Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Vroeger gebruikte ik Mediafire voor het online delen van bestanden, maar toen er problemen kwamen met auteursrechten ben ik er mee gestopt. Een tijd geleden eens met Zippyshare begonnen. Dat werkte aardig maar bestanden werden verwijderd na een bepaalde tijd (30 dagen). Zo blijf je bezig om dingen opnieuw te plaatsen. Soundcloud lijkt me ook niet de oplossing en ik vraag me af hoe dat met de rechten zit ..... Wie heeft er een goed alternatief zodat ik alles weer online kan zetten en niet elke keer links hoef te verversen ? Al die spam die achter die sites hangt vind ik trouwens ook ergerlijk. Rien
-
- 7 antwoorden
- 945 weergaven
-
-
Wat kan ik met een " mirror screen Apple Catplay" ? En DAB+ Radio met blue tooth en capacitief 7 inch kleuren scherm. Ik kan daar niet echt een duidelijke uitleg over vinden. "al dat moderne gedoe"..........................hi Juul
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
In het kielzog van The Stars on 45 werden in 1981 en 1982 vele tientallen plaatjes uitgebracht met hitcompilaties ondersteund door een discobeat. Wat kwam er allemaal na The stars on 45? Voorbeelden? The Caribbean disco Show van Lobo, De Nederlandse Sterren van Rubberen Robbie, Hooked on classic en vele vele anderen voorbeelden zijn er in die jaren gemaakt. Weet iemand een website waar dit type plaatjes is samengebracht? Alvast bedankt ! Benno
-
- 0 antwoorden
- 953 weergaven
-
-
Aan de hand van "Drank & Drugs" probeerde de Correspondent uit te zoeken wie er aan dat nummer verdient en hoe de taart wordt verdeeld. Het hele verhaal op de Correspondent: https://decorrespondent.nl/4112/Wat-de-opbrengsten-van-Drank-Drugs-leren-over-de-muziekindustrie-van-nu/833238845472-6cbc8197
-
- 11 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Informatief artikel uit de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/2880163/2011/09/01/Spotify-lijkt-geweldig-maar-popartiesten-staan-weer-bij-het-afvoerputje.dhtml Paul
-
Ik ben bezig met het lezen van de goudenglans straalt van onze antenne. Zie ik de studio aan boord van de Mebo2, en mijn oog valt op de gebruikte microfoon. Weet iemand van jullie wat voor merk en type dit is? Theo
-
- 2 antwoorden
- 898 weergaven
-
-
Zijn er voor dit jaar nog aktiviteiten/ bijeenkomsten / radiodagen gepland , jammer dat er geen Veronicadagen meer zijn, ik weet dat museum Rockart wat doet i.v.m. 50 jaar na radio Veronica. Is dat ergens terug te vinden ? Frank
-
- 0 antwoorden
- 647 weergaven
-
-
-
Alle gebruikers van dit forum hebben ooit in het verleden hun eerste "eigen" radio gekregen en het lijkt me wel leuk om hier een "draadje" te maken met de eerste toestelletjes van jullie. Ik was denk ik een jaar of 5 in 1960 toen ik de afdanker, een defecte SBR radio, van de buurman kreeg, het ding deed niets meer, maar.. als je de stekker in het stopcontact stak, oeps... voor de electromannen onder ons... "wandcontactdoos", begon er in het inwendige van het afgedankte apparaat de nodige lampjes en buizen te gloeien... het facineerde me om daar als 5 jarige naar te kijken. Telkens moest mijn moeder het ding op de keukentafel zetten en keek ze naar mij hoe ik vol bew…
-
-
- 79 antwoorden
- 11,9k weergaven
- 2 followers
-
-
Ons nieuwste forumlid, Maurizzz, is de duizendste geregistreerde gebruiker van het café. Wil dit toch even melden.
-
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Gistermiddag heb ik een nieuwe website geactiveerd: http://deel9.nl. Hij is gewijd aan het oorlogsdagboek dat mijn vader bijhield.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Ik ben samen met een aantal anderen op zoek naar diverse Joepie's. Niet fysiek het blad maar een scan of foto van de hitparade pagina's die in het weekblad werden gepubliceerd. Dit in een poging om de hitlijsten zoals de Joepie Top 20/50 en de Belgische Nationale Hitparade compleet te krijgen. Als eerste een overzicht van de bladen uit 1977 waar naar wordt gezocht. 19-02-1977 05-03-1977 19-03-1977 11-06-1977 20-08-1977 10-09-1977 01-10-1977 08-10-1977 22-10-1977 29-10-1977 12-11-1977 En voor wat betreft 1973, van dat jaar zoeken we nog alle bladen. Het was toen een tweewekelijkse uitgave.
-
-
- 12 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Grappig filmpje over twee fictieve dj's.
