Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.352 discussies in dit forum
-
Ik vroeg me af of iemand nog opnames heeft van Radio 3 uit de periode 1992 - 1996. Hoeven geen memorabele momenten of eerste/laatste afleveringen te zijn, gewoon alledaagse programma's (en reclameblokken!) voor de sfeer, muziek en het tijdsbeeld van toen. Ik heb een paar dingen kunnen vinden, met name een reeks afleveringen van The Breakfast Club op de site van Peter van Bruggen, die staan hier (site laadt hier niet goed maar de opnames zijn in tact): [verborgen inhoud] Ook heb ik natuurlijk dit forum doorzocht, maar helaas zijn veel links als verlopen. Lijkt me heerlijk om ook andere Radio 3 programma's uit de tijd weer eens te horen, wie he…
-
- 0 antwoorden
- 811 weergaven
-
-
Twee half uurtjes en wel van 15 Mei 1988: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 786 weergaven
-
-
Zaterdag 1 mei 2010 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 33 antwoorden
- 4,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kwam in een uitzending van Hans Schiffers dit fragment tegen, dat ik heb gedateerd met een oud suffertje uit Hengelo: 19721031 1103 VARA - Kees van Maasdam - Vrolijk gevarieerde visite [verborgen inhoud] Het is maar een heel kort stukje. Maar daarvóór kende ik alleen de persiflage van de elpee van Dik Voormekaar uit 1975: 19750000 - André van Duin - Vrolijk gevarieerde visite [verborgen inhoud] En dat kwam dan weer uit een aflevering van de Dikvoormekaarshow van 10 augustus 1974, iets langer (kennelijk is de elpeeversie ingedikt) en het einde ontbreekt: 19740810 1340 NCRV - André van Duin, Ferry de G…
-
- 0 antwoorden
- 388 weergaven
-
-
Het is fijn dat het huidige radio Veronica nog wel eens de link legt met het vroegere Veronica. Ook al hebben ze niks meer van doen met elkaar. Sfeervolle radio alvast. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Op vrijdag brengt Rob Stenders de PUP40. Misschien de moeite waard om eens op vrijdag vanaf 19u te luisteren. "De hitparade van toen maar met de oren van nu", zo wordt de PUP40 omschreven met een mix van oude en nieuwe jingles ("parallelle universum"). Er staat telkens een jaar centraal en kijkt men terug op de Nederlandse top 40, maar dan helemaal herzien... Jammer dat de Nederlandse top 40 niet terug raakt bij Veronica. Rob Stenders ademt Ver…
-
-
- 1 antwoord
- 520 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste verzamelaars, lieve radiovrienden! Voor een mooi project ben ik op zoek naar airchecks van Joost Mag Niet Eten uit augustus/september 1975. In die periode heeft hij veel Bruce Springsteen gedraaid. Hij was namelijk de man die Bruce naar Nederland wist te halen. Wie kan me helpen aan radioshows uit die tijd? Groet! Tim Op het Broek
-
-
- 7 antwoorden
- 904 weergaven
-
-
19370508 1915 KRO - Laurent Deckers, Josef van Schaik - Over jeugdwerkloosheid [verborgen inhoud] 19620508 RNW - - Oranje in het zilver in Maastricht [verborgen inhoud] 19620508 RNW - Guus Weitzel - Oranje in het zilver in Middelburg [verborgen inhoud] 19620508 RNW - Jacques Idserda - Oranje in het zilver in Den Bosch [verborgen inhoud] 19630508 NCRV - Jan Zindel - Feyenoord vs Benfica [verborgen inhoud] 19730508 1910 VARA - Joost Prinsen, Wieteke van Dort, Aart Staartjes - Stratemakeropzeeshow - Mooi en lelijk [verborgen inhoud] 19750508 1002 TROS - Hugo van Gelderen - Tipparade [verborgen inhoud] 19750508 1102 TROS - Hugo van Gelderen - Tipparade [verborge…
-
- 0 antwoorden
- 347 weergaven
-
-
Wim T. Schippers, "Jacques Plafond" op Radio 3 met zijn programma "Ron flon flon"...... het was een programma van uitersten, of je vond het leuk... of je kreeg spontaan korstjes in je nek en zette de radio uit. Toch zullen er op dit forum ongetwijfeld fans zijn van de beste man. Ik kwam deze opname tegen op een van mijn vele mp3 CD-R's met radio opnames en deel die met jullie.... voor de fans!!! Count me out. Ik heb ergens in 2006 dit programma van internet gehaald, ik dacht van Oldies45 maar weet dat niet meer zeker. Radio 3 - VPRO - 10 Augustus 1988 - "Ron flon flon met Jacques Plafond" pixeldrain04 Radio 3 880810 1700-1800 Ronflonflon met Jacques Plafo...This file has …
-
-
- 11 antwoorden
- 645 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Hierbij de Lach Of Ik Schietshows uit 1978. Er zitten verschillende afleveringen bij die eerder op dit forum door @Bertus Biervilt zijn gepost. Dankjewel Bertus voor het compleet maken van mijn verzameling! Heel veel plezier ermee! Hartelijke groeten, Ron
-
- 0 antwoorden
- 139 weergaven
-
-
Een komplete dag 100% van 2 jaar geleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] B
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Vier uurtjes Nachtwacht met Ferry Maar en Ad Roland. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Bijna 5 uur Unique FM. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud][/align]
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Beste forummers, Heeft er iemand toevallig opnames van het Kink FM-programma Alternative 80's met Jente Kater? Groetjes, Arnold.
