Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Een (bijna) complete dag: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Caroline-19791011-1200-1300-WillLuikinga-WillWilWel.mp3 [verborgen inhoud] Uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Vincent,

Een RNI tape met alleen 23-08-1974 en 24-08-1974 als omschrijving. Wie wil deze tape uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 736 weergaven
  4. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra Geen verdere beschrijving beschikbaar.

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  5. [verborgen inhoud] DD R2R 401 AL.mp3 DD R2R 401 BL.mp3 Caroline 558 Top 60 of the year 1988 nrs 60-2 31-12-1988 12.00-16.10 uur Steve Conway

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by Vincent,

Twee 'drie kwartiertjes' zonder verdere gegevens. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. [verborgen inhoud] Uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

10. Ik ben niet zeker van de uitzendtijden. Kan ik iemand deze voor mij nakijken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Caroline-19860921-1700-1900-RichardJackson[ Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Started by biesweid,

Ik heb nog een stuk of 50 top 40s uit 1970 en 1971. Wie kan ik daar blij mee maken? groet, Fred

14. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. 01-12-1977 1100-1200 Herman de Graaf Laatste Uur Op 212 mtr [verborgen inhoud] 29-07-1977 2100-2200 Herman De Graaf Caroline [verborgen inhoud]

16. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by Juul,

Ten behoeve van het sport programma van Henk van Dorp had ik een snelheidsregeling bedacht die ik kon aansluiten op een Telefunken M24 recorder om de snelheid daarvan te kunnen regelen. Dit omdat de Sony draagbare waarmee Henk interviews op nam niet altijd op snelhied liep en ook als dat wel zo was klopte de snelheid niet met de M24 waarop we in mijn studio z'n bandjes monteerden-afspeelden. Dus ik had een list bedacht. We hadden in de werkplaats van Karel van der Woerd een 100 Watt versterker staan. Ik monteerde het in een karretje en die versterker koppelde ik met de input op een toongenerator output waarmee je in dit geval 50Herz + en - een paar Her…

19. Ik heb ooit eens 2 uurtjes uit de Caroline Top 50 van 12 mei 1979 gevonden (incompleet) Heeft iemand deze compleet? En.... zijn er meer afleveringen bewaard uit deze periode? Zou leuk zijn. Rob Hudson doet dit leuk.

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  21. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 821 weergaven
  22. Started by hans558,

In 1982 was ik in Israel en kon zo veel naar The Voice of Peace luisteren. Op het strand van Tel Aviv kon je de boot heel in de verte waarnemen. Ik nam op Israelisch Nieuwjaar ( Shana tova ) het volgende op in FM stereo Ik hoop dat de opname geen kleine doublure bevat mediafire vertoont kuren vandaar nu maar zo Hans Marijs http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WNEYVCJOVEQ3.mp3

23. Started by Jan-Fre,

Mijn enige vraag is: wie is de dj van dienst? [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 984 weergaven
  24. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  25. Started by Ben,

Dit is een opname op R2R tape uit de collectie van Hans Hogendoorn. [verborgen inhoud] Vincent heeft de volgende beschrijving van deze opname gemaakt, die ook op Radiopedia terug te vinden is : [verborgen inhoud] 00:00 Tune en opening door André van Duin. Het wordt vandaag weer helemaal niets. 01:18 Reclame: Samson shag. 01:33 André van Duin. 01:37 Les Paul & Mary Ford - The World Is Waiting for the Sunrise. 03:44 André van Duin. Zojuist gebeld door iemand die wel luistert. 03:50 Reclame: Stimorol. 04:04 Gedicht van toiletjuffrouw mevrouw Herwijnen, al 25 jaar kleuterleidster in het bejaardenhuis. 05:58 Jaap Dekker Boogie Set - In Een Groen Groen Knollenland. Mevro…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.