Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Ik zoek opnames van: Radio Mercur testuitzendingen 1958 Radio Veronica testuitzendingen 1960

2. 1978 04-08 MiAmigo-1900-1930-JohanVisser-FleetwoodMacSpecial [verborgen inhoud]

3. RNI 1972 05 23 1800 1900 Driemaster Nico Steenbergen [verborgen inhoud]

4. [verborgen inhoud] 1829-1835 Mark Lawrence

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Op 15 Januari maakte Rob Hudson, Ruud Hendriks, zijn debuut bij Radio Mi Amigo. Omdat ie vlak daarvoor zijn ontslag had gekregen bij een discotheek omdat ie te vaak de single "Brick house" van The Commodores had gespeeld, besloot Rob om zijn eerste Mi Amigo programma daar ook mee te beginnen. Zojuist gedigitaliseerd, helaas heb ik alleen het eerste half uur op de (BASF) band staan en misschien is er iemand die het hele programma "Disco show" op tape/mp3 heeft. Deze opname is opgenomen in Geldrop. [verborgen inhoud] Radio Mi Amigo - 15 Januari 1978 - "Disco show" met Rob Hudson - 16:00uur tot 16:32 uur Have fun... Henk Kruize

• Verward
      • Treurig
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Caroline-19850808-1900-2310-FergieMcNeal-DavidAndrews-AndyJohnson-Jammin963

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by Juul,

In augustus 1974 heb ik uit de kast van Veronica hoofdtechnicus Karel van der Woerd een aantal buizen "geleend". De buizen zaten nl. in de AKAI opname recorders en in de oude Zeedijk mengpanelen. Dat moest kunnen vond ik toen. Ik ben ook nog zendamateur en dacht die kan ik wel goed gebruiken. Want alle spullen zouden toch verkocht worden. Maar al die jaren heb ik die buizen ongebruikt "achter mij aangesleept". En omdat onze technische Norderney mensen Niels Zack en Rob Schel alle spullen aan het restaureren zijn hebben die volgens mij wel wat aan die originele buizen. Dus was het de hoogste tijd om na 43 ! jaar ze maar eens weer terug te geven aan hoofdtechnicu…

8. [verborgen inhoud] Laser558 850111 Ric Harris, Holly Michaels

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Uit 1966 een dikke anderhalf uur Emperor Rosko op Radio Caroline South. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. This is edited recording unfortunately, but it is an example of the Radio Atlantis Top 40 with Moses Van den Berg and Luc Van Kapallen. It runs from 1415-1505 and is air checked to 15 minutes. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Van de Golden Radio NL radioserver, met dank aan JPL voor het opnemen en uploaden Veronica - 11021974 - 1700-1800 - Live Cees Manintveld - Windkracht 10 Show [verborgen inhoud]

12. Started by Jan-Fre,

Gisteren vergeten.... Maar beter laat dan nooit! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

13. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850826 - 1300-1400 - Tony Berk - Berk In Uitvoering [verborgen inhoud]

14. Started by wim1958,

Ik zit te luisteren naar wat oude opnamen uit augustus 1974 en hoor het nieuws wat gelezen wordt door Rob Ronder. Het klinkt vreselijk slecht. Hoe is deze jongen destijds door de kwaliteits controle heen gekomen Juul ?

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Started by Vincent,

En de enige twee opnames uit oktober 1978: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Started by scotty,

Here is Mark Wesley during his first stint on RNI sitting in for Carl Mitchell. http://www.mediafire.com/?vb9sl2b8c3gawbc

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Another set of recordings out of the AJ Beirens heritage in the SMC archive. First RNI goes dx 26.11.1972 including Grand Tour Stateside and RNI goes dx 3.12.1972 both excellent quality [verborgen inhoud]

18. Drie uur en een kwartier met eerst Rick Harris en daarna Holly Michaels. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by Vincent,

De Hitback Show met Brain McKenzie van 6 februari 1972. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by wim1958,

Ik zit te luisteren naar een oud programma van Alan Freeman op BBC radio en hoor als nieuws jingle de bekende Nieuws jingle die Veronica in 1972 ging gebruiken op 538. Nooit beseft dat die dus gewoon van de BBC is "geleend" Wim de Lang

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

22. Started by Vincent,

Nog een aantal Delmare opnames gevonden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  23. Started by Bob,

Norderney site has been suspended....????? What's going on? Gr. Bob

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Hopelijk worden de nieuwe lijstjes van 50 jaar geleden straks geplaatst. Met name de tipparade is altijd weer erg interessant.

• 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.