Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Sapuripong,

Deze advertentie vond ik op marktplaats, misschien heeft iemand interesse, het zou jammer zijn als deze adverteerder ze uiteindelijk weg zou gooien... https://link.marktplaats.nl/m1670168344?utm_source=facebook-messenger&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Wim

• 0 antwoorden
    • 795 weergaven
  2. Started by Juul,

Ik wist niet dat het huidige Veronica ook uitzond op 5955 Khz. In dec 2023 wel. Kijk maar. bron: Radio Kurier

3. Started by Sapuripong,

Beste mensen, ik ben op zoek naar qsl/27mc kaarten uit Harderwijk. Ik wil er een goede prijs voor geven. Vroeger had ik er een hele verzameling van, maar die is helaas bij een verhuizing verloren gegaan... ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! wim

4. Started by Vincent,

Ik zocht vanmiddag een youtube filmpje om wat te testen. Meestal tik ik dan Queen in. Niet omdat ik nou een Queen fan ben, maar gewoon omdat je weet dat er altijd wel iets boven komt. Het testen moet ik nog doen, want ik heb de volle twee uur naar deze BBC docu gekeken, uitgezonden door de NTR.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  5. Started by Vincent,

Ik ben voor iemand op zoek naar advertenties uit tijdschrijften van de band Queen. Iemand die daarbij kan helpen? Een goede kwaliteit scan is wat we zoeken.

• 0 antwoorden
    • 858 weergaven
  6. Started by Harmen,

Tijd voor een nieuwe quiz. De reclames leken wat lastig te zijn, de volgende moet volgens mij wel te doen zijn. De regels: - Geef een cryptische omschrijving van een nummer (titel en artiest) - Degene die het juiste nummer weet te raden mag een volgende omschrijving geven. Voorbeeld: "Zwoele blik in alfabetische volgorde" maakt ABC - The look of love. De eerste opgave: Een naamloos continentaal hoefdier. Welk nummer is dit?

• 28 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  7. Started by Vincent,

Het is weer tijd voor een (radio) spelletje. Het spel is simpel. Plaats een stukje tekst uit een reclame en wie het raad mag de volgende vraag plaatsen. De eerste komt uit de Radio Mi Amigo periode: Het loont daarom zeker de moeite om er een bezoek te brengen en een keuze te maken zonder veel geld uit te hoeven geven.

• 20 antwoorden
    • 5,2k weergaven
  8. Gast LOS
    Started by Gast LOS,

Er zijn nog steeds helaas lokale omroepen die de regionale omroepen doorprikken. Ik vind dit ether vervuiling. Wanneer ik wil gaan luisteren naar de regionale omroep dan stem ik daarop af en dan heb je een betere kwaliteit in het geluid. Ooit was het zo dat de regionale omroepen de verplichting hadden om Radio 1 door te geven. In die tijd was Radio 1 nog niet via de FM te ontvangen. Dat vond ik dan wel een toegevoegde waarde hebben. In de regelgeving is het nu zo dat het aantrekkelijk is voor de lokale omroep om de regionale omroep door te prikken. De lokale omroepen mogen de NPO (Nederlandse Publieke Omroep) ook als raamprogramma doorgeven. Ik denk dat dit mee…

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Sven Figee en Thijs Boontjes brengen cover Radar Love uit Maar dat schijnt op spotify of zoiets te staan. ( ik ben nog gewoon van de CD en vinyl....hi ) Ik kijk dat nooit en geen idee hoe dat werkt. De Matthijs versie staat dus gewoon op Internet maar de nieuwe dus niet. Wie kan mij op m'n prive mail er mee helpen. Want hier posten we dat niet. dank je wel. Juul

10. bron: Spreekbuis. https://www.spreekbuis.nl/radio-100-jaar-192-radio-en-abtt-vieren-radiojubileum-12-uur-durend-live-programma/

11. Gast inajoe
    Started by Gast inajoe,

Hallo, Heeft iemand soms iets opgenomen van radio Caroline meets radio Atlantis uitgezonden door radio 19 Ik zoek ook nog programma's van Steve England Hartelijke dank

• 0 antwoorden
    • 972 weergaven
  12. Started by Alex,

Helaas laat de vorige gegadigde niets meert van zich horen dus ik bied ze nogmaals aan. Wie kan ik blij maken met ongeveer 200 radio-audiocassettes. Gratis. Niets nieuws alles is al digitaal gemaakt, maar anders gaan ze bij het grofvuil. Ophalen of opsturen (maar dan wel verzendkosten € 7,00)

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Started by Juul,

Een mooie beurs veel oud spul en dergelijke. een aanrader. Juul

• 0 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  14. Started by Tino,

Ik heb inmiddels echt teveel tijdschriften in bezit, dus ik sla even over, maar misschien heeft iemand anders hier interesse in? https://www.marktplaats.nl/a/boeken/tijdschriften-en-kranten/m1235083510-te-koop-doos-vol-oude-radio-bulletin-s-uit-1980-tot-1982.html

