Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Walvlis,

'Landpiraten' vormden voor dj's vaak de bakermat naar landelijke bekendheid via zeezenders. In 1979 was Radio Activity te horen vanuit Vlissingen. Het bereik van de zender, die elke zondag en woensdag uitzond, was over heel Walcheren, een deel van Zuid-Beveland en tot in Zeeuws-Vlaanderen. Later landelijk bekende namen zoals Jan Veldkamp (Radio Monique), ook bekend als Jan Parent (Omroep Zeeland), te horen als Hugo Meulenbroek, en Tom de Bree (Radio Mi Amigo 272) waren in februari 1979 te beluisteren bij Radio Activity, vooraf gegaan door hun collega Harry Kingstone. Luister hier ⬇️ naar de opname ↙️ [verborgen inhoud]

2. 23 unieke foto's: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Prodihaag, Jean-Pierre Legein en Jan Kat DelMare - 00001978 - 0000-0000 Uur - Studiotape Prodihaag Promo Cassette - Ronald Kuiper - Nonstop [verborgen inhoud] DelMare - 00001978 - 1800-1900 Uur - Studiotape Prodihaag Cassette Service - Nico Van De Berg [verborgen inhoud] DelMare - 00001979 - 1600-1700 Uur - Studiotape Rene De Leeuw - Hol Van De Leeuw.Testweek (31e Uuur hitoverzicht) [verborgen inhoud] Delmare - 04071979 - 1403-1436 Uur - Studiotape John Anderson - Scheepsrecht [verborgen inhoud] DelMare - 08051979 - 1200-1300 Uur - Studiotape Jos Ver…

4. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  5. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  6. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. [verborgen inhoud] RNI-Toppers20-020874 20-22h Daffy Don Allen

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by scotty,

Here are a couple of hours through the night on the last day of RNI in 1970. 0200-0300 Stephen Ladd http://www.mediafire.com/download.php?271y934n9pw3tcc 0300-0355 Mike Ross http://www.mediafire.com/download.php?vuwv2lntmtd22wu Enjoy!

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Vader Abraham is een ondergewaardeerde artiest, aldus Pierre Kartner.

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Started by scotty,

Re opening of Radio Seagull on January 7th 1974 with Andy Archer and Johnny Jason. Recording runs from 2100-2155. https://www.mediafire.com/?uf7onfcoqtpftt9

11. En daar is het volgende boek met een hoofdrol voor Radio Veronica: Radio Veronica, anker van mijn j...Radio Veronica, anker van mijn jeugd, Marjan van den Dorp...Bestel Radio Veronica, anker van mijn jeugd van Marjan van den Dorpe ✓ Voor 23:00 besteld, morgen in huis! ✓ Gratis verzending vanaf 20,- ✓ Gratis afhalen in de winkel

12. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  13. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Veronica23071974WilLuikinga12001300WilWilWel [verborgen inhoud] Veronica230774Tineke13001400 [verborgen inhoud]

15. Started by Vincent,

Een dikke 3 uur met Dixie Peach, Peter Clarck en Andy Archer. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Started by Vincent,

Met James Ross, Johnny Jason en Mark Lawrence. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Op Zaterdagmiddag 24 Augustus waren er weer live uitzendingen van de Engelse DJ's aan boord van de Jeanine omdat er geen actuele Vlaamse tapes meer waren. Om 15 uur wordt er een oude tape herhaald van "Mr.Galaxy", dus als je in het begin van de opname hoort dat het "13 uur" is, tel er dan maar 3 uurtjes bij. Het signaal van Atlantis was vreemd genoeg die Zaterdagmiddag en stuk minder als normaal... Ook was "Mr. Galaxy", weet iemand trouwens zijn echte naam, niet echt een favoriete DJ van mij, ik denk dat ie in clubs en zalen beter uit de verf kwam dan op de radio. Radio Atlantis - 24 Augustus 1974 - 16:04-16:57 uur - "Muziek voor Eva" - Mr.Galaxy …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 14 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Radio 819 - 1989 03 27 - 1800-1900-Johan van den Hoofdakker - Best of the 60s [verborgen inhoud]

19. Started by Alex,

Popmix nr. 5 van 12 juni 1970 met: Alles is tof bij Veronica De nieuwe naam voor de Jukebox Veronica's Racing-team Wat doe je? Wat doe je? met Ruud Westbroek. Close-up van Chiel Montagne Wat is een plugger en een interview met de vorige week overleden Bob Johnstone, producer van Bob Dylan Veel uitgesteld leesplezier u aangeboden door Hans Meijering, waarvoor dank Hans. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  20. Uurtje Schijven voor Bedrijven gepresenteerd door Stuart Russell. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by Vincent,

Twee uur Goot op RNI. Dit is een aan boord opgenomen programma. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. De opname start met een programma waarvan ik de naam en de presentator niet weet. Daarna een complete Rock Around One O'clock met Eddy Emery en een uurtje Joop Verhoof show. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  23. Started by martinja,

HitbewustLexHarding040874 [verborgen inhoud] joostdendraaijer [verborgen inhoud] joostdendraaijerholliesspecial [verborgen inhoud] joostdendraaijertinekeuitdekoers [verborgen inhoud]

24. Opnames van Radio London, Radio Caroline South/North, Radio 390, Radio 270 ect.... te streamen maar ook te downloaden via het Internet Archive. De komende weken worden er nog meer opnames geplaatst. [verborgen inhoud] (Dank aan Mike Barraclough)

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Started by Vincent,

Voor de liefhebbers. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.