Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Started by jan V,

1969-02-01 1400-1500 JanvanVeen-Top40 [verborgen inhoud] 1969-02-01 1500-1600 JanvanVeen-Top40 [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney-Radio Veronica192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Gast Pd4sam

Hier twee geluidsfragmenten van het radioverkeer tussen Radio Scheveningen en de reddingenboot Bernard van Leer tijdens de stranding in 1973. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Info over de Bernard van Leer [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  6. De datum en tijdstip van het programma Tineke met Dag In Dag Uit 1961 ontbreekt. Groet, Bertus veronica 1961 00-00 Tineke - DagInDagUit.mp3 [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Started by Vincent,

Eentje zonder verdere info. Wie wil/kan hem uitzoeken? [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. Started by martinja,

will wil wel 31 08 1974 [verborgen inhoud]

10. Started by MvdVen,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. Weet niet of ze dit jaar online hebben gestaan. Ik was toen buiten aan het werk voornamelijk, maar deze kwam ik op een oud schijfje tegen en wil ze dus met jullie delen baken16bartvanleeuwen2607197612001300 http://www68.zippyshare.com/v/83754959/file.html baken16bartvanleeuwen2607197613001400a http://www21.zippyshare.com/v/66139200/file.html

12. Beste leden ik hoop jullie allen een plezier te doen . Heb uren gewerkt om jingles te scheiden die als één bestand op mijn pc stonden , beste groet Philip. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Started by Martin1968,

Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Gast sky devil
    Started by Gast sky devil,

Opnames van de radiouitzending gedurende de stranding, is daar ergens nog iets van bewaard gebleven. Het enige wat ik er van ken, is de onderbreking van ruud doets. heeft iemand deze opname liggen in mp3 alvast bedankt mvg Ruud

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Live Uitzending vanaf de Norderney Op ​zaterdag 7 december van 13.00uur tot 17.00uur is er op 192Radio een liveuitzending te horen ter gelegenheid van de opening van het ‘vernieuwde’ VeronicaSchip ’ de Norderney. Deze uitzending doen we samen met ExtraGold. Je hoort in deze liveuitzending veel verhalen uit de periode dat ons Veronica-Schip nog op de Noordzee ronddobberde. Luister naar deze speciale ‘Extra192’ zaterdagmiddag gebeurtenis, live vanaf de Norderney. Met van 12 tot 1; Thimon Schellevis, om vast lekker in de stemming te komen. Daarna om 13.00uur veel sterke verhalen van de roemruchtige geschiedenis van het Veronica-Schip. Voor meer info zie ExtraGold.n…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. Started by shooglynail72,

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  17. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Mi-Amigo - 19750000 - 1620-1650 - Joop Verhoof Show 30 Minuten - Vervorming [verborgen inhoud]

18. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Muziek uit Zee van het jaar 2000 Vanuit de kust bij IJmuiden werden de herinneringen uit de zee zender periode 1959 - 1989 opnieuw beleefd door de jocks uit die tijd. Muziek uit zee 2000. Een videoverslag van een dagje muziek uit zee. Vanuit de kust van IJmuiden bracht de tender de bezoekers naar het zendschip waaruit Okay FM (later radio 192 ) in samenwerking met radio Monique 2 dagen uitzond via de middengolf. We waren getuigen van diverse programma's . Ron Bisschop (Caroline) Ted Bouwens (Noordzee) Wil van der Steen (Mi Amigo) Jan van Veen (Veronica) Ad Bouman (Veronica) Bull Verwey (Veronica) Krijn Toringa (Veronica) .Hans Hoogendoorn (Noordzee), Michael Bakker (rad…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 27 december 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 27 december 2014 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. NIEUW op 1! Een single die binnenkomt op nummer 1. Is dat een hit? Nop, het is een dubbele hit. Een originele double A-side. The Beatles met een 2 nummers die…

• 11 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19760314-1630-1700-Onbekend-VVVR-GeschiedenisVanDeZeezenders-Deel11

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19860202 - 1500-1800 - Ad Roberts + Maarten De Jong - Zondagmiddagmatinee [verborgen inhoud] Monique - 19860202 - 1400-1500 - Ad Roberts - Zondagmiddagmatinee [verborgen inhoud]

22. Started by Piet Sonneveld,

Gisteren kwam ik bijgaand artikel tegen uit de Provinciale Zeeuwse Courant van 31-8-1974. In dit artikel wordt een zekere Jan Kunst geïnterviewd over zijn zeezender hobby. Hij schijnt veel uitzendingen van de zeezenders te hebben opgenomen. Is er ooit iets uit deze collectie openbaar gemaakt? En kent iemand deze persoon? [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Al een tijdje verdiep ik mij wat meer in de geschiedenis van het eerste Veronicaschip, de Borkum Riff of eigenlijk de Veronica. Over de begintijd is heel veel te vinden maar over de jaren erna maar weinig. Tijdens het zoeken op internet stuitte ik op een passage die mij nogal verbaasde: 'Na 4 jaar gebruik in 1964 was het schip er slecht aan toe. Dit had iets te doen met de inwerking van de radiostralen op het schip. Er kwamen gaten in de huid en dat zou gevaar op kunnen leveren.' In het boek De Veronica sage kwam ik hier nog iets over tegen: 'Het schip (de Norderney) is rondom voorzien van zink-annodes om de romp te beschermen. Door de grote statische elektriciteit die zo…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  24. Started by martinja,

Big L Highlights EP -1967 1 [verborgen inhoud]

25. Started by Vincent,

Twee toppers uit Den Haag. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.