Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.195 discussies in dit forum
-
In het boek van Ferry Eden over de Mi Amigo staat dat op 19 januari 1979 de Mi Amigo zinkende was. De delmare dj's Rene de Leeuw en Peter van der Holst zaten op de Mi Amigo. Toen die eraf waren gehaald en Peter Chicago de boel weer onder controle had Is er toen later nog iemand van Delmare aan boord geweest van de Mi Amigo?
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Net zoals Radio Northsea International UK profileert [verborgen inhoud]zich als de opvolger van de zeezender RNI. Hun [verborgen inhoud] (sendeplan) is ook internationaal : Engels, Duits, Nederlands en Vlaams, alhoewel hun[verborgen inhoud] (dat geen last heeft van malware :-)) uitsluitend Duitstalig is. Woensdag en zaterdag zijn de Nederlandstalige dagen met programma's zoals 'Driemaster', 'De Nederlandse Top van ...', 'Tweemaster', 'Hoog tij' .. Een duidelijke verwijzing naar de zeezender periode. Hun stream kan je opvragen op de site : [verborgen inhoud] of via TuneIn: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Mi Amigo 18-09-1976 Ook goeiemorgen, Marc Jacobs 08.00 - 09.00 uur [verborgen inhoud] Koffie met of zonder met Michelle [verborgen inhoud] Met dank aan vincent voor het digitaliseren!!! Wim
-
hi 1985 Feb-March Caroline 576 and Laser 558 [verborgen inhoud] LASER 558 CAROLINE 576 LASER 558 RIC HARRIS CAROLINE 576 NICK RICHARDS CAROLINE 576 ALEC NEWMAN? or is that alex CAROLINE JOHNNY LEWIS CAROLINE NICK RICHARDS LASER CAROLINE PETER PHILLIPS LASER TOMMY RIVERS LASER ERIN KELLY LASER CAROLINE BOB MATTHEWS LASER LASER TOMMY RIVERS LASER CAROLINE JOHNNY LEWIS LASER LIZ WEST LASER RIC HARRIS
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Vanmorgen weer een lekker door mijn collectie "offshore" foto's zitten bladeren, Radio Caroline uit 1972 deze keer. Bij een van de foto's viel mij iets raars op, het gaat om de boordstudio aan boord van de Mi Amigo in December 1972 met Lion Keezer achter het Gates Studioette mengpaneel. Bovenop staan 2 stuks Spotmaster 500 jingleplayers, maar kijk eens goed naar de linkse Spotmaster... Dat ding kan nooit werken want de bovenplaat zit net verkeerd om op het apparaat.... En dan vraag ik me af, waarom staat dat ding er dan zo bij??? Misschien kan een van de "Caroline insiders" mij het uitleggen... Fijn Weekeinde Groet Henk Kruize
-
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Uurtje uit de zomer van 1966. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud] Het gevolg van de inbeslagname in de hoeve doet zich gevoelen aan boord van het zendschip. Om 11u hoor je geen Stan Haag maar een nonstop programma en de Juke box programma's zijn herhalingen van een week eerder
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Twee keer een half uur vanaf de Ross Revenge. Kwaliteit van de ontvangst is goed, zeker als je weet dat dit in Meppen is opgenomen (volgens de cassette). Ook deze komt uit de collectie van Martin. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
1967, het is al weer 55 jaar geleden dat Engeland toen, gedwongen, afscheid moest nemen van haar piratenzenders, vanaf oude legerforten en schepen in de internationale wateren voor de kust van de United Kingdom. Ik heb gemerkt dat er hier nogal wat fans zijn van Radio 390, ofwel in het Engels met wat flair... "Reediejooh thrie naine ooh" en daarom het laatste half uur van het station hier als download. Graham Gill met "Teatime tunes", daarna het nieuws en dan start, vanaf band, op de Ferrograph recorder in de studio, "On the scene"... na Alan Price met "The house that Jack build" krijgt de tape een fade-out en kondigt Edward Cole de sluiting van het station aan. …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio 390 –David Sinclair – Swing Session uitgezonden op 30 april 1967 tussen 16.30- 17.00 uur http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XAQVQHIW7WQO.mp3
