Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by hans knot,

Bert Garthoff, die in 1913 werd geboren en in 1997 kwam te overlijden, kennen vele leeftijdsgenoten van mij als de presentator van het VARA programma ‘Weer of geen weer’ dat meer dan 1100 keer op de radio was te beluisteren. Maar hij was ook bekend als presentator van de radioversie van ‘Dit is uw leven’, dat een Nederlandse versie van het Britse programma ‘This is your life’ was. Daarom werd een (min of meer) prominente landgenoot geconfronteerd met, al dan niet uit het oog verloren, vrienden en familieleden. Hij presenteerde het eerste seizoen van de radioversie, in 1957, en daarna vier jaar de televisieversie ‘Anders dan anderen’. Het radioprogramma …

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Started by radiofreak33,

Ik weet niet of deze zender hier al eens ter spraken is gekomen maar kwam bij toeval op deze nieuwe zender. Het is een station van Harry de Winter (bekend van Wintertijd o.a.) i.s.m. KX Radio. Het station draait de betere kwaliteitsmuziek zoals blues, soft classic rock en Americana. Eigenlijk dus dé zender waar iemand als Johan Derksen zich ook thuis zou kunnen voelen. Zelf hoop ik dat de man ooit nog eens met een eigen Nederlandse blues en Americana komt maar dit station komt aardig in de buurt :-). www.40up.nl [verborgen inhoud]1:4007/40up1.m3u

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Hier is vast wel iemand die de datum van deze uitzending wel weet. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. 23 uur Radio 10 Gold. Kan ik op jullie een beroep doen om uit te zoeken wie de presentatie doet en hoe het programma heet? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by Tino,

In het BeeGees-draadje zijn de Stones-uitzendingen al besproken, en ik heb er daar ook een aantal geplaatst. Om het enigszins overzichtelijk te houden begin ik even een nieuwe discussie. Ik heb geprobeerd een duidelijk overzicht van alle uitzendingen te maken. Op basis van de Radiopedia-gegevens; 3 oktober 1974 t/m 21 november 1974 Rolling Stones Story 8 delen 30 juni 1977 t/m 18 augustus 1977 Rolling Stones Story 8 delen (herhaling) 29 mei 1980 De geschiedenis van de popmuziek deel 22 Rolling Stones deel 1 6 november 1980 De geschiedenis van de popmuziek deel 45 Rolling Stones deel 2 25 februari 1982 t/m 8 april …

8. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by wim1958,

Sinds vandaag kan ik via mijn internet radio en op de Mac geen verbinding meer maken met LX Classics. Is dit een storing of is er iets anders aan de hand?

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by MarcelteB,

Zo her en der - en op mijn telefoon (jullie misschien ook!) - wat losse shows kunnen vinden: Peter Doolaard, Canon van de popmuziek: [verborgen inhoud] Rinse Blanksma, Get you KX: [verborgen inhoud] Leo Oldenburger, FreeKX: [verborgen inhoud] Jeroen van Inkel, vanInkel op KX: [verborgen inhoud] Basyl de Groot, Basyl op KX: [verborgen inhoud] (zit ook de laatste uitzending vanuit Vondelpark bij. Ja, ja was niet live, weet ik wel ;-) Nick van Gils, Freakolympnicks: [verborgen inhoud] (edit) eentje vergeten: Annemieke Schollaardt: [verborgen inhoud] En de laatste show van Jeroen Soer op KX: [verborgen inhoud] Was we…

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Started by Peter Vrakking,

De Top 40 Gold met Rene Verkerk van 11 November 2012 11-nov-1979 : http://www.mediafire.com/?w6q7pw5b8ansar3 12-nov-1983 : http://www.mediafire.com/?7io3clegdb8je7u 10-nov-1990 : http://www.mediafire.com/?g0icqf1cp355ph1

