Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by Quezwo64,

Goedendag, Heeft iemand misschien nog opnames van Felix Meurders uit zijn Vara periode? Zoekplaatje of Gesodemeurders? Zou fantastisch zijn. Groetjes, René

• 0 antwoorden
    • 705 weergaven
  2. Started by Harm,

Beste allemaal, Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het in kaart brengen van ALLE radio programma's die ooit door de Veronica Omroep Organisatie zijn uitgezonden. En dan gaat het niet alleen om de programma-naam maar ook wie het heeft of hebben gepresenteerd tussen 1975 en 1995. Uiteindelijk moet alles in een spreadsheet worden verwerkt. Tot en met 1982, toen de VOO de B-status behaalde, ben ik redelijk tot goed op de hoogte. De periode daarna is voor mij enigzins een zwart gat (...) Mijn vraag aan jullie is of er iemand over documentatie beschikt, al dan niet in chronologische volgorde, die ik voor dit doel kan gebruiken. Een privé bericht is denk ik het…

3. Afgelopen maandag, tweede pinksterdag, zond Pinguin Radio de Top van de ijsberg top 150 uit. Een lijst van de beste 150 alternatieve nummers allertijden volgens de luisteraars van Pinguin Radio. De top -10 zag er als volgt uit: -1 Pearl Jam - Black -2 Radiohead - Paranoid android -3 Nirvana - Smells like teen spirit -4 Johnny Cash - Hurt -5 Joy division - Love will tear us apart -6 The Beatles - A day in the life -7 The Smiths - There is a light that never goes out -8 Radiohead - Street spirit -9 The cure - A forest -10 Foo fighters - Everlong De hele lijst kun je terugvinden op [verborgen inhoud] En voor de liefhebbers om nog eens na te luisteren hier de afzonderlijk…

• 2 antwoorden
    • 867 weergaven
  4. Dutch radio (RTW FM), Rolling Stones Dag, 11 Juli, 2015 12 uur durende Rolling Stones dag met diverse interviews, o.a. met Peter & The Blizzards, Lorelei McBroom, Chris Jagger & Chuck leavell en een gastoptreden van de Rolling Stones tribute band Flight Verkrijgbaar tot 1 augustus 2015 Download link [verborgen inhoud]

5. NOS-R3-19900402-1800-1900-FritsSpits-Avondspits

• 1 antwoord
    • 833 weergaven
  6. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Ron [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

7. Started by E Vd Leest,

Beste mensen, Ik ben opzoek naar uitzendingen van: NAR. Beter bekend als: Nederlandse artiesten revue. Maar info rond dit programma is ook welkom. Groet van E. vd Leest

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 24 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  8. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 741 weergaven
  9. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  10. Hallo, wederom met dank aan de onvolprezen Jac van IJll ben ik in staat om nog wat aanvullende uurtjes van de top2000 van 2002 te plaatsen Hij was de producer bij deze uurtjes. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En nog mooier... er komen er nog een paar

11. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 15 april 2017 van 14.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 15 april 2017 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Vies plaatje Let’s spend the night together. Yeah, da’s bah volgens Amerika in de jaren 60. En zeker the Stones. Dubbel bah dus. Daarom, voor de tv, een aangepaste versie. Let’s spends…

• 0 antwoorden
    • 632 weergaven
  12. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Top 100 1966 tros [verborgen inhoud]

13. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  14. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  15. [verborgen inhoud] 1. 2 Unlimited - No Limit 2. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days 3. 2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone 4. Vengaboys - We're Going To Ibiza! 5. Captain Jack - Captain Jack 6. Aqua - Barbie Girl 7. Gigi D'Agostino - L'amour Toujours 8. Ace of Base - The Sign 9. Culture Beat - Mr.Van 10. Party Animals - Aquarius 11. Haddaway - What Is Love 12. Urban Cookie Collective - The Key, The Secret 13. Snap! - Rhythm Is A Dancer 14. Scatman John - Scatman 15. Cappella - Move On Baby 16. Rednex - Cotton Eye Joe 17. Ann Lee - 2 Times 18. Sash! - Ecuador …

