Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Ik ben vandaag begonnen met al mijn Radio Mi Amigo opnames die ik in 1979 maakte te digitaliseren, het zijn veel "gewone" programma's maar ook wat stukjes waar men problemen had. Zoals onderstaande opname, gemaakt in Geldrop,de datum is 6 September 1979 en na 5 dagen "Off air" zijn ze weer terug maar niet voor lang, men heeft problemen met de generator en het vermogen schommelde, elke keer als de spanning zakte schoof de DJ de fader (bijna) dicht. Luister naar dit korte stukje met "problemen" en men uiteindelijk om 16:41 uur uit de ether gaat. Radio Mi Amigo - 6 September 1979 - 16:28-16:41 uur - "Stuurboord" [verborgen inhoud] Mi Amig…
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Drie jaar geleden was ik begonnen met het delen van mijn RNI collectie. Vorig jaar is daar een einde aan gekomen doordat mijn harde schijf stuk ging,. Ik had van het meeste wel een backup, maar dat stond niet netjes op een rij op een harde schijf. Alles door elkaar. Bovendien geef ik alle afgeluisterde opnamen een nummer, zodat ik kan zien welke ik al heb geluisterd en verwerkt in de index (zie: www.janfrevos.nl). Het afgelopen jaar heb ik alles weer bij elkaar gezocht en alle 12.000 afgeluisterde files opnieuw van een nummer voorzien. Tot 1983 is dat nummeren af. Nu is er dus weer een mooi chronologisch lijstje, dus kunnen we verder met het RNI project. Nu dus …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
In mei 1976 ging Radio Caroline tests uitvoeren op 192 meter. Op die manier kon het station ook uit gaan zenden als all day station en niet hoeven wachten tot Mi Amigo klaar was op 2-5-9. Hier een van de eerste tests, op 1 mei 1976. 1976.05.01 12:46-13:45 Caroline test op 192m: http://www.mediafire.com/?u7ruesq9bdo437q
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Een tape uit 1965 met daarom Radio London. Kunnen jullie deze uitzoeken? [verborgen inhoud] De vier sporen zitten in de wetransfer, geldig tot 1 november 2016
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] ----------------------------------------------
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Mi Amigo, 23-11-1977, Marc Jacobs met Baken 16 en Stan Haag met schijven voor bedrijven van 13.43 - 14.10 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Popmix nr.2 Het vergeten Veronica blad. Deze is van 22 mei 1970. Met daarin o.a. "Het leven begint bij de Top 40" en de Engelse Record Mirror Top 30. Maar ook De Veronica drive in show agenda en een close-up van Lex Harding "een echte Boskoopse ram". Het bezoek van Edwin Hawkins aan de studio's van Veronica en de nieuwslezersstemmen. Ook deze Popmix komt weer uit de verzameling van Hans Meijering. Dank Hans. Verder in de gallery natuurlijk nog duizenden andere knipsels en foto's.Klik op de [verborgen inhoud] website voor grotere weergave van de scans op de diskette (rechtsboven) of de button 'download grote afbeelding' (rechts midden). [verborgen inhoud] [verborgen inho…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
De 1 aprilgrap van Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Daniel Boolen en Wim de Groot. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
​Vanaf Zaterdag a.s. is er iedere week een nieuwe aflevering van Veronica’s Muziek Expres. De Hits, Tips en de platen uit de vele hit lijstjes en advertenties uit maart 1996. Iedere zaterdag en woensdag middag van 12.00 tot 13.00 uur. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Ad Roberts Marc Jacobs, Tony Allan en wat onbekende uurtjes. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Komende 14de augustus 2017 is het exact 50 jaar geleden, dat er een (gedwongen) einde kwam aan het bestaan van de Engelstalige zeezender Radio London. Eén van de radiomakers van het station werd later heel bekend. John Peel werd als John Robert Parker Ravenscroft geboren op 30 augustus 1939, in Heswall, Cheshire, en hij werd opgeleid op de lagere openbare school in Shrewsbury en deed zijn dienstplicht in de Royal Artillery. Daarna werkte hij bij Townhead Molen in Rochdale, Lancashire, voordat hij naar Amerika verhuisde. Zijn eerste baan in de VS was bij de Dallas Cotton Exchange, maar zijn liefde voor de blues bracht hem tot het maken van e…
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Cleaned by Oldies 45 Veronica-19720829-1300-1400-ChielMontagne-GouweOuweCampagne [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Een set met foto's uit de privéverzameling van Hans Meijering over een bezoek aan de Norderney. Ook dit weer kleien z/w foto's met dank aan Hans Meijering voor het beschikbaar stellen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Een kort fragmentje uit augustus 1974 uit het programma Met Frans op Drift. Wie weet wie deze dj is? http://www7.zippyshare.com/v/9310370/file.html
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Wie kan/wil de tijd erbij zoeken?
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wat waren we boos in 1973 toe het menes werd om Radio Veronica uit de lucht te halen. Ik schreef een boze brief naar het ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk werk en ventileerde daar mijn boosheid in. Vele Veronica fans hebben dat volgens mij ook gedaan, in elk geval kreeg ik een net antwoord retour met een standaard briefje.. "we moeten de wet volgen" en meer van die bla bla... Tja, in onze, ik was toen 18, denkwijze toen dachten we het zo op te kunnen lossen. Niet dus... "Van Doorn rules!!!!!!" Dus....zouden we later met meer regeringen nog vaak de deksel op ons neus krijgen... Henk Kruize
-
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-