Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Een paar dagen geleden 30 jaar oud, deze opname van Radio Caroline Tussen 12:10 en 12:55, wie weet welke dj dit is? [verborgen inhoud] De tracklist: Department of youth - Alice Cooper Best of luck – Fun Boy Three Discount Traveller Priority Air Freight Respect – Aretha Franklin You might think – The Cars Secret messages – Electric Light Orchestra Once in a lifetime – The Talking Heads (12:31) War – edwin Starr Love you to know – Loving Awareness Happy feet – Randy Crawford I’m free – Kenny Loggins Allan Landrey Personnel Elenore – The Turtles Slipped my disco – The Tubes
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Rond tien over half zeven stemt Ad even af op de weersvoorspelling op één van de Hilversumse zenders. Hans Mondt vertelt dat één van de collega's (Tom Collins) vindt dat hij teveel uren moet maken en dat om die reden Stan Haag ook OGM's gaat presenteren. [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Veronica1224-19990826-HenkVanDorp01011970NieuwjaarsNacht0400 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Terug na een storm. [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Twee uur Ook goeiemorgen met Marc Jacobs, 259 meter. [verborgen inhoud] Tape afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
Vers uit het cassettedeck: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Sad news about ex-Caroline 558 DJ, Gavin Ford, found dead in Lebanon.. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Tijdens de opname van de DVD over het herstel van de Veronica boordstudio, hadden we het genoegen om een aantal boortechnici voor een gesprek in Museum Rockart te ontvangen. Jaap Borst, Cees Manintveld, Hans van Velzen en Johan van der Kolk haalde herinneringen op over hun periode aan boord van de zendschepen en vertellen over de tijd na 1974. Niels Zack vroeg hen wat er gebeurde aan boord tijdens de stranding. Hoe beleefden ze de brand aan boord van de MEBO II en wat deden de mannen na hun tijd bij Veronica. Wat had Hans van Velzen met Radio Paradijs en wat zijn Jaap, Johan, Hans en Cees gaan doen na augustus 1974. U hoort en ziet het allemaal in het programma “De …
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Nog een mapje met opnamen gevonden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik heb een doos cassettes zonder juiste beschrijving. Voor het uitzoeken heb ik helaas geen tijd, dus wil ik een beroep doen op jullie. Dit zijn de eerste drie: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
24-05-1964 1800-1900 Bob Scott Atlanta [verborgen inhoud] 24-05-1964 1900-2000 Johnny Jackson Atlanta [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vorige zaterdag liep er het een en ander fout met de stream van www.192radio.nl. Daarom was er geen UK Top 40 tussen 20 en 22u. Nu zaterdag 24 maart doen we een tweede poging met de non-stoplijst van 16/3/1968. In de hoop dat nu wel alles goed doorkomt. Hier kan je de lijst nakijken: http://norderney.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst Veel luisterplezier Ronny
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo. Elke week zaterdag verheug ik me er weer op om te kijken wat er in het tiplijstje staat. Ik download de lijstjes ook om zo een nog beter tijdsbeeld van de sixties te krijgen. Maar het viel me al vrij snel op, dat jullie per ongeluk het lijstje van volgende week hebben geplaatst met de datum van de lijst voor vandaag erboven. Ik vergelijk altijd de lijst van vorige week met die van deze week om te kijken wat er verdwenen is. Hopelijk kan het rechtgezet worden, zodat alles weer klopt. Er zullen ongetwijfeld meer personen zijn, die de iijstjes volgen en sparen.
-
Deze advertentie zag ik op Marktplaats. Wat moet ik hiervan denken? [verborgen inhoud] gr.thijs
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben samen met Lex en Ad aan een project bezig en al zoekende kwam ik deze opname tegen. Ik heb 'em ooit eens gedownload jaren terug. Het bevat opnamen van diverse UK zeezenders. Ik heb het allemaal wat "opgepoetst" want soms was het niet om aan te horen zo dof was het. Enfin, omdat ik hem van iemand kreeg zonder index vraag ik mij af of iemand die wel nog heeft. [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar het Veronica uur daags na het turbulente optreden van The Stones in het Kurhaus gepresenteerd door Joos Den Draaier, met daarin zijn opnamen van het Stones optreden. Volgens de info moet dit op 9 augustus, 1964 zijn uitgezonden Wie kan mij helpen ? Gr Raytje
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Volgens een krabbel op de cd augustus 1974. Kan hem niet dateren via de database van Jan Fré. Als iemand het weet of een betere opname heeft..... Veronica 7408 00-08-1974 0900-1000 Hans Mondt MTUW (woensdagmorgen - met edits).mp3 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Claus Grotes monumentales Werk über die Geschichte der Seesender als Download (9h 35 min, 67 mp3, 388 MB). In deutscher Sprache, hervorragend produziert. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
De uitzending van Radio Caroline North van zondag 22 september 2019 2019 09-22 0000-0300 AndrewAustin (Sunday) [verborgen inhoud] 2019 09-22 0300-0600 BillRolins [verborgen inhoud] 2019 09-22 0600-0900 SteveAnthony [verborgen inhoud] 2019 09-22 0900-1100 JohnnyLewis [verborgen inhoud] 2019 09-22 1100-1300 GrantBenson [verborgen inhoud] 2019 09-22 1300-1600 RayClark [verborgen inhoud] 2019 09-22 1600-1900 PeterPhilips [verborgen inhoud] 2019 09-22 1900-2100 DaveFoster (CloseDown) [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-