Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.352 discussies in dit forum
-
Hallo ! De Nationale Hitparade Top 100 1978 met Felix Meurders & Peter Holland ! ( Start naar 10 seconden ) [verborgen inhoud] 1978-12-31 Nationale Hitparade 1978 Top 100.mp3 400 MB Fijn weekend! Groetjes, Hendrik
-
-
- 19 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Hier is ie weer de maandelijkse Retro top 50.
-
-
- 12 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
'Back to the Oldschool' was een programma van Jeffrey Willems met soul, disco en R&B tracks uit met name de begin en midden 80's aangevuld met nieuw R&B en soul releases. Het was de opvolger van zijn programma 'De overnachting'. Meer informatie is te lezen in dit radiopedia artikel: [verborgen inhoud] Ik heb ongeveer de helft van de uitzendingen uit de 3FM tijd opgenomen: [verborgen inhoud] Overzicht van beschikbare en missende afleveringen: Playlists 2000: Playlists 2001: Opnames van en informatie over de voorloper van 'Back to the oldschool', het programma 'De overnachting' kun je…
-
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] (download link op Stack) 'De overnachting' was de naam van de zaterdagnacht programmering van de AVRO op 3FM in de periode eind 90. Deze nachtuitzending bestond uit het twee uur durende R&B en soul programma van Jeffrey Willems, simpelweg onder de naam 'De overnachting' en aansluitend een drie uur durend programma van Giel Beelen. In het programmadeel van Jeffrey Willems waren nieuwe R&B en soul releases te horen, aangevuld met R&B, soul en disco classics uit met name de periode eind 70’s, begin / half 80’s, tracks die in die periode ook te horen waren op piraten radiostations in de randstad (Jeffrey Willems is zijn radiocarrière…
-
-
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Deel 1 [verborgen inhoud] Deel 2 [verborgen inhoud] Deel3
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 2 followers
-
-
De Evergreen Top 1000 editie 2021 is weer ten einde. Je kunt hem terugluisteren via NPO Radio 5. Mocht je eerdere edities terug willen luisteren kan dat via deze link: [verborgen inhoud] Groet, Sierk.
-
-
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Interessante uitzending van radiopresentator Willem van Beusekom over John Lennon van de Beatles op Hilversum 1 FM (Vara) tussen 23.00- en 01.00 uur op 10 December 1980) Op het einde van het eerste uur hoor je op de zender dat alle luisteraars moeten overschakelen naar Hilversum 1. Omdat Hilversum 3 om middernacht stopte toen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groetjes, Moby
-
- 0 antwoorden
- 549 weergaven
-
-
Op 4 maart 2001 maakte Jeffrey Willems als onderdeel van zijn 3FM zaterdagnacht programma "back to the oldschool" een special over RAFF 102 Hilversum met gasten Walter Peters (echte naam Wouter Geuzebroek) en Elmer Schuitema. [verborgen inhoud] Playlist: (Ik heb nog meer opnames van "back to the oldschool" die ik ook zal posten maar wilde deze special apart aanbieden gezien het onderwerp)
-
- 0 antwoorden
- 781 weergaven
- 1 follower
-
-
Op 17 december 2000 maakte Jeffrey Willems als onderdeel van zijn 3FM zaterdagnacht programma "back to the oldschool" een special over Decibel radio met gast Lion Keezer. [verborgen inhoud] Playlist van deze aflevering: (Ik heb nog meer opnames van "de overnachting" en "back to the oldschool" die ik ook zal posten maar wilde deze special apart aanbieden gezien het onderwerp)
-
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 27 februari 2000 maakte Jeffrey Willems als onderdeel van zijn 3FM zaterdagnacht programma "de overnachting: classic soul night" een special over Counterpoint Hifreak FM Amsterdam met gast Ken Nichols. Het gesprek met Ken Nichols start vanaf 47 minuten. [verborgen inhoud] (Ik heb nog meer opnames van "de overnachting" en "back to the oldschool" die ik ook zal posten maar wilde deze special apart aanbieden gezien het onderwerp)
-
- 0 antwoorden
- 842 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste Radiovrienden Hierbij een paar Avondspitsen uitgezonden op de Sinterklaasavond uit de begin jaren 90, voor de liefhebbers. Eentje is van 4-12-1993 dat was op een zaterdag. Frits Spits had op zondag geen dienst 😊 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Veel plezier er mee! Groetjes,Moby
-
-
- 17 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hadden we vorige week de eerste, van 1999 weer langs zien komen, bij deze de editie halverwege toen en nu, die van 2012. Dank aan de originele uploaders. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 998 weergaven
- 1 follower
-
-
Een "Oog", gepresenteerd door Max van Weezel. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 840 weergaven
-
-
Een aantal afleveringen uit 2004 van het 'Urban' / hip-hop programma "Channel 4" van ID&T Radio. Presentatie: Ambush, J.Licious, DJ Chuckie en 'Deems' of 'Deemz'. De laatste file in de directory is niet het programma Channel 4 maar vermoedelijk het programma wat er in 2005 voor in de plaats is gekomen van Erik / Eric de Koning. (de laatste aflevering was Channel 4 was 20 december 2004). [verborgen inhoud] Ik heb verder helaas geen informatie en kan er ook niet veel over vinden via Google. Aanvullingen / correcties zijn welkom!
