Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Wellicht dat veel "jonge lezertjes" op dit forum de naam John Seine niks zegt, maar dat moet dan maar. Maar oud Veronica collega en nu "Dr." in de Geschiedenis Harry Knipschild heeft weer een mooi stuk geschreven: http://www.harryknipschild.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1575 Juul

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  2. Started by Harm,

Wie kan mij helpen aan mp3 van dit nummer in 256Kbs of hoger? Ik heb hem op LP in de kelder maar...

• 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Arjan,

Ik ben Arjan. Met mijn 31 jaar alleen de laatste jaren van Caroline meegemaakt en te jong om echt te begrijpen wat er op de noordzee afspeelde. Mijn vader was vroeger veronica fan, luisterde RNI op zijn werk met collega's en helaas niets opgenomen. De hang naar het verleden is bij mij altijd groot geweest, van restauratie metselaar tot sleutelen aan oude tractoren en auto's.. prachtig. Op mijn verlanglijstje staat nog een buizen radio voor de opknap en een boek over buizen techniek om de kunst uit te leren. Moderne radio kan ik me niet in vinden helaas, en ben de mensen die bestanden delen erg dankbaar. Met zeer vriendelijke groet, Arjan

• 8 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  4. Started by rien1959,

Zit ik net een filmpje te kijken bij de omroepdatabase, zie ik na ruim 6 minuten opeens een Toppop trein voorbij komen. Geen idee waar het over ging, maar het was wel apart. Het gaat hier om de "Kameel", dat was de NS directie-trein die later als VIP-car te huur was. Hier de link : http://omroepfoto.nl/001visitors/01home/nieuwsDatabase.php?timecode=201201&archived=1&itemnr=92 Rien (Omdat dit forum over radio gaat heb ik dit maar even in de chatbox geparkeerd.)

• 2 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  5. Started by Juul,

Er is een hoek af van een marmeren salon tafel. Wel een mooie breuk dus lijmen moet te doen zijn. Maar............ik kom er niet helemaal uit welke lijm ik moet gebruiken. Ik denk aan twee richtingen, 2-componenten lijm danwel seconden lijm. allebei natuurlijk van een goed merk. Maar wie zet mij met de neus in de goede richting? Onze knutselaar Rien wellicht? Juul

• 16 antwoorden
    • 15,2k weergaven
  6. Started by Juul,

Wat is het hier stil..... Iedereen op vakantie? Juul - ( Voorthuizen is 4x zo groot met al die campings)

• 26 antwoorden
    • 6,6k weergaven
  7. Started by Juul,

Geweldig toch?. Het wordt steeds gekker met die SPAM. En toch trappen er nog mensen in.

• 12 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  8. For English text please scroll down! Wir brauchen DICH!!! Keine Sorge, es folgt kein Spendenaufruf... :-) Wie ihr wisst, wollen wir im August unsere neue Station auf 6070 kHz mit deutlich gesteigerter Leistung eröffnen. Wir sollten dann zumindest in Europa, auch mit normalen Radios, gut zu hören sein. Es ist ein 24/7 Betrieb geplant, der zwar zeitweilig auch mit alten Offshore-Recordings gefüllt werden soll, aber natürlich auch mit vielen aktuellen Programmen. Da wir bei unserem Goodwill-Projekt natürlich nicht einfach mal ein Dutzend Beamte zu Tarifen des öffentlichen Dienstes einstellen können, suchen wir also Mitarbeiter, die gerne an einem …

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik ben voor de ABTT (AdBoumanTopTien) een hoop mensen aan het zoeken. Soms gaat dat feilloos met Internet. Ik heb er al een aantal gevonden. Maar ook loop ik tegen allerlei Link en Face book gedoe aan waar ik dan een account moet aanmaken. Maar ik wil dus niks met Facebook en Link etc te maken hebben. (zie trouwens over Facebook de Volkskrant van vandaag). Maar dat betekent dat ik niet verder kom, dus zonder een account. Of heb ik dat verkeerd? Wie legt deze "oude man" e.e.a. uit? Juul

