Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Bron: Spreekbuis.nl https://www.spreekbuis.nl/mediapark-verkocht-aan-nederlandse-vastgoedonderneming-pinnacle/

2. Started by Juul,

Vandaag hoorden we dat oud collega Tineke Verburg is overleden. Veel mensen denken dat zij alleen maar op TV was maar niets is minder waar. Gedurende twee seizoenen werkte ze ook bij de radio. We deden een programma dat heette "wegwezen". We bezochten diverse plaatsen in Nederland gedurende de zomer en dat werd live uitgezonden op Hilversum 1. Ze presenteerd dat samen met Ron Brandsteder. Helder staat mij nog voor de geest dat Tineke in het Brabantse Heesch ietwat te veel wijn op had en lopende in Heesh niet meer wist waar ons hotel was.................Uiteindelijk zijn we gaan zoeken en vonden haar, want zo groot is Heesch nu ook weer niet. Wij b…

3. Ik ben van plan om op een aparte schijf alles over radio en TV te verzamelen. Nu staat op vele soms hele oude schijven overal wat, dus terugvinden is een dingetje, om het zo maar te zeggen. Het valt me op dat er verschillende manieren worden gebruikt om een naam te geven aan een radio of tv opname. Overal is iets voor te zeggen, maar ik wil één methode aanhouden als ik alles bij elkaar zet. Ik zie soms eerst de datum en tijd en daarna zendernaam, omroep en programmanaam met evt presentatoren/DJ's. Maar ook eerst omroep-radiozender-datum-tijd-overige info. En ook andere volgordes. Bij zeezenders vaak ook frequentie of golflengte. Datum wordt geschreven als 2025-04-10 of 20…

4. Started by Juul,

Voor als het heel erg koud wordt en tijdens "de tocht". http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=Mzg1MzY= Juul

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  5. Started by ruudam,

Het offshore forum is vandaag niet meer bereikbaar. Weet iemand meer?

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  6. Reportage over The Stones en Museum Rock Art. O.a. me se Lapershoek studio. Reportage The Stones / Museum Rock Art / Veronica

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  7. Started by erik1981,

Met het schaamrood op de kaken wil ik jullie het volgende vragen. Voor mijn radioprogramma van aanstaande zaterdag op Radio 90FM (streekomroep voor de Utrechtse Heuvelrug en het Kromme Rijngebied) ben ik op zoek naar een mp3 van 'Indian uprising' van The Garnets uit 1974. Iedere week behandel ik een Top 40 van de dag van uitzending maar dan zoveel jaar geleden. Komende zaterdag staat de Top 40 van 12 oktober 1974 centraal waarvan ik ieder uur twee singles draai en dan het liefst de net wat onbekendere plaatjes. Heeft iemand die single en wil hij/zij die aan mij beschikbaar stellen middels MP3? Als het kan (i.v.m. de soundprocessing) graag in 192 kbs of hoger. Ik zou …

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Gast
    Started by Gast,

Toegegeven , ik heb niets met het medium tv maar 1 x per dag rond 1800 uur kijk ik even naar het landelijke nieuws en vervolgens naar nieuws vanTV Noord. Van tijd tot tijd kan ik me voorstellen dat de overheid onzin bij publieken weg wil halen. De nieuwsuitzending van TV Noord stond weer eens stijf van zelfbegeiling. In december schijnt een ieder in medialand met een zendvergunning het vooral wenselijk te vinden het eigen ego, dat toch vaak al volumineus is, nog verder op te blazen met een eigen streektaal top 100 en nu ook weer de Grunninger van het jaar. Het geheel moet in het nieuws uit worden gelegd en vooral aangewakkerd door eigen in dit geval TV of Radio Noord me…

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  9. Started by Gerrit Blaauw,

Leo van der Goot zal ook wel in mijn woonplaats zijn vandaag (1e) en morgen (2e Pinksterdag) voor zijn traditionele presentatieklus op de Oostwold Airshow. Als je nog niet weet waar je de Pinksterdagen wilt gaan doorbrengen: www.oostwold-airshow.nl Welkom!

• 3 antwoorden
    • 852 weergaven
  10. http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/twitteraars-maken-vvd-voorstel-bitter-lemon-belachelijk?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 12 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Juul,

bron: Spreekbuis https://www.spreekbuis.nl/beeld-en-geluid-verkoopt-omroepspullen/

12. Started by Juul,

Er was gisteren een top 40 feestje bij B&G. Het had een hoog reunie gehalte voor sommige. Van de originele top 40 "mensen" waren er Ad Bouman, Tineke, Lex Harding en ik. Daarna waren er heel erg veel mensen die ik absoluut niet ken en hun mij niet. Vond ik prima. Het was toch een beetje "Hillywood" op z'n breedst. Ook een aantal mensen waarvan ik dacht ;"wat doe jij hier?".............................. Maar gelukkig ontmoette ik wel collega's die ik wel ken uit mijn tijd bij Veronica, Hilv 3- Radio 3. foto; © Juul foto 1 Juul en Paul vd Lugt. De beste zenderbaas Hilv. 3 en radio 3. ( vind ik ) foto2 Juul en Jurre Bosman…

13. Started by Juul,

Wat niet zo veel mensen weten over de vandaag overleden actrice Linda van Dijck is dat ze in de jaren 60 ook singles maakte. Ik ben haar wel eens tegen gekomen in onze Veronica studio. Het was geen sukses die platen maar wij bij Veronica vonden haar "wel aantrekkelijk' zouden we nu zeggen. Toen zeiden we gewoon "lekker wijf" Ook maakte ze een hilarisch interview met Joost de Draaijer. Dat werd opgenomen in onze oude zeedijk studio.

