Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Steksis,

[verborgen inhoud] RNI DUTCH MI AMIGO 259 GRAHAM KAYE 1974 05 26 CAROLINE 259 JJ RNI DON ALLEN CAROLINE ROBB EDEN CAROLINE ANDY ARCHER RNI DUTCH COLIN BLUNSTONE SONG I WANT SOME MORE RNI DUTCH TED BOWENS MEXICO I CAN'T SAY GOODBYE RNI DUTCH MARC VAN AMSTEL MI AMIGO MIKE MOORKENS RNI DON ALLEN 20.00-20.30 CAROLINE ANDY ARCHER [verborgen inhoud] DON ALLEN RNI 220 CONTINUED ROBIN BANKS RNI 220 RNI 220 TED BOWENS MI AMIGO enjoy

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Radio Caroline - Northsea Gold - 14-06-1988 - 20.00 - 21.00 uur Bron: eigen opname Wim

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  3. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ad heeft deze opname op R2R tape gekregen van Jelle Dijkstra. Jelle woonde vlak bij de kust vandaar deze mooie kwaliteit AM. [verborgen inhoud] Ik heb deze opname bewust niet in uren geknipt om de ervaring van deze avond zo goed mogelijk tot z'n recht te laten komen.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. On Saturday August 10th 2002, there was a 35th Anniversary Offshore Reunion for sixties offshore personnel ('The Wet Club') to commemorate August 14th 1967. Mary and Chris Payne from the Radio London website along with some dedicated offshore radio friends had organised a phantastic event. See and hear Ronan himself explain about the station name. Hear Keefers tell about the sixties on board and on shore. Also the speeches from that afternoon in the summer of 2002. Many former offshore personalities attended the reunion in The Doggett's Coat and Badge, Blackfriar's Bridge, London: With: Mike Ahern (Caroline North, South) Paul Alexander [Rusling] (Caroline '73) John Stew…

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Vincent,

Drie kwartier met Nico Stevens. Gegevens van cassette overgenomen, ook hier niet gecontroleerd. Uitzenddatum (nog) niet gevonden. Mocht iemand hem kunnen dateren, ik hou me aanbevolen. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. Voor wie in de rij van berichten er over dit gemist heeft even een apart bericht, want dit prachtige werk van onze webmaster Per Bos mag niet onopgemerkt blijven. http://www.norderney192.nl/nederbeat_top40lijst.html

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by martinja,

Radio 355 05-08-1967 The Closedown [verborgen inhoud] Radio 355 05-08-1967 The Last 14 Minuts [verborgen inhoud] Radio 355 08-07-1967 Mark Sloane [verborgen inhoud] Radio 355 15-07-1967 Tony Monson [verborgen inhoud]

8. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik zoek de presentatie/programmanaam.

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. City04121965ChrisCross06000630EarlyBirdShow [verborgen inhoud] City08121965ChrisCross-UpandAbout [verborgen inhoud]

10. Started by Vincent,

Ruim 3 uur radio met Stuart Russel, Mike Stevens en Roger Matthews. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Now on YouTube: Alle hoogtepunten van de op 1 mei in Museum RockArt gehouden Radio Mi Amigo dag. Radio Mi Amigo 1974-1975 in 70 minuten. Met de welbekende DJ’s en gasten. A report of the Radio Mi Amigo day, held at the first of May 2016. With all well loved dj’s like Brian Anderson and Norman Barrington, Frans van der Drift, AD Roland, Bert Bennett, Wil van der Steen.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  12. [verborgen inhoud] Caroline-19770101-259-1201-1621-Top100AlbumTracks-EdFoster-nr200-78-BRP9-S1-1-596.MP3

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Kan iemand deze voor mij dateren? [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Started by Vincent,

De tweede dag van de Nederlandse service. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Started by Eric,

Hierbij wat opnames van Radio Invicta. Hoor je toch niet zoveel van. Zal er elke keer 5 posten, tot de voorraad op is. Soms is het wel dubbel, maar dan is de opname een andere of de bitrate. Ik heb nog niet geschoond, dus post alles. Hierbij de eerste 5: [verborgen inhoud] Invicta238-19650200-2130-2230-TestTransmission-(Edits-2Mins).mp3 [verborgen inhoud] Invicta306-19640700-1149-1203-SimonAshley-PotLuckShow.mp3 [verborgen inhoud] Invicta306-19641200-1248-1253-InformationDesk.mp3 [verborgen inhoud] Invicta306-19641205-1051-1100-EdMerino.mp3 [verborgen inhoud] Invicta306-196412…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Flashback 67 in London Augustus 1977 en Veronica TV (tapes die ik bij de Playa studio kreeg) [verborgen inhoud] OR-PdA-079 001.jpg OR-PdA-079 002.jpg OR-PdA-079A.mp3 OR-PdA-079B.mp3 OR-PdA-091 001.jpg OR-PdA-091 002.jpg + nog 2