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Als gediplomeerd prutser krijg je wel eens dingen op je pad waar je eigenlijk niet op zit te wachten .... Een goede vriend van mij belde mij op over een probleem met zijn auto. Na een reparatie in een lokale garage werkte de verwarming in de auto niet meer en of ik kon zeggen wat dat was. Na wat vragen kwam ik er achter dat er waarschijnlijk een klepje bleef hangen. Zoiets is heel eenvoudig te testen door de laptop aan te sluiten op de auto en dan het testprogramma te draaien. Affijn, hij zou afgelopen zaterdag langs komen zodat ik even kon kijken. Zaterdagochtend belde hij echter dat de auto weer in de lokale garage stond want er waren grote problemen. Het b…
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Op 19 augustus 2013 is zangeres Donna Hightower overleden. In 1972 en 1973 had ze twee grote soul/gospel-hits in de Veronica Top 40 met respectievelijk 'This world today is a mess' en 'If you hold my hand' Donna bereikte de respectabele leeftijd van 86 jaar. Greetz, Everton
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Tja, het zat er aan te komen .... het downloadverbod en nu ook deze regels op het forum. Voor mij is de lol er af. Ik heb geen zin om alleen nog maar verhaaltjes te gaan schrijven over mijn technische bezigheden. Af en toe eens een hard to find nummer downloaden of juist plaatsen geeft meer voldoening. Nee, deze jongen gaat de tent verlaten. Jammer, maar het is niet anders. Riens knutselhoek is verleden tijd. Rien, die iedereen het beste wenst !
-
- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Weer eens iets anders. Met een vriend van ons zorgen dat we de komende dagen alle tv en radio uit Europa weer goed kunnen volgen Even kijken welke dish ook alweer voor wat was.
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
http://www.macfreak.nl/forums/topic/16/23593/weg-met-de-witte-usb-kabel/ Juul
-
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Deze heb ik hier nog staan en op marktplaats gezet voor de hoogste bieder: http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/radio-s/535883876-weimar-buizenradio-met-veronica-op-display.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1 JanDoet
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik heb een lijst gekregen uit waarschijnlijk 1990 met composities en nummers, maar ik heb geen idee wat voor lijst het is of waarvandaan... Misschien dat iemand hier de opmaak herkent?
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Beste radiovrienden, vanochtend was ik met onderhoud bezig van onze grootste auto. Nu heeft deze auto een nogal uit de kluiten gewassen motorblok met een evenredig groot luchtfilter. Omdat ik wat kabels en slangen moest inspecteren had ik het luchtfilter gedemonteerd en vond ik een enorm insect. Het ziet er uit als een kruising tussen een wesp en een libelle. Het heeft de 4 grote vleugels van de libelle en is van punt naar punt gemeten zo'n 8 cm groot. Verder is het lijf dat van de wesp inclusief angel. Aangezien het beest er waarschijnlijk vanaf de zomer heeft gezeten is het wat beschadigd maar de plaatjes zeggen genoeg. Mijn vrouw heeft al in haar boeken …
-
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Dit nummer kwam ik tegen op een oude cassette, helaas kom ik er niet achter wie het is, en welk liedje het is. Zeer waarschijnlijk uit Rave Radio of Tros Dance tracks. Maar zou ook zomaar iets anders kunnen zijn. Wie weet wat het is,mijn dank is groot.
-
-
- 6 antwoorden
- 816 weergaven
- 2 followers
-
-
Ik hoef daar niet lang over na te denken. Als Hilversums jongetje wonende om de hoek van RNW (RadioNederlandWereldOmroep) was ik als luisteraar van de KG altijd gefascineerd door RNW. Ik kon de toenmalige 2 zendlijnen ook nog afluisteren op de FM band. Ik geloof in de buurt van 108 Mhz. En ik heb er altijd willen werken. Niet gelukt dus.........Wel een week rond mogen lopen tbv m'n eind examen scriptie . Wat een belevenis. Op de fiets er naar toe................... Geschokt was ik toen het kabinet ( Rutte 1 - 2012 ) onder druk van de VVD en de PVV besloot dat het maar eens afgelopen moest zijn. Uitzendingen voor Nederlanders in den verre en dito buitenlanders. En de laat…
-
-
- 48 antwoorden
- 5,4k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo allen, Mag ik nog eens jullie steun vragen om te weten te komen welke "meidengroep" op deze foto staat? Wat er kenmerkend aan moet zijn is dat elk woord van de naam van de groep met dezelfde letter moet beginnen. Andere voorbeelden uit deze reeks zijn "Def Dames Dope" of "Joe Jackson". Aangezien de antwoorden alfabetisch oplopen, ga ik er van uit dat de beginletters moeten liggen tussen de M en de Z. Bij mijn zoektocht kom ik dikwijls uit op "Destiny's Child" wat niet aan de vereiste van dubbele letters voldoet. Iemand de ultieme tip of herken je één van de dames op de foto? Tnx, Frank
-
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
-