…

12. Started by Juul,

Laat ik nou denken dat ik Ars Nova - Also sprach Zarathustra heb. Mooi niet. Iemand? Juul

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Juul,

In de rubriek nutteloze onderzoeken: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21244882/__Vaker_fataal_hartaanval_lage_inkomens__.html Hoe zou dat bij zeezender "fans" zijn? Juul

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Gisteren ontving ik van Mediafire een bericht dat er een claim was ingediend bij hen door 20th Century Fox vanwege radio-opnamen van mij op Mediafire. De links staan bij Offshore-radio.de. Ik heb een tegenclaim ingediend, maar vraag me af waar dit allemaal toe leidt. De bewuste items heb ik voor alle zekerheid maar even 'private' gemaakt. Het leek me zinvol iedereen te laten weten dat er door allerlei 'rechthebbenden' of zij die menen dat te zijn, wordt meegekeken naar wat er gebeurt op sites als Mediafire e.d. Overigens is de claim niet onderbouwd met specifieke voorbeelden van schendingen van auteursrechten. Maar toch... Theo

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Started by Bob,

Heeft iemand toevallig het plaatje Donay van de groep Amsterdam voor mij? Bij voorbaat dank. Gr. Bob

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  16. Started by Lokeend,

Wie heeft voor mij de mp3's van de Duitse zanger Frank Duval met Angel of mine en de Belgische zangeres Sanne met Lange weg. Grt Rieni.

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Started by Juul,

Een typies RNI plaatje. Direct na het nieuws draaiden ze dat vaak in de live programma's om 17.00 uur

18. Started by Bob,

Heeft iemand voor mij de lange stereo versie van 3.50 min. Sagittarius - My World Fell Down. Bij voorbaat dank. Gr. Bob

• 8 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by Harm,

Ach jee, dacht ik, wéér een icoon uit mijn jeugd weg... De mooiste zang, 3 stemmig met Barry en maurice, hoor ik wat mij betreft in "How deep is your love" uit 1977.

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by Harmen,

Ik kwam de afbeelding tegen op de facebookpagina van een forumlid. Wie o wie hoort hier niet thuis?

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by Alex,

Met dank aan Robert Briel en Bob Bootsma zijn hier opnieuw 132 'nieuwe' oude knipsels als toevoeging op http://www.wikiradio.nl Waaronder ook een Delmare Muziekweek met programmeringen van piratenstations en een aantal bladen van en over de Amsterdamse TV piraten. "De Piraat" uit 1981. Deze staan in de map Vrije radio en tv Nederland. Natuurlijk ook knipsels over Radio Veronica, RNI, Caroline, Paradijs en de Marie Magdalena. Maar ook het Playboy interview met Rob Out uit 1986 en het interview met Juul uit de Stentor van afgelopen augustus. Artikelen met koppen zoals: 'Nordsee al op zwarte BVD lijst' 'Zendschip Paradise terug naar zee' 'Maria Magdalena mag zonder zender…

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  22. Started by Juul,

Ik heb het al eens geschreven, de huidige directeur radio van de NPO heeft bij ons op de TROS radio afdeling stage gelopen en in een aantal gevallen mocht ik hem "begeleiden". Soms was dat niet nodig want als er één slim en leergierig was dan was het wel Jurre. Hij was al snel vertrouwd met de vele Mac computers waarmee de TROS studio's volstonden en er stonden er ook een paar in de WPM . En we hadden er ProTools op gezet. Al gauw hing Jurre de studio vol met posters van Linda, Roos & Jessica. Hij was altijd aan het "pielen" en er kwamen de meest mooie spots uit z'n handen. En vaak sprak ie ze dan ook nog effe zelf in. zoals deze Poster promo uit december 1997 over …

23. Started by Juul,

Ik lees de Telegraaf niet maar een TROS collega mailde dat "ik er in sta" vanochtend. Maar waar gaat dat dan over? Weet iemand dat? Juul

• 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Juul,

Jim werkte veel met Steve Winwood en maakte prachtige platen. althans dat vind ik. Ook behoor ik tot de gelukkigen, vind ik, om met hem kennis te maken voor POSTER. eind jaren 90 was dat. jim logeerde in A'dam. Voorwaar geen kleine jongen in de popmuziek ! Hij richtte samen met Steve de band Traffic op. https://nl.wikipedia.org/wiki/Jim_Capaldi Net kwam ik z'n CD weer tegen met daarop "Something so strong". Het is een droevig verhaal en vooral de clip. Jim overleed in 2005. gelukkig hebben we z'n platen nog !

25. Started by h.roos,

Ik ben opzoek naar twee singles,Kiele Kiele Koeweit van Farce Majeur en Den Uyl is in den olie van Vader Abraham.Mischien kan iemand mij daar aan helpen.Groetjes.

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.