Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by MvdVen,

Het voorlopige programma voor zaterdag 17 november 2012 (momenteel nog zonder namen): ------------------------------------------------------------------------------ Het sluitstuk van het Nederlandstalige Radio Luxemburg Colourful Radio Luxembourg - The Great 208 Vlaams op z'n best - Radio Mi Amigo Europe's Best Music - Caroline 558 Boven Water (details op een later tijdstip) Yorkshire's Part of The Beat Fleet: Radio 270 Woelige radio tijden: Een interview (details op een later tijdstip) The Big Wide Wonderful World of Radio Caroline North ------------------------------------------------------------------------------- Hot…

• 0 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  2. Started by Harmen,

Dit bericht is vooral om mijn grote frustratie van een paar weken ellende met gmail af te schrijven. Sinds een paar weken verdwijnen al mijn emails ongrveer om de dag in de prullenbak. Gelezen of niet ineens zijn ze allemaal weg. Ben er na deze laatste keer nu net echt helemaal klaar mee. Op geen enkele manier is een mogelijkheid om in contact te terden met die club. De helppaginas staan vol standaard vragen, maar een foutrapportage indienen is nergens mogelijk. Bij deze google: aangezien jullie toch meelezen. Jullie kunnen de pot op!

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  3. Started by Juul,

Hoe kan ik een video bestand dat meer dan 250Mb groot is uploaden en voor een ieder beschikbaar maken? Ik heb nl een mooie docu over Woodstock. Juul

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by Vincent,

Begin december werden we opgeschrikt door het feit dat de voorzitter van de Stichting Media Communicatie, Jan-Fré Vos, plotseling is opgenomen in het ziekenhuis. Jan-Fré zal binnenkort beginnen aan een revalidatieperiode. We wensen hem een zeer spoedig herstel! I.v.m. het bovenstaande zijn er tijdelijk geen artikelen te bestellen via SMC. Uitzondering is het Radio Monique boek. Dit blijft gewoon leverbaar. U dient hiervoor een mailtje te sturen naar Jan van Heeren: jvh@mediacommunicatie.nl. Ook voor overige SMC-vragen kunt u mailen naar dit adres. Jan van Heeren en Hans Knot

• 12 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  5. Started by Juul,

Oh jee…..rijbewijs ingetrokken, maar van wie van de Stichting dan? "domkoppen" !!!!!

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  6. Started by hans knot,

zaterdag 7 maart: open dag radiolichtschip Harlingen Al ruim 15 jaar is het radiolichtschip Jenni Baynton mede beeldbepalend voor de haven van Harlingen. Het imposante schip met vuurtoren en zendmast is nadrukkelijk aanwezig. Afgelopen jaren is het schip van binnen en van buiten volledig gerestaureerd. De LV8 is op zaterdag 7 maart (10.00 - 17.00) voor belangstellenden geopend. De voormalige Lighting Vessel 8 werd in 1949 in Engeland gebouwd om daarna als drijvende vuurtoren dienst te doen op verschillende plaatsen voor de Engelse kust, zoals bijvoorbeeld in de monding van de Thames. In 1991 werd het schip buiten dienst gesteld omdat m…

7. Started by capitalguy,

club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 04. oktober 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 25. oktober 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 13. december 1994 club veronica trend tv met danny rook / roland snoeijer, december 1994 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 03. januari 1995 club veronica trend tv met judith de klijn / danny rook / roland snoeijer, 07. februari 1995 …

• 0 antwoorden
    • 969 weergaven
  8. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 14 september t/m 22 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 214 weergaven
  9. Started by Martin1968,

Zondag 16 december 2012 is het vijftig jaar geleden dat de Vlaamse zeezender Uilenspiegel strandde bij Cadzand-Bad/Retranchement in Zeeuws-Vlaanderen. Het betonnen schip lag nog jaren op het strand. http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_Antwerpen Enkele jaren geleden bracht mijn vriendin dit glas mee uit een kringloopwinkel, hier in Breda: Heeft iemand enig idee of dit glas bv. in Cadzand-Bad werd verkocht als souvenir? Alle suggesties zijn welkom! Martin

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  10. Started by Juul,

Ik ben maar weer eens wezen wandelen met onze Dylan in Radio Kootwijk. Ik was er al een tijdje niet geweest en het is nu in bezit van Staatsbosbeheer. Dus van ons allemaal eigenlijk. En hond Bob van de meneer van de brandweer waar Dylan wel eens mee ravot was er even niet.....( Ze mogen niet loslopen maar we kennen boswachter Lennard dus dat scheelt.) En Lennard kent wel meer "media types" en weet daar handig mee om te gaan. ( http://veluwe.wordpress.com/2012/08/24/meneer-wijdbeens-op-bezoek-bij-staatsbosbeheer/ ) Sinds kort is Jan de Hoop "ingezetene" nadat ik meen Jeroen Kijk in de Vegte er ook al neerstreek. Enfin, wie weet kom ik Jan nog eens tegen als ik …

• 9 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  11. Gast TruusN
    Started by Gast TruusN,

http://www.nu.nl/muziek/3959936/zanger-joe-cocker-70-jarige-leeftijd-overleden.html