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  15. Started by Alex,

Wikiradio, op http://www.wikiradio.nl , is aangevuld met een zeer lokaal journaal. Het Radio Centraal Den Haag journaal. 16 Centraal journaals uit de hoogtij jaren van de vrije radio in Nederland. Waren er in de jaren zeventig en tachtig nog meer vrije radiostations in Nederland die een eigen blad hadden? Ik zou graag in contact komen met lezers die ons hieraan kunnen helpen. http://www.wikiradio.nl/index.php/Vrije-radio-Nederland/Radio-Centraal-Den-Haag Ook nog wat TV piraten bladen uit begin tachtiger jaren uit Amsterdam en Den Haag. Bijna onvoorstelbaar als je ziet hoeveel tv zenders er, na zendersluiting van de andere tv zenders, in de lucht kwamen in de gr…

• 0 antwoorden
    • 741 weergaven
  16. Started by MvdVen,

Het voorlopige programma voor zaterdag 17 november 2012 (momenteel nog zonder namen): ------------------------------------------------------------------------------ Het sluitstuk van het Nederlandstalige Radio Luxemburg Colourful Radio Luxembourg - The Great 208 Vlaams op z'n best - Radio Mi Amigo Europe's Best Music - Caroline 558 Boven Water (details op een later tijdstip) Yorkshire's Part of The Beat Fleet: Radio 270 Woelige radio tijden: Een interview (details op een later tijdstip) The Big Wide Wonderful World of Radio Caroline North ------------------------------------------------------------------------------- Hot…

• 0 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  17. Started by MvdVen,

De presentatie van de Radio Day 2012 staat nu online met 263 foto's, 13 video's en alle audio's. http://www.radioday.nl/2012/ Geniet ervan. Martin

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. Started by MvdVen,

Radio Day 2014 Hotel Casa 400, Eerste Ringdijkstraat 4, Amsterdam, Netherlands Saturday 22nd March 2014 from 10:30 till 18:00h CET This is the preliminary schedule. The guests listed below have either been accepting the invitation or have at least confirmed that they are seriously planning to attend. And even more well known names may be expected. 'The Pirate Radio Documentary' A video feature by Wayne Hepler Swinging to you on 242: Radio Scotland Ian Biggar (moderator), Jack McLaughlin, Tony Meehan, Bryan Vaughan, Pete Bowman, John Kerr The Sound of Young Europe: Radio NorthSea International (RNI) Nico Steenbergen (moderator), Ferry M…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  19. Het Radio Day team heeft met de leiding van Hotel Casa 400 de datum voor de Radio Day 2014 definitief vastgesteld op zaterdag 22 maart 2014 van 10:30 tot 18:00 uur. Dit is het voorlopige programmaschema: The Pirate Radio Documentary (video van Wayne Hepler) Radio Scotland - Your Host Off The Coast The Sound of Young Europe - Radio Nordsee International Easy Listening with Britain Radio and Radio 355 Radio Caroline: The Seventies The Tower of Power: Radio City Radio Caroline: The Sixties Radio Day 2014 Awards Meer gegeven zullen in de zomermaanden bekend worden gemaakt. RadioDay.NL

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. https://www.hln.be/muziek/legendarische-dj-uncle-ray-98-is-overleden-hij-had-een-radiocarriere-van-maar-liefst-70-jaar~a0a077d9/

• 0 antwoorden
    • 692 weergaven
  21. Started by Alex,

De knipsel update van deze week is er een met veel artikelen over Nederlandse zendschepen. Stukken over Radio Delmare 1979, Radio Condor 1973, Radio Paradijs 1981 en Holland FM. Van de laatste meer dan 400 foto’s met dank aan Piet. Maar ook een artikel uit de Televizier over Radio Dolfijn uit 1967 De artikelen zijn o.a te vinden: Radio Condor Meer artikelen rondom dit knipsel Radio Delmare Meer artikelen rondom dit knipsel Radio Paradijs Meer artikelen rondom dit knipsel Radio Dolfijn Verder diverse stukjes over Radio Merkur 1962, VOP 1993, Radio London 1970 en Radio Nord 1962 Radio Nord / Radio Merkur Meer artikelen rondom dit kn…

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  22. Started by Andree,

Wie weet een goed boek of film over de radio in de koude oorlog, en dan meer richting oa de draadloze propaganda oorlog tussen oost en west. En over de talloze nummer stations die toen uitzonden . Er is veel maar een heleboel is fictie, maar zoek boeken die een beetje waarheids gehalte hebben

• 2 antwoorden
    • 723 weergaven
  23. Started by Andree,

Wat was de echte reden waarom er tot 1989 een verbod gelde voor comerciele radio en tv?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 962 weergaven
  24. Started by Alex,

Op een deel van een pagina stonden alle programma's van beschikbare radiozenders. Dat was nog eens overzichtelijk

• 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Started by hans558,

Ik hoorde net op Radio 1 een onderwerp over Radio Kootwijk. Een nieuw boek is uit

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.