Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Andree,

Wie heeft een goede kwaliteit opname van Erik Marijnese met Platja D' Aro, heb wel wat gevonden op het www, maar die zijn zo dof als wat.

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Wegens verhuizing binnenkort naar een kleinere woning moet ik mijn collectie uitdunnen. Daarom bied ik bij deze aan : CD's : Cd's van het Genootschap Radio Jingles en Tunes : Het betreft hier origineel materiaal (dus geen kopieën). 1. Radio Noordzee Internationaal (jingles 1970-1974 2. De tunes van Radio1 en 7474 AM 3. 18 Fameuze Radiotunes 4. Ici Radio Tour de France 5. The History of Offshore Jingles 6. Pams in Holland 7. Dubbel CD RTV Jingles AVRO 8. TM Jingles Tros Radio 9. Alle Jingle pakketten Radio Veronica 10. De Radio Libraries …

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Gast BeeJee
    Started by Gast BeeJee,

Goedemiddag, zo vlak voor het weekend ben ik op zoek naar de volledige versie van 'Het is weer vrijdag' van Marcel de Groot. Is er iemand die weet waar dat nummer te vinden is of is er iemand die er een mp3 van heeft? Bij voorbaat veel dank, Bart

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Started by janf001,

Ik ben Jan Fransooijs. Geboren in 1957 en woonachtig in Oud-Beijerland (20 km ten zuiden van Rotterdam). Ben als ambassadeur van de Stichting Nederlandse top 40 betrokken bij het in stand houden van alles rondom de Veronica/Nederlandse top 40. Mijn muzikale voorkeur ligt in de jaren 60-begin jaren 80.

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  5. Ik las dit lovende stukje over Ad Bouman net op Seniorplaza.nl: (bron: http://www.seniorplaza.nl/6070_RadioTV.htm) De populairste diskjockey van Radio Veronica, Ad Bouwman, kwam in november 1965 het team versterken. Deze voormalige technicus was echt gek van muziek. Op zijn zolderkamer was Adje, zoals hij door de luisteraars werd genoemd, druk in de weer met platen, microfoons en taperecorder. Al snel kreeg hij de bijnaam, De Meester, en terecht, Ad was geknipt voor deze baan, een tovenaar achter zijn mengpaneel. Op een dag, bij wijze van grap, vroeg Lex Harding hem zijn eigen top tien samen te stellen. Adje stelde een top tien samen van niet commerciël…

• 3 antwoorden
    • 941 weergaven
  6. Started by Harm,

Wie heeft een mp3?

• 3 antwoorden
    • 934 weergaven
  7. Started by Harm,

Een opmerkelijke foto geplukt van het wereld wijde web. Het jonge stel dat op de cover prijkt van het fameuze album 'Woodstock' is na 47 jaar nog steeds bij elkaar. Moet ik opeens weer denken aan die stinkende Afghaanse jassen die ik samen met mijn broer en zus droeg. Maar dat was, dacht ik, een paar jaar later...

8. Started by musicmaster40,

Mijn naam is Remco en opgegroeid met de TROS donderdag, de Veronica vrijdag van eind jaren 80 en begin jaren 90 en het Radio 538 van de jaren 90. Vooral de hitparades hadden mijn aandacht en eigenlijk nog steeds. Ik hoop in dit cafe op mooie gesprekken over de radio en aanverwante zaken te kunnen voeren.

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  9. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/15/het-cassettebandje-is-helemaal-terug-a1592373

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Dit kwam ik tegen op een DAT, blijkbaar heb ik alleen 't geluid opgenomen. Is er belangstelling voor alleen audio?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 737 weergaven
  11. Started by Eric,

Hallo allen, Zo in de loop der jaren heb ik al heel wat opnames van zeezenders maar ook USA radio etc. verzameld. 99% in mp3. Zo af en toe is dat zeker genieten en komen er herinneringen boven. Ik heb het meeste gedownload o.a. via dit forum, waar ik heel blij mee ben. Het begon met offshore radio. Ik heb ooit tweede helft jaren 70 iets opgenomen van Mi Amigo omdat ik samen met een neef in de studio's van Playa de Aro op bezoek ben geweest. We konden daar de groeten doen en dat werd ca. 6 weken later uitgezonden vanaf de Noordzee. Weet nog goed, Stan Haag en Michelle. Het was een ochtendshow van Michelle. Omdat ik naar school moest had ik thuis alles klaar gezet en mijn …

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Gast loky
    Started by Gast loky,

Wie heeft voor mij als mp3 de lp Sorry Veronica. Grt Rieni.

