Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.352 discussies in dit forum
-
Om ook een bijdrage te leveren aan dit geweldige forum wil ik vaker iets uit mijn archief online zetten. Waar moet ik beginnen? Voor de muziekfeitjesliefhebbers onder ons volgt hierbij een aantal fragmenten van "Muziekles van Robbie S." uit het programma "Bureau Kijk in de Vegte" op NPO Radio 2. Rob Stenders schuift wekelijks aan bij Jeroen Kijk in de Vegte voor een muziekcollege. [verborgen inhoud] Inhoud: 13330-Muziekles_van_Rob_Stenders.mp3 13482-Muziekles_van_Robbie_S..mp3 13649-Robbie_S_vertelt_over_Santana_en_o.a._Black_Magic_Woman.mp3 13807-Muziekles_met_Robbie_S..mp3 13986-Muziekles_van_Robbie_S.mp3 14514-Robbie_S._over_Lovely_Rita_.m…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server RadioKeizerstadNijmegen-ma24101988-2220-2305 [verborgen inhoud] RadioKeizerstadNijmegen-ma25101988-0620-0705 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Deze zondag tijd voor een late nineties Top 40, de laatste die ik in de vorige eeuw heb opgenomen. Het is de non stop uitvoering, van 11 december 1999, uitgezonden via Radio 538. Met een hele mooie nummer 1 van R. Kelly, The Vengaboys op 2 en de Big Brother tune Leef van Han van Eijk op de derde plaats. Big Brother hield de gemoederen danig bezig destijds, net voor “het millenniumâ€. Def Rhymz deed het met Doekoe prima, van 12 naar 6. Helaas enigszins ten koste van Anouk, R U Kiddin’ Me zakte van 6 naar 7. Marco Borsato bleef al in de derde week hangen op nummer 8 met Binnen. Een aangename verrassing in de lijst was Bob Marley, Turn Your Lights Down Low was…
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
. Hierbij de KRO Miniparade met Eddy Keur uit oktober 1987: [verborgen inhoud] Groet, Peter
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Je neemt nog wel eens wat op van de radio. In 1969 begon de VARA met een 'eigen' drive-inshow, las ik van de week. Ik denk dat dat 'eigen' er stond vanwege Veronica's drive-inshow. De krant stond bol met meningen: het was toch niet de bedoeling dat een publieke omroep commerciële activiteiten ging ontplooien en daarvoor dan ook nog 'urenlang' gratis reclame kon maken. Die reclame was het (mij) bekende AA-OE-OE-AA. Bijvoorbeeld deze van 6 oktober 1970. 19701006 VARA - - Promo Drive-inshow [verborgen inhoud] Wie weet van wie de stem is? Op dezelfde tape stond ook een oudere promo, ik vermoed uit 1969. 19690000 VARA - - Pr…
-
-
- 14 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Beste Radiovrienden, Via onderstaande link kun je, na het downloaden uiteraard, ruim een uur genieten van de geshciedenis van het legendarische piratenstation Radio Atlantis Rotterdam. TAST TOE! http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZRC7HH7YM4BT.mp3 Hartelijke groet, Bart
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Deze week was het 40jaar geleden dat de eerste uitzending was van DikvMekaar. Radiomakers Ferry de Groot , Andre van Duin kijken terug op 40jaar DikvMekaarshow. Verder kijkt Ferry de Groot terug op zijn tijd bij NOS langs de lijn. Andre van Duin praat over de serie Animal Crackers. Een groet janV
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server RTL Rockradio - 26081995 - Nonstop [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
VOO-H3-19760811-1900-2000-RobOut-GoudVanOut [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ook op de clippingpagina over de Vrije Radio, Piraten en Lokale radio zijn weer wat verse oude knipsels geplaats. O.a. Radio Milano, REVO Den Haag, Radio Centraal, Hofstad ‘Harry’, Veronica over commerciële lokale radio, TROS commercial op Hofstad en Radio Unique levert streek. http://alexcity.xs4all.nl/zeezender_clippings.htm Alle knipsels in originele staat en grote op de knipselpagina.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Bij deze wil ik alle leden hele fijne feestdagen wensen en bedanken voor de leuke reacties en vele likes. Ook in 2018 zal deze club actief blijven en er zijn ook nieuwe Top 40 uitzendingen op komst die nog niet eerder gedeeld zijn. En uiteraard zijn jullie allen vrij om ook Top 40 uitzendingen hier te delen. Ik heb 1 Top 40 uitzending uit de kerstperiode. Namelijk die van 25 december 1981. Presentatie is in handen van Lex Harding. Met 7 nieuwe binnenkomers waarvan 2 toekomstige nummer 1-hits. De eerste kennismaking met de Amsterdamse formatie Drukwerk. Onder leiding van Harry "rood petje" Slinger debuteerden zij met Je Loog Tegen Mij. Ook maken we voor de eerste…
