Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Jullie weten het misschien niet maar ons medeforum lid en Veronica-zeezenderfan Jaap Jansen is politiek redacteur bij Pauw en Witteman. Het is mijn favoriete TV programma want na het weer door Piet Paulisma (SBS) met z'n almaar op en neer bewegende linkerhand ( voor de kijker rechts) ben ik wel toe aan een serieus en inhoudelijk programma! Want shownieuws houden mijn vrouw en ik wel voor gezien want we hebben allebei tijdens ons werkzame leven midden in de "sjobis" gezeten. Nu dus even niet. Maar "onze Jaap" is behalve dj in z'n vrije tijd bij Extra Gold ook nog commentator. Zo lichtte hij een paar weken geleden bij CNN het vallen van het gedoog kabinet toe. …

• 1 antwoord
    • 2,2k weergaven
  2. Hij is het meest bekend vanwege zijn werk met Eric Clapton in Cream en Blind Faith en geniet de reputatie van een van 's werelds grootste drummers met een van 's werelds meest compromisloze karakters: Ginger Baker. Hij geldt als de uitvinder van de heavy metal én hij bracht in de jaren 70 de wereldmuziek naar het westen. In de energieke documentaire Kijk uit voor Ginger Baker, het debuut van regisseur Jay Bulger, zijn niet alleen talloze gesprekken met Baker te zien maar ook geweldig archiefmateriaal, animaties en splitscreenbeelden. Daarnaast sprak de filmmaker met talloze muzikanten die ooit met Baker speelden of die door hem geïnspireerd zijn: van Eric Clap…

• 1 antwoord
    • 774 weergaven
  3. Started by Martin1968,

Een simpel koelkastmagneetje, dat je als radiofreak natuurlijk aanschaft in de souvenirshop!

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  4. Started by Lumpie,

Goedenavond forumleden, Ik ben opzoek naar een (het liefst 320 kbps) versie van Herman Brood & His Wild Romance - My Girl. Ook zoek ik van Herman Brood een 320 kbps versie van ''My Way'' Heeft iemand hier deze nummers toevallig in zijn of haar collectie? Mijn dank is zoals altijd groot. Vriendelijke groet, Leo

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  5. ---De Britse bluesmuzikant John Mayall (90) is overleden. Hij was met zijn band de Bluesbreakers medeverantwoordelijk voor de opleving van de blues in de tweede helft van de jaren 60. Hij wordt daarom gezien als de godfather van de Britse blues. Veel bekendere artiesten als Eric Clapton en Jack Bruce (Cream), Mick Fleetwood, John McVie en Peter Green (Fleetwood Mac) en Mick Taylor (Rolling Stones) speelden in de Bluesbreakers voordat ze met hun latere bands tot wereldsterren uitgroeiden. Mayall zelf heeft die status nooit bereikt. "Ik heb nooit een hit gehad, nooit een Grammy Award gewonnen en het blad Rolling Stone heeft nooit een stuk over mij ge…

6. Started by Ben,

Wie weet de naam van de persoon hier rechts op de foto? [verborgen inhoud] De persoon links op de foto is Rob Hofland. Helaas zijn de personen op deze foto wat onscherp inbeeld gebracht. Deze foto komt uit de nalatenschap van wijlen Rob Olthof en is gemaakt tijdens de radiodag op 28 Maart 1998.

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 52 weergaven
  7. Gast matenhoor
    Started by Gast matenhoor,

Misschien een schrale troost voor Rob van Zomeren na zijn gedwongen vertrek bij Radio Veronica dat hij is genomineerd voor de Zilveren Radioster Man en niet zijn goede vriend Jeroen van Inkel..... Lees verder: [verborgen inhoud] Gr, Melle

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  8. Started by rien1959,

Gisteren kwam ik op de onvolprezen site van Nico Spilt (Langs de Rails) een promotiefilm tegen van de NS. Zo'n 18 minuten lang vertellen NS medewerkers waarom hun bedrijf zo goed is. Ik zet daar mijn vraagtekens bij, zeker gezien het feit dat we voornamelijk bobo's voorbij zien komen die als dagelijkse taak hebben alles zo positief mogelijk naar buiten te brengen. Maar goed, afgezien daarvan is het een mooie film die ondanks de Youtube kwaliteit toch zeer mooi is om te zien. Klik bij het kijken even op kwaliteit en zet die maximaal en klik daarna op beeldvullend. uw prutsert, die treinen leuke dingen vind

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  9. Gelukkig kun je die NL-alert flauwekul ook uitzetten: [verborgen inhoud]

