Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Uurtje Ted Bouwens (trouwens) op studio kwaliteit. [verborgen inhoud] Downloaden kan tot 19 juli 2015.
-
- 11 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Walter Simons met 21 jaar Radio Caroline. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
60 minuten Tom Anderson. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SKDQLHSKIJ43.mp3 Paul de Haan.
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Beter gezegd een samenstelling van in totaal 4 opnames die ik tegenkwam op Azanorak, de kwaliteit was iets aan de doffe kant dus enigszins opgefrist. Het meest bijzondere zit in het 1e deel van deze opname namelijk een testuitzending van Radio London op 2 7 7 meter middengolf ipv hun 266. London werd met name in Noord Nederland geplaagd door een bijkomend fluittoontje omdat men offchannel tegen AFN Bremerhaven zat te drukken. London hoorde op 1133 te zitten maar zat op 1137 om enigzins aan een Tjechisch station te ontkomen , met name natuurlijk in the UK. Helaas voor noorderlingen zat met nu dus te dicht tegen AFN Bremerhaven aan op toen 1142 khz, vermogen 5000 watt. Da…
-
Gisteren zat ik te luisteren naar een RNI programma van Tony Allan. Het kwam uit maart 1971. Op een gegeven moment draaide Tony een voor mij onbekende plaat van de band Zoo. Hij zei er bij dat het speciaal voor Pam uit Benfleet in de UK was. Toen dacht ik opeens, die vrouw heb ik op mijn facebook want ze is zeezender liefhebster. Dus ik schreef haar een bericht waarin ik haar vroeg of zij misschien dat meisje van toen was? En ja hoor, ze was toen verbonden aan de Free Radio Association in Benfleet en Tony moet die plaat voor haar hebben gedraaid. Echter, ze heeft hem toen nooit gehoord, waarschijnlijk doordat ze op school zat. Ik heb haar toen een…
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Morgenavond 18.45 uur op Canvas: herhaling van Belpop, over de Belgische popgeschiedenis. Andre Brasseur verteld in dit programma zijn bekendheid mede aan radio Veronica te danken te hebben. [verborgen inhoud] Niels
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Vandaag 31 augustus is een van de twee radiozendschepen die nog werkend zijn, vastgelopen. Zie hier bericht uit de Harlinger Courant op internet Jenni Baynton vastgelopen 31 augustus 2012 13:13 | 13 keer bekeken | Nieuws » Harlingen HARLINGEN - Het lichtschip Jenni Baynton is vanmorgen op het Wad boven Harlingen vastgelopen. "We kwamen in ondiep vaarwater terecht en zijn blijven haken achter een richel", aldus Sietse Brouwer, eigenaar van het schip. "Er is nog geprobeerd om ons over de richel heen te slepen maar dat lukte niet omdat de eb al was ingevallen." Rederij Wadden Transport regelt dat het schip in de loop van de dag, wanneer het water weer opkomt, ov…
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
In de top 100 aller tijden van 20 mei 1971 ontbreekt bij mij nog het uur tussen 15.00 en 16.00. Dit is in meerdere versies zo. Heeft iemand die misschien om te plaatsen?
-
- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik was een programma aan het beschrijven van Cees van Zijtveld. En toen ik door het programma van 21 april 1965 aan het luisteren was kwam ik dit tegen. Cees laat de eerste plaat horen die in de Veronica disco was ingeboekt en tevens vertelde hij welke plaat het nummer 267 kreeg en wat de laatste plaat was. die een nummer kreeg op 21 april 1965. Het zou nog doorlopen tot zo'n 56.000 in 1974 Erg aardig om dat te horen. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CWTQ3PAGSBGI.mp3
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Veronica 1973 12-18 1500-1600 HansMondt – HansMondtShow [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
-
- 12 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 2 followers
-
-
Deze week heel wat mooi materiaal opgehaald bij een zeezenderliefhebber. O.a. deze cassette. Is vast niet uniek en zal ergens wel vaker te horen zijn geweest, maar ik vond het wel een leuke om te delen. De nooit uitgebrachte LP door het Nederlandse DJ-Team van Radio Caroline. "Radio Caroline komt terug" Met o.a. Kas van Iersel, Erik de zwart, Annette van Trigt (Caroline in een uitzending van Veronica op Hilversum 1), Ben Bode, Eddy Keur en Ton v.d. Velde. Ik heb de links aangepast naar zippyshare, maar ik krijg iedere keer een melding van Malware bites dus pas op. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Piet Treffers voor…
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
RNI Northsea goes DX Radio Scotland story AJ Beirens January 1972 STUDIO [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
1981 Peter Peter Teekamp Radio Paradijs [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Laser55800081984 [verborgen inhoud] Laser55807051985TommyRivers [verborgen inhoud] Laser55814101984sixtiessunday14001600 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
This is a very rare recording Buster Pearson made in 1970 before official testtransmissions started from RNI in January 1970 and he described it as the very first station call of Radio Nordsee International [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean Pierre Legein [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-