Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  2. Started by Juul,

Ik wist niet dat het huidige Veronica ook uitzond op 5955 Khz. In dec 2023 wel. Kijk maar. bron: Radio Kurier

3. Started by Vincent,

Voor wie in het bezit van oude Veronica gidsen: ik ben op zoek naar een scan van de radioprogramma gegevens van 28 januari 1978. Heeft iemand deze voor mij?

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  4. Started by Theo PE1OPQ,

Radio TPOT 1224 KHz in stereo AM De jaarlijkse kerst top50 staat weer voor de deur. Deze wordt uitgezonden op zondag 23 december van 13.00 tot 18.00 uur. Fred, Patrick en Danny zullen deze weer live gaan presenteren van af de Keukentafel in Gasselternijveen. We hebben hier hulp bij nodig! Wil je een eigen top 10 lijstje maken? En deze sturen naar: avondshow@kpnmail.nl terrein@detrans.nl Als je een verhaal hebt bij een plaat, en deze wil je met ons delen? Graag, we zullen dit dan voorlezen op de radio. Alvast fijne kerstdagen en veel luister plezier. Fred, Patrick en Danny

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Dag forumvrienden, Bij het beluisteren van een oude uitzending onlangs kwam ik een nummer tegen wat nogal blijft hangen in mijn hoofd. Spotify en andere plekken afgezocht, maar kan hem nergens vinden, helaas. Youtube heeft hem wel, maar ja. Die kwaliteit is natuurlijk niet echt best. Dus probeer ik het maar. Een van jullie heeft dit vast ergens liggen. Boogie Box High - Gave it all away Boogie Box High is bandje van de neef van George Michael, die vervolgens zijn neef ook weer vrolijk laat meezingen. En dit vrolijke plaatje is dus echt nergens te vinden. Dank alvast.

6. Started by Juul,

Vanavond bij Pauw en Witteman aandacht voor de moord op Bart van der Laar in "Hillywood". En dat was zo'n 31 jaar geleden. Bart was toch dj bij een zeezender? Wat ik wel weet is dat ik Bart heb meegemaakt omdat hij een collega was van mijn echtgenote bij de platenmaatschappij. En ja, ook mijn echtgenote is toen uitgebreid verhoord. Ook weet ik nog dat Derk Sauer ( toen hfd red. Nieuwe Revue nu media-tycoon) een boek wilde schrijven en alle mensen uit de buurt van Bart heeft geinterviewd. Hij was met z'n cassetterecorder en opschrijf blokje een hele avond bij ons thuis in Bunschoten. Het boek is er nooit van gekomen. En ik begrijp nu dat de echte moordenaa…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Gast Robotnik
    Started by Gast Robotnik,

L.S. Ik ben van 1963 en heb de piratenzenders dus nog net mee gemaakt, daarna was ik aangewezen op Hilversum 3. Begin jaren '80 viel mijn oor op Omroep Antwerpen (Radio Rijswijk) - dat een fantastische zatermiddag aan muziek verzorgde. Tussendoor Laser 558 - als oprisping van de piratentijd. Hilversum 1 met o.a. 'Raad een lied of niet' en 'Radio Tour de France' tijdens vakantiewerk (dat kon slechter...). Jaren '90 tot medio jaren '00 heb ik niet als bijzondere radiojaren ervaren. Keerpunt... internetradio! KX Radio is met zijn non-format format (dj's draaien waar ze zin in hebben) leidend - heel veel nieuwe muziek opgepikt en uitgewisseld met andere luisteraars en …

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. bron: NOS [verborgen inhoud]

9. Gast Mark de Haan
    Started by Gast Mark de Haan,

Hallo ik ben mark fanatiek radioliefhebber in hart en nieren. Midden/kortegolf radiotechniek heeft mijn voorkeur en ben daarom ook veel te vinden op het Am forum. Favoriete zeezender is Caroline. Op dit moment ben ik bezig met het belichten van de Am kavels in ons land. Voor meer info www.marinebroadcasters.com. Groeten, Mark

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Gast inajoe
    Started by Gast inajoe,

Hallo, Ik zoek aflevering 20 van de geschiedenis vereniging voor vrije radio die momenteel op RADIO 19 te luisteren is op zondagnamiddag. Kan iemand mij helpen aub groetjes inajoe

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Started by Juul,

De man die het Monterey Pop festival filmde Pennebaker is overleden. [verborgen inhoud] Voor de "jonkies" hier. Het Monterey Pop werd in 1967 gehouden en was de inspiratie voor Woodstock. De complete film is wel op Internet te vinden, hier de promo.

