Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Hij is leuk

• 0 antwoorden
    • 767 weergaven
  2. Started by rien1959,

Als gediplomeerd prutser heb ik het de hele dag retedruk. Om één en ander wat te stroomlijnen heb ik vandaag alle 3D printers via een USB hub aan één computer geknoopt. Door nu voor elke printer een eigen programma op te starten kan ik verschillende werkstukken maken. Op het filmpje maakt de rechtse printer 3 moeren (2" BSPT) voor onze weegkamer. De middelste printer maakt 4 doppen voor het dicht schroeven van flesjes in onze fabriek in Oldenzaal. De linkse maakt een testwerkstuk om te kijken of alle maten correct zijn.

• 0 antwoorden
    • 767 weergaven
  3. Started by chaldy,

Hallo luitjes wie o wie kan mij helpen met de tune van kruip in de huid van en juist en onjuist jingles is al eerder gevraagd maar aub kun je deze nog 1 x kunnen plaatsen. bvd groetjes naaldje :( :(

• 0 antwoorden
    • 767 weergaven
  4. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

• 1 antwoord
    • 767 weergaven
  5. Ja, zo is het dus. Ook ik betaal mij blauw. In januari ben ik al door m'n eigen risico heen. Als of ik er om gevraagd heb om chronisch ziek te zijn. Volgens sommige partijen wel. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 766 weergaven
  6. Started by Andree,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  7. Het Rotterdams Radio Museum opende zondag, in het kader van 70 jaar bevrijding, een thema-expositie over die illegale radiotijd in de periode 1940-1945. De radio speelde in de Tweede Wereldoorlog een cruciale rol. Vooral Radio Oranje was – met zijn uitzendingen vanuit Engeland – populair. Dat kwam met name doordat veel Nederlanders schoon genoeg hadden van de Duitse propaganda-uitzendingen op zenders die werden gecontroleerd door de Nazi’s. In 1943 namen de Duitsers alle radio-apparatuur in ons land in beslag. Vanaf dat moment kon Nederland alleen nog met zelfgebouwde of niet-ingeleverde radio’s stiekem luisteren naar ‘onze’ zenders. Direct na de bevrijd…

• 1 antwoord
    • 764 weergaven
  8. Started by Juul,

Voor prive doeleinden mag je het gebruiken. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

9. Gelukkig kun je die NL-alert flauwekul ook uitzetten: [verborgen inhoud]

10. Hallo allemaal, Sinds enkele weken heb ik deze single in mijn bezit. Maar die kraakt enorm. Wie heeft er een goeie digitale versie van en wil deze hier delen? Alvast bedankt! Benno

11. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

12. Started by Juul,

bron: Rollingstone [verborgen inhoud]

13. Started by Juul,

En dit is ook een wel heel erg mooi boek. Ik ben het aan het lezen maar heel erg mooi……... [verborgen inhoud]

14. Started by Lumpie,

Beste forumleden, Nog maar eens een poging na lange tijd om een nummer te kunnen bemachtigen, waar ik al een eeuwigheid naar opzoek ben. De lange versie van het nummer ''Heat of the moment'' door Willy DeVille. Het nummer is gebruikt voor de film Cruisin uit 1980 en is daarna nog door vele artiesten gecoverd, o.a. door Asia. De normaal versie van het nummer (7 inch versie?) is 3:02 minuten lang. De lange versie waar ik naar opzoek ben is ruim een minuut langer. Ik heb deze versie ooit eens gedraaid horen worden door een DJ op een buitenlands radio station. Ik kan het niet uitstaan dat ik hem niet kan vinden. Er is ook nog een 12 inch versie van het nummer die ik…