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Bij deze 84 uur Fresh FM, veel plezier ermee! 😁 (6-6-2014 14.00 - 9-6-2014 14.00) [verborgen inhoud] Dennis

13. De NPO Radio 2 Collecteweek 2018 Podcast is steeds moeilijker te vinden, maar gelukkig had ik hem destijds opgeslagen op een hardeschijf. En bied ze nu aan als download. 1. [verborgen inhoud] 2. [verborgen inhoud] 3. [verborgen inhoud] 4. [verborgen inhoud] 5. [verborgen inhoud] 6. [verborgen inhoud] 7. [verborgen inhoud] 8. [verborgen inhoud] 9. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  14. Started by FrankV,

Hallo, Hierbij een documentaire van de NCRV over de geschiedenis van de Nederlandse radio. Er komt ook een stukje Radio Veronica in voor. Te bekijken op YT. Mvg, Frank.

15. Allen, hierbij bied ik mijn gehele verzameling aan opnames van het programma "Echte Jannen" aan. Ik heb hier geen belang meer bij, dus deel het eerst voordat ik het verwijder. misschien heeft hier iemand er nog wat aan. Volgens mij mis ik 1 of 2 uitzendingen verder compleet als ik me niet vergis. [verborgen inhoud]

16. Het programma stond gisteren in het teken van het afscheid van Peter van Bruggen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Theo Jansen,

Enkele afleveringen van bouwjaar 55. Groeten van de "vaste briefschrijver" [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  18. Started by Onno87,

Op 28-10-1987 wordt er een Greenpeace dag georganiseerd op Radio 2, dit is allemaal gefaciliteerd door de Veronica Omroep Organisatie: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

19. Started by Bertus Biervilt,

Op verzoek: de opnames van de Nationale hitparade met Felix Meurders van 1978 uit m’n archief. Aanvullingen en correcties zijn van harte welkom! 19780106 1604 NOS - Felix Meurders - Nationale hitparade [verborgen inhoud] 19780113 1605 NOS - Felix Meurders - Nationale hitparade [verborgen inhoud] 19780127 1620 NOS - Felix Meurders - Nationale hitparade [verborgen inhoud] 19780210 1624 NOS - Felix Meurders - Nationale hitparade [verborgen inhoud] 19780317 1610 NOS - Felix Meurders - Nationale hitparade [verborgen inhoud] 19780317 1647 NOS - Felix Meurders - Nationale hitparade …

20. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. Started by Henk,

Een uur VPRO De Wilde Wereld van 3 juli 1985 en een anderhalf uur durende van 10 juli 1985 vanuit het congresgebouw in Den Haag over de 10e editie van het North Sea Jazz Festival. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  22. Started by melle,

Vorige week zond Radio 10 van maandag 14 t/m vrijdag 18 april tussen 9 en 17 uur ('from nine to five') de Werk Top 510 uit. Hopelijk doe ik jullie een plezier de uploads van deze uitzendingen hier te plaatsen. 14-4 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-C7M7ZJ7DQCHN.mp3 15-4 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4HDPLYJFS6LS.mp3 16-4 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZVZ7P67ZML68.mp3 17-4 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PTI686GNWNMA.mp3 18-4 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3TRHDLFVYVFU.mp3 Lijst http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RYELWLAVVT4I.pdf Gr, Melle

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Started by Erwin!,

Op You Tube kwam ik de tv commercial van de Top 40 met Wessel op 538 tegen & vond hem leuk om hier te delen. Dit is denk rond 2004

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Started by Vincent,

Uit het archief van Evert twee uur Goud van Oud met Bart van Leeuwen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En als toetje nog 9 minuten met Wessel van Diepen: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by Jan-Fre,

Geen idee of hij al eens langs is gekomen, maar beter teveel dan te weinig. Top 100 1975 met Hugo van Gelderen (14-16) en Ferry Maat (16-18). De datum is nog even onbekend. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Vincent heefty de cassettes gedigitaliseerd.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.