Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Beste Forumleden, Uit frustratiie door steeds afbrekende opnames vanwege onstabiele streams (bijv. Radio 10 en Arrow Classic Rock) wil ik nu graag overschakelen op een DAB+ radio. Speurend naar een goede kwaliteit radio (bijv. te zien op Conrad.nl http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/1310108/DAB-radios-digitale-radios;jsessionid=BBB64FA6372DBFDEFD894230949F949F.ASTPCEN24 ) kom ik er niet echt uit welke ik het beste aan zou kunnen schaffen. Het moet dus een exemplaar zijn met een usb-aansluiting, waardoor ik digitale radioopnames kan maken en waarmee ik via mijn d/c-converter rechstreeks de muziek op mijn stereo-installatie af kan luisteren. Heeft iemand een goede tip…
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
In Spreekbuis valt e.e.a te lezen over het mediabeleid en de kamervragen inzake dat beleid. De onderliggende kamervragen zijn te downloaden. De 50+ fractie stelt voor om de freq. van R3 aan R5 te "geven". Leuk om te weten, Henk Krol was in de jaren 80 buroredacteur bij Aktua-Radio, ik heb als regisseur met hem gewerkt, dus Henk weet wel wat van de media. Bij de andere kamerleden vraag ik mij dat steeds af. Zoals een voormalig VVD kamerlid eens zijn, "Ik doe het media beleid er even bij…………" [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Leuk om te lezen. Bron: NOS [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Bericht voor de lezers van het gedrukte exemplaar van het Freewave Media Magazine. Momenteel is het onmogelijk het gedrukte exemplaar van het Freewave Media Magazine te versturen. Zoals bekend is de redactie in Groningen verstuurd, terwijl de uitgever in Amstelveen zetelt. Daar Rob Olthof is opgenomen in een ziekenhuis kunnen we niet bij de bestanden voor verzending komen. Voor diegene die toch de nieuwste editie van het Freewave Media Magazine willen lezen kan dit digitaal. Schrijf een mailtje aan Hans Knot via HKnot@home.nl en je krijgt zowel de internetsite gegevens en de code voor downloaden toegestuurd. Sorry voor het ongemak. Met vriendelijke groet Hans …
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Aan de hand van "Drank & Drugs" probeerde de Correspondent uit te zoeken wie er aan dat nummer verdient en hoe de taart wordt verdeeld. Het hele verhaal op de Correspondent: [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
24-12-2020 was het zover, dus ik ben er wat laat mee. [verborgen inhoud] Wat hadden wij een hekel aan dat station. In mijn beleving hadden ze elke avond hadden ze uitzending via 90,9 Mhz Wij wilden de avondspits horen.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Digitale TV DVB-T, DVB-C, DVB-T MPEG 4, CI, CI-PLUS Onze kleine keuken tv heeft bovenstaande spec's maar wat betekenen bovenstaande zaken? Juul
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Dear all, Since 1999 I have been filming predominantly radio DJ's, but also radiostations, quite frequently. Personally I love to watch a DJ at work. Also, I visited the Dutch Zeezender/Radiodays and filmed all the interviews. With all that I have built-up quite a large video archive throughout the years. On this channel I will be sharing the material that I have in my archive. And, as Mary Payne once wrote on her website : "No Big L RSL would be complete without the sight of Ben Meijering with a digital video camera grafted to his arm!" This is the url : [verborgen inhoud] Enjoy and please pass-on this message!! K…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Al weer een generatie genoot die er niet meer is................... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
En alweer helaas een gigant in de muziekindustrie overleden! bron: NRC http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/30/muzieklegende-phil-ramone-overleden-welke-platen-produceerde-hij-zoal/ bron: BBC http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-21983894
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Voor de mensen die het altijd zo goed of soms beter weten.............. Ik weet er wel een aantal hier. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Erg lezenswaardig. bron: Goldmine. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor wie een radio heeft met VLF. The annual transmission on "Alexanderson Day" with the Alexanderson alternator on VLF 17.2 kHz with the call SAQ will take place Sunday, July 1st, 2018. This year, three transmission are scheduled as follows: Startup of tuning at 10:15 (08:15 UTC) with a transmission of a message at 10:45 (08:45 UTC). Startup of tuning at 12:15 (10:15 UTC) with a transmission of a message at 12:45 (10:45 UTC) Startup of tuning at 14:15 (12:15 UTC) with a transmission of a message at 14:45 (12:45 UTC) All three transmission events will be broadcasted live on our [verborgen inhoud]. Amateur Radio Station with the call “SK…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Gisteren voor het eerst een bezoek gebracht aan museum Rockart in Hoek van Holland. Leuk team van enthousiaste vrijwilligers die je van alles kunnen vertellen over de zeer grote collectie van de Nederlandse popmuziek. Elk hoekje staat vol met spullen, je kijkt je ogen uit. Uiteraard stilgestaan bij de boordstudio van Veronica. Groet, Cas
-
-
- 15 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
En wat is ons "publiciteits geil mannetje" weer in het nieuws. http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/04_april/11/binnenland/Ekdom_prins_wist_15_jaar_van_troonswissel.xml
-
Beste allemaal, Wie o wie heeft hier het nummer ''Spoonful'' van Booker T & The MG's in goede kwaliteit (liefst 320 kbps) in zijn / haar collectie, en wil deze hier delen? Alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Beste vrienden, Weten jullie hoe je op m'n iPhone 6 als beltoon een jingle kan "plaatsen" ?.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz/article/detail/3477137/2013/07/17/Fan-kan-kiezen-of-zeldzame-LP-opnieuw-wordt-geperst.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Op dit moment hebben we Golden Radio NL offline staan. We maakten gebruik van een ftp server, maar die werkt niet meer onder Windows 7. Mocht iemand een gunstige oplossing hebben, dan laat het ff weten middels een prive bericht. Zeer bedankt.
-
- 10 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Mariska's eerste solo singletje uit 1965 is mono. De muziekband die gebruikt werd was van Conny Froboess met Nacht hat viele Lichter (Topkapi) die is in stereo. Waarschijnlijk mocht de productie niet te veel kosten bij een beginnend zangeresje, daarom de muziekband gebruikt van de "buren" Door nu de stem van Mariska uit de mono versie te halen en de stem van Cornelia en het Duits zingend koor uit de stereo versie te halen en beide nieuwe versie's gesynchroniseerd over elkaar te mixen maar ook Mariska haar stem meer stereo ruimte te geven, krijg je dit als resultaat. Nico.
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Voor de liefhebbers: een website vol Britse en Amerikaanse docu's en radioshows over The Beatles: http://beatlesradiowaves.blogspot.nl/ Paul
-
-
Radio Centraal is bezig met het digitaliseren van radio fragmenten van Haagse buf en Beekman. Maar ook het fantastische programma op Zondag middag "Fiesta" met Beekman, Buf, Roberto en Rusthout. Deze "airchecks" zullen m.i.v. heden op Zondagavond 21:00 uur te horen zijn op Radio Centraal. Maar ook deze airchecks zullen in de nonstop uitzendingen van Centraal verwerkt gaan worden. Het is een must voor het oor,
-
Kwam ik tegen in het Vrije Volk van vandaag exact 50 jaar geleden.....
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vanaf morgen 20.06 de heropening van Museum RockArt op de Norderney videostream [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-