• 0 antwoorden
    • 760 weergaven
  15. Started by Alex,

Wikiradio, op [verborgen inhoud] , is aangevuld met een zeer lokaal journaal. Het Radio Centraal Den Haag journaal. 16 Centraal journaals uit de hoogtij jaren van de vrije radio in Nederland. Waren er in de jaren zeventig en tachtig nog meer vrije radiostations in Nederland die een eigen blad hadden? Ik zou graag in contact komen met lezers die ons hieraan kunnen helpen. [verborgen inhoud] Ook nog wat TV piraten bladen uit begin tachtiger jaren uit Amsterdam en Den Haag. Bijna onvoorstelbaar als je ziet hoeveel tv zenders er, na zendersluiting van de andere tv zenders, in de lucht kwamen in de grote steden. [verborgen inhoud] Altijd op de hoogte blijven…

• 0 antwoorden
    • 760 weergaven
  16. Started by Ben,

Op de blog van Kent Kotal zie ik dat hij vandaag de WCFL hitlijst van April Fools Day in 1973 (1 april 1973) heeft gepost: Heeft één van de hitlijsten, die wij kennen, wel 's een "1 April"(dus "nep") uitgave gehad? Ik ken er eerlijk gezegd geen voor zover ik me kan herinneren.

• 0 antwoorden
    • 760 weergaven
  17. Started by Juul,

Grappig, ik heb er nog twee liggen. En die doen precies wat ik wil. Geen Internet, geen SMS, geen app, gewoon bellen. Wel lastig, m'n routeplanner in de auto herkent 'em niet. Maar ach……. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 759 weergaven
  18. bron: spreekbuis. [verborgen inhoud]

19. Started by Juul,

Het mag genoegzaam bekend zijn dat ik grote bewondering voor programma's van de "Beeb" (BBC) heb. Al was het alleen maar omdat ik er beroepshalve een paar keer mocht kijken. Of ze ze nou zelf maken of laten maken en uitzenden. Zoals deze docu. Jonge, jonge…fantastisch ! "Standing in the shadows of Motown", het verhaal van de muzikanten die Motown tot een sukses maakten. Ik kreeg er kippenvel van. Speciaal "What becomes of the broken heart" door Joan Osborne. ( 1h09' )

• 0 antwoorden
    • 757 weergaven
  20. Started by rob68,

Vorige week aangemeld op dit forum dus even netjes voorstellen maar... Ik ben Rob, bouwjaar '68 en sinds pakweg '72 besmet met het radiovirus zoals ooit zo mooi bezongen door Stef Bos (de stem uit het doosje op de kast dus, wat bij ons een Philips plano B5X23A was die ik nog steeds in bezit heb). Geïnteresseerd in álles wat met radio te maken heeft, in de ruimste zin van het woord. Opgegroeid met Veronica's Volle Vrijdag. Enkele wapenfeiten: op m'n 11e de zolder verbouwd tot provisorische studio met zelfgemaakte FM-zender die maar liefst anderhalve straat ver kwam, begin jaren '90 in mijn studententijd als technicus gewerkt bij ZOSradio in Schiedam waar ik ook…

21. Started by Juul,

Hier kun je luisteren naar het nog enige radiostation op Sint Maarten: [verborgen inhoud]

22. Started by Juul,

Deze kende ik nog niet. Erg leerzaam. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 756 weergaven
  23. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

En weer een nieuwe binnenkomer op dit forum, want ik las net op het forum van 192 dat op 31 augustus a.s. dat forum gesloten wordt. Ik hou van zeezenderradio en met name van Radio Veronica (ook wel Noordzee). Sinds 13 maart 1971 verzamelaar van de top 40 en veel bezig met hitlijsten en de muziek van vroeger, nu en de toekomst. Destijds in Leeuwarden, maar intussen alweer zeven jaar vanuit Noordwest-Duitsland, maar via de pc altijd verbonden met wat er in Nederland speelt en heeft gespeeld.

• 6 antwoorden
    • 755 weergaven
  24. Started by Juul,

Bron: computeridee. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 754 weergaven
  25. Started by Juul,

De bijbehorende tekst is weer geweldig ! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/kost_wat_maar_dan_heb_je_ook_niks.html

• 0 antwoorden
    • 754 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.