Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Voor het repareren van een Don Allen programma ben ik op zoek naar een elektronische kopie van Bingo crazy van Ronnie Collis, een erg grappig nummer overigens. Mocht je mij hieraan kunnen helpen, kun je me dan een PM sturen?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  2. Gast pierke
    Started by Gast pierke,

Hallo radiovrienden,ik hou zoals jullie erg veel van radio. Vrije radio en de zeezenders hebben mijn voorkeur,daar kan ik echt van genieten. Radio Maeva en de zeezender Mi-Amigo blijven mij het meest bij. Hou van nederlandstallige muziek,maar ook andere kan me bekoren. Ik kom uit Belgenland en ben 58 jaar jong en van het mannelijke geslacht. Succes met internet radiocafe!!!!

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Gast mark
    Started by Gast mark,

hallo mijn naam is mark bakker, 44 getrouwd en vader van een dochter. in het verleden ben ik ruim 13 jaar werkzaam geweest als vrijwilliger bij de stg nijmeegse ziekenomroep. helaas door bezuinigingen in de gezondheidszorg is dat verleden tijd. momenteel doe ik weinig meer in de radiowereld, maar vindt het leuk om terug te blikken naar het rijke nederlandse radioverleden.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Hier een video tijdens het sportprogramma op TROM Radio in Dordrecht. Alweer 21 jaar geleden en ik kom zelf ook nog in beeld. Was een super tijd.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. [verborgen inhoud] Ik gebruik dat gelukkig allemaal niet.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by Juul,

http://hdtv.webcam.nl/hoekvanholland/

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by Will Stevens,

We staan aan het begin van de eerste hittegolf van het jaar. Als de hitte je te veel wordt, kun je ook de bioscoop induiken, met airco. Vanaf deze week draait de gerestaureerde versie van 'Stamping Ground', het filmverslag van het festival in Kralingen, precies vijftig jaar gelden.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Started by Juul,

Een absolute held is overleden. [verborgen inhoud]

9. Started by pvanklei,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  10. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Weer een hoofdstuk dat wordt gesloten: [verborgen inhoud] Er zijn natuurlijk nog genoeg Britse muziekbladen over, zoals Q, Uncut, etc. Paul

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by cuevision,

Beste lezers Weet iemand toevallig nog een Spotmaster te koop? Met dank, Ed

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Gast FunkyFuser
    Started by Gast FunkyFuser,

Beste leden, Mijn naam is Wouter (aka FunkyFuser). Ben van 1964 en dus muzikaal opgegroeid in de eind jaren 70, begin jaren 80. Een hele mooie radio era waarin ik altijd luisterde naar de Avondspits, Nationale Hitparade met Felix Meurders, Ferry Maats Soul Show, LP uur, Radio Luxemburg (met een koptelefoontje aan de transistor liggend in mijn bedje). Dat waren mooie tijden. Mijn muzikale interesse ging van Mud, via ABBA, Boston, Vangelis, Earth, Wind & Fire, Marcus Miller, The Blue notes de Funk en Fusion time in. Het luisteren naar de radio werd wat minder omdat ik zelf ging varen in de jaren 90 .... LOL. Veel informatie over musici en bands had ik toen al v…

• 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by Juul,

Leuk stukkie van en over Erik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by Juul,

Interessant dat wel. Maar ik heb op m'n schotel geen "Beeb"..... http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-24160584

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Omnivoor,

Onze gewaardeerd forumlid Helmut vroeg aan mij om hier in de UK bovenstaande radio (de GEC Gemini G824 transistor radio) via Ebay UK te bemachtigen: Waarom wilde Helmut deze radio zo graag hebben? Wel....hierom: ge-etst in het plastic: de zenders Luxembourg en Caroline! Ook een specifiek intern antennesysteem schijnt uniek te zijn! De radio komt zsm naar je toe, Helmut! Plaatjes met toestemming van Helmut

16. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Started by Ben,

Deze opname is van 6 September 2003. Ze deed toen (voor het eerst op Radio 192) Goud van Oud tussen twaalf en twee. Wie weet haar naam? [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by Juul,

Bron: NOS http://nos.nl/artikel/643130-dekoor-met-stones-op-pinkpop.html

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  19. Samstag 7. September 2013 An diesem Samstag hat Europas freie Radioszene wieder ihren Treffpunkt: Die Veranstaltung findet von 13.00 Uhr bis 19.00 Uhr im Observatorium der Sternwarte Neanderhöhe SNH ,Sternwartenweg , in 40699 Erkrath statt. Einlass ist ab 12.00 Uhr. Unser Ehrengast ist Marc Jacobs, bekannt durch seine Zeit als DJ auf der MV Mi Amigo (Radio Mi Amigo). Das Interview führt Ferry Eden. OffshoreRadio und ShowBiz : Chet Reuter erzählt die spannende Geschichte von Radio City , die mit der Kaperung des Senders und dem Tod von Reg Calvert entscheidend die britische Gesetzgebung gegen die Sender beeinflusst hatte. Ein "Anorak" im Scheinwe…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by Juul,

Marianne Faitfull is vandaag overleden. bron: BBC news. [verborgen inhoud] Ik herinner één van haar mooiste singles. This Little bird.

21. Started by Bertus Biervilt,

Dag allen. Al jaren lid van http://forum.offshoreradio.org en http://www.offshoreradio.org en een hele grote verzameling radio-opnames inmiddels. Ook al maak ik dan zelf al sinds 2000 geen radio meer, ik blijf zeer geïnteresseerd. Ik heb ooit een overzicht gemaakt van 15 jaar ziekenomroep (deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Studio_'73 ) en daarvoor veel oudmedewerkers bezocht voor oude opnames, waaronder Hans Knot. En liet die nou 'toevallig' een zolder vol oude zeezenderopnames hebben. Leuk. Interesse (verder) gewekt. Later ben ik een 120-delige radioserie begonnen, De Maanden 70, over de jaren 70, met daarin veel oude opnames. Bertus Biervilt was de ho…

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Gast
    Started by Gast,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZU4GILAPQ7WW.mp3 PPPPPPPPaulllllllldddddeeeHaaaannnnn.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Afgelopen donderdag. Blijkbaar een hartstilstand op z'n 71e. Aanmerkelijk te jong dus. Jammer. Heb in de jaren '80 een keer met hem rond de tafel gezeten omdat mijn toenmalige werkgever medesponsor was van de Strandrace in Scheveningen en vorig jaar had ik 'm een keer langdurig aan de telefoon in verband een een idee wat ik had (en nog steeds heb) op Western lifestyle gebied. (Bob was de grote man achter de Western Lifestyle Experience.) Gewoon vreselijk jammer. PS ik heb n.a.v. bovenstaand bericht een nieuwe posting op mijn blog geplaatst: http:renevandenabeelen.net : 'Tja'

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Vincent,

Voor degenen die het missen op de radio: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Started by Juul,

Wat is het hier stil zeg! Herfst vakantie zeker? Of geen "goesting?" zoals ze in Belgié zeggen. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.