-
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 3 followers
-
-
Begin 1999 heb ik een paar weken "Jensen in de ochtend" opgenomen. In deze periode waren de co-hosts: Jeroen Kijk in de Vegte, Jan Paparazzi (Jan Zwart) en Edwin Ouwehand (Eddo). Ik heb indertijd van de meeste afleveringen korte aantekeningen gemaakt met o.a. gasten en sketches. Deze aantekeningen zijn als losse tekst files per aflevering bijgesloten. Gasten waren onder andere: Froukje de Both, Menno Buch, Unico Glorie, Gerard Joling, Tatjana en Renate van der Zalm. Mijn favoriete sketches waren die met Bea (Koningin Beatrix) en Wim Lex (Willem Alexander) en Jan de geile gedichten voorlezer (Jan van Veen). De afleveringen van 8 t/m 16 februari zijn "het bes…
-
-
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Iedereen, tijdens het opname afgelopen zondag is er helaas iets mis gegaan. Zijn er mensen die toevallig zondag 21-11-2021 van 07:00 tot 19:00 de top 100 heeft opgenomen? Mijn dank is zeer groot.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
De bekende compilatieschijf die bij de Rob & Fred-kalender 2000/2001 zat. Van kind af aan jarenlang in bezit gehad (wat móest ik ermee?), maar voor de liefhebbers keurig naar WAV geript en te vinden op Pixeldrain [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 569 weergaven
-
-
Uit mijn zeer bescheiden collectie opnames dit maal het Soul en R&B programma "Sylvana's Soul" van Sylvana Simons op Noorzee FM in de periode 2001 en 2002. Interessante afleveringen zijn misschien de afleveringen met Florent Luycks (toen marketing director van Zomba Records) en d.j. Rob Boskamp. [verborgen inhoud] Ter indicatie een playlist:
-
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Een "Oog", gepresenteerd door John Jansen van Galen [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 506 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 819 weergaven
-
-
Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum! Als groot liefhebber en verzamelaar van het werk van Jules de Corte kwam ik terecht op de onderstaande twee berichten op dit forum. Helaas waren de links in die berichten echter verlopen. Vandaar dat ik het via deze weg probeer. De Nederlandse zanger en dichter Jules de Corte was tussen 1946 en 1996 een groot figuur in de Nederlandse radiowereld, voornamelijk vanwege zijn programma's voor de KRO. Achtereenvolgens werkte voor programma's als De Zonnebloem, Kaatje ben je boven, Radioprentenboek, Roulette, Wintertoer, Hinken op twee benen, Op vleugels, Als het kijkglas maar vol is, Bij de buren zijn ze ook n…
-
-
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Music Center Den Haag 95.5 FM - 1976 - 2115-2250 - Jack Barrington en Hans Collins [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Walter Activity Vlissingen - 19790300 - Mi-Amigo Fanbal - Hugo Meulenbroek Interviewt Mi-Amigo DJs [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-