Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.209 discussies in dit forum
-
Rechts onder in het beeld van deze site is de vermelding te zien wie het jongste en nieuwste lid in deze groep is. Ik zie dat ene Kees Klappergebit al 18 uur het nieuwste lid is, dan verwacht je toch dat Kees even meldt wie hij is en in welke onderwerpen hij zijn tanden gaat zetten. Maar helaas niets hierover gelezen, zou Kees met de mond vol tanden staan? Paul de Haan.
-
- 5 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Bekend van het laatste uur van Veronica en tijdens een zoektocht naar een zo goed mogelijke uitvoering ging ik eens wat rommelen met mijn mixprogramma .... en ja, je raadt het al er kwam een stereo versie uit. Geen echt stereo, maar wel zo dat het mono compatibel is en lekker dramatisch klinkt. Past, present, future - The Sangri Las (stereo) : http://www17.zippyshare.com/v/56798408/file.html het origineel : http://www17.zippyshare.com/v/38693273/file.html Verder ontdekte ik het nut van mijn nieuwe UPC abonnement. Twee weken geleden kreeg ik een aanbod om voor 1,50 euro extra over te gaan van een 25 Mb naar 120 Mb verbinding. Nu is de upload snelheid niet zo…
-
- 1 antwoord
- 783 weergaven
-
-
Hallo Mijn naam is Jos woonachtig in Bergeijk, dat ligt 25km vanuit Eindhoven. Helemaal in het zuiden van Nederland. Alles wat met Veronica (1959-1974) boeit mij enorm.Al regelmatig bracht ik een bezoek aan het museum Rock Art waar al die mooie spullen staan opgesteld het is voor mijn (ook al is het 2 uur reizen ) een dagje uit. Vooral de thema dagen die te maken hebben met Veronica 538/192 vind ik een lust voor het oog en oor. De stichting Norderney mag niet verloren gaan. Onlangs bracht ik en bezoek aan het Veronica schip gelegen in Amsterdam. Ik had van Jaap Schut begrepen dat de stichting Norderney en Het Veronica schip nogal gevoelig ligt omtrend het een en ande…
-
Hallo luitjes wie o wie kan mij helpen met de tune van kruip in de huid van en juist en onjuist jingles is al eerder gevraagd maar aub kun je deze nog 1 x kunnen plaatsen. bvd groetjes naaldje :( :(
-
- 0 antwoorden
- 781 weergaven
-
-
Big Bank Hank, een van de drie leden van The Sugarhill Gang is op 57-jarige leeftijd overleden. The Sugarhill Gang had precies één hit in Nederland: 'Rapper's delight'. Dit nummer is een trendsetter gebleken, net als eerder in de jaren '70 'Popcorn' en 'I feel love' van Donna Summer dat op hun manier waren. Natuurlijk, smaken verschillen, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik 'Rapper's delight' voor het eerst hoorde. Het was december 1979. Van "Delight" mijnerzijds was geen sprake, ik vond het verschrikkelijk en moest met lede oren toehoren dat 'Rapper's delight' op nummer 1 terecht kwam. Het einde van de geweldige muzikale jaren '70 werd besmet met iets waar…
-
- 0 antwoorden
- 781 weergaven
-
-
Als gediplomeerd prutser heb ik het de hele dag retedruk. Om één en ander wat te stroomlijnen heb ik vandaag alle 3D printers via een USB hub aan één computer geknoopt. Door nu voor elke printer een eigen programma op te starten kan ik verschillende werkstukken maken. Op het filmpje maakt de rechtse printer 3 moeren (2" BSPT) voor onze weegkamer. De middelste printer maakt 4 doppen voor het dicht schroeven van flesjes in onze fabriek in Oldenzaal. De linkse maakt een testwerkstuk om te kijken of alle maten correct zijn.
-
- 0 antwoorden
- 780 weergaven
-
-
Kan iemand mij helpen bij het downloaden van deze docu? [verborgen inhoud] Mijn Op komt daar nl vandaan. Dank Juul
-
- 2 antwoorden
- 779 weergaven
-
-
Ben op zoek naar 2 van die echte Mi Amigo platen: Jim Droppers - Eternally Boozy - Angela Wie kan me hier aan helpen? update: Intussen Boozy met Angela gevonden. En ook Jim Droppers gevonden, met dank aan Rene Verstraten! Alvast bedankt, Cas.
