Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Anneke192
    Started by Gast Anneke192,

Omdat 192TV toch geregeld beelden van Zeezender Veronica laat zien, de Norderney en studio's in Hilversum etc...in de clips en specials.... Zou het wel zo aardig zijn indien iedereen van dit forum even hun stem uit brengt via [verborgen inhoud] Stemmen kan t/m 10 oktober... Iedere stem telt... en het zou wel zo leuk zijn indien het dit jaar lukt en 192TV als beste uit de bus komt...

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Veronica 1973 10-29 1300-1400 RobOut – RobOutShow [verborgen inhoud] Groet, Bertus

4. Started by Steksis,

1984 02 19 Caroline 319 Steve Philips 12.30 - 13.15 [verborgen inhoud] enjoy

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]

6. Started by MvdVen,

Erres 2234-00Z Volgens mij de enige radio die RNI op 220m en Veronica op 538m op de schaal had. Bij alle andere bekende radio's met zeezenders op de schaal betekende "Noordzee" de uitzendingen vanaf het REM-eiland in 1964 en/of Radio Veronica werd genoteerd op 192m. I think the only radio that had RNI at 220m and Veronica at 538m on the scale. On all other known radios with offshore radio stations on the scale, "Noordzee" meant the broadcasts from REM-eiland in 1964 and/or Radio Veronica was listed at 192m.

7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Started by hans knot,

The recording for today: RNI NSGDX 1974 02 10 9-10 GMT AJ Beirens and André La Salle with DX news (andy archer) BBC Story of pop part of the Ship to shore chapter 60 min studio [verborgen inhoud]

9. [verborgen inhoud] Wie kan/wil de tijd erbij zoeken?

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Started by Steksis,

HI everyone Caroline 1977 03 03 06.55 -07.10 Mark Lawrence last day on 259 [verborgen inhoud] Caroline 1977 03 03 07.10 -07.50 continued [verborgen inhoud] Caroline 1977 03 09 07.50 - 08.15 Mark Lawrence 1st day on 319 [verborgen inhoud] Caroline 1977 03 09 08.50 - 09.25 end of mark lawrence then james ross [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. MA Top 50 ltste uur Peter vDam dec76 [verborgen inhoud] MA_B16_31-8-78 [verborgen inhoud] MA_Tipparade_22-7-78_15-17hDick_Verheul [verborgen inhoud] MA_Ton_Schipper_LPshow_15-16h [verborgen inhoud] MA_top_50_27-8-77_2e_uur_MJ [verborgen inhoud]

12. 1981 Peter Peter Teekamp Radio Paradijs [verborgen inhoud]

13. Started by martinja,

Met dank aan Jan-Fre Vos Caroline1973DickPalmer [verborgen inhoud]

14. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  15. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

16. Started by Juul,

Op deze website is een aardige discussie over Paul Harris. Paul kennen we van z'n boeken over o.a. zeezenders. Het blijkt dat hij het zo af en toe niet zo nauw neemt met de historische juistheid. Erg interessant dat weer wel. http://members7.boardhost.com/PirateRadio/msg/1343499209.html Juul PS. Ik heb Paul een aantal malen ontmoet bij Veronica en vond 'em erg aardig maar ja dat vind ik wel meer mensen.......

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. deze gezien bij een kringloop bij ons in de buurt, vroegen er 65 euro voor, was me een beetje te duur. Ik had ze nog niet gezien met Radio Noordzee er bij op 220 m naast Radio Veronica op 192 m. Gr JanH

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 17 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by Vincent,

Ad Roberts Marc Jacobs, Tony Allan en wat onbekende uurtjes. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

19. Started by Vincent,

Een aantal uurtjes van 40 jaar geleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 11 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Vincent,

... en je hoort er niemand over. Raar eigenlijk. Waar heb ik het over? Luister zelf maar:

• 11 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  23. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Mi-Amigo - 19740216 - 1900-2000 - Mi-Amigo Internationaal Nonstop Muziek [verborgen inhoud]

24. zeker het beluisteren waard !

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by fvandewetering,

Ik ben deze week weer eens in Nederland en had gehoord dat je op het REM Eiland in Amsterdam kunt lunchen. Deed ik dus. Wie schetst mijn verbazing dat ik vervolgens de ouwe trouwe Norderney aan de overkant in het water zag liggen! Uitzicht op de Norderney vanaf het REM Eiland. Als ik niet al jaren naar die ouwe Veronica poster op mijn muur had gekeken had ik die antennes nooit gezien, want toen dacht ik he... Ben toen later met het pontje van Centraal er nog naartoe gegaan maar de schuit zat al dicht. De laatste keer dat ik er zo dichtbij was was in april 1973 op het strand van Scheveningen. Het gekke is...mijn vrouw belde juist toen ik vanaf het eiland naar …

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.