12. Started by rien1959,

Nou ben ik altijd al een fan geweest van Donald Fagen en Steely Dan maar al die jaren zat me de klank van hun nummers dwars. Vroeger had ik de apparatuur en de kennis niet om het aan te passen. Nu wel Om een lang verhaal kort te maken ..... vanavond de stoute schoenen aan getrokken en begonnen met I.G.Y. oftewel What a beautiful world. Misschien ben ik wat door geschoten met de lage tonen, maar ja, dat was juist altijd een van de kritieke punten bij zijn nummers en ben ik het niet gewend. Verder heb ik alles beluisterd wat ik maar kon vinden tot aan 24 bits, 192 kHz opnames toe, maar allemaal dezelfde kale, kille klank. Donald Fagen - I.G.Y. (origineel) : ht…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Started by Alex,

112 nieuwe 'oude' knipsels op [verborgen inhoud] Eindelijk weer eens tijd om wat knipsels toe tevoegen aan wikiradio.nl Met dank aan Robert Briel is er weer een breed assortiment aan leesmateriaal toegevoegd. Veel leesplezier of als naslagwerk: [verborgen inhoud] O.a. HP de tijd uit 1972 Radiopiraat idealist op zee, over Caroline BVD verdenkt piratenzender, over RNI De HP uit 1976 over het schrikbewind van Rob Out. Uit 1987 een artikel over Bull Verweij. Popland in Opstand, over de demonstratie in Den Haag. 18 april, we kunnen het toch proberen? Uit de Televizier van 1973: De Dood van een vrijbuiter. En nog veel meer van Mi Amigo, Radio Condor, Vo…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Started by Juul,

Een erg mooie website gemaakt door zendamateur PA0JWU. Hij is inwoner van Radio Kootwijk en heeft er ook gewerkt. [verborgen inhoud]

15. Started by Juul,

Ik weet het nog goed, Ik kwam bij Veronica werken en Chiel Montagne draaide een plaat van een groep met de naam Kenny Rogers and the first edition. Een geweldig nummer. Later zou Kenny weer een hit scoren. Hij overleed gisteren, 81 jaar.

16. Started by Vincent,

Ik zocht vanmiddag een youtube filmpje om wat te testen. Meestal tik ik dan Queen in. Niet omdat ik nou een Queen fan ben, maar gewoon omdat je weet dat er altijd wel iets boven komt. Het testen moet ik nog doen, want ik heb de volle twee uur naar deze BBC docu gekeken, uitgezonden door de NTR.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  17. Started by thijs5326,

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Gast awintera@wxs.nl
    Started by Gast awintera@wxs.nl,

Is er iemand die een kwalitatief goede MP3 beschikbaar wil stellen van het Shure Shot uit augustus 1979 van Sylvie Vartan: I don't want the night to end? Graag de single versie. Alvast dank voor het delen. Fons

19. Started by Juul,

Ik heb een stel programma's ooit gekregen van iemand die ze weer van internet heeft. Maar bij het unzippen moet ik een wachtwoord ingeven. Ik heb dat wel eens meer gehad. Was dat niet iets van "offshore" ? of zo ?

20. Started by Harmen,

Vandaag op visite bij mijn ouders in de Weerribben en uiteraard eventjes op het ijs geschaatst. Het ijs is nog niet al te dik, maar schaatsen wil prima.

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. Started by chaldy,

wie o wie heeft er voor mij wat pingeltjes van reclame van het begin van de 70.s begin 80 en misschien ook nog wat riedeltjes oeps en misschien de tv spot van valhelm vast en zeker moet ergens in de 70.s zijn geweest iets diep in mijn geheugen zegt mij dat in die tv spot een man wordt op zijn mong gwezen een soort van jamvlek daarna dat hij met zijn hoofd tegen een verkeerspaal aan komt ( vroeger ] was ik daar best een beetje bang voor misschien iemand die hem heeft bvd

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Started by rien1959,

Die prutser is weer aan het knutselen geweest en heeft weer een filmpje in elkaar geflanst. Wat korte herfstbeelden uit 's-Gravendeel. Beschouw het maar als Kerstgroet. [verborgen inhoud] uw prutser.

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Bron: AD [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Gast JOANED
    Started by Gast JOANED,

Hallo Mensen, Ik ben op zoek naar Alfred Martens met het liedje: 'Hoe doet ie dat nou'. Wie kan mij verder helpen? Alvast mijn hartelijk dank. Groet, Jos

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by Juul,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.