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Zat net even door de opnames te kijken die ik morgen wil posten, daar zat een leuke bij die ik jullie vandaag al niet wil laten missen. De nieuwslezer met de mooiste stem was ongetwijfeld Arend Langenberg, Arend werd door de reddingsboot van de Norderney afgehaald op 2 April 1973 vlak voordat het schip op het strand liep en die daarna, zoals ik ooit gelezen heb, "het niet meer zo had op zendschepen".. Ook de beste nieuwslezer ontkomt niet aan zijn "worst nightmare"... het verliezen van de stem... luister maar naar de volgende opname.. Groetjes Henk Kruize [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Van de Golden Radio NL server 1976-01-01 - Top+40 Deel 1 Ferry Maat [verborgen inhoud] 1976-01-01+Top+40+Deel+2+Ferry+Maat [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Selectie van een uitzending van Club Veronica Trend, van donderdag 20 mei 1993 uitgezonden op Radio 5 via de Middengolf met interviews met Matijs Jansen en Wim Rigter. De presentatie was in handen van Gijs Staverman.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Wat mij betreft een van de betere Avondspitsen. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
De eerste twee uur van het debuut van Tom Mulder op Radio 10 Gold Derde uur is helaas gewist. Misschien heeft iemand hier op het forum het ergens nog liggen en kan het hierbij aanvullen. 4 maart 1991 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Tweede Uitzending van 5 maart (eerste twee uren) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Zeker niet ieders "cup of tea" maar toch ook wat radiogeschiedenis, opnamedatum is vermoedelijk 1 januari 1999. Het zijn losse takes die ik op een Minidisc vond van de Oranje Vrijmarkt van dit jaar: de "Bert en Ernie" items uit de Morning J.E.M. van Radio 538. Je hoort o.a. Jeroen Nieuwenhuize en Erik-Jan Rosendahl. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Eindelijk ben ik aan het proberen wat orde in mijn harde schijven chaos te krijgen. En daarbij hoop ik wat programma's te kunnen aanbieden die (nog) niet zo vaak voorbij zijn gekomen. Even ter info: V-Radio, was de Veronica Radioschool (van 2005 - 2012). Een opleidingsstation voor nieuw radiotalent. Ik heb een aantal Insite's teruggevonden. Pierre Papa praat met bekende DJ's (Ad Roland, Erik de Zwart, Kas van Iersel, Bart van Leeuwen enz.) over hun radiowerk. Daarna nam Ewald van Liempt het stokje over en daarna de aanstormende talenten. Het was - net zoals volgens mij het station - een beetje geschuif met mensen, tijdstippen en wat niet mee…
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
LAATSTE NIEUWS!!! De Nederbeat top 40 gaat worden opgenomen in het Veronica 192 museum In Nijkerk! Op 20 januari, aanvang 12.00 uur. Ook fijn voor de mensen die Hoek van Holland misschien wat ver weg vinden... dus op 20 januari, van harte welkom, uiteraard na dat je entree hebt betaald waar voor je tevens het hele museum (inclusief Griekse zanger... ) kan bekijken. Rob Schel (techniek) en Jan van Weeterloo (presentatie) zijn dan aan het werk in de oude Lapershoek studio van Veronica, de historische studio van 1969 t/m 31 augustus 1974. De moeite waard om dit alles eens werkend te bekijken, met jouw favoriete muziek op de draaitafel of bandrecorder. Jouw lijstje met …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ook voor deze dag weer een paar hele oude publieke fragmenten. Ook een paar keer aandacht voor het stoppen van de zeezenders, maar meer fragmenten van wielerevenementen in m’n archief. 19350831 NIROM - Miss Riboet [verborgen inhoud] 19480831 VARA - Jan de Troye - Koninginnedag Wilhelmina op de Dam [verborgen inhoud] 19660831 RNW - Guus Weitzel - gesprek H Henkemans, D Wayenberg en T Bruins [verborgen inhoud] 19700831 Polygoon - Philip Bloemendal - Gijzelingsactie ambassadeur Indonesië [verborgen inhoud] 19720831 Polygoon - Philip Bloemendal - Wim Ruska olympisch goud [verborgen inhoud] …
-
-
- 13 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-