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik zit momenteel te luisteren naar de tipparade van 17 september 1966 en hoor de afkondiging van presentator Bert van der Laan. Ik heb de lijst die geplaatst is erbij en zie dat de noteringen heel erg afwijken. Zo hoor ik Jr Walker & The All Stars op 16, maar daar heb ik Frank Sinatra staan. Als het geplaatste lijstje niet klopt, hoop ik dat de juiste lijst alsnog geplaatst wordt. Als dit lijstje juist zou zijn, hebben we echt een record te pakken, want ik telde zestien nieuwe entries en dat lijkt me toch wat over de top. Vorige week waren het er vijftien.... Maar het blijft leuk om het te volgen. Ik ben benieuwd en wacht het af.

• 9 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Ik ben vandaag begonnen met al mijn Radio Mi Amigo opnames die ik in 1979 maakte te digitaliseren, het zijn veel "gewone" programma's maar ook wat stukjes waar men problemen had. Zoals onderstaande opname, gemaakt in Geldrop,de datum is 6 September 1979 en na 5 dagen "Off air" zijn ze weer terug maar niet voor lang, men heeft problemen met de generator en het vermogen schommelde, elke keer als de spanning zakte schoof de DJ de fader (bijna) dicht. Luister naar dit korte stukje met "problemen" en men uiteindelijk om 16:41 uur uit de ether gaat. Radio Mi Amigo - 6 September 1979 - 16:28-16:41 uur - "Stuurboord" [verborgen inhoud] Mi Amig…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by Henk-Anna Loog,

Als ik oude bandjes afspeel van zeezenders dan is het vaak RNI uit 1970 maar ook de opnames die ik van Swinging Radio England in mijn archief heb, heerlijk om daar naar te luisteren. Die Amerikaanse swing, snelle presentatie, veel echo op de stem en lekkere hits, ja, daar hou ik wel van. Komende dagen ga ik meer Swinging Radio England aanbieden. Deze keer Ron O'Quinn, hij mocht voor het station de Amerikaanse tour van de Beatles verslaan in dat jaar, en, van de telefoon opgenomen, was er dan ook een paar keer een verslag van Ron te horen. Helaas toen Ron hierna terugkwam in de UK kreeg hij problemen met zijn werkvergunning in de UK en was zijn carriere bij Swing…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Started by Jan-Fre,

Ik zat gisteren in de trein een uurtje Radio Monique te luisteren uit april 1985. Daarin hoorde ik een promo voor de Monique Radio Club. Stuur vijftien gulden op en u krijgt onder andere vier keer per jaar het blad Monique Radio Nieuws. Ik vroeg mij af of deze club ooit van de grond is gekomen. Ik heb er in ieder geval nooit een krantje van gezien. Weet iemand iets meer? Of is er hier iemand die de vijftien gulden heeft gestort? Jan-Fré

21. Started by Danny Van Vlaanderen,

daarnet gevonden (goede kwaliteit). Ik had dit melodietje al eens gehoord (ik dacht op Caroline - maar met andere tekst). Wie de Caroline-versie heeft mag die gerust eens posten. Dank, Danny [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Juul,

Tijdens een live uitzending a/b van de Norderney zijn we eens op bezoek geweest bij Mi Amigo-Caroline?. In 1973 of 1974. Lex maakte deze foto, maar wie zijn dit? Juul

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Started by Vincent,

Nog een 'drie kwartier opname'. Nu met Rob Harrison. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  24. Veronica-19610610-1730-1800-Brenda-TeenagerToppers

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by Hansie61,

Wie kan mij helpen aan de juiste datering van de Candlelightuitzendingen door Tom Collins(dus NIET van Jan van Veen)? En wie zou me kunnen helpen aan fragmenten-het liefst natuurlijk langer- van deze Candlelightuitzendingen? Ik was n.l. een trouwe luisteraar en inzender van het programma en zou ze nog eens willen terugluisteren na zo'n 40 jaar:) Alvast hartelijk dank. Groetjes, Hansie61

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.