Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Henk-Anna Loog,

Gelezen op RTL nieuws Tineke de Nooij per mail ontslagen bij Radio Veronica: 'Zo ga je niet met mensen om' | RTL Nieuws Tineke de Nooij per direct ontslagen bij Veronica..... Ik hield er al rekening mee toen het oormerk van "oldies" verviel bij de nieuwe frequentie. Veronica was een leuke oldies zender maar zal nu wel weer een volgende "538" kloon worden. Dank U, luisteraars van 50 jaar en ouder, zoekt U maar wat anders.... Toch maar weer een andere "voorkeur keuze zender" op mijn autoradio instellen... Henk Kruize

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 885 weergaven
  2. Started by Tino,

Een interview van Roderick Veloo met Felix Meurders op KX Radio. Dit is enkel het gesproken woord, geen muziek. 2009-10-13-interview_felix_meurders

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Cas,

Kreeg van de week deze mooie link om in het krantenarchief te zoeken. http://www.delpher.nl/ Veel zoek- en leesplezier. Cas.

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Gast inajoe
    Started by Gast inajoe,

Hallo, Ik zoek aflevering 20 van de geschiedenis vereniging voor vrije radio die momenteel op RADIO 19 te luisteren is op zondagnamiddag. Kan iemand mij helpen aub groetjes inajoe

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. https://www.nu.nl/internet/5810511/brussel-stemt-voor-nieuwe-auteursrechtenwet-met-uploadfilter.html

6. Started by MikeBr,

Scan of the rarer first issue of Beatwave not yet on Azanorak published sometime in the last few months of 1966. Mostly on Radio London with many photos, feature on Radio Scotland, also photos of pop stars including the Stones and the Beatles, seen it advertised as Beatles memorabilia which pushes the price up on Ebay. 32 page pdf. http://www21.zippyshare.com/v/8TlD3w0B/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Started by Yogi,

Als groot liefhebber van oude radioprogramma's ben ik via-via hier terechtgekomen. Ik zie nu al dat het de moeite waard is om hier vaak langs te komen. Groetjes van Maarten.

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  8. Gast mrdjPeter
    Started by Gast mrdjPeter,

Hallo allemaal, Mijn naam is Peter Boer, en ooit was er een vriendin die zei: oooh ben je DJ dan noem ik je van af nu MRDJPeter, vandaar mijn nicknaam. Maar waarom ben ik hier, Toen ik als klein joggie rond fietsten in mijn geboorte-dorp Sliedrecht had ik een ouwe draagbare radio op mijn stuur gemonteerd en knalde steevast Radio Monique963 uit de veel te kleine speaker. en ik wist dat het ietst te maken moest hebben met een piraat die we vroeger in Sliedrecht hadden, die hete tenslotte ook Radio Monique en die jingles klonken wel heel bekend in het begin. maar verder had ik toen geen idee. tot ik jaren later ging werken in een discotheek, en bleek …

• 2 antwoorden
    • 944 weergaven
  9. Started by Juul,

Weet iemand het wachtwoord voor de files op de Engelse - anorak website? Ik ben het kwijt……………...

• 2 antwoorden
    • 706 weergaven
  10. http://www.nydailynews.com/entertainment/music/gladys-knight-pips-member-william-guest-dies-74-article-1.2477231 http://bigstory.ap.org/article/6fe87a9057bc4ca080986a1f9603eaa3/gladys-knight-and-pips-member-william-guest-dies-74www.LosslessMA.net

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Richard079,

Beste leden van dit Internet Radioc@fe, Ik ben Richard, 42 jaartjes 'jong' en kom uit Zoetermeer. Begin jaren tachtig ben ik besmet geraakt met het jinglevirus mede dankzij de vele lokale piraten die toen uitzonden. Noem het iets van jeugdsentiment, maar het is vooral die radioperiode die grote indruk op me heeft gemaakt. Met een 8 elements richtantenne ontving ik stations uit alle hoeken uit het land en nam hiervan uren aan radioprogramma's, jingles en radioreclames op cassettebandjes op. Na een aantal verhuizingen is de doos met al deze cassettes verloren gegaan, iets waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel spijt van heb. De jinglehobby heeft een aantal jaren …

• 2 antwoorden
    • 576 weergaven
  12. http://nos.nl/artikel/704891-ello-goodbye-facebookkiller.html Ik gebruik dat gelukkig allemaal niet.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Vandaag op ad.nl: http://www.ad.nl/ad/nl/2831/showbizz/photoalbum/detail/3224225/338558/0/De-meest-smakeloze-en-lachwekkende-platenhoezen.dhtml

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  14. Ik liep vanmorge vroeg door de wijk om te kijken wat mensen zoal te koop hadden staan. Ik was op zoek naar een IDE hardeschijf van rond de 200 gig voor een prikkie. Dat werd het niet. Wel een singlemap met 20 singletjes uit de jaren 60. Voor € 2,00 mocht hij mee. Koopje dus. Meegenomen en thuis maar eens gaan luisteren. Dat viel niet tegen, er zit zo goed als geen krasje op het vinyl. Hier wat scans van de inhoud:

