Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Pd2pk,

Beste Radiovrienden , Het is al weer even geleden dat ik wat heb laten zien uit mijn zeezender verzameling . Het zal ongeveer 3 jaar geleden zijn dat ik op de 40 meter amateurband met mijn zendstation contact had met Dennie uit Bath in Engeland. Hij hoorde mij praten over zeezenders en mijn verzameling . Op een bepaald ogenblik zei Dennie dat hij wel wat voor mij had .....of ik ook fan was van London en Caroline Jazeker , dan stuur ik je wel even een mail Peter zei hij mij . Na 1 dag kwam het verhaal over zijn voorliefde voor de popgroep The Who . Het was 1967 schreef Bennie , ik studeerde in London , in de 100Th Club zou op die woens…

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  2. Started by bertvandenberg,

Bij het doorspitten van wat oude cassettes kwam ik een paar leuke dingen tegen. Het zijn wat opnames van zeezenders en andere dingetjes die ik destijds opgenomen heb. Hier is een oude nachtuitzending van Radio veronica uit juni 1974. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AHESI4IKFR8P.mp3 Het begint en eindigt wat abrupt, maar is toch leuk om te beluisteren. Veel plezier ermee.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Jenny Baynton is in geldnood, zie het bericht van Omroep Friesland. Hier vergelijken ze het met Radio Veronica maar dat vind ik wat ongepast. Want het zendt al jaren niet meer uit en toen het wel uitzond als Radio Waddenzee was dat volkomen legaal en ook niet vanuit zee, eigenlijk een nep-zeezender. Het is zelfs de vraag of ze momenteel wel een zender aan boord hebben. Aan de andere kant is het wel een interessant schip en heeft nog een beetje de sfeer van een zendschip. Maar wie gaat daar geld in steken? [verborgen inhoud]

5. Started by Marinebroadcasters,

Niet gemakkelijk om ieder jaar een passend kerstkado voor uw echtgenote te bedenken....mischien helpt de Radio Delmare kerstkado tip. [verborgen inhoud] Op de schitterende foto de Aegir van Radio Delmare in de winter van 77/78 gemaakt door Wijlen Jan Kat schrijver van het Delmare Weblog dat geheel online staat alhier. https://www.mediapages.nl/.../3228-delmare-geschiedenis... . Bijna verplichte kost om te lezen. De Aegir was van origine een kleine Groninger coaster van het Type de Koster gebouwd in Grunn. Coasters van dit formaat noemen we alhier "Grunninger Potjes".

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. Started by Skyseth,

I think that last saturday ( February 1 ) Radio 192 played the wrong Tip Parade : Jan 23, 1965 instead of Jan 30 : that's what i have in my recording. Hope this wednesday they will play the good one. Excuse me if i made a mistake , can someone confirm ? bedankt

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  7. Started by Albatrosstudio,

In zijn zoektocht naar audiofragmenten kwam ik enige tijd geleden in contact met Herbert Codée. Toevallig bleek hij de zoon van een volle nicht van mij te zijn. Herbert maakt De Radio Podcast met vandaag een deel over 100 jaar radio met veel links naar zeezender bekendheden. [verborgen inhoud] Op zijn LinkedIn schreef Herbert onlangs: Het is tijd om afscheid te nemen. 11 jaar heb ik voor de EO gewerkt. Een bijzonder fijne tijd. Ik heb kunnen pionieren op podcast gebied en innoveren met VR voor The Passion. Daarnaast aan vele andere radio en online projecten meegewerkt, zowel aan de concept als uitvoerende kant. Maar ook mocht ik 3 maand…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Wonderful Radio London 266 streamt muziek van de jaren 60 met tussendoor commercials, jingles en originele opnames van de ex-zeezender Radio London. Een programmaschema en dj's heeft dit radiostation niet (of kan ik toch niet vinden). Opmerkelijk: weeral dezelfde website als RNI UK en Radio Atlantis en dus 'gevaarlijk' om te bezoeken wegens malware. Hoeveel zenders zou de eigenaar van die site wel hebben? Stream op Tunein : [verborgen inhoud] Stream in browser : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  10. Started by Vincent,

Norbert, Ad Petersen en Eddy Emery. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. [verborgen inhoud] Tijdstip niet bekend.

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  12. Hans plaatste van de week een opname van deze datum en bij het archieveren kwam ik deze tegen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  14. Anderhalf uur met Henk van Dorp. Groet, Bertus veronica 1969 07-14 0603-0735 HenkVanDorp - OokGoeiemorgen.mp3 [verborgen inhoud]

• 11 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Started by Jan-Fre,

Een paar dagen geleden 30 jaar oud, deze opname van Radio Caroline Tussen 12:10 en 12:55, wie weet welke dj dit is? [verborgen inhoud] De tracklist: Department of youth - Alice Cooper Best of luck – Fun Boy Three Discount Traveller Priority Air Freight Respect – Aretha Franklin You might think – The Cars Secret messages – Electric Light Orchestra Once in a lifetime – The Talking Heads (12:31) War – edwin Starr Love you to know – Loving Awareness Happy feet – Randy Crawford I’m free – Kenny Loggins Allan Landrey Personnel Elenore – The Turtles Slipped my disco – The Tubes

16. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  17. Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] MiAmigo-19760625-0613-0700-MarcJacobs-OokGoeiemorgen [verborgen inhoud] MiAmigo-19760625-0700-0758-MarcJacobs-OokGoeiemorgen

18. Started by Juul,

Uit Disc & Music Echo van 1 januari 1971. [verborgen inhoud]

19. Started by Vincent,

Drie uur Fred van Amstel. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

20. Started by Vincent,

Weet iemand wanneer op de Nederlandse service van Radio Caroline voor de eerste keer het programma Espresso werd uitgezonden?

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by Vincent,

Laser is back. Een mooie dag met Brandy Lee en DL Bogart. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  22. Started by scotty,

Friends Could one of you please supply this recording of PvD running from 1800-1900 on January 31st 1975. My copy of this file seems to be corrupt and won't play properly. Many thanks Ian

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Sad news about ex-Caroline 558 DJ, Gavin Ford, found dead in Lebanon.. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  24. VPRO 1968 interview with Roger Day about towing Mi Amigo to Amsterdam as well as a flashback to Big L last day 5 min [verborgen inhoud]

25. In de herhaling nog eens... 1964-09-05 1400-1500 Veronica's Teenager Muziek Expres - Bob & Brenda.@Stichting Norderney [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.