-
- 0 antwoorden
- 778 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 778 weergaven
- 1 follower
-
-
Het Rotterdams Radio Museum opende zondag, in het kader van 70 jaar bevrijding, een thema-expositie over die illegale radiotijd in de periode 1940-1945. De radio speelde in de Tweede Wereldoorlog een cruciale rol. Vooral Radio Oranje was – met zijn uitzendingen vanuit Engeland – populair. Dat kwam met name doordat veel Nederlanders schoon genoeg hadden van de Duitse propaganda-uitzendingen op zenders die werden gecontroleerd door de Nazi’s. In 1943 namen de Duitsers alle radio-apparatuur in ons land in beslag. Vanaf dat moment kon Nederland alleen nog met zelfgebouwde of niet-ingeleverde radio’s stiekem luisteren naar ‘onze’ zenders. Direct na de bevrijd…
-
- 1 antwoord
- 776 weergaven
-
-
-
-
- 1 antwoord
- 776 weergaven
-
-
bron: Rollingstone [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 776 weergaven
- 1 follower
-
-
Voor prive doeleinden mag je het gebruiken. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 775 weergaven
- 1 follower
-
-
Ja, zo is het dus. Ook ik betaal mij blauw. In januari ben ik al door m'n eigen risico heen. Als of ik er om gevraagd heb om chronisch ziek te zijn. Volgens sommige partijen wel. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 774 weergaven
-
-
Op de [verborgen inhoud] blog van Kent Kotal las ik dat Terry Kirkman is overleden. Ik las dat hij de schrijver is van "Everything that touches you", dat ik een geweldig mooi nummer vind: Ik heb onlangs een videoclip Top 68 over 1968 samengesteld en ontdekte toen dat er in 1968 zo veel hele mooie muziek is gemaakt, waaronder dit nummer, dat Terry Kirkman schreef (je ziet hem in beeld op het plaatje van het YT filmpje hierboven).
-
-
- 2 antwoorden
- 772 weergaven
-
-
Wikiradio, op [verborgen inhoud] , is aangevuld met een zeer lokaal journaal. Het Radio Centraal Den Haag journaal. 16 Centraal journaals uit de hoogtij jaren van de vrije radio in Nederland. Waren er in de jaren zeventig en tachtig nog meer vrije radiostations in Nederland die een eigen blad hadden? Ik zou graag in contact komen met lezers die ons hieraan kunnen helpen. [verborgen inhoud] Ook nog wat TV piraten bladen uit begin tachtiger jaren uit Amsterdam en Den Haag. Bijna onvoorstelbaar als je ziet hoeveel tv zenders er, na zendersluiting van de andere tv zenders, in de lucht kwamen in de grote steden. [verborgen inhoud] Altijd op de hoogte blijven…
-
- 0 antwoorden
- 772 weergaven
-
-
Gelukkig kun je die NL-alert flauwekul ook uitzetten: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 771 weergaven
- 1 follower
-
-
Hier kun je luisteren naar het nog enige radiostation op Sint Maarten: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 771 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste forumleden, Nog maar eens een poging na lange tijd om een nummer te kunnen bemachtigen, waar ik al een eeuwigheid naar opzoek ben. De lange versie van het nummer ''Heat of the moment'' door Willy DeVille. Het nummer is gebruikt voor de film Cruisin uit 1980 en is daarna nog door vele artiesten gecoverd, o.a. door Asia. De normaal versie van het nummer (7 inch versie?) is 3:02 minuten lang. De lange versie waar ik naar opzoek ben is ruim een minuut langer. Ik heb deze versie ooit eens gedraaid horen worden door een DJ op een buitenlands radio station. Ik kan het niet uitstaan dat ik hem niet kan vinden. Er is ook nog een 12 inch versie van het nummer die ik…
-
- 0 antwoorden
- 770 weergaven
-
-
bron: spreekbuis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 770 weergaven
- 1 follower
-
-
Het mag genoegzaam bekend zijn dat ik grote bewondering voor programma's van de "Beeb" (BBC) heb. Al was het alleen maar omdat ik er beroepshalve een paar keer mocht kijken. Of ze ze nou zelf maken of laten maken en uitzenden. Zoals deze docu. Jonge, jonge…fantastisch ! "Standing in the shadows of Motown", het verhaal van de muzikanten die Motown tot een sukses maakten. Ik kreeg er kippenvel van. Speciaal "What becomes of the broken heart" door Joan Osborne. ( 1h09' )
-
- 0 antwoorden
- 768 weergaven
-
-
Beste lezers, Ik weet eigenlijk wel zeker van wie de stem is die je in onderstaand radiospotje hoort, maar ik graag weten wie jullie hierin herkennen. Dit omdat de stem die ik herken reeds geruime tijd geleden is overleden en de commercial nog altijd uitgezonden wordt. [verborgen inhoud] Body en Co Oostburg.mp3
-
-
- 1 antwoord
- 768 weergaven
-
-
Vorige week aangemeld op dit forum dus even netjes voorstellen maar... Ik ben Rob, bouwjaar '68 en sinds pakweg '72 besmet met het radiovirus zoals ooit zo mooi bezongen door Stef Bos (de stem uit het doosje op de kast dus, wat bij ons een Philips plano B5X23A was die ik nog steeds in bezit heb). Geïnteresseerd in álles wat met radio te maken heeft, in de ruimste zin van het woord. Opgegroeid met Veronica's Volle Vrijdag. Enkele wapenfeiten: op m'n 11e de zolder verbouwd tot provisorische studio met zelfgemaakte FM-zender die maar liefst anderhalve straat ver kwam, begin jaren '90 in mijn studententijd als technicus gewerkt bij ZOSradio in Schiedam waar ik ook…
-
- 10 antwoorden
- 768 weergaven
- 1 follower
-
-
De bijbehorende tekst is weer geweldig ! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/kost_wat_maar_dan_heb_je_ook_niks.html
-
- 0 antwoorden
- 767 weergaven
-