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Started by hans knot,

Een korte mijmering aan 1972. Ik keek recentelijk naar een aflevering van het Journaal waarin, naar mijn mening, iets te veel door de anchorvrouw door het beeld heen werd bewogen en dus de aandacht bij het gebrachte ‘nieuws’ deels werd weggetrokken. Waar was toch de tijd gebleven dat die man met zijn mooie witte haren, zijn prachtige – ietwat deftige – stem en voorzien van zijn hoornen bril ons, gezeten achter zijn nieuwsdesk de berichten van papier voorlas? Geen autocue, geen bewegingen in beeld, eenvoudige weergave van de weersvoorspelling en vooral de man die ons bijna dagelijks voorzag van wat men toen nieuws noemde, hoewel de berichten bij lange na niet zo re…

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  16. Started by Vincent,

Jack Bruce, bassist van de legendarische Britse rockband Cream, is zaterdag op 71-jarige overleden. Dat is bekendgemaakt op zijn website. http://www.jackbruce.com/

• 2 antwoorden
    • 797 weergaven
  17. Started by Juul,

Beste vrienden, Het is regenachtig weer en dus "opruim tijd". Ik heb in de aanbieding 125 mini discs (zie foto) ze zijn maar 1x gebruikt door mij en daarna in een verhuisdoos gedaan. Het zijn md's van de beste kwaliteit TDK studio en Sony studio. Ze liggen mij in de weg. Voor €100,- stuur ik ze op. Ik betaal dus de verzendkosten binnen Nederland. Eigenlijk geen geld , € 0.80 per MD !!!!! Reacties via deze forum mailbox of via m'n Norderney mail box. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Lynsey De Paul . Alweer een die veel te vroeg wegvalt. 64 jaar jong. Woensdag gestorven aan een hersenbloeding. Deed ooit mee aan het Eurovisie songfestival voor de UK en schreef o.a. Storm in a teacup voor The Fortunes.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by Juul,

Vond ik in ShortWaveMagazine. Iemand die weet wie deze dj is- was? Caroline dj.pdf

20. Started by Hans van Rijswijk,

Ik ben Hans van Rijswijk. Opgegroeid in de regio Haaglanden, maar niet in Rijswijk. Omdat de zeezenders daar altijd goed te ontvangen waren altijd naar deze zenders geluisterd in mijn jeugd. Eerst naar Veronica/RNI. Later naar Caroline/Mi Amigo, en in de jaren '80 met name weer naar Caroline. Ben bij toeval op dit forum terecht gekomen. In het verleden wel een hoop uren verzameld via de downloadclub. Helaas is dat al weer een aantal jaar geleden. Zo te zien zijn er nog een hoop herinneringen op te halen op dit mooie forum. Waarvoor hulde aan de initiatiefnemers. Vriendelijke groet, Hans van Rijswijk

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Topaz Video AI is een softwarepakket dat ik heel vaak gebruik om oude video/filmbeelden te verbeteren. Een tijdje geleden voegde men de optie "Starlight" aan Topaz Video AI toe. Op dat moment draaide Starlight alleen nog maar op de servers van Topaz zelf, op een privé computer kon dat nog niet (die hadden daar niet voldoende capaciteit voor). Inmiddels is Starlight door-ontwikkel;d en kun je dat ook op je eigen computer draaien. Op mijn desktop met een RTX3080 NVIDIA videokaart gaat dat dan met een snelheid van 0.1 - 0.2 frames per seconde. Maar de resultaten zijn bijzonder. Op dit moment staat een opname, die van een N1500 VCR tape komt te processen. Dit is het verschi…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  22. Started by erik1981,

Waarde mede radio- en muziekfreaks Misschien ben ik met dit verzoek qua decennium niet echt op de goede plaats hier, maar je weet maar nooit. Ik ben op zoek naar de single 'Love is history' van Michelle uit 1994 die ik werkelijk nergens kan vinden in goede kwaliteit want ik ik wil hem zaterdag a.s. in mijn radioprogramma op Radio 90FM draaien. Wie heeft voor mij een goede uitvoering in, het liefst, 256 / 320 kbs? Alvast bedankt. Groeten, Erik

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Started by Juul,

Ik heb wel eens begrepen dat op internet alles tot in de eeuwigheid bewaard blijft. Welnu, ik ben niet zo thuis in nieuwsgroepen-usenet, wie kan het onderstaande bericht te voorschijn toveren. Het is van 4 november 1996. Het is van de producer van een CD box van Neil Diamond. Zijn naam: Al Quaglieri Onderstaand de relevante gegevens. Dank, Juul

• 2 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  24. Started by Bertus Biervilt,

Wie kan me helpen? Een van mijn kinderen is geadopteerd uit Haïti. Nu bewaar ik wel eens nieuws over Haïti, wat ze later misschien leuk vindt. Zoals dit: http://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-journaal/onderwerpen/377273-stilte-voor-de-storm-op-haiti GIsteren op radio 1. Ik wil dit graag als muziekbestand opslaan. Iemand die me kan helpen in hoe ik dat doe?

• 2 antwoorden
    • 904 weergaven
  25. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Voor de liefhebbers: een website vol Britse en Amerikaanse docu's en radioshows over The Beatles: http://beatlesradiowaves.blogspot.nl/ Paul

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.