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  13. Started by Juul,

https://sponsorcontent.cnn.com/int/tdk/sound-of-success/?utm_medium=cnn&utm_source=nat&utm_campaign=tdk_A1_apac_ Bron: TDK

14. Started by Juul,

Als ik iets wil weten over het weer kijk ik altijd naar: http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/weerindexjournaal.html Juul

• 3 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  15. Started by Juul,

Gek dat niemand er hier overschrijft.......................... Vooruit dan maar. bron: CNN https://edition.cnn.com/2021/08/24/entertainment/charlie-watts-dead/index.html bron: BBC https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-58316842

16. Started by Juul,

Misschien ben ik de komende dagen wat minder aktief, ik woon nl aan de overkant van het festival terrein. Kortom "TERINGHERRIE" En ik woon nog wel op het oude land. Als je de foto ziet aan de overkant van het water....Randmeer. http://www.show.nl/showflits/2015/lowlands-gooit-al-op-donderdag-de-deur-open/

• 3 antwoorden
    • 691 weergaven
  17. Als liefhebber van onze mooie Nederlandse taal vind ik dit een mooi stuk: http://www.volkskrant.nl/binnenland/me-moeder-me-pa-me-zus-me-is-stomste-nederlandse-woord~a4203605/

• 3 antwoorden
    • 764 weergaven
  18. Started by erik1981,

Met het schaamrood op de kaken wil ik jullie het volgende vragen. Voor mijn radioprogramma van aanstaande zaterdag op Radio 90FM (streekomroep voor de Utrechtse Heuvelrug en het Kromme Rijngebied) ben ik op zoek naar een mp3 van 'Indian uprising' van The Garnets uit 1974. Iedere week behandel ik een Top 40 van de dag van uitzending maar dan zoveel jaar geleden. Komende zaterdag staat de Top 40 van 12 oktober 1974 centraal waarvan ik ieder uur twee singles draai en dan het liefst de net wat onbekendere plaatjes. Heeft iemand die single en wil hij/zij die aan mij beschikbaar stellen middels MP3? Als het kan (i.v.m. de soundprocessing) graag in 192 kbs of hoger. Ik zou …

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  19. Started by Gerrit Blaauw,

Leo van der Goot zal ook wel in mijn woonplaats zijn vandaag (1e) en morgen (2e Pinksterdag) voor zijn traditionele presentatieklus op de Oostwold Airshow. Als je nog niet weet waar je de Pinksterdagen wilt gaan doorbrengen: www.oostwold-airshow.nl Welkom!

• 3 antwoorden
    • 851 weergaven
  20. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik ben Rob 48 jaar oud. Mijn hobbies zijn, zendamateur, fotografie, mijn katten, de lokale omroep, offshoreradio en het internet, en nog veel meer. Ik woon al mijn mijn leven in Dordrecht. Ik draai zelf ook een radioprogramma bij internetradio www.Radio078.fm

• 3 antwoorden
    • 551 weergaven
  21. Started by Juul,

Iedereen op het forum een mooi en gezond 2018. Mijn uitzicht……..(twee weken geleden en gelukkig geen carbid schieters )

22. Started by Juul,

In 2008 was ik nog voor ons Veronica archief bezig met DAT tapes. Dat spoor heb ik toch wel vrij snel "verlaten" toen het nog kon en de DAT tapes van ons archief nog in goede staat waren.. ( hoewel ik nog DAT tapes heb uit 1988 die gewoon goed afspelen……………) Ik vond toen ook in 2008 het bijgesloten artikel en toen ik ook nog hoorde dat ze bij B&G ook grote problemen hadden ben ik alles maar in de computer gaan zetten. Weer 1 op 1 kwam alles voorbij…………pffffffff https://pixeldra.in/u/0UWcJ-

23. Started by Alex,

Weer wat verder in het woud van kratten en dozen gekropen. Voor ik de spullen op Marktplaats zet even hier vragen. Het boek van 1 x Offshore Radio by Gerry Bishop uit 1975. Per station foto's van zenders en dj's uitzendtijden, frequenties etc. € 10,00 (+ evt verzendkosten) Wie heeft er interesse in wat losse Veronica bladen/ Veronica Magazine? 2 x nr. 47 23-11-1974 1 x nr. 17 24-04-1976 1 x nr. 18 01-05-1976 1x nr. 19 08-05-1976 1 x nr. 20 15-05-1976 1 x nr. 0 29-11-1975 proefnummer. alle bladen € 1,00 p/s (+ verzendkosten)

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Started by Juul,

Vrienden, met zo'n dag als vandaag vergeten we hoe de wereld er 4 jaar geleden op de dag af er uit zag. Dit was op 24 maart 2008. Juul

• 3 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  25. Started by Juul,

Persbericht van Lex Harding 16 juni 2016 192 museum over de geschiedenis van de zeezenders opent op 31 augustus Op 31 augustus 2016, precies 42 jaar nadat Radio Veronica haar uitzendingen vanaf de Noordzee moest staken, opent in Nijkerk een expositie over de geschiedenis van de zeezenders in het algemeen en van Radio Veronica in het bijzonder. Onder de noemer ‘192 museum’ is de expositie te zien op de eerste verdieping van het gebouw waar ook de studio’s van 192TV, Café 192 en het onlangs geopende ‘Demis Roussos museum’ zijn gevestigd. De expositie geeft een overzicht van de zeezenders die in de jaren 60 en 70 voornamelijk in de…

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.