Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by jan V,

[verborgen inhoud] 1968-12-20 Kerstgroeten van boord Chiel Luikinga-Tom Collins 2000-2100 dank aan stichting norderney-radio veronica 192 gr jan V

2. Started by Henk-Anna Loog,

Tony Allan, een van de beste en professioneelste presentatoren in de zeezenderhistorie.... maar ook met een schaduwkant als heel moeilijke man. In Augustus 1971 werd Tony al een keer bij RNI op non-actief gezet door zijn "moeilijk gedrag", maar een paar maanden later wat Tony terug en kon ie o.a. op 30 September 1972 de opening doen van RNI-2.. het station zou precies 1 dag en een paar uur actief zijn en daarna weer uit de lucht gaan. Een programma nu uit Tony zijn leukste tijd op RNI, de eerste maanden van 1971.... heb er net naar zitten luisteren, blijft leuk, met de platen die ik als 16 jarige toen kocht bij platenhandel "De Heikrekel" in Geldrop, van Heikrekels-O…

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Vincent,

Op de cassette weinig informatie. Alles wat er op staat is 'Radio London', 'Ian Damon' en 'Paul Kay'. Voor de datering doe ik een beroep op jullie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  4. Started by Vincent,

Nog een opruimmap, nu met een aantal Caroline opnamen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  5. Now on YouTube: Alle hoogtepunten van de op 1 mei in Museum RockArt gehouden Radio Mi Amigo dag. Radio Mi Amigo 1974-1975 in 70 minuten. Met de welbekende DJ’s en gasten. A report of the Radio Mi Amigo day, held at the first of May 2016. With all well loved dj’s like Brian Anderson and Norman Barrington, Frans van der Drift, AD Roland, Bert Bennett, Wil van der Steen.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Juul,

Vanmiddag had een afvaardiging van de Stichting Norderney een belangrijk overleg over een "toekomstig project'. Op dit moment kunnen we er nog niet over uitweiden, maar wel een foto ( met niet alle gesprekspartners) ………..In onze studio Lapershoek. Waar wij zaten was "vroeger" het directiekantoor. Foto: vlnr. Ad-Juul-Richard Otto ( spreekbuis.nl ) en Bert Verweij.( zoon van Oom Jaap Verweij ). foto: ©Stichting Norderney Ik heb de foto verwijderd omdat er een facebook pagina "zeezender radio veronica" is die 'em gewoon "leent". Terwijl er "©" bij staat. En dat niet eens even vraagt.

7. Mi Amigo 1974 08-27 1800-1900 PeterVanDam – PeterGaatHetBeter [verborgen inhoud] Groet, Bertus

8. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Datum en tijdstip van het programma Bob en Brenda uit 1961 met Teenager Muziek Expres ontbreekt. Groet, Bertus veronica 1961 04-00 BobEnBrenda - TeenagerMuziekExpres.mp3 [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Started by Vincent,

Nieuwe maand. Het presentatie overzicht staat, voor zover bekend, op [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 9 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Started by Vincent,

Een uitzoektape met Radio London materiaal. Iemand zin om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  14. Started by freddie,

Dag Mensen Daar ben ik weer. Ik had opnamen van de miamigo 45 dagen hier aangeboden. Maar ze zijn verwijderd omdat ik kennelijk iets verkeerd deed. Ik doe dit en heb zomaar wat gedaan. Mag dus niet jammer. Fred

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  15. Afkomstig uit een ander forum de messcherpe kijk op Caroline blunders van de Ierse maverick door P Moore.... Caroline was put out of business when the big mast fell as it was a daft thing to build in the first place. A shorter mast or two masts may not have been so impressive but Ronan prioritised image over longevity. Had a sensible robust mast been built and if the money thus saved ( that which did not end up in Lichtenstein ) was used to keep the ships registration fully in place, there may have been no raid. I do not know 100% if it was a stupid idea to broadcast the SW on a marine distress frequency but I guess it did not help. But that was R…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  17. Een fragment met van de start van de Belgische Nationale Tipparade. Op nummer 30 staat Deniece Williams met I've Got The Next Dance. Deze single kwam in Nederland uit op [verborgen inhoud]. Als dit ook zo was in België is het fragment van na die datum. Eric Mes was vanaf 07-08-1979 aan boord van de Magdalena. 11 en 18 augustus vallen af, dan zou het de 23e kunnen zijn? [verborgen inhoud] En tot wanneer zat Eric Mes aan boord? Weet iemand dat?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Radio Monique [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  20. In 2010 was ik in Rock Art in Hoek van Holland. Waar ook de oude Appél Jingle machines staan (wist tot die tijd niet dat ze van het merk Appél waren). Vooral de 3 draaiknoppen waarmee je na afloop van de ene jingle automatisch de volgende kon starten vond ik indertijd al prachtig. Maar ik meen dat een van de Veronica technici me indertijd vertelde dat die knoppen nooit gebruikt werden omdat de jingles/reclames dan niet mooi in elkaar overvloeiden. Heb zitten googelen op de firmanaam Appél maar het enige wat ik tegenkwam was een Italiaans bedrijf waarvan ik begreep (via translate.google) dat het een paar jaar terug failliet gegaan is. Ook op [verborgen in…

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. Started by Vincent,

Twee opnamen waar wat mee is. In die week waren de volgende twee platen de Satellietschijf: * Bruce Springsteen - Glory Days * Maggie MacNeal - You Are My Hope Tenminste, volgens een opname die ik heb. Maar dan deze twee opnamen die gedateerd zijn in de zelfde week: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Satellietschijven zijn: *Novo Band - Girl it's you *Camaro's Gang - Ali shuffle Ik heb niet gekeken naar de datering van de twee opnamen omdat er hier meerdere puzzelaars zitten die dat beter kunnen dan ik. Het lijkt erop dat datering niet juist is. En beide platen komen niet voor in de Satellietschijven overzicht. iemand enig idee…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Zie de bijlage, dit mag NOOIT gebeuren!!!!! http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CKNTABERKI4X.mp3

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Started by Juul,

Tijdens een live uitzending a/b van de Norderney zijn we eens op bezoek geweest bij Mi Amigo-Caroline?. In 1973 of 1974. Lex maakte deze foto, maar wie zijn dit? Juul

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. 1965 07 17-Veronica-1400-1500-Veronica top 40-Joost den Draaijer [verborgen inhoud]

25. (Ook) Goeiemorgen, ik bedoel middag! Sinds een tijdje luister ik dagelijks op m'n werk met veel plezier naar 192Radio, vooral de oude integraal herhaalde uitzendingen vind ik prachtig. Vanmorgen (4-1) vlak voor 8 uur (moet dus Ook Goeiemorgen zijn geweest) speelde de NL groep ALDERMAN een mooie unplugged versie van hun single Come In The Evening, gevolgd door een interview. Dit zal een uitzending uit 1971 zijn geweest, aangezien ze in dat jaar de plaat uitbrachten. Mijn vraag is: kan ik op 1 of andere manier deze opname opnieuw horen of downloaden? Kan iemand me vertellen of deze uitzending van Ook Goeiemorgen nog eens herhaald zal worden, of heeft iemand 'm misschien als…

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.