Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Vraagje van geheel andere orde: Wie weet waar ik een Sony Mini-DV-videocamera van eind vorige eeuw kan laten repareren? Ik heb anderhalf dozijn mini-DV bandjes met opnames van m'n kinderen die ik wil (laten) digitaliseren, en m'n Sony videocamera DCR-PC103E blijkt het inmiddels niet goed meer te doen. Nu zijn er wel bedrijven die digitaliseren, maar bij die waar ik heb geïnformeerd, komen de tijdcodes en andere metadata niet mee. Dus wil ik het zelf doen. Liefst iets in de buurt van Deventer, maar ik wil er ook wel een eind voor reizen...
-
-
- 12 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
wie ben ik ,nou ik ben het knutselsmurfje uit het mooie Drentse land...... en natuurlijk een super Veronicafan ....dol op muziek,een ijverig bijtje in vele hobby,s . wil je meer weten ,dan hoor ik het wel ......
-
- 2 antwoorden
- 684 weergaven
-
-
Ik las dat de PVDA weer eens een geniaal idee heeft geopperd ..... Om de bezuinigingen bij de omroep te verzachten zou er nu een belasting van 8 euro per kabelaansluiting moeten komen ! Oh ja, en wie denken zij dat dat gaat betalen ? Ja natuurlijk, Jan met de Pet ! Je dacht toch niet dat de kabelbedrijven dit niet zouden doorberekenen aan hun klanten ? (wij dus) Nee, ga zo door PVDA dan zullen jullie weer flink scoren tijdens de volgende verkiezingen .... Jan Schaefer (PVDA) zou zeggen "is dit beleid of is er over nagedacht ......" Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hallo, In mijn berg cassettebandjes vond ik eentje met twee tunes erop waarvan ik de herkomst niet precies weet. Het gaat om een opname van rond 1990/1991. De eerste is volgens mij een van de eindmelodieen van NOS Langs de Lijn (maar niet de overbekende eindtune) en de andere tune hoort bij een ander Radio 1-programma, in mijn herinnering aan het begin van de zondagmiddag. Wie heeft meer gegevens (componist e. d.) en vooral: wie heeft deze tunes compleet? https://www.youtube.com/watch?v=pqDkX87_ouM
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
-
Als Stones fan vanaf het eerste uur t/m ong. 1971 weet ik wie Anita Pallenberg is-was. Ze heeft nogal veel gehad met diverse Stones leden. De latere fans zegt het waarschijnlijk niks. Dus wordt het tijd om dit even te lezen: http://nos.nl/artikel/2178180-stones-muze-en-actrice-anita-pallenberg-overleden.html
-
- 1 antwoord
- 914 weergaven
- 2 followers
-
-
Afgelopen week werden wij verblijd met 3 dozen met daarin zo'n 300 ! cassettes. Ze komen uit een nalatenschap en via het 192 museum kwamen ze in ons bezit. Een snelle blik leerde me dat het veel jaren 80 en 90 spul is van uiteenlopende aard. Wel allemaal zeezender gerelateerd. Ik denk niet dat ik ze alle ga archiveren en ga de relevante opnamen afluisteren. Ik moet maar op enig moment aan de slag. Van Ad een cassette recorder "geleend" en de recorder zo bewerken dat ik de kopstand kan wijzigen. Een paar aardige opvallende foto's zie je hier onder.
-
- 16 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Muziekkenner(s), Wie kent dit nummer, hier een kort stukje...... https://pixeldrain.com/u/Tq7KphUm Een vriend vroeg het aan mij, maar ik ken het niet! SoundHound e.a. herkennen het helaas ook niet.... In afwachting, HA
-
-
- 7 antwoorden
- 943 weergaven
-
-
Goedeavond. 31 augustus nadert met rappe schreden. Ik ben redacteur bij de omroep voor de Zwijndrechtse waard (ATOS) en met Radio Ridderkerk maken wij op zaterdagmorgen tussen 10 en 12 het programma Prettig Weekend. Op die dag is er een locatie uitzending op een prachtige plek: Huys ten Donck in Ridderkerk. Ik wil in dit programma ook aandacht besteden aan 31 augustus 1974 en dat doe ik het liefst met een fan van de toenmalige zeezenders. Je moet wel uit de gemeente Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht of Zwijndrecht komen(of vlakbij wonen) Wie wil meewerken aan deze uitzending? Of om half 11 of half 12. Het kunnen ook meerdere fans zijn natuurlijk! Hans Marijs …
-
- 1 antwoord
- 401 weergaven
-
-
Het is dit jaar het jaar dat het 45 jaar geleden is dat de eerste ABTT (AdjeBoumanTopTien) werd uitgezonden. Dat gebeurde in het programma Muziek bij de lunch van Jan van Veen in februari 1967. Later zou de ABTT worden uitgezonden in het programma JMHW (JoostMagHetWeten) van Joost de Draaijer en nog later in de Lexjo bij Lex Harding. En vanwege dit jubileum hebben we het plan opgevat om de presentatoren uit die tijd weer te laten opdraven en een ABTT anno 2012 op te nemen. We hebben het plan om die opname om 14.00 uur te starten, maar ja, de ABTT hé?, je weet maar nooit. De entree voor deze dag bedraagt € 6,- Nog een jubileum, dat van het pro…
-
- 25 antwoorden
- 9,2k weergaven
-
-
-