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  10. Started by Juul,

En natuurlijk komt er als een speer een album uit. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2180131/London-2012-What-better-way-end-great-night-sing-Sir-Paul-McCartney-leads-crowd-singing-The-Beatles-Hey-Jude.html Juul

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  11. Started by rien1959,

Afgelopen 2 weken heb ik met vrouw en kinderen op de camping gestaan in de buurt van Cahors (Frankrijk) Uitstekend weer gehad tot zelfs 38 graden toe ! Vandaag zouden we naar huis gaan, maar omdat het gisteren al 35 graden was hadden we besloten de avond er voor te vertrekken, om de warmte en drukte voor te zijn. Zo gezegd zo gedaan. Alles liep perfect tot dat we over de ring bij Parijs reden. Ineens was een deel afgesloten en een omleiding (deviation) was niet aangegeven. Van het ene op het andere moment stonden we daar in een voorstad van Parijs, rond half twee 's nachts ! Nou hebben we een TomTom aan boord die vier keer per jaar wordt geupdate dus geen prob…

• 10 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  12. Gast Joyce
    Started by Gast Joyce,

Hallo, ik ben Joyce. Vooral een muziekliefhebster maar altijd gefascineerd geweest door radio. Zowel muziek als radio heb ik in de jaren 80 ontdekt. Ik houd vooral van radio waar met passie over muziek wordt gesproken: vroeger de VOO, tegenwoordig vooral Radio 6. Ik ben gek op “lijstjes†maar vind de “nummer 1†over het algemeen de minst interessante. (En in het "dagelijks" leven studeer ik filosofie aan de UvA). Groet, Joyce

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  13. Started by Vincent,

Ik zoek van de volgende drie fragmenten de juiste atiest/titel gegevens. 19730318-1-ARTIST-TITEL 19730325-1-ColinBlunstone-TITEL 19730325-2-ARTIEST-HoeKomtHetDatUwAchterlichtNietBrand

14. Reportage over The Stones en Museum Rock Art. O.a. me se Lapershoek studio. Reportage The Stones / Museum Rock Art / Veronica

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  15. Started by JanDoet,

Voor een kennis zoek ik de single van Ralf Bendix - Go Go Girl. Zelf alles afgezocht maar moeilijk te vinden, wie helpt me aan een mp3 van de single versie, alvast dank, JanDoet

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  16. Gast gxakai2002
    Started by Gast gxakai2002,

Wer oder was bin ich ?? Eine berechtigte Frage. Am 10.07.1943 erblickte ich in Düsseldorf das Licht der Welt. Kindergarten - Schule - Lehre. 1963 Einberufung zur Bundeswehr. 1978 wurde nach einer Idee von mir und Klaus-Dieter Röglin beim tapezieren und Oldies hören, in seinem Wohnzimmer das "Musik-Magazin-Rock" ins Leben gerufen. 1978 wurde die erste AKAI-Anlage, bestehend aus Receiver AA-1030, Tape-Deck GXC-710 D und Tonbandmaschine GX-215 D gekauft. Die Anlage ist noch heute so einsatzbereit wie am ersten Tag. Die legendären GX- Köpfe von AKAI haben sich sehr bewährt und zeigen heute noch keine Spuren von Verschleiss. Schade,…

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  17. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Voor wie dit leest: Als je meer dan gemiddeld geinteresseerd bent in Engelse en Amerikaanse popmuziek uit de jaren zestig, zijn deze podcasts werkelijk perfect: http://cometothesunshine.podomatic.com/ Presentator en producer Andrew Sandoval draait elke week twee uur lang meer of minder obscure muziek van zijn favoriete artiesten, waaronder nogal wat Britse bands (hollies, hermans hermits, kinks, maar ook verrassend leuke liedjes van mindere goden) en artiesten van de Amerikaanse westcoast (brian wilson, harry nilsson, the byrds, noem maar op.) Daarbij kiest hij vaak voor een minder bekende mix of versies die nooit op cd zijn verschenen, met als gevolg dat je zel…