14. Started by Juul,

Ik weet het nog goed. We zaten net een maand of twee in onze Lapershoek studio ( 1969 ) en er "stormde" een Amerikaanse dame mijn studio binnen gevolgd door Lex Harding en Henk van Dorp. "Hi, i'm Melanie, how are you?" (typies Amerkaans). Lex zei tegen mij ;"Leg effe een band op we gaan wat spotjes opnemen." Nou dat heb ik geweten. Ze wilde wel wat doen, toen ze eenmaal op gang was begon ze met (te) luide stem wat spotjes te maken. Ik kon het met de microfoon niet "bijbenen". Is te horen soms. Enfin, Melanie, op een paar weken na zijn we net zo oud, zij begin februari en ik 3 weken later allebei uit 1947, en een erg aardige dame is niet …

15. Started by Rene van den Abeelen,

Gisteren bezorgde de pakketdienst een doosje met de eerste exemplaren van mijn eerste boek! Errug leuk! Je grijpt er toch telkens weer naar om het te bekijken. De uitgever heeft ook mijn ontwerp voor de omslag gebruikt, dus het is echt 'mijn boek'. Ben er blij mee!

16. Een opmerkelijk verhaal wordt dit. Ik kom vanmiddag bij de Saturn om te kijken naar een DAB radio. Daar kom ik een man van ongeveer 57 jaar tegen die eveneens op zoek is naar zo'n radio en ik raak met hem aan de praat en blijkt dat hij fan is van zowel het nieuwe als het oude Veronica. Met trots vertelt hij dat hij nog wat originele banden (in blik) thuis heeft liggen van de nachtprogramma's van het oude Veronica. Hij bleek het oude buurjochie te zijn geweest van Bull Verweij in Loosdrecht en hij had van hem een paar originele Veronicabanden cadeau gekregen. Ik hem verwezen naar deze website (welke hem onbekend was) en de mogelijkheid deze banden te laten digitalise…

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Started by Juul,

Naarmate de jaren gaan tellen worden ook de ogen wat minder..... Maar nu verkeer ik in de gelukkige omstandigheid dat ik een 27" iMAC op m'n buro heb sinds gisteren.En ik ben er blij mee! Het past allemaal net tussen de muur en m'n 145Mhz zender. Kan ik het archief wat beter bij werken.Wat een verandering t.o.v. m'n MacBookje..................

18. Started by Rene van den Abeelen,

Goh, 't ruikt nog helemaal nieuw hier! Nou, dit zou wel eens het enige café kunnen worden waar ik geregeld binnen kom. Laten we hopen dat 't een leuke ontmoetingsplek wordt!

• 6 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  19. Started by melle,

De opvolger van de internetsite MEGAUPLOAD is door 'Kim Dotcom' vandaag geintroduceerd: MEGA. Zie link: https://mega.co.nz/ Gr, Melle

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  20. Started by Juul,

http://spreekbuis.nl/omroepmuziekcollectie-mco-ligt-te-verpieteren

• 0 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  21. Started by Juul,

http://mediapark.nl/nieuws/oproep-aan-langparkeerders/

22. Started by Juul,

Ik was en ben "fan" van The Phlorescent Leech & Eddie, zij zijn de oprichters van The Turtles. Zij maakten in september 1972 een paar prachtige radiospots die we kregen op een promo single. Al die tijd bewaard............en gedigitaliseerd. ( ik was toen al aan het archiveren zie ik ) En hier te zien en te beluisteren. (download en dus, krijg je audio en plaatjes) https://pixeldrain.com/u/6WMC6eLi Flo & Eddie radio spots 1972.zip

23. Started by bavo27,

Tijdens zijn bezoek aan Belgie ter gelegenheid van de 10-daagse zeezender herdenking van Radio 19 had Marc Jacobs een gesprek met Rudi Van Vlaanderen van Family Radio Belgie.Het gesprek duurt ongeveer 20 a 25 minuten. http://www.mediafire.com/?5shjfhc6gzfgzkl Gr.Bavo27

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Started by johan1,

hallo even voorstellen heet johan v koot 56 jaar verzamelaar tunes en jingles speciaal soul jingles wolfman jack

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  25. Twee verslaggeefsters van de Amsterdamse zender AT5 zijn zondag na een opname in Nieuw-West beroofd van hun camera. Ze waren op pad om een reportage te maken over snackbar Abi in de Jan Tooropstraat, waar men na een aanslag met een molotovcocktail in mei nu weer de deuren opent. Na afloop werd de camera in de achterbak van de auto gelegd en stonden de AT5-reporters rond 14.45 uur op het punt weg te rijden, toen opeens de achterklep van de auto open werd gedaan en twee lichtgetinte tieners de camera meenamen om vervolgens snel weg te rennen. AT5 heeft inmiddels aangifte gedaan van de diefstal. Camera’s van journalisten zijn in Amsterdam vaker het doelwit van st…

• 2 antwoorden
    • 978 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.