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  12. Started by Vincent,

Het Uur van de Wolf viert in 2015 zijn twintigste verjaardag en start dit feestelijke jaar met een volle popmaand in februari: muziekdocumentaires op donderdag- èn vrijdagavond. Van blues tot disco, van eigen bodem en internationaal, gloednieuwe uitzendingen en eerdere favorieten. De acht films omvatten alles bij elkaar zo’n zestig jaar popmuziek. do 5 februari, 23.00 uur - Nile Rodgers – Le Freak vr 6 februari, 23.00 uur - eware of Mr. Baker do 12 februari, 23.00 uur - Over grenzen - 40 jaar Nits (hh) vr 13 februari, 23.00 uur - Nick Cave – 20.000 Days on Earth do 19 februari, 23.00 uur - Stevie Wonder – Soul Genius (hh) vr 20 februari, 23.00 uur - Mr. Dynamit…

• 1 antwoord
    • 611 weergaven
  13. Vanavond waren ze op Eén voor het laatst te zien: de omroepsters:

• 5 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  14. Bron: MacFreak http://www.macfreak.nl/nieuws/27453/apples-macbooks-gaan-veel-minder-vaak-kapot-dan-windows-laptops/

• 0 antwoorden
    • 623 weergaven
  15. Started by Juul,

bron: Rollingstone https://www.rollingstone.com/music/music-news/peter-jackson-beatles-movie-let-it-be-786380/

16. Started by Juul,

Voor de oudere jongere op het forum. bron: NOS https://nos.nl/artikel/2332948-ska-zangeres-millie-small-my-boy-lollipop-overleden.html

17. Vandaag vond ik een Tube opname van 1 van m'n favoriete US bandjes, "This diamond ring - Gary Lewis & the playboys" En ja, als Leon Russell er zich mee gaat bemoeien dat wordt het wel een hit !!! Ik had de USA persing "geleend" uit de Veronica discotheek in augustus 1974. Dat gold voor meer speciale singles. Achteraf veel te weinig. Ik had er tientallen en die zitten nu bij Ad in ons archief........... Hoewel ik een Amerikaanse verzamel CD heb die prima klinkt vind ik deze erg gecomprimeerde TV opname erg goed. Zo "plat' als wat maar toch.............. Net als of ik weer naar mijn voorbeeld zeezender luister, Big L. Heerli…

18. Started by Juul,

Wie weet waar ik deze redelijk goedkoop kan kopen?

19. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Radio DJ Carl Kingston is op 12 september overleden. Dat meldt zijn zoon Andrew op Facebook. Op 7 september 2024 was Carl Kingston nog aan boord van de Ross Revenge voor extra uitzendingen live vanaf het zendschip in het kader van de herstart van de uitzendingen in 1983 van Radio Caroline. Carl verzorgde radio-uitzendingen in tientallen landen in Europa alsook de Verenigde Staten. Carl was te horen op zee bij de Voice of Peace, in het programma van Peter van Dam op Mi Amigo en in 1983-84 bij Radio Caroline. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 418 weergaven
  20. Started by Juul,

Mochten er nog mensen zijn die de petitie willen ondertekenen om het Metro "te redden"..... Ik zeg altijd maar zo;"Het Metro blijft als Uuuuuuuu dat wilt" En als hommage aan het Metro deze tune voor Poster die ze in 1994 speelden olv Dick Bakker. Wij noemden het "Tune Poster -slow" http://www24.zippyshare.com/v/39752061/file.html http://petities.nl/petitie/voorkom-dat-het-metropole-orkest-verdwijnt Juul Ps nog een stukje in de Gooi en Eemlander: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article19641383.ece/Metropole-op-D-day-naar-Den-Haag?lref=newsletter

• 11 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  21. Mediafire heeft de vrije limit op eens en zonder waarschuwing tot 10gb vrij teruggezet. Op dit moment staat er dus zo'n 23 Gb teveel. Het kan dus zijn dat oude files nu niet meer beschikbaar zijn. Eerst zal ik behoorlijk moeten gaan snijden in de files die er nu nog op staan. Dus voor ik daarmee aan de gang ga nog even de mogelijkheid nog wat files te downloaden. Even kijken of dit werkt zo, is deze link te gebruiken? Link werkt dus helaas niet.

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  22. Started by Vincent,

Heeft iemand voor mij een mp3 van deze Caroline Sureshot?

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Zondag ga ik thuis mee luisteren naar dit evenement. De ballonvossenjacht wordt jaarlijks georganiseerd door een team radiozendamateurs. Dankzij de medewerking van het K.N.M.I., wordt een met helium gevulde stratosfeerballon opgelaten. Deze ballon zal een radiosonde omhoog brengen welke door radiozendamateurs gebouwd is. De ballon wordt opgelaten vanaf het terrein van het K.N.M.I. in De Bilt (Locator: JO22OC). Na het oplaten zullen diverse radiozendamateurs in het hele land de ballon proberen te volgen met als doel om deze na de landing als eerste te vinden. De eerste vinder is namelijk de winnaar van de jacht, een hoog begeerde titel... In de loop van de jaren is d…

• 1 antwoord
    • 698 weergaven
  24. https://www.nu.nl/media/5768091/lex-harding-boek-over-mij-had-na-mn-dood-geschreven-moeten-worden.html Ik had het boek gisteren al in de bus. Leuke verhalen.

• 19 antwoorden
    • 4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.