10. Started by Juul,

http://www.macfreak.nl/nieuws/24152/hoe-reageren-mensen-als-een-imac-kapot-valt/

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  11. Started by Alex,

12. TIP DKARS: Dit kreeg ik van een kennis: [verborgen inhoud] Voorpagina en vanaf blz. 16 Groet, HA

• 1 antwoord
    • 880 weergaven
  13. Bron: Rolling Stone. http://www.rollingstone.com/music/news/gerry-goffin-songwriter-and-carole-kings-ex-husband-dead-at-75-20140619

14. Started by tondegroot,

iedereen op dit nieuwe forum hallo. was ook op het andere forum aktief als "muziekmuseum",maar dacht bij het registreren op dit forum laat ik gelijk met mijn inmiddels bekende radio naam inloggen.

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  15. Started by Alex,

Hele fijne dagen en een goed en gezond Nieuwjaar, met veel radio, muziek en een klein beetje video.

• 1 antwoord
    • 696 weergaven
  16. Started by Rob Veld,

Even aandacht voor het volgende: http://www.linkvrij.nl/ http://ie-forum.nl/?//Aanbieden+van+radiostreams+op+Nederland.fm+is+een+interventie////31022/ Rob Veld

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  17. Started by Juul,

Ik kwam in de plakboeken (zie mijn eerdere post) een aardig artikel tegen over de 'toekomst van de popmuziek. Dor Skip Voogd en Peter Schröder van Hitweek. We hebben het dan over 9 december 1967.

18. Started by Alex,

Best leuk om deze weer eens terug te zien. [verborgen inhoud] Met o.a.

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  19. Started by Juul,

Vandaag hoorden we dat oud collega Tineke Verburg is overleden. Veel mensen denken dat zij alleen maar op TV was maar niets is minder waar. Gedurende twee seizoenen werkte ze ook bij de radio. We deden een programma dat heette "wegwezen". We bezochten diverse plaatsen in Nederland gedurende de zomer en dat werd live uitgezonden op Hilversum 1. Ze presenteerd dat samen met Ron Brandsteder. Helder staat mij nog voor de geest dat Tineke in het Brabantse Heesch ietwat te veel wijn op had en lopende in Heesh niet meer wist waar ons hotel was.................Uiteindelijk zijn we gaan zoeken en vonden haar, want zo groot is Heesch nu ook weer niet. Wij b…

20. Started by Juul,

Voor als het heel erg koud wordt en tijdens "de tocht". http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=Mzg1MzY= Juul

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  21. Started by Juul,

Er was gisteren een top 40 feestje bij B&G. Het had een hoog reunie gehalte voor sommige. Van de originele top 40 "mensen" waren er Ad Bouman, Tineke, Lex Harding en ik. Daarna waren er heel erg veel mensen die ik absoluut niet ken en hun mij niet. Vond ik prima. Het was toch een beetje "Hillywood" op z'n breedst. Ook een aantal mensen waarvan ik dacht ;"wat doe jij hier?".............................. Maar gelukkig ontmoette ik wel collega's die ik wel ken uit mijn tijd bij Veronica, Hilv 3- Radio 3. foto; © Juul foto 1 Juul en Paul vd Lugt. De beste zenderbaas Hilv. 3 en radio 3. ( vind ik ) foto2 Juul en Jurre Bosman. …

22. Started by Juul,

Ik weet het nog goed. We zaten net een maand of twee in onze Lapershoek studio ( 1969 ) en er "stormde" een Amerikaanse dame mijn studio binnen gevolgd door Lex Harding en Henk van Dorp. "Hi, i'm Melanie, how are you?" (typies Amerkaans). Lex zei tegen mij ;"Leg effe een band op we gaan wat spotjes opnemen." Nou dat heb ik geweten. Ze wilde wel wat doen, toen ze eenmaal op gang was begon ze met (te) luide stem wat spotjes te maken. Ik kon het met de microfoon niet "bijbenen". Is te horen soms. Enfin, Melanie, op een paar weken na zijn we net zo oud, zij begin februari en ik 3 weken later allebei uit 1947, en een erg aardige dame is niet …

23. Started by johan1,

hallo even voorstellen heet johan v koot 56 jaar verzamelaar tunes en jingles speciaal soul jingles wolfman jack

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  24. Started by Juul,

bron: Volkskrant http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11105/Jan-Bennink/article/detail/3490427/2013/08/10/Waar-is-premier-Mark-Rutte-eigenlijk.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 1 antwoord
    • 945 weergaven
  25. Started by Rob Veld,

[verborgen inhoud] R.I.P. Gary

• 1 antwoord
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.