Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.192 discussies in dit forum
-
Uurtje Bob en Brenda uit 1961. Weet niet zeker of datum juist is. Bertus [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Uurtje opgenomen aan boord van de Mebo II met Nico Steenbergen en Leo van der Goot. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio London LP kant A [verborgen inhoud] Radio London LP Kant B [verborgen inhoud]
-
-
- 13 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
“He was a rogue without a doubt,” said Tom Anderson, a Radio Caroline D.J. who was on the Mi Amigo when it sank (and who rescued Wilson the canary). “But a rogue with a vision. A charming, lovable man. You always forgave him in the end.” [verborgen inhoud] Een mooie rake afsluiter uit een goed geschreven nagedachtenis over Ronan O'Rahilly in de New York Times. Ik hoop dat degenen die het Engels- Amerikaans machtig zijn het kunnen lezen. salut Leendert
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
In de periode Januari-Maart 1973 heb ik zelf veel opnames gemaakt van Radio Caroline, zojuist weer een bandje uit die tijd gedigitaliseerd en dat is een opname, gemaakt op Zondagmiddag 4 Maart 1973, van Peter Brain en de Caroline Club Request Show met Ronnie Dolman en Steve England. Af en toe is er een plaatje uitgeknipt maar dat mag 'm de pret niet drukken.... Er zitten wat leuke dingen in deze opname zoals een commercial voor een bedrijf dat WC-pijpen maakt en de commercial eindigt met de kreet "WC-pijpen voor de fijnproever.." hoe verzin je het!!! ..."Voor de fijnproever...." Ook hoor je een commercial voor "Brownie cassetterecorders" en zo te horen is die commercia…
-
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
bron; Spreekbuis. [verborgen inhoud] Vreselijk, een dag voor z'n pensioen.
-
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
September 1970, ik zat in de 3e klas Electro op de LTS in Eindhoven en was groot fan van RNI. In vergelijking met Radio Veronica op 192 was het signaal van RNI "harder en met veel meer bas"... Het klonk perfect op mijn oude Philips BX 543A ontvanger (bouwjaar 1954) Het touwtje van de afstemcondensator was stuk, maar ... geen probleem, achterwand eraf en dan gewoon met de hand op de afstem condensator de zender zoeken. Heel soms kwam je dan met je hand tegen de zijkant van de voedingstransformator en dat was geen pretje. Meestal gaf dat een %$#@#$% kreet en als mijn moeder dat hoorde dan riep ze naar de zolderkamer.. "Is er iets jongen????".... In 1972 werd de oude…
-
-
- 14 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Op zoek naar iets anders vond ik deze twee opnames op een schijfje. Vast al een voorbij gekomen maar leuk om weer eens te horen [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1970-06-06 1300-1400 - Rob Out Goud Van Out Radio Veronica - 1970-06-06 1400-1500 - Lex Harding Top 40
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Johan Rood deed toen alles aan boord, ook nieuwsuitzendingen. Die dag produceerde de zender ook een heel zuiver signaal. Tevens nog het einde van een Dr Molly Magic Show 1756-1809 [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
En daar is het volgende boek met een hoofdrol voor Radio Veronica: Radio Veronica, anker van mijn j...Radio Veronica, anker van mijn jeugd, Marjan van den Dorp...Bestel Radio Veronica, anker van mijn jeugd van Marjan van den Dorpe ✓ Voor 23:00 besteld, morgen in huis! ✓ Gratis verzending vanaf 20,- ✓ Gratis afhalen in de winkel
-
-
- 19 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Opnames met verbeterde geluidskwaliteit. Het is `1 van de vreemdste opnames in mijn archief, de “samenwerking†in 1979 tussen Delmare en Radio Tour de France met oa wijlen Theo Koomen. [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
Gegevens overgenomen van de cassette, maar vraag me af of deze wel kloppen [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Twee niet gedateerde opnames vanaf de Ross Revenge met Jackie Lee en Louise Roberts. Beide opnames zijn niet lang, maar misschien is er nog een datum uit te halen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Nu de druk van de werkster om mijn studio, waar ze normaal niet in mag, "een grote beurt" te geven steeds verder toeneemt ben ik vandaag maar eens wat gaan opruimen en dan vind je weer van alles. Hier zijn ruim drie uur Laser 558 uit 1985. Laser 558 Ric Harris & Holly Michaels 11-01-1985 09.57-13.15h http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZH6B8N6ZSWAY.mp3 Veel luisterplezier! Douwe
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Veronica 1973 10-29 1600-1700 TomCollins – TomCollinsShow [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Compilatie nieuwsberichten over radio Paradijs [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Presentatie: Willem Duys Afkomstig van de originele studiotape, afgespeeld op een Telefunken M24, net als destijds. http://www70.zippyshare.com/v/16592743/file.html Wat ik me wel afvraag: Gingen deze tapes aan boord, of werden ze in een uurtape gekopieerd? En waar, in welke studio, werden deze kwartiertjes opgenomen? Hoe dan ook: Veel luisterplezier allen!
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19751024-1800-1900-StanHaag-Jukebox
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]