Beste Forumleden, Een tijdje terug heb ik regelmatig een beroep op jullie gedaan voor herkenning van bepaalde tracks. Een deel daarvan hebben jullie, op dit forum en op een ander forum, herkent en een ander deel heb ik alsnog zelf kunnen vinden. Degene die overgebleven zijn wil ik alsnog een laatste keer, ook hier, onder jullie aandacht brengen. In de hoop dat er misschien nog wat uit komt. Nieuwe forumleden b.v. Er zijn voor mij nog 11 tape-opnames, uit het verleden, overgebleven (nostalgie voor mij). Misschien wat veel, maar ik doe ze toch maar in één keer. Niet geschoten blijft altijd mis. Ik vraag eigenlijk niet of iemand ze heeft, maar of ie…
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Na de harde schijf perikelen van 2 weken geleden zijn de tranen opgedroogd en ben ik toegekomen aan een inventarisatie. Onderstaande lijst is verre van compleet want niets stond geregistreerd. In de meeste gevallen gaat het om zeezender gerelateerde muziek die als tune of jingle zijn gebruikt. Ik zou enorm geholpen zijn met een MP3 van minimaal 256Kbps. 01 Brian Auger - A kind of lovin' 02 Dave 'Baby' Cortez - Rinky Dink 03 Strawbs - Ah me, Ah my 04 Teach in - Old friends 05 Sly & the family stone - It's a family affair 06 Het nummer dat gebruikt werd voor de 'drie in één' jingles met Lex, prijs drie in één enz.
-
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
De webpagina van de buren ligt al een paar dagen uit de lucht. Misschien kan iemand die ze kent ze even waarschuwen dat de contributie betaald moet worden! Groeten, Wim
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Rolprent dingt inmiddels op 7 V.S. filmfestivals mee naar de titel Best Feature Film. http://www.scoop.co.nz/stories/CU1401/S00189/3-mile-limit-wins-selection-into-7-international-film-fests.htm
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Voor mij een kippenvel moment, anderen halen misschien hun schouders op, maar in het filmpje zie je hoe een priester het lied (aangepast) Hallelujah van Leonard Cohen zingt voor een bruidspaar. En je kunt zeggen wat je wilt, hij doet dat wel erg goed !
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Pfffff vrouwen koop ze een boek dat ik al had ( lief gebaar hoor) ik heb hem dubbel ik verkoop hem splinter nieuw voor de prijs wat er voor betaalt is 15 euro zonder verzendkosten 6,75( kost nu nog 34,95) Geschreven door Arjan Snijders 568 pagina dik. Mart538 VERKOCHT
-
- 0 antwoorden
- 872 weergaven
-
-
I wonder can anyone help me with copies of volume 5 and 6 of Pirate Radio News covering from October 1973 October 1975. This was the newsletter produced by Hans Knot. I will happily pay for copies and postage for anyone that can help me. Many thanks Ian
-
- 1 antwoord
- 969 weergaven
-
-
Rob Out; je weet wel. De man wiens Veronica een onnoemelijk veel grotere invloed op ons omroepbestel heeft gehad dan welke zender/omroeporganisatie dan ook. Hitlijst, Nederlandse popmuziek-industrie, drive-in shows, horizontale programmering, de komst van Hilversum 3, STER, commerciële omroep, middag tv, talloze radio- en televisie stations... noem maar op. Uiteraard was hij niet de voorman bij al die mijlpalen, maar wel bij veel en gaandeweg groeide uit tot wat Mister Veronica werd genoemd. Kortom: iemand van zeer groot belang voor de Nederlandse omroepwereld. Vandaar ook dat mooie borstbeeld van 'm in omroepstad Hilversum...
-
Ik ben op zoek naar een nummer die in de vergetelheid is gebracht! Het is nummer van silhouette shubie-dua-bap-shua uit 1984, Deze staat nog niet op youtube terwijl het wel een vrolijk nummer is! Ik hoop dat ik het langs deze weg misschien kan vinden! Het nummer is te horen op de volgende link, het is tweede nummer! En de Tweede is van Wliiy en Willies - Hé jij (ga ´ns effe opzij) Wie heeft deze toevallig erg op zolder of ergens op de planken liggen! Ik hou mij graag aan bevolen! Deze liedjes zijn nergens op het internet te vinden! Alvast reuze bedankt! Dé de haas
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Jaren terug was hier erg veel actief vanuit Belgie Dirk van Damme. Hij was nogal TROS "minded". Hoe zou het met hem zijn? Weet iemand dat?
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vind 'em wel erg leuk. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/grote_geenstijl_koptelefoon_te.html Juul
-
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Leo van der Goot noemde ze een aantal jaren geleden al tijdens een radiouitzending onderzetters: http://www.ditverzinjeniet.nl/alle-producten/vinyl-onderzetters
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
De presentatie van de Radio Day 2012 staat nu online met 263 foto's, 13 video's en alle audio's. http://www.radioday.nl/2012/ Geniet ervan. Martin
-
Weer eens iets anders. Met een vriend van ons zorgen dat we de komende dagen alle tv en radio uit Europa weer goed kunnen volgen Even kijken welke dish ook alweer voor wat was.
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
-