-
- 0 antwoorden
- 870 weergaven
-
-
In 1984 was ik ook in Den Haag via Telstar Radio te beluisteren. Helaas heb ik daar niets meer van, maar hier wel iets uit Den Haag uit 1983 Radio Centraal 1983 http://www23.zippyshare.com/v/28480822/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Op zondag 19 januari is de kroondag in het Theater van het sentiment 19 januari 1979. Laat dat toevallig ook de dag zijn dat de MV Mi Amigo, al maanden werkloos in de Theemsmonding liggend, bijna zonk. Dankzij Peter Chicago kwam het niet zover en konden we nog 11 maanden luisteren naar Radio Caroline. Het Theater gaat er aandacht aan besteden en laat Ome Johan (Visser) opdraven om te vertellen over die periode. Komende zondag (19 januari) dus op Radio 5, 16:00-18:00 uur. [verborgen inhoud] Jan-Fré
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Nederland Wereldomroep videos from 1955, 1959, 1961, 1968 and 1972. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 701 weergaven
-
-
Radio Popular Jos de Winter 22-9-1985 13-14 uur Van de Golden Radio NL server met dank aan Walter Beilo [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vier commerciële stations stappen naar de rechter om korting af te dwingen op hun jaarlijkse betaling voor de FM-frequenties. Het gaat om Radio 538, Sky Radio, Q-music en Radio Veronica. Ze eisen dat het ministerie de jaarlijkse vergoeding fors verlaagt. Dat meldt NRC Handelsblad. Bij de frequentieverdeling in 2011 betaalde Q-music 26,9 miljoen euro, Radio 538, 26,6 miljoen, Sky Radio 25,7 miljoen en Radio Veronica 20,4 miljoen. Deze bedragen zijn voor een periode van zes jaar. Voor de commerciële zenders is het een grote ergernis hoe Radio 10 zijn frequentie verwierf. Halverwege 2013 werd het braakliggende kavel A7 (landelijke dekking, zonder beperkingen) verko…
-
- 13 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 700 weergaven
-
-
De Top 40 van 26 Februari 1972 met Rob van Wezel [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Tipparade van 26 Februari 1972 met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De UK Album Chart van 26 Februari 1972 met Pieter Oele [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De 80s NonsTop 40 van 27 Februari 1988 door Frits Spoor [verborgen inhoud] De 90s NonsTop 40 van 27 Februari 1990 door Dave Roest [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
De jaren kloppen niet helemaal. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 30 september 2011 zond KinkFM de Kink 1600 uit. Hier zijn de laatste 7 uur. Nou, de laatste 7 uur!? Binnenkort gaat KinkFM weer van start. 1.1700-1800.mp3 [verborgen inhoud] 2.1800-1900.mp3 [verborgen inhoud] 3.1900-2000.mp3 [verborgen inhoud] 4.2000-2100.mp3 [verborgen inhoud] 5.2100-2200.mp3 [verborgen inhoud] 6.2200-2300.mp3 [verborgen inhoud] 7.2300-2400.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 622 weergaven
-
-
Veel mensen hebben meegeprofiteerd van allerlei oude top 2000 uurtjes die hier gratis en voor niets te downloaden waren en nog zijn. Heel veel jaargangen zijn er compleet Uit vele bronnen afkomstig... We dachten allemaal dat 2001 onbereikbaar was omdat niemand er iets van had totdat met praktisch de hele jaargang kwam en deze aan ons beschikbaar stelde (waarvoor nog steeds onze grote dank en waardering) Nu ontbreken er van die jaargang 2001 nog slechts 11 uurtjes en die kunnen we in totaal voor 200 euro bemachtigen bij B&G Dat betekent totaal 199,50 euro. Zeg 200 euro... Als er 20 mensen meedoen (moet to…
-
- 63 antwoorden
- 9,6k weergaven
-