Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

De eerste dagopening van Radio Monique. [verborgen inhoud]

2. Nog een tape, nu met Radio Caroline. De doos vermeld alleen de datum: 02-07-1977. Kan iemand deze voor ons uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 828 weergaven
  3. Dit is een opname, afkomstig van James Hutchison. [verborgen inhoud] Het gedrukte exemplaar van deze Top 50 kun je hier vinden : [verborgen inhoud] Ik heb net een paar andere tapes, die van James afkomstig waren, van zolder gehaald om te digitaliseren:

4. Started by Vincent,

Met de kop in de wind. [verborgen inhoud]

5. Started by Vincent,

De laatste doordeweekse Radioavondblad op Radio Monique (volgende de cassette). [verborgen inhoud]

6. Gast
    Started by Gast,

Caroline kerst en oud en nieuw 1979/80 en meer. Een “bundel’' met de nadruk op de kerst en oud en nieuw uitzendingen van Caroline gedurende 79/80. Ik heb waar nodig de kwaliteit bewerkt voor aging anorak ears. Afkomstig van diverse opnemers, oa Ken uit Scotland en Fred Archer uit de UK. Ongetwijfeld wel eerder hier en daar aangeboden. Duidelijk hoorbaar is dat in de loop van 79 de apparatuur in beide studio’s aan het einde kwam en de vrolijkheid van kerst en oud en nieuw zou aanboord van de Mi Amigo de laatste zijn. Circa 2,5 maanden later viel de bodem letterlijk uit de Mi Amigo. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborge…

• 3 antwoorden
    • 999 weergaven
  7. Voor de verzamelaar: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  8. Ik heb gisteren een stapel mooie zoutwater elpees meegekregen om digitaal te maken. Dit is er een van. [verborgen inhoud] De hoes volgt nog.

• 3 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  9. Veronica-19740420-1500-1700-TomCollins

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Started by Ben,

Ik heb 58 foto's toegevoegd aan mijn album met foto's van de Radiodag in 2005. Je ziet foto's van David Williams, Martien Engel en Michael Bakker, Sietse Brouwer, Trevor Adams, Ken Baird en Ian Biggar, het RNI team uit 1970 (Andy Archer, Rob Eden, Duncan Johnson, Spangles Muldoon, Michael Lindsay, Jan Harteveld en Joop du Pau), Herbert Visser in gesprek met Maurice Bokkebroek en Jan van der Meer en tenslotte Graham Gill, terwijl hij Way back home zingt. Je kunt de foto's hier bekijken: [verborgen inhoud] Het RNI 1970 team :

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 562 weergaven
  11. Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 982 weergaven
  12. Ergens wist ik dat we in ons archief nog een opname hadden met Jan Jongbloed. Het is uit de uitzending van "Sportief zijn beter worden" van Henk van Dorp en Frits Barend. 22 maart 1970. Hier het bericht van vandaag. [verborgen inhoud] En de opname uit ons archef. ©Stichting Norderney. [verborgen inhoud]

13. Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Heeft iemand tijd/zin om deze uit te werken inclusief de vorige week/aantal weken en eventueel ontbrekende nummers uit een overzicht?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 801 weergaven
  14. Dit is wederom een unieke opname op R2R tape uit de collectie van Hans Hogendoorn.Tot voor kort was het niet bekend dat op deze datum een Dikvoormekaarshow was uitgezonden. [verborgen inhoud] Vincent heeft deze opname beluisterd en beschreven. Met dank aan Rene Verstraten, die het nummer op 01:12 (van Bitter Almond) wist te herkennen. Dit hoor je achtereenvolgens in deze opname: 00:00 Redbone - We Were All Wounded at Wounded Knee. 00:10 Dik Voormekaar senior. De volgende plaat gaat over de ochtend. 01:12 Bitter Almond - In the Morning. 03:03 Dik Voormekaar senior. Vreselijk toch die muziek op de zondagmorgen. 05:13 David Garrick - Dear Mrs. Applebee. 07:24 Dik Voormekaar …