• 5 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  18. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Harry Knipschild heeft nu ook een mooi stuk geschreven over de introductie van de cd, gezien vanuit het perspectief van de platenindustrie: http://www.harryknipschild.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1574 Paul

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  19. Started by hans knot,

Een uitje naar Harwich op 2 augustus Voor diegene die nog niets heeft op donderdag 2 augustus is het misschien leuk een tochtje over de Noordzee, vanaf Hoek van Holland, te maken om in Harwich de speciale bijeenkomst van de fanclub van Keith Skues mee te maken. De happening vindt plaats in de Electric Palace Cinema in de havenplaats, start om 12 uur. Om 2 uur volgt dan een rondleiding op het lichtschip LV18, dat diverse malen voor RSL uitzendingen als wel voor BBC Pirate Radio Essex is gebruikt. Uiteraard zal Keith Skues aanwezig zijn, evenals Dave Cash. A day out to Harwich on August 2nd For those who have not any activity planned around August 2nd it should be …

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  20. Started by Alex,

Zo, de pc's staan weer aangesloten na wat schilder en opknapwerk en weer wat tijd voor de hobby. Dacht ik toch dat ik de Veronica actiejingle's met Patricia op de HD had staan, maar nee, helaas niet. Is er iemand die mij kan helpen aan een goede kwaliteit Veronica Actiejigle's zoals bijv. die met A Wither Shade Of Pale aub? Alvast dank voor het zoeken.

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  21. Started by Juul,

Kwam ik tegen. Aardige website. http://www.steveengland.com/ID_Jingles.aspx Juul

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Gast Dick.1952
    Started by Gast Dick.1952,

Behalve muziek heb ik me in het verleden ook bezig gehouden met geluidsopnames en dan hoofdzakelijk van treinen. Bij het project "Het geluid van Nederland" heb ik diverse geluiden neergezet als mp3. In het begin met een mono Philips recordertje, maar later een Sony Pro 5 cassettedeckje met een zelf gebouwde kunsthoofd stereomicrofoon. Ook heb ik diverse geluiden gekregen, want opnames uit 1955 kon ik nog niet maken. Vraag is, wat vinden jullie van deze geleuiden ? Vertrek stoomloc met een personentrein uit Amsterdam CS 1955 Kolentrein passeert Amsterdam CS met een ouderwetse stomer. Een elektriche locomotief type 1500 bij Den Haag. Omroepberich…

• 3 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  23. Started by Juul,

Ik heb al een aantal dagen last van m'n rug en dus "aan de pillen'. Dus toen ik om 13.00 uur effe op de bank ging liggen ontvouwde zich voor mij een 50' durende televisie spektakel. Uitermate spannend maar ook wel weer niet goed voor m'n rug. Zo direct maar een stukkie fietsen in "de grote stad", Apeldoorn. Juul

• 19 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  24. Started by rauhfaser,

Komende zondag 1 juli maakt Luc van Rooy tussen 12 en 3 zijn comeback op Veronica. Hij was enkele maanden afwezig, naar nu bekend is gemaakt omdat hij de strijd met kanker moest aangaan. Is er iemand die deze uitzending opneemt en hier wil plaatsen? Dank alvast. Edwin

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  25. Started by rien1959,

Afgelopen week heb ik alle door mij beschikbare bestanden (tunes,jingles, verknipte muziekjes e.d.) offline gehaald. Het was voor mij even niet meer te overzien en ik heb alles gereorganiseerd. Inmiddels staat alles weer online en moet je alles weer binnen kunnen harken (Wie riep dat ook al weer ... Harm ten Brink ?) Mochten er nog bestanden missen dan hoor ik dat graag. Rien

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.