Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Caroline26121979TomvanderVelde13001400 [verborgen inhoud] Caroline26121979WillLuikinga12001300 [verborgen inhoud] CarolineNorth25121966TonyPrince09051035 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850106 - 1400-1530 - Ron West - ZondagmiddagMatinee [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Laser 558 [verborgen inhoud] Radio Monique Een opname zonder datum: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Veronica 7201 01-01-1972 1200-1300 Rob Out Goud van Out.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Another set of recordings out of the AJ Beirens heritage in the SMC archive. First RNI goes dx 26.11.1972 including Grand Tour Stateside and RNI goes dx 3.12.1972 both excellent quality [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
digitaal omgezet van Shamrock tape [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 946 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 834 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Bij het digitaliseren kom ik deze opname tegen van Denis op 5 febr.1978 1700-1703 staat in mijn archief, maar ik denk dat dit eerder 1800-1803 moet zijn. Wie weet meer?
-
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Drie jaar geleden was ik begonnen met het delen van mijn RNI collectie. Vorig jaar is daar een einde aan gekomen doordat mijn harde schijf stuk ging,. Ik had van het meeste wel een backup, maar dat stond niet netjes op een rij op een harde schijf. Alles door elkaar. Bovendien geef ik alle afgeluisterde opnamen een nummer, zodat ik kan zien welke ik al heb geluisterd en verwerkt in de index (zie: www.janfrevos.nl). Het afgelopen jaar heb ik alles weer bij elkaar gezocht en alle 12.000 afgeluisterde files opnieuw van een nummer voorzien. Tot 1983 is dat nummeren af. Nu is er dus weer een mooi chronologisch lijstje, dus kunnen we verder met het RNI project. Nu dus …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Big L Highlights EP -1967 1 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Zaterdag 14 mei om 19.00 uur (herhaling donderdag 20.00) in Nederbeat op 192: Bekend en onbekend werk, maar alles van eigen bodem, met o.a. Dizzymansband, Short ’66, Cuby & the Blizzards, Maddog, Lemming enzovoort. Lp van de week is het in 1970 uitgebrachte album The Beauty of Bojoura van Bojoura, met o.a. een verrassende Stones cover. Dat en nog meer in Nederbeat op 192, muziek uit de tijd van Veronica op zee Samenstelling en presentatie: Jan van Weeterloo
-
- 0 antwoorden
- 463 weergaven
-
-
Soms zie ik hier ooit opnames aangeboden worden waarvan ik denk "He? Dat heb ik zelf nog ooit opgenomen.." Vooral na 1974 heb ik vele kopietjes van mijn opnames gemaakt voor zeezenderfans... en die kopietjes gaan dan "een eigen leven" leiden. Soms werden die ook weer gekopieerd en werd het kopie van kopie van kopie van kopie van kopie en soms nog veel verder, en dat ging nou niet bepaald ten goede van de geluidskwaliteit. Een opname die ik ooit hier voorbij heb zien komen was een opname van Caroline op 10 Maart 1973, ik hoorde dat de geluidskwaliteit van de gedigitaliseerde opname slechter was dan het origineel dus heb ik gisteren de band gedigitaliseerd waar de orig…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hallo Ik luisterde 1okt naar 192veronica de tipparade eerste uur 16 17uur. Presentatie klaas vaak na hé schat weet je dat theo en marjan kwam hun gezongen stationcall veronica op 538 weet je dat..... Heeft iemand deze spot vast bedankt fockokrone
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] En dat is het laatste uur van deze lijst:
-
- 0 antwoorden
- 678 weergaven
-
-
-
The raid on the Ross Revenge may have been 34 years ago, but it will always be remembered as a bleak day in the history of radio.
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hier nu de foto's van het kleine zeezender avontuur wat plaats vond pasen in het jaar 1999. Het getal 98 verrad het al het was een jaar eerder gepland maar ging toen wegens slecht weer niet door. We en hoofdzakelijk Stephan Kaiser hadden 15.000 gulden betaald aan Rederij Groen in Scheveningen. We hebben toen verschillende rederijen gevraagd en Groen had geen probleem ermee. Wat ons achteraf niet verbaasde, jaren later was Groen international in het nieuws omdat het door ons toen gehuurde ship, met naam Aurora voor de zeezender trip, voor de kust van Ireland opdook als abortus kliniek. We waren drie dagen langs de Nederlandse kust onderweg …
-
-
- 3 antwoorden
- 844 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 435 weergaven
-
-
In het blad Recorder van de VGO (VerenigingGepensioneerdenOmroep) staat een leuk stukje over Veronica. Het kan mijn goedkeuring wegdragen. [verborgen inhoud] Juul
-
- 1 antwoord
- 456 weergaven
- 1 follower
-