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
RNI-06sept1970MarkWesley14001500 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI12081974DonAllen20002100 [verborgen inhoud] RNI12081974DonAllen21002200 [verborgen inhoud] RNI14081974RobinBanks22002300 [verborgen inhoud] RNI14081974RobinBanks23000000 [verborgen inhoud] RNI15081974FerryMaat14001500HerrieMetFerry [verborgen inhoud] RNI15081974FerryMaat15001600HerrieMetFerry [verborgen inhoud] RNI15081974GerardSmit18001900Buitengaats [verborgen inhoud] RNI15081974GerardSmit19002000Buitengaats [verborgen inhoud] RNI15081974JohnDeMolJr07000800 [verborgen inhoud] RNI15081974JohnDeMolJr09001000Branding [verborgen inhoud] RNI15081974LeoVDGoot16001700Driemaster [verborgen in…
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Voor de RNI fans.... de mooiste programma's van RNI kwamen toch live van boord... zoals deze Top 50 met Mike Ross. Lekker luisteren naar radio van 53 jaar geleden... R.N.I. - 13 Juni 1971 - !500-1800 uur - "Super Hit 50" - Mike Ross (Met dank: Downloadclub in 2003) 15-16 uur - [verborgen inhoud] 16-17 uur - [verborgen inhoud] 17-18 uur - [verborgen inhoud] Veel luisterplezier Henk Kruize
-
-
- 10 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Hi all hope you are all well [verborgen inhoud] Caroline and Laser Apr 1985 Side 1 Laser 558 Craig Novack Caroline 576 Darts Competition Laser Liz West Radio Trent John Shaw Laser Radio Trent John Shaws Sunday Evening Program start of Laser Charlie Wolf Caroline Laser Charlie Wolf Radio Trent John Shaw start of the Rock Show Laser Charlie Wolf [verborgen inhoud] Caroline and Laser Apr - May 1985 Side 2 Caroline 576 Jay Jackson Caroline Susan Charles Laser 558 Tommy Rivers Laser Chris Carson Laser Michael Dean Radio Trent? John Shaw interviewing Madame X an 'outrageous' band …
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ben ik al m'n Veronica bladen op volgorde aan het leggen kom ik ineens dit fenomeen tegen...... En blad van 4 augustus 1974 nummer 31. En nog een blad met nummer 31 maar dan van 3 augustus 1974. Het ene is 3e jaargang en de andere 4e jaargang. "ik wordt gek......" zou van Duin zeggen.... Wie heeft de oplossing? Of zie ik iets over het hoofd ?
-
Advertentie 1962-11-10 Ezet met de driehoek dekens. Elke zaterdag op Radio Veronica om 1200 uur
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Here are some recordings of Atlantis during the month of June 1974. Firstly Rob Day on June 1st from 1800-1900, or just after. The tender has arrived and Rob is going off the ship, so Debbie England takes over. [verborgen inhoud] After Debbie fills in then Dave Owen takes over as he has just arrived on the tender. These airchecks run from 1913-2100 and last around 16 minutes. [verborgen inhoud] As you know the Janine broke her anchor on the evening of June 6th and here is an aircheck of Steve England in rough seas during that night. [verborgen inhoud] And after drifting towards the coast, the ship was picked up and taken back to her anchorage.…
-
Deze maand 40 jaar geleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Wie kan/wil de juiste datum van deze Baken uitzoeken?
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Mij is opgevallen dat de top 40 en tipparade niet meer zichtbaar zijn. Is dit een fout of is er iets anders aan de hand? Ik wil wel graag de tiplijstjes verzamelen. De top 40 is niet het grootste probleem, die heb ik wel.
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-