Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.303 discussies in dit forum
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 645 weergaven
-
-
Radio Véronica - 01.07.1974 1600 1700 Rob Out Tom Collins Show [verborgen inhoud] 1. Neil Diamond - Sweet Caroline 2. Chicago T A - Feelin' stronger every day 3. The Shoes - Up and down 4. US - Music in the air 5. Peter Koelewijn – Robbie 6. Smoke - My friend Jack 7. Hot Chocolate - Bump and Dilly down 8. Olivia Newton John - If you love me, let me know 9. Chicago T A - Call of me 10. Mari trini - Un hombre marcho 11. The Tremeloes - Say Ok 12. The Three Degrees - Year of decision 13. The Scaffold - Liverpool Lou 14. Cliff Richard - It's all over 15. Gladys Knight and the pips - On and on 16. Bryan Ferry - …
-
-
- 2 antwoorden
- 719 weergaven
- 1 follower
-
-
Vijf kwartier met Dominique Vautrain en een onbekende presentator die het programma Espresso presenteert. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik ben het even kwijt........ik vergeet ook wel eens wat. Wordt een dagje ouder. Maar wij gebruikten dit nummer ergens voor, maar voor wat? Of was het gewoon een filler ? Wie geeft het verlossende woord? Dank.
-
- 2 antwoorden
- 791 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben door m'n platen verzameling aan het lopen en kom daar het prachtige "Heather" van The Carpenters tegen dat we gebruikten in het laatste uur op 31 aug. 1974. Ad en ik hebben ons toen bemoeid met de music en Ad kwam hier mee aan. Een bevriende NPO collega, Herman Dales heeft voor mij een "extended" versie gemaakt. Hij is nu 9 minuten!. ipv 2'50". Klinkt misschien gek maar regeren is vooruitzien dus hij zit in mijn "laatste wens" muziek........................ Ik kan 'em hier niet plaatsen maar voor "huiselijk" gebruik moeten die em ook willen mij maar even laten weten. Juul
-
-
- 2 antwoorden
- 724 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 569 weergaven
-
-
1972-08-09 1512-1559 KlaasVaak-LexHardingShow-Live [verborgen inhoud] 1973-08-09 ? 0010-0104 BartVanLeeuwen-BartVanLeeuwenShow [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 2 antwoorden
- 581 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900313-1100-1200-NigelHarris
-
-
- 2 antwoorden
- 712 weergaven
-
-
Aanstaande maandag 25-8 en maandag 32 augustus 2014 de laatste 2 delen van "augustus 74" via Radio 19, tussen 20 en 21 uur in het WMBR. Op 25 -8 kijken we naar de dramatiek van rondom 31-8-74 terwijl op 32-8-2014< the day after the night before> we kijken hoe de nieuwe 15 jaar durende zeezender periode zou beginnen na augustus 1974. Radio 19 alhier: [verborgen inhoud] Overigens in de planning voor aanstaande december 2014 een special over Radio London, de start 50 jaar geleden,......en nee, the Big L final hour zullen we er niet instoppen. Paul de Haan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 'there's life beyond mediumwave"
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik heb een doos cassettes zonder juiste beschrijving. Voor het uitzoeken heb ik helaas geen tijd, dus wil ik een beroep doen op jullie. Dit zijn de eerste drie: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 704 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 935 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Veronica 1967 1223 0700 0900 Schoon schip Chiel Montagne [verborgen inhoud] 07u00-08u00 [verborgen inhoud] 08u00-09u00
-
-
- 2 antwoorden
- 868 weergaven
- 1 follower
-
-
Een van de grootste Nederlandse radiodagen vond plaats in november 2007 met 450 bezoekers. We luisterden naar Tom Mulder (Klaas Vaak) en waren getuige van de hereniging van Swinging Radio England. En we waren gefascineerd toen Johnnie Walker, Robbie Dale, Roger Day en andere bekende presentatoren hun verhalen vertelden over Radio Caroline na maandag 14 augustus 1967. In 2007 hadden we ook de “Radio Day Awards” geïntroduceerd als een tweejaarlijks evenement om de inspanningen te eren van een aantal bijzondere mensen die zich inzetten voor vrije radio zonder controle door de overheid. Het was ‘The Admiral’ Robbie Dale die dit idee had en samen met Hans Knot de allereerste R…
-
-
- 2 antwoorden
- 526 weergaven
-
-
Drie programma's met Moses van der Berg, Fred van den Bosch en Johnny Duan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Tom Hardy en Sebastiaan Peters [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En twee zonder tijden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Misschien allang voorbij geweest en door iemand anders verwerkt, maar deze is opgenomen hier in de omgeving en gedigitaliseerd door Jean-Pierre Legein en komt van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 941 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Top100 van 1967-12-31 gr: jan V
-
- 2 antwoorden
- 870 weergaven
-