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 871 weergaven
  17. Started by dave76,

Precies 40 jaar terug in de tijd met de Top 40 van 6 april 1979 op Hilversum III. De lijst ging van 2 uur naar 2,5 uur en Lex kondige enthousiast aan dat voor het eerst alle veertig platen gedraaid konden worden. De lijst wordt afgetrapt met een oude nummer 1-hit van Peter Tosh en Mick Jagger. Een opmerkelijk duo. Sandra "Xandra" Reemer kwam binnen met haar bijdrage aan het songfestival met Colorado. Paul McCartney en zijn band Wings probeerde het op de discotoer met Goodnight Tonight. Er was een actie gaande van Greenpeace en vanwege deze actie kwam Teach In met de klapper van de week. Voor Herman van Veen moest iedereen opzij en Bob Marley was een snelle…

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Chart date : May 02, 1960 Show [verborgen inhoud] Playlist [verborgen inhoud] Chart [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 596 weergaven
  19. Started by woutkoelewijn,

[verborgen inhoud] Top 40 jaaroverzicht van 1999 uitgezonden door TMF (The Music Factory)

• 0 antwoorden
    • 977 weergaven
  20. Started by dave76,

Hallo leden. Hier is weer een exclusieve share, heet uit de usb deck. Precies 26 jaar terug in de tijd is dit de Nederlandse Top 40 met Gijs Staverman, die van 11 december 1993. Het is een bijzondere want Gijs maakt zeer duidelijk dat het de allerlaatste Top 40 is die de VOO zal uitzenden. Dit wordt veelvuldig gemeldt en uiteraard ook dat de Mega Top 50 in januari van start zal gaan. Gijs kon tijdens deze uitzending alleen nog niet weten dat hij een week later nog een Top 40 moest presenteren. De Stichting Nederlandse Top 40 was naar de rechter gestapt en eiste dat de VOO tot het einde van het jaar de Top 40 bleef uitzenden. De rechter stelde…

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  21. 192Radio-20200516-1800-1900-Vinylshow Ad Bouman.mp3 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 552 weergaven
  22. Started by Erwin!,

Deze filler zal vast wel langer zijn, maar dit is wat ik heb van cassette. Halverwege jaren'90 regelmatig gebruikt in de 538 Top 40 & Non Stop 40 als er tijd over was voor het nieuws. Origineel: Janet Jackson - State of the World [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  23. Terug naar eind 1999. Edwin Evers zit nog bij 3FM. Af en toe waren er speciale gasten. Zoals de Dikvoormekaarshow, bij 538 Ferry Maat. Maar ook in dit geval Frits Spits met in dit geval de ochtendspits. Frits Spits presenteert 3 uur lang mee. Met zijn favoriete platen en o.a. de poplimerick. Daarnaast is Sinterklaas er ook, maar deze lijkt wel heel erg op Cobus Bosscha. 3 uur mooie en fijne radio. Met hier en daar een lach. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  24. "De nachtuil schudt zijn veren'' In de nacht van 30 juni op 1 juli 1988 reed ik vanaf ongeveer 1900 uur vroeg avond tot de volgende ochtend vroeg ongeveer 0600 uur terug naar huis vanaf Cahors (Frankrijk) naar Amstelveen. Ik herinner me een inhaalpartij langs een militaire colonne net ten noorden van Cahors ''die ik wel even in zou halen'' (bijna 1 km lang, maar het lukte me zonder tegenliggers tegen te komen!), een zeer goed programma op een lokaal Frans station nabij Orléans en het in de titel genoemde programma van de VPRO, waarvan ik een deel oppikte toen ik vanuit België nabij Antwerpen Nederland in reed. Ik was zo onder de indruk van dit programma, dat ik …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  25. De Top 60 van de jaren 60 van 12 april 2002 met Bart Kranenbarg. Ik ben op zoek naar de lijst. Heeft iemand deze of wil iemand dat uitwerken aan de hand van deze opnames? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze Top 60 van de jaren 60 is opgenomen door MusicRadioFan.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.