15. Started by Juul,

"Vroege" opname van de kortegolf, met de "oude buizen KG ontvanger van Juul, 6205 kHz/ 49 mtr band met Duitse presentator Horst Reiner die vraagt om ontvangsberichten. In de laatste minuut van de opname draaien over de MG en KG eindigent weer op de frq. van RNI. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NX6A7JENS3AL.mp3 Juul

16. Gast
    Started by Gast,

Het is in december 2014 op de kop af 50 jaar geleden dat de meest succesvolle Britse zeezender in termen van winstgevendheid en luisterdichtheid haar uitzendingen begon, teweten Big L Radio London 266 vanaf de ex mijnenveger Galaxy. 4 zeer vermogende Texanen die hun Dollars hadden verdiend in de olie, auto en bankwereld investeerden 500000 US Dollars in een 50 kw middengolfzender, een bijna 60 meter hoge zendmast, hoogwaardige Gates studioapparatuur en een in die tijd al bejaarde uitgeleefde ex US mijnenveger uit de 2e wereldoorlog. Het plan onstond al in juli 1964 nadat 1 der investeerders Don Pierson kennis had genomen van de komst van Radio Caroline. Mischien wel de b…

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Started by martinja,

Het is Pasen.... Kan best zijn dat je deze programma's al hebt hoor; altijd ff in je database kijken en typ niet dat je er geen hebt. In die tijd had ik een leuke Philips radio waar ik van opnam. Ik zat er in die dagen bijna bovenop Monique963-16121984RobHarthold16001700 [verborgen inhoud] Monique963-16121984RondleidingRoss15001600 [verborgen inhoud] Monique96316121984AdRoberts12001300Opening [verborgen inhoud] Monique96316121984FritsKoning13001400 [verborgen inhoud] Monique96316121984MaartenDeJong14001500 [verborgen inhoud]

18. Caroline558-26031989-11541300(uktime)Top1000 [verborgen inhoud] Caroline558-26031989-13001400(uktime)Top1000 [verborgen inhoud] Caroline558-26031989-14001510(uktime)Top1000 [verborgen inhoud] Caroline558-27031989-15221600(uktime) [verborgen inhoud] --- Caroline11071979-15181648 [verborgen inhoud] Caroline11071979-16481818 [verborgen inhoud] Caroline11071979-19002030 [verborgen inhoud] Caroline11071979-20302200 [verborgen inhoud]

19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Nederlands (scroll down for English) Gedurende de jaren ‘70 reisde Kurt Sellenthin (toen nog Kristkowitz) naar Nederland, maar ook naar het Verenigd Koninkrijk om radiostudio's, radioschepen en andere radiostation gerelateerde sites te bezoeken. Kurt nam altijd zijn cassette- en zelfs bandrecorder mee om airchecks op te nemen, nam zijn fotocamera mee om foto's te maken én bracht zijn Super 8 filmcamera mee om zijn eigen (offshore) radiofilms te filmen. De afgelopen periode zijn deze S8-films gedigitaliseerd en bewerkt om ze beschikbaar te maken op “Kurt's Radio Films” kanaal op Youtube. Kurt heeft zonder audio gefilmd, dus d…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by Vincent,

RNI-19731129-2200-0100-GrahamGill

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Started by Lokeend,

In het boek van Ferry Eden over de Mi Amigo staat dat op 19 januari 1979 de Mi Amigo zinkende was. De delmare dj's Rene de Leeuw en Peter van der Holst zaten op de Mi Amigo. Toen die eraf waren gehaald en Peter Chicago de boel weer onder controle had Is er toen later nog iemand van Delmare aan boord geweest van de Mi Amigo?

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Dit zijn twee opnamen van 14 April 1974 uit het archief van Ad Couwenberg. Het eerste deel gaat over het 10-jarig bestaan van Radio Caroline. De presentatie is in handen van Bob Noakes en in de studio zijn een aantal andere Caroline collega's aanwezig. Tegen 3:00 neemt Samantha Dubois de presentatie over. In de ochtend hoor je Bert Bennet. Dit is wat Ad heeft opgeschreven over de inhoud van deze band: En dit zijn de links: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Veel luisterplezier!

• Vind ik leuk
      • Haha
    • 3 antwoorden
    • 331